BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax 19-8-2023 16.30u

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 augustus 2023 - 18:31   quote  deeplink  
Puntverlies in de tweede wedstrijd. Het kan nauwelijks sneller. Met alle respect, tegen Excelsior. Wat moet dat tegen betere ploegen worden. En straks tegen die Bulgaren. Pff
pth
 pth - zaterdag 19 augustus 2023 - 18:34   quote  deeplink  
Zit geen lijn in, geen vaste patronen, geen absolute wil om te winnen, geen creativiteit, geen vastigheden, geen herkenbare manier van druk zetten, geen tempo . Samenvattend: er zit tot nu toe helemaal niets in. Geen idee wat die Steijnnemans op de trainingen uitvreet, maar veel goeds kan het niet zijn.
pth
 pth - zaterdag 19 augustus 2023 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 18:31 schreef Pietje het volgende:
Puntverlies in de tweede wedstrijd. Het kan nauwelijks sneller. Met alle respect, tegen Excelsior. Wat moet dat tegen betere ploegen worden. En straks tegen die Bulgaren. Pff
Als er niet heel snel echt iets veranderd, wordt het conference league en mee kloten voor plek 4 tot 8.
pth
 pth - zaterdag 19 augustus 2023 - 18:46   quote  deeplink  
Begroting van 140 miljoen versus zo’n 4 miljoen. Factor 35, was prima terug te zien op het plastic vandaag.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2023 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 18:24 schreef pth het volgende:

[..]

Ik heb kansen genoeg gezien ondanks het bejaarde tempo. En je zou prima spelen als je die dikke kansen gewoon maakt, maar aangezien zelfs dat te veel gevraagd is zie ik vooral een waardeloos Ajax.
Dat tempo komt ook door het veld, na de wedstrijd gaf de keeper dit ook gewoon toe dat het gewoon een thuis voordeel is en al helemaal als je zoals een Ajax nog zoekende bent en nog niet compleet...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 augustus 2023 - 19:40   quote  deeplink  
2 schoten op doel 2 goals, 7 schoten op doel 2 goals. Maar hey onze keeper is een talent. Alleen elke bal op doel gaat erin.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 augustus 2023 - 19:52   quote  deeplink  
Het is zuur dat ons rendement zo laag is en we verdedigend zo kwetsbaar zijn dat elke fout wordt afgestraft. Gorter is ook geen puntenpakker.
Dit vreemdelingen legioen heeft nog maanden nodig om aan elkaar te wennen lijkt me. En dan moet het nog een trainer zijn met die kwaliteiten die dat beheerst zoals Slot vorig seizoen deed. Ik vraag me af of Steijn dit ook kan...
Vanaf 1 september weten we pas met welke selectie hij dit moet gaan doen. Bouwen kost tijd en die is er niet bij Ajax. Donderdag de kampioen van Bulgarije.....ga er maar aan staan!!!
remco k
 remco k - zaterdag 19 augustus 2023 - 20:27   quote  deeplink  
Wat een negatieve berichten joh.

Ajax speelt op een kit elf een redelijke wedstrijd waarbij het een kans of 7 bij elkaar speelt met goed voetbal.
Je krijgt 3 grote kansen tegen en twee gaan erin en je hebt alle geluk dat er eentje naast gaat.

De kansen die je tegen krijgt zijn echt hele grote individueel fouten, eentje van Medic en eentje van Bergwijn.

Vorige week speelden we een goede wedstrijd en wonnen we. Nu spelen we met een hoop pech gelijk.

Daarnaast nog de nieuwe aankopen erbij waarbij de aankopen die er tot nu toe zijn gekomen ook niet tegen vallen.

Ik zie het echt niet zo somber in.

En niet te vergeten. Kunstgras.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 augustus 2023 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 19:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
2 schoten op doel 2 goals, 7 schoten op doel 2 goals. Maar hey onze keeper is een talent. Alleen elke bal op doel gaat erin.
Zo is het inderdaad wel...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 augustus 2023 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 20:27 schreef remco k het volgende:
Wat een negatieve berichten joh.

Ajax speelt op een kit elf een redelijke wedstrijd waarbij het een kans of 7 bij elkaar speelt met goed voetbal.
Je krijgt 3 grote kansen tegen en twee gaan erin en je hebt alle geluk dat er eentje naast gaat.

De kansen die je tegen krijgt zijn echt hele grote individueel fouten, eentje van Medic en eentje van Bergwijn.

Vorige week speelden we een goede wedstrijd en wonnen we. Nu spelen we met een hoop pech gelijk.

Daarnaast nog de nieuwe aankopen erbij waarbij de aankopen die er tot nu toe zijn gekomen ook niet tegen vallen.

Ik zie het echt niet zo somber in.

