BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Breaking news: Louis van Gaal keert terug bij Ajax in adviserende rol

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 03 oktober 2023 - 23:29   quote  deeplink  
Ajax verrast: Louis van Gaal keert terug
Frank Hoekman
Bijgewerkt: 3 okt. 2023 21:37 CEST

BREAKING

Louis van Gaal keert tóch terug bij Ajax. De oud-trainer van de Amsterdammers zal als adviseur van de Raad van Commissarissen fungeren, zo maakt de club dinsdagavond via de officiële kanalen bekend. Na een slecht 2022/2023 is de recordkampioen rampzalig begonnen aan het nieuwe seizoen. Ajax staat momenteel vijftiende met vijf punten uit vijf wedstrijden.

Van Gaal werd de afgelopen tijd veelvuldig naar voren geschoven als de man die de rust in Amsterdam kan laten wederkeren. Zijn gezondheid - de oud-bondscoach werd recent opnieuw geopereerd aan prostaatkanker - laat het echter niet toe om een functie als bijvoorbeeld technisch directeur of commissaris te gaan bekleden, zo maakte Van Gaal recent bekend.

Toch gaat Van Gaal zich dus wél bemoeien met de gang van zaken in Amsterdam. "Ik wil Ajax graag ​helpen", zo vertelt Van Gaal via de officiële kanalen van Ajax. "Mijn leven speelt zich voor een groot deel af in Portugal ​en dat laat zich goed combineren met deze rol als externe adviseur. ​Ik stel graag mijn voetbalkennis in dienst van de RvC​, zeker als straks Leo van Wijk en Michael van Praag benoemd zijn. De sportieve weg ​omhoog moet worden ingezet en daar ​kunnen en moeten we allemaal een bijdrage aan leveren", aldus Van Gaal.

Van Praag en Van Wijk zullen naar alle verwachting op 17 november, tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders, worden benoemd als respectievelijk voorzitter (Van Praag) en lid (Van Wijk) van de Raad van Commissarissen. Daarin nemen daarnaast ook de huidige leden Cees van Oevelen, Georgette Schlick en Annette Mosman een zetel in.

Van Gaal zal zich vooral op het voetbaltechnische aspect van het werk van de RvC richten. "Op deze wijze wordt de vacante positie van voormalig RvC-lid Jan van Halst ingevuld, die ​onlangs beslo​ot niet terug te keren in de RvC zodra zijn termijn als tijdelijke directeur algemene zaken bij Ajax afloopt", schrijft Ajax. Van Halst is nu op interim-basis algemeen directeur van Ajax, omdat de van AZ overgekomen Alex Kroes pas in maart mag starten.

Het wordt de vierde periode van Van Gaal bij Ajax. Hij doorliep de jeugdopleiding, maar speelde nooit een officiële wedstrijd in de hoofdmacht. Van 1988 tot 1991 was hij assistent-trainer bij de club, waarna hij tot 1997 de eindverantwoordelijke was op de bank. Hoogtepunt was de Champions League-winst in 1994/95. In 2003 en 2004 was Van Gaal technisch directeur bij Ajax. Acht jaar later zou hij terugkeren als algemeen directeur, maar die aanstelling werd - mede door inmenging van Johan Cruijff - ongeldig verklaard.
p111
 p111 - woensdag 04 oktober 2023 - 08:42   quote  deeplink  
Dat is eindelijk is wat goed nws ,in deze anti Ajax tijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 oktober 2023 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 08:42 schreef p111 het volgende:
Dat is eindelijk is wat goed nws ,in deze anti Ajax tijd.
Ja maar nu krijgen we een adviseur die andere adviseurs gaat adviseren hahahaha, het moet niet gekker worden
remco k
 remco k - woensdag 04 oktober 2023 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 11:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja maar nu krijgen we een adviseur die andere adviseurs gaat adviseren hahahaha, het moet niet gekker worden
De rvc is bij Ajax een controlerend orgaan dat toezichthouder is. Geen adviseurs.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 oktober 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 14:13 schreef remco k het volgende:

[..]

De rvc is bij Ajax een controlerend orgaan dat toezichthouder is. Geen adviseurs.
Dat dus, controlerend en daarna adviserend.
Had een stuk beter gekunnen 🤣🤣
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 oktober 2023 - 16:50   quote  deeplink  
Ik denk wel dat van Gaal schoon schip gaat maken in de RvC
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 oktober 2023 - 17:51   quote  deeplink  
En scholletje ook gelijk terug.. de man die na zijn carrière in alle functies hard gefaald is.. Top.. maar was te verwachten.. en ik weet niet zo goed of we hier blij mee moeten zijn.. de naam van gaal is natuurlijk top, maar voor de rest ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 oktober 2023 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 17:51 schreef nummer10 het volgende:
En scholletje ook gelijk terug.. de man die na zijn carrière in alle functies hard gefaald is.. Top.. maar was te verwachten.. en ik weet niet zo goed of we hier blij mee moeten zijn.. de naam van gaal is natuurlijk top, maar voor de rest ?
Jij hebt iets tegen de naam Blind geloof ik hahaha

Maar waar staat dat hij terug komt dan, heb ik nergens gelezen.