En niet te vergeten. Kunstgras.
Het klopt wat je zegt maar toch baal ik als een stekker.
Mijn hoop is nu gevestigd op de nieuwelingen die er aan komen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2023 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 20:27 schreef remco k het volgende:
Wat een negatieve berichten joh.

Ajax speelt op een kit elf een redelijke wedstrijd waarbij het een kans of 7 bij elkaar speelt met goed voetbal.
Je krijgt 3 grote kansen tegen en twee gaan erin en je hebt alle geluk dat er eentje naast gaat.

De kansen die je tegen krijgt zijn echt hele grote individueel fouten, eentje van Medic en eentje van Bergwijn.

Vorige week speelden we een goede wedstrijd en wonnen we. Nu spelen we met een hoop pech gelijk.

Daarnaast nog de nieuwe aankopen erbij waarbij de aankopen die er tot nu toe zijn gekomen ook niet tegen vallen.

Ik zie het echt niet zo somber in.

En niet te vergeten. Kunstgras.
Eens... Alleen is me de fout bergwijn ontgaan... En dan bedoel ik je hebt er nog 9 op het veld lopen toch ?
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 augustus 2023 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 20:27 schreef remco k het volgende:
Wat een negatieve berichten joh.

Ajax speelt op een kit elf een redelijke wedstrijd waarbij het een kans of 7 bij elkaar speelt met goed voetbal.
Je krijgt 3 grote kansen tegen en twee gaan erin en je hebt alle geluk dat er eentje naast gaat.

De kansen die je tegen krijgt zijn echt hele grote individueel fouten, eentje van Medic en eentje van Bergwijn.

Vorige week speelden we een goede wedstrijd en wonnen we. Nu spelen we met een hoop pech gelijk.

Daarnaast nog de nieuwe aankopen erbij waarbij de aankopen die er tot nu toe zijn gekomen ook niet tegen vallen.

Ik zie het echt niet zo somber in.

En niet te vergeten. Kunstgras.
Diverse sites schrijven overigens over een "matig Ajax" en daar ben ik het wel mee eens.
Pech of niet, van Excelsior moet je - met alle respect - gewoon simpel kunnen winnen.
Er is echter één verzachtende omstandigheid en dat is het feit dat de basis elf elkaar nog niet goed kent, nog amper met elkaar heeft getraind en wellicht elkaar niet verstaat. Wat moet dat gaan worden tegen sterkere tegenstanders dan Excelsior? Te beginnen met de Bulgaarse kampioen...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 augustus 2023 - 23:18   quote  deeplink  
Dat veld was echt niet te doen ook hoor pietje... Zogenaamd hadden ze ook geen water meer.. en zelfs Excelsior gaf aan er profijt van te hebben gehad... Die trainen er dagelijks op he, dit was ook puur thuis voordeel..

En ja met je eens dat Ajax dan alsnog moet winnen.. maar kijk hoeveel kansen alsnog.. en ik denk zeker wel 3 100% van de missers.. dan win je gewoon met 2-5 en had iedereen gezegd dat het top was ondanks het veld..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 augustus 2023 door nummer10 --
p111
 p111 - zaterdag 19 augustus 2023 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 22:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens... Alleen is me de fout bergwijn ontgaan... En dan bedoel ik je hebt er nog 9 op het veld lopen toch ?
Hij liet zijn rechtsback uit zijn rug weglopen en die kon toen scoren wel opletten he.
p111
 p111 - zaterdag 19 augustus 2023 - 23:27   quote  deeplink  
Elke club met kunstgras uit de comp/pleuren daar kan je niet op voetballen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 augustus 2023 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 23:18 schreef nummer10 het volgende:
Dat veld was echt niet te doen ook hoor pietje... Zogenaamd hadden ze ook geen water meer.. en zelfs Excelsior gaf aan er profijt van te hebben gehad... Die trainen er dagelijks op he, dit was ook puur thuis voordeel..

En ja met je eens dat Ajax dan alsnog moet winnen.. maar kijk hoeveel kansen alsnog.. en ik denk zeker wel 3 100% van de missers.. dan win je gewoon met 2-5 en had iedereen gezegd dat het top was ondanks het veld..
Ik ben het zeker met je eens wat betreft de vermaledijde kunstgras. En wat betreft de kansen ook maar het waren er wel meer dan drie. Het is een steeds weer terugkerend probleem. Ajax is kampioen kansen missen. Ik ben van mening dat Ajax daar flink op moet trainen, want op deze manier gaan zij nog heel veel puntverlies lijden.
Pietje
 Pietje - zaterdag 19 augustus 2023 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 23:27 schreef p111 het volgende:
Elke club met kunstgras uit de comp/pleuren daar kan je niet op voetballen.
Als dat zou kunnen!
Heb ik het goed begrepen dat de KNVB eist dat alle clubs in de eredivisie vanaf het volgende seizoen (2024/2025) verplicht zijn om natuurgras te hebben?
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2023 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 23:25 schreef p111 het volgende:

[..]