Voor mij hoeft Blind ook niet terug maar zie liever die lul Hendriks weg gaan, hij is degene die Mislintat heeft binnen gehaald en blijkbaar een paar ton heeft bij geschreven
remco k
 remco k - woensdag 04 oktober 2023 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 17:51 schreef nummer10 het volgende:
En scholletje ook gelijk terug.. de man die na zijn carrière in alle functies hard gefaald is.. Top.. maar was te verwachten.. en ik weet niet zo goed of we hier blij mee moeten zijn.. de naam van gaal is natuurlijk top, maar voor de rest ?
Blind is in zijn laatste periode bij Ajax als rvc lid alom geroemd en heeft dat prima gedaan.
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 oktober 2023 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is in zijn laatste periode bij Ajax als rvc lid alom geroemd en heeft dat prima gedaan.
In de rvc... Dat is toch geen officiële functie.. las hoofd jeugd opleiding en dat vind ik toch heel wat anders...

En lees nu ook bergkamp... Mijn god jongens, nu Spijkerman en de boer nog terug en het circus is compleet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 oktober 2023 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 20:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In de rvc... Dat is toch geen officiële functie.. las hoofd jeugd opleiding en dat vind ik toch heel wat anders...

En lees nu ook bergkamp... Mijn god jongens, nu Spijkerman en de boer nog terug en het circus is compleet
Van Gaal schijnt Blind en Bergkamp gevraagd te hebben om het technisch hart binnen de RVC te versterken omdat die helemaal weg was.

Geeft van Gaal de kans om alles te herstellen binnen de RVC, hij heeft er echt wel kijk op.

Waarom direct alle oud Ajacieden neer sabelen, daarmee zeg je dat van Gaal verkeerd bezig is
remco k
 remco k - woensdag 04 oktober 2023 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 20:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In de rvc... Dat is toch geen officiële functie.. las hoofd jeugd opleiding en dat vind ik toch heel wat anders...

En lees nu ook bergkamp... Mijn god jongens, nu Spijkerman en de boer nog terug en het circus is compleet
De rvc geen officiële functie. Ach hemel toch.
remco k
 remco k - woensdag 04 oktober 2023 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Van Gaal schijnt Blind en Bergkamp gevraagd te hebben om het technisch hart binnen de RVC te versterken omdat die helemaal weg was.

Geeft van Gaal de kans om alles te herstellen binnen de RVC, hij heeft er echt wel kijk op.

Waarom direct alle oud Ajacieden neer sabelen, daarmee zeg je dat van Gaal verkeerd bezig is
Ach hij is toch nog nooit positief geweest over uberhaubt iets van Ajax.

Het succes wat we hadden kwam niet door de ten Hag. blind is een kut speler, Tadic moest weg, Alvarez kon er niks van. En ga zo maar door.

Wanneer is er uberhaubt eens een keer iets wel goed geweest.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 06 oktober 2023 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 oktober 2023 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is in zijn laatste periode bij Ajax als rvc lid alom geroemd en heeft dat prima gedaan.
Hier ben ik het helemaal mee eens, Hij deed dit prima, dat kunnen we niet van Van Halst zeggen
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 13:11   quote  deeplink  
Rvc enzo vind ik allemaal prima... Maar geen "officiële" functie zoals hoofd jeugd opleiding etc
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 oktober 2023 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 13:11 schreef nummer10 het volgende:
Rvc enzo vind ik allemaal prima... Maar geen "officiële" functie zoals hoofd jeugd opleiding etc
Geef eens aan waarom niet?
p111
 p111 - vrijdag 06 oktober 2023 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 13:11 schreef nummer10 het volgende:
Rvc enzo vind ik allemaal prima... Maar geen "officiële" functie zoals hoofd jeugd opleiding etc
Hallo laat van Gaal lekker zijn ding doen en Blind wat je ook van hem vind een echte Ajacied.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 15:54   quote  deeplink  
“Niets is zo lekker als vanuit de coulissen de lakens uitdelen zonder wekelijks een microfoon onder je neus geduwd te krijgen.” Op de actieve loopbaan van Blind heeft Driessen niets aan te merken. “Daarna heeft Blind alle denkbare functies bij Ajax bekleed en overal in gefaald. Niet voor niets wilde Johan Cruijff ten tijde van de fluwelen revolutie Blind als eerste afserveren. De RvC van Ajax vaart een gevaarlijke koers. Door zich niet te beperken tot toezicht houden, maar zich met de uitvoering te bemoeien. En dat ook nog eens via Blind, die op zijn beurt ongetwijfeld een kort lijntje heeft met Van Gaal.”
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 15:51 schreef p111 het volgende:

[..]