Hij liet zijn rechtsback uit zijn rug weglopen en die kon toen scoren wel opletten he.
Dan heb je alsnog verdedigers en middenvelders die daarvoor zijn ? Maar goed zoals ik al zei dat is me ontgaan..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 augustus 2023 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 23:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen!
Heb ik het goed begrepen dat de KNVB eist dat alle clubs in de eredivisie vanaf het volgende seizoen (2024/2025) verplicht zijn om natuurgras te hebben?
Klopt!
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2023 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 11:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt!
Thanks!
pth
 pth - zondag 20 augustus 2023 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 23:27 schreef p111 het volgende:
Elke club met kunstgras uit de comp/pleuren daar kan je niet op voetballen.
100% mee eens. Geen seconde meer toestaan, is gewoon een vorm van competitie vervalsing.
pth
 pth - zondag 20 augustus 2023 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 22:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Diverse sites schrijven overigens over een "matig Ajax" en daar ben ik het wel mee eens.
Pech of niet, van Excelsior moet je - met alle respect - gewoon simpel kunnen winnen.
Er is echter één verzachtende omstandigheid en dat is het feit dat de basis elf elkaar nog niet goed kent, nog amper met elkaar heeft getraind en wellicht elkaar niet verstaat. Wat moet dat gaan worden tegen sterkere tegenstanders dan Excelsior? Te beginnen met de Bulgaarse kampioen...
En terecht. Ajax speelt helemaal niet goed. Geen tempo, geen druk op de bal, geen herkenbare patronen, geen heldere spelopvatting, verdediging als een zeef, geen absolute wil om ten koste van alles te winnen, grootst mogelijke moeite om 100% kansen af te ronden etc. Hoop echt dat het snel beter wordt, maar als je dit Ajax als goed bestempeld wacht dan maar even op de wedstrijden tegen echte tegenstanders i.p.v. veredelde amateurs (met alle respect voor Excelsior en Heracles die nu eenmaal niet veel budget te makken hebben). Met natte tosti’s als Salah-Edinne, Rensch of Wijndal in je verdediging gaat dat een totale ramp worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 augustus 2023 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 13:20 schreef pth het volgende:

[..]

En terecht. Ajax speelt helemaal niet goed. Geen tempo, geen druk op de bal, geen herkenbare patronen, geen heldere spelopvatting, verdediging als een zeef, geen absolute wil om ten koste van alles te winnen, grootst mogelijke moeite om 100% kansen af te ronden etc. Hoop echt dat het snel beter wordt, maar als je dit Ajax als goed bestempeld wacht dan maar even op de wedstrijden tegen echte tegenstanders i.p.v. veredelde amateurs (met alle respect voor Excelsior en Heracles die nu eenmaal niet veel budget te makken hebben). Met natte tosti’s als Salah-Edinne, Rensch of Wijndal in je verdediging gaat dat een totale ramp worden.
Ajax speelt zeker niet goed maar wat verwacht je nou met bijna alles nieuw en jong, en een trainer die nooit in de top heeft getraind...

Ook komen er nog verdedigers aan, dit zijn niet de minsten, op Hato na wordt straks de hele verdediging om gegooid
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2023 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 14:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax speelt zeker niet goed maar wat verwacht je nou met bijna alles nieuw en jong, en een trainer die nooit in de top heeft getraind...

Ook komen er nog verdedigers aan, dit zijn niet de minsten, op Hato na wordt straks de hele verdediging om gegooid
Ik bewonder je optimisme, maar bij mij heerst dezelfde angst als bij pth. Je moet toch maar afwachten of bepaalde spelers ook daadwerkelijk gaan komen en of er chemie is of komt met de huidige spelers. Dat geldt uiteraard voor alle clubs in Europa. Dat transferwindow is nog geopend, terwijl alle competities al begonnen zijn. Beter zou het zijn om de start van de competities parallel te laten lopen met het sluiten van de transferperiode. Maar ja, wie ben ik?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 augustus 2023 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 15:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar bij mij heerst dezelfde angst als bij pth. Je moet toch maar afwachten of bepaalde spelers ook daadwerkelijk gaan komen en of er chemie is of komt met de huidige spelers. Dat geldt uiteraard voor alle clubs in Europa. Dat transferwindow is nog geopend, terwijl alle competities al begonnen zijn. Beter zou het zijn om de start van de competities parallel te laten lopen met het sluiten van de transferperiode. Maar ja, wie ben ik?
Dat zou idd beter zijn.
Natuurlijk ben ik ergens benauwd dat ze het niet gaan redden maar wat moeten ze nog meer doen ?
Ze zijn nog steeds spelers aan het halen, een nieuwe trainer, assistent trainers.
Met die Argentijn van Antwerp straks 9 spelers gehaald, gaat er maar aan staan..
Al die spelers kan je niet alleen op conto schrijven van onze Duitser de scouts hebben ook echt wel mee gekeken.

Het enige wat ontbreekt is een team dat ingespeeld is met elkaar, maar goed dat heeft tijd en wedstrijden nodig.
Dit gebeurd niet op stel en sprong, toch heb ik ergens vertrouwen dat het goed komt.
Misschien nog geen kampioenschap maar een mooie 2e plaats dan is het toch ook al mooi?

We mogen echt "Nog Niet" klagen vind ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2023 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2023 - 19:39   quote  deeplink  
Zowaar maar eens een keer reageren.

Gisteren helemaal eens met Steijn. Het voetbal is eigenlijk prima, kansen zat en daarover niks te klagen. Maar Ajax mist er simpelweg veel te veel en de goals die we tegen krijgen, zijn wel heel erg kinderlijk.

Zo is het gewoon tegen iedereen moeilijk wedstrijden winnen.

Dat de ploeg nog niet helemaal op elkaar ingespeeld is, is niemand wat te verwijten op het technisch hart na. Selectie is gewoon nog altijd niet op orde/in balans. Zeker defensief is het een zooi vol individuele fouten. En donderdag begint Europa...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 augustus 2023 - 20:23   quote  deeplink  
Mooi man, gewoon blijven hè!
Klopt wat je zegt, kinderlijk verdedigd wat dit aan gaat is er weinig verandert tov vorig seizoen.
Toch ben ik ergens optimistisch omdat er spelers aan komen die de defensie komen versterken.
Wanneer het achter in goed zit voetbal je voor in makkelijker.
Mijn hoop is ook gericht op Akpom.
We gaan het zien Brabo!
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2023 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 20:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Mooi man, gewoon blijven hè!
Klopt wat je zegt, kinderlijk verdedigd wat dit aan gaat is er weinig verandert tov vorig seizoen.
Toch ben ik ergens optimistisch omdat er spelers aan komen die de defensie komen versterken.
Wanneer het achter in goed zit voetbal je voor in makkelijker.
Mijn hoop is ook gericht op Akpom.
We gaan het zien Brabo!
Geen idee nog, het trekt me momenteel allemaal niet zo. Sporadisch een berichtje vind ik momenteel voldoende.

Defensief zijn de versterkingen er ook nog niet of ze zijn nog niet speelgerechtigd. Maar daar gaat zeker wat veranderen. En in Sutalo heb ik in tegenstelling tot de andere verdedigers momenteel best wel vertrouwen.

Akpom moet ik maar zien, die heeft het een seizoen leuk gedaan in een competitie waar geen middenveld aanwezig hoeft te zijn en alles op kracht gaat. Ik heb vooralsnog alle vertrouwen in Brobbey, om de doodsimpele reden dat hij wel echt compleet is. Ondanks hij op veel vlakken beter kan.

Ik hoop vooral dat Kudus weg gaat en daar een goede 10 en nog een rechtsbuiten bij gaat komen.

En dan heel snel Hato op linksback. Salah-Eddine en Wijndal schieten momenteel nog enorm tekort
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2023 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 18:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat zou idd beter zijn.
Natuurlijk ben ik ergens benauwd dat ze het niet gaan redden maar wat moeten ze nog meer doen ?
Ze zijn nog steeds spelers aan het halen, een nieuwe trainer, assistent trainers.
Met die Argentijn van Antwerp straks 9 spelers gehaald, gaat er maar aan staan..
Al die spelers kan je niet alleen op conto schrijven van onze Duitser de scouts hebben ook echt wel mee gekeken.

Het enige wat ontbreekt is een team dat ingespeeld is met elkaar, maar goed dat heeft tijd en wedstrijden nodig.
Dit gebeurd niet op stel en sprong, toch heb ik ergens vertrouwen dat het goed komt.
Misschien nog geen kampioenschap maar een mooie 2e plaats dan is het toch ook al mooi?

We mogen echt "Nog Niet" klagen vind ik
Het "voordeel" is het feit, dat er pas twee wedstrijden gespeeld zijn en dat er dus genoeg tijd is om de zaak aan te passen of om te gooien. Maar dat zie ik zo één twee drie niet gebeuren. Ik ben bang dat wij donderdag een flink pak op de broek krijgen van de Bulgaren. Of er moet een wondertje gebeuren
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2023 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 20:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Geen idee nog, het trekt me momenteel allemaal niet zo. Sporadisch een berichtje vind ik momenteel voldoende.

Defensief zijn de versterkingen er ook nog niet of ze zijn nog niet speelgerechtigd. Maar daar gaat zeker wat veranderen. En in Sutalo heb ik in tegenstelling tot de andere verdedigers momenteel best wel vertrouwen.

Akpom moet ik maar zien, die heeft het een seizoen leuk gedaan in een competitie waar geen middenveld aanwezig hoeft te zijn en alles op kracht gaat. Ik heb vooralsnog alle vertrouwen in Brobbey, om de doodsimpele reden dat hij wel echt compleet is. Ondanks hij op veel vlakken beter kan.

Ik hoop vooral dat Kudus weg gaat en daar een goede 10 en nog een rechtsbuiten bij gaat komen.

En dan heel snel Hato op linksback. Salah-Eddine en Wijndal schieten momenteel nog enorm tekort
Hé gappie! Ik hoop oprecht dat het goed gaat met je!

Ik ben het volledig met je eens hoor. Het ene moment ben ik aardig tevreden met de opbouw van de selectie en het andere moment, als zij een wedstrijd spelen, en de kansen zie missen en achterin de meest domme flaters zie maken, slaat de angst mij om het hart...
Loetje
 Loetje - zondag 20 augustus 2023 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 20:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hé gappie! Ik hoop oprecht dat het goed gaat met je!

Ik ben het volledig met je eens hoor. Het ene moment ben ik aardig tevreden met de opbouw van de selectie en het andere moment, als zij een wedstrijd spelen, en de kansen zie missen en achterin de meest domme flaters zie maken, slaat de angst mij om het hart...
Ja, maak eigenlijk een betere tijd door dan alle 32 levensjaren daarvoor. Met jou ook alles oke?

Defensief hebben we ook op Medic na, nog geen aankopen ter beschikking gehad.

Dat er weer veel kansen zijn en er goed gevoetbald wordt, stemt me dan wel weer tevreden. Stel je voor zoals vorig jaar, dat op een gegeven moment zelfs de kansen schaars werden...
Pietje
 Pietje - zondag 20 augustus 2023 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 23:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja, maak eigenlijk een betere tijd door dan alle 32 levensjaren daarvoor. Met jou ook alles oke?

Defensief hebben we ook op Medic na, nog geen aankopen ter beschikking gehad.

Dat er weer veel kansen zijn en er goed gevoetbald wordt, stemt me dan wel weer tevreden. Stel je voor zoals vorig jaar, dat op een gegeven moment zelfs de kansen schaars werden...
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Houden zo!
Met mij gaat het helaas wat minder: er is bij mij spierreuma geconstateerd. Dat is gelukkig goed te behandelen, dus geen paniek.

Tja, die kansen die maar gemist worden. Ik baal daar toch zo van. Maar ja, dat geldt voor elke Ajacied.
En die verdedigers komen er wel heb ik begrepen. En die zijn hard nodig.
remco k
 remco k - maandag 21 augustus 2023 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 22:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens... Alleen is me de fout bergwijn ontgaan... En dan bedoel ik je hebt er nog 9 op het veld lopen toch ?
De rest loopt bij die aanval met zijn man mee en probeert zo goed en kwaad als het gaat om de bal te veroveren en lijnen dicht te houden.

Bergwijn staat op de rand 16 met zijn man in zijn rug kijkend naar wat er gebeurt en laat zijn man zonder ook maar een stap te zetten de 16 in lopen waar hij alle ruimte heeft om de goal te maken. Tsja dan is dat de grote fout in die tegengoal.
remco k
 remco k - maandag 21 augustus 2023 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2023 - 22:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Diverse sites schrijven overigens over een "matig Ajax" en daar ben ik het wel mee eens.
Pech of niet, van Excelsior moet je - met alle respect - gewoon simpel kunnen winnen.
Er is echter één verzachtende omstandigheid en dat is het feit dat de basis elf elkaar nog niet goed kent, nog amper met elkaar heeft getraind en wellicht elkaar niet verstaat. Wat moet dat gaan worden tegen sterkere tegenstanders dan Excelsior? Te beginnen met de Bulgaarse kampioen...
Maar oké. Stel het even iets anders. Stel je maakt de eerste twee kansen wel gewoon af, en je hebt de wedstrijd gezien dus je weet hoe groot de kansen zijn geweest. Dan sta je met twee goals verschil voor en win je die wedstrijd makkelijk.

Als je met matig spel tot 7 grote kansen komt, wetend dat het echt alleen maar beter kan en zal gaan met de aankopen die erbij gekomen zijn inmiddels. Dan is er toch geen reden tot zorgen??

Ajax heeft twee problemen. Het afnemen van kansen. Oplossing is dat daar een nieuwe spits voor gekocht is. Tweede is de individueel fouten. Daar zijn net drie nieuwe verdedigers voor aangekocht en men wil er nog eentje.

Overigens vind ik dat we een probleem creëren op 10 dat geen probleem zou moeten zijn. Daar loopt namelijk geen jongen met overzicht maar Kudus. Kudus is een momenten speler en die hoort niet op 10.
remco k
 remco k - maandag 21 augustus 2023 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 11:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan heb je alsnog verdedigers en middenvelders die daarvoor zijn ? Maar goed zoals ik al zei dat is me ontgaan..
Nee want die hebben allemaal hun man bij die situatie in de 16. Alles stond daar 1 tegen 1. En de man Lien niet op de middellijn weg maar bij de 16 uit zijn rug. Heel erg kwalijk. Overigens ook gewoon heel erg slecht gekeept van onze nieuwe eerste man, met een sliding naar de hoek gaan. Hoe verzin je het.
remco k
 remco k - maandag 21 augustus 2023 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 15:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme, maar bij mij heerst dezelfde angst als bij pth. Je moet toch maar afwachten of bepaalde spelers ook daadwerkelijk gaan komen en of er chemie is of komt met de huidige spelers. Dat geldt uiteraard voor alle clubs in Europa. Dat transferwindow is nog geopend, terwijl alle competities al begonnen zijn. Beter zou het zijn om de start van de competities parallel te laten lopen met het sluiten van de transferperiode. Maar ja, wie ben ik?
Ze zijn inmiddels gekomen. Daar dus vertrouwen in houden is volkomen terecht gebleken. Nu nog snel zorgen dat het een hecht team gaat worden en hopen dat dit niet te veel punten gaat kosten.

Enige wat ik jammer vind is dat wij Schouten niet hebben opgehaald en psv wel. Dat is echt een Frenkie de Jong light en met die jongen van jong Heerenveen die ze gekocht hebben lopen er daar nu twee van rond.
remco k
 remco k - maandag 21 augustus 2023 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 23:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja, maak eigenlijk een betere tijd door dan alle 32 levensjaren daarvoor. Met jou ook alles oke?

Defensief hebben we ook op Medic na, nog geen aankopen ter beschikking gehad.

Dat er weer veel kansen zijn en er goed gevoetbald wordt, stemt me dan wel weer tevreden. Stel je voor zoals vorig jaar, dat op een gegeven moment zelfs de kansen schaars werden...
Hey kerel. Fijn dat je er bent pik.

En inderdaad eens. Het voetballende deel is zo slecht niet. Ik mis een echte voetballende tien. Berghuis zou dit moeten kunnen. En anders een aankoop aangezien ik Kudus helemaal niet bij Ajax vind passen.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 augustus 2023 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee want die hebben allemaal hun man bij die situatie in de 16. Alles stond daar 1 tegen 1. En de man Lien niet op de middellijn weg maar bij de 16 uit zijn rug. Heel erg kwalijk. Overigens ook gewoon heel erg slecht gekeept van onze nieuwe eerste man, met een sliding naar de hoek gaan. Hoe verzin je het.
Ok helder, zoals ik al zei was me ontgaan dat hij op die manier zijn man liet gaan.. en qua Gorter.. tjah ben echt wel van het vertrouwen geven in een keeper, maar dit was echt een kut actie als dit niet durfde te duiken
nummer10
 nummer10 - maandag 21 augustus 2023 - 11:58   quote  deeplink  
Eens remco.. zou Chuba dit kunnen ? Wat ik las heeft de meeste goals gemaakt vanaf 10 achter de spits? Of het klopt mag Joost weten hoor..

Trouwens welkom terug Loetje, goed om te lezen dat het goed met je gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 augustus 2023 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - maandag 21 augustus 2023 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar oké. Stel het even iets anders. Stel je maakt de eerste twee kansen wel gewoon af, en je hebt de wedstrijd gezien dus je weet hoe groot de kansen zijn geweest. Dan sta je met twee goals verschil voor en win je die wedstrijd makkelijk.

Als je met matig spel tot 7 grote kansen komt, wetend dat het echt alleen maar beter kan en zal gaan met de aankopen die erbij gekomen zijn inmiddels. Dan is er toch geen reden tot zorgen??

Ajax heeft twee problemen. Het afnemen van kansen. Oplossing is dat daar een nieuwe spits voor gekocht is. Tweede is de individueel fouten. Daar zijn net drie nieuwe verdedigers voor aangekocht en men wil er nog eentje.

Overigens vind ik dat we een probleem creëren op 10 dat geen probleem zou moeten zijn. Daar loopt namelijk geen jongen met overzicht maar Kudus. Kudus is een momenten speler en die hoort niet op 10.
Beste Remco,
Wij zijn het volledig eens wat betreft het benutten van kansen en anderzijds dramatisch verdedigen. Het had inderdaad zomaar 4 of 5-2 kunnen voor Ajax kunnen zijn en dan had je niemand horen klagen.
Maar dat was het helaas niet. Laten we met z'n allen hopen dat de kersverse aankopen daar verandering in zullen gaan brengen.

Pech (niet jouw woorden, maar ergens anders las ik dat wel) vind ik een groot woord om de wedstrijd van afgelopen weekend te analyseren. Wel pech is het langdurig uitvallen van onze doelman Rulli.

Een echt sterke invaller voor dit probleem hebben wij helaas niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Feyenoord, die met Wellenreuther een zeer sterke vervanger heeft, gelijkwaardig aan hun eerste keeper. Ik had enige hoop dat Ajax Spartaan Olij zou gaan halen, maar dat is dus niet gebeurd. Jammer.

Tja, en dan het gevalletje Kudus... Daar heb je (ook) gelijk in en dat schreef ik ergens vorig jaar ook al eens. Hij is geen "10" en hij wordt geen "10". Hij wisselt fantastische momenten af met onbegrijpelijk zwakke momenten en dat kan gewoonweg niet op die positie.

De eerstkomende wedstrijd van Ajax (Volendam thuis) is pas op woensdag 27 september. Laten we met zijn allen hopen, dat Ajax de lekken dan boven hebben en dat de aangekochte spelers inderdaad de spelers zijn die Ajax nodig had! HUP AJAX!!
nummer10
 nummer10 - maandag 21 augustus 2023 - 15:06   quote  deeplink  
Probleem met kudus is dat hij zichzelf een uitmuntende speler vind op 10... Hij zou beter worden dan Messi etc... Dit zijn gewoon woorden die hijzelf heeft gebruikt en hij zou uitgeleerd zijn.. ik denk dat hij een te hoge pet op heeft van zichzelf en dat daardoor de zwakke momenten ook komen.. want laten we eerlijk zijn 3 jaar Ajax, maar wat nu echt laten zien een heel seizoen ?

Olij riep ik al voordat ze ramaj hadden gekocht toen rulli weg zou willen... Sterker nog, ik denk dat olij beter is dan rulli..
Pietje
 Pietje - maandag 21 augustus 2023 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 15:06 schreef nummer10 het volgende:
Probleem met kudus is dat hij zichzelf een uitmuntende speler vind op 10... Hij zou beter worden dan Messi etc... Dit zijn gewoon woorden die hijzelf heeft gebruikt en hij zou uitgeleerd zijn.. ik denk dat hij een te hoge pet op heeft van zichzelf en dat daardoor de zwakke momenten ook komen.. want laten we eerlijk zijn 3 jaar Ajax, maar wat nu echt laten zien een heel seizoen ?

Olij riep ik al voordat ze ramaj hadden gekocht toen rulli weg zou willen... Sterker nog, ik denk dat olij beter is dan rulli..
Dat laatste ben ik niet met je eens. In de voorbereiding heeft Rulli zegge en schrijve één slechte wedstrijd gespeeld. Verder heeft hij aangetoond een goede en betrouwbare doelman te zijn. Een keertje of twee, drie was hij man of the match. Dat word je niet zomaar!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 augustus 2023 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 15:06 schreef nummer10 het volgende:
Probleem met kudus is dat hij zichzelf een uitmuntende speler vind op 10... Hij zou beter worden dan Messi etc... Dit zijn gewoon woorden die hijzelf heeft gebruikt en hij zou uitgeleerd zijn.. ik denk dat hij een te hoge pet op heeft van zichzelf en dat daardoor de zwakke momenten ook komen.. want laten we eerlijk zijn 3 jaar Ajax, maar wat nu echt laten zien een heel seizoen ?

Olij riep ik al voordat ze ramaj hadden gekocht toen rulli weg zou willen... Sterker nog, ik denk dat olij beter is dan rulli..
Dat mag jij vinden maar vind ik van niet.

Ook Kudus kunnen we nog goed gebruiken, één van de weinigen die nog een man kan passeren.

Was afgelopen zaterdag met zijn assist ook weer belangrijk.

Maar mochten we er meer dan 40 miljoen voor krijgen mag er een strik om, want in het mee verdedigen verzaakt hij nog al eens, ook vind ik hem soms niet alert genoeg
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 augustus 2023 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar oké. Stel het even iets anders. Stel je maakt de eerste twee kansen wel gewoon af, en je hebt de wedstrijd gezien dus je weet hoe groot de kansen zijn geweest. Dan sta je met twee goals verschil voor en win je die wedstrijd makkelijk.

Als je met matig spel tot 7 grote kansen komt, wetend dat het echt alleen maar beter kan en zal gaan met de aankopen die erbij gekomen zijn inmiddels. Dan is er toch geen reden tot zorgen??

Ajax heeft twee problemen. Het afnemen van kansen. Oplossing is dat daar een nieuwe spits voor gekocht is. Tweede is de individueel fouten. Daar zijn net drie nieuwe verdedigers voor aangekocht en men wil er nog eentje.

Overigens vind ik dat we een probleem creëren op 10 dat geen probleem zou moeten zijn. Daar loopt namelijk geen jongen met overzicht maar Kudus. Kudus is een momenten speler en die hoort niet op 10.
+1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 augustus 2023 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 20:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Geen idee nog, het trekt me momenteel allemaal niet zo. Sporadisch een berichtje vind ik momenteel voldoende.

Defensief zijn de versterkingen er ook nog niet of ze zijn nog niet speelgerechtigd. Maar daar gaat zeker wat veranderen. En in Sutalo heb ik in tegenstelling tot de andere verdedigers momenteel best wel vertrouwen.

Akpom moet ik maar zien, die heeft het een seizoen leuk gedaan in een competitie waar geen middenveld aanwezig hoeft te zijn en alles op kracht gaat. Ik heb vooralsnog alle vertrouwen in Brobbey, om de doodsimpele reden dat hij wel echt compleet is. Ondanks hij op veel vlakken beter kan.

Ik hoop vooral dat Kudus weg gaat en daar een goede 10 en nog een rechtsbuiten bij gaat komen.

En dan heel snel Hato op linksback. Salah-Eddine en Wijndal schieten momenteel nog enorm tekort
Jammer maar fijn dat je zo af en toe langs komt.
Ik zie nog niet dat Brobbey het gaat redden al kan het zo anders zijn, ik zou hem graag eens zien met een stiftje of kopgoal.
Daarom hoop ik dat Akpom het gaat doen.
Mocht er een goede rechtsbuiten en een 10 komen mag Kudus zijn koffers pakken, al heeft hij zo zijn goede wedstrijden.

Hato doet het goed centraal dus fijn laten staan, ben benieuwd naar Avila als linksback.

Zou mooi zijn als jij en Eide hier wat vaker komen
pth
 pth - maandag 21 augustus 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

De rest loopt bij die aanval met zijn man mee en probeert zo goed en kwaad als het gaat om de bal te veroveren en lijnen dicht te houden.

Bergwijn staat op de rand 16 met zijn man in zijn rug kijkend naar wat er gebeurt en laat zijn man zonder ook maar een stap te zetten de 16 in lopen waar hij alle ruimte heeft om de goal te maken. Tsja dan is dat de grote fout in die tegengoal.
Het begint vooral bij die natte tosti Rensch, die geen idee heeft waar hij op het veld staat en verdedigd als een c-pupil.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 21 augustus 2023 - 18:18   quote  deeplink  
Laat Hato nou gewoon eens staan waar hij het best tot zijn recht komt... centraal dus samen met Sutalo. Dan 2 nieuwe backs erin en de verdediging staat.
Dan nog graag een nieuwe doelman!!!
Gorter wordt 'm nog niet en die is dus schijnbaar beter dan Ramaj....dat zegt genoeg!!
Reddingen gezien van Olij tegen Feyenoord... halen die gast voordat Feyenoord m haalt...
Pietje
 Pietje - maandag 21 augustus 2023 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 18:18 schreef bertus bikkel het volgende:
Laat Hato nou gewoon eens staan waar hij het best tot zijn recht komt... centraal dus samen met Sutalo. Dan 2 nieuwe backs erin en de verdediging staat.
Dan nog graag een nieuwe doelman!!!
Gorter wordt 'm nog niet en die is dus schijnbaar beter dan Ramaj....dat zegt genoeg!!
Reddingen gezien van Olij tegen Feyenoord... halen die gast voordat Feyenoord m haalt...
+1
Inderdaad, wat bezielde Mislintat om al die miljoenen neer te tellen voor Ramaj als die kennelijk minder is dan Gorter?!
Loetje
 Loetje - maandag 21 augustus 2023 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 23:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Houden zo!
Met mij gaat het helaas wat minder: er is bij mij spierreuma geconstateerd. Dat is gelukkig goed te behandelen, dus geen paniek.

Tja, die kansen die maar gemist worden. Ik baal daar toch zo van. Maar ja, dat geldt voor elke Ajacied.
En die verdedigers komen er wel heb ik begrepen. En die zijn hard nodig.
Pittig kerel. Hoe behandelen ze dat dan eigenlijk?
Loetje
 Loetje - maandag 21 augustus 2023 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 augustus 2023 - 11:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Hey kerel. Fijn dat je er bent pik.

En inderdaad eens. Het voetballende deel is zo slecht niet. Ik mis een echte voetballende tien. Berghuis zou dit moeten kunnen. En anders een aankoop aangezien ik Kudus helemaal niet bij Ajax vind passen.
Daarom zou je ik Spertsyan ook oprecht toejuichen. Dat is wel het type zoals een Sneijder was, de klassieke 10 zegmaar. Dat hebben wij wel nodig.

Tsja, Kudus... Ik vind er eigenlijk vanaf dag 1 hetzelfde van. Hij kan echt wel goed vallen, maar alles is met de kop omlaag. En dat niet alleen, hij speelt wel extreem voor zichzelf en haalt het niveau van de ploeg daardoor omlaag.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax 19-8-2023 16.30u









0.0119988