Hallo laat van Gaal lekker zijn ding doen en Blind wat je ook van hem vind een echte Ajacied.
Ik sta toch echt liever achter Cruijff toen der tijd..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 oktober 2023 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik sta toch echt liever achter Cruijff toen der tijd..
Dit is een inkoppertje, wie niet...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 17:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is een inkoppertje, wie niet...
En Cruijff wou blind niet voor niks eruit hebben he.. zoals je weet heeft die echt tal van functie gehad binnen Ajax en echt 0 resultaten behaald..

Voetballer heb ik het niet over uiteraard
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 oktober 2023 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 17:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En Cruijff wou blind niet voor niks eruit hebben he.. zoals je weet heeft die echt tal van functie gehad binnen Ajax en echt 0 resultaten behaald..

Voetballer heb ik het niet over uiteraard
Heb ooit een filmpje gezien van van Basten met Blind, hierbij liet van Basten aan Blind weten dat hij hem een vakkundige trainer van Ajax vond die niet het nodige geluk heeft gehad.

Waarom denk je dat van Gaal altijd kiest voor Blind als assistent ?

Ik zal niet zeggen dat ze Blind moeten nemen maar in ieder geval een oud voetballer of oud trainer van Ajax die zijn trainers diploma heeft zie ik wel zitten.

Jij bent iemand die op iedereen maar commentaar heeft, maar nooit met verbeter voorstellen komt.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 19:13   quote  deeplink  
van het schip, jonk, molenaar..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 oktober 2023 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 19:13 schreef nummer10 het volgende:
van het schip, jonk, molenaar..
Hierbij nog wat namen van oud spelers of oud trainers: Frank de Boer, Adrie Koster, Henk ten Cate, Morten Olsen, Co Adriaanse, Ruud Krol, Marcel Keizer, Frank Rijkaard
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 oktober 2023 - 19:35   quote  deeplink  
Denk toch dat Steyn niet snel zijn ontslag krijgt, het kan zo maar zijn dat ze een ervaren man naast hem zetten.

Of ze wachten weer veel te lang met zijn ontslag, zoals vorig seizoen Schreudertje
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 oktober 2023 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 19:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Denk toch dat Steyn niet snel zijn ontslag krijgt, het kan zo maar zijn dat ze een ervaren man naast hem zetten.

Of ze wachten weer veel te lang met zijn ontslag, zoals vorig seizoen Schreudertje
Ik vrees ook... Maar word wel moe van Steijn.. blijft maar zeggen dat ze inbouw zijn... Vandaar dat we het slechtste Ajax hebben sinds wat was het ? De jaren 60 ? Wat een dooddoener

de laatste 5 wedstrijden evenveel kansen tegen gehad als in de 414 (!!!) ervoor. En dan zeggen dat het stapje voor stapje beter gaat en alles af te schuiven op de afkopen.. maar het begint al voorin en middenveld en die lopen toch echt al wat langer mee..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 oktober 2023 door nummer10 --
p111
 p111 - vrijdag 06 oktober 2023 - 23:39   quote  deeplink  
Voorin oke,Middenveld matig,Achterhoede slecht zo klaar
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 oktober 2023 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 23:39 schreef p111 het volgende:
Voorin oke,Middenveld matig,Achterhoede slecht zo klaar
Je bent nog mild
Voor in oke, middenveld zeer slecht, verdediging nog slechter
Middenveld was er niet, het speelveld was veel te groot, de linies sloten niet aan.,,

Ze moeten compacter spelen Steyn
remco k
 remco k - zaterdag 07 oktober 2023 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 13:11 schreef nummer10 het volgende:
Rvc enzo vind ik allemaal prima... Maar geen "officiële" functie zoals hoofd jeugd opleiding etc
Hij heeft eerder een hele goede periode gehad in de opleiding. M blind heeft best veel niet goed gedaan, maar dat geld met name als trainer. En td.
remco k
 remco k - zaterdag 07 oktober 2023 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 15:54 schreef nummer10 het volgende:
“Niets is zo lekker als vanuit de coulissen de lakens uitdelen zonder wekelijks een microfoon onder je neus geduwd te krijgen.” Op de actieve loopbaan van Blind heeft Driessen niets aan te merken. “Daarna heeft Blind alle denkbare functies bij Ajax bekleed en overal in gefaald. Niet voor niets wilde Johan Cruijff ten tijde van de fluwelen revolutie Blind als eerste afserveren. De RvC van Ajax vaart een gevaarlijke koers. Door zich niet te beperken tot toezicht houden, maar zich met de uitvoering te bemoeien. En dat ook nog eens via Blind, die op zijn beurt ongetwijfeld een kort lijntje heeft met Van Gaal.”
Serieus ja. Ga je nou Driessen erbij halen om je gelijk te halen?

Als Driessen iets zegt weet je dat vrijwel zeker het tegenovergestelde gaat gebeuren.
remco k
 remco k - zaterdag 07 oktober 2023 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik sta toch echt liever achter Cruijff toen der tijd..
Die is er nu niet meer en zonder Cruijff is het niet mogelijk 100% de lijn Cruijff door te zetten.

Laat van Gaal het maar doen op zijn manier. Dus ook met de mensen die hij wil.
remco k
 remco k - zaterdag 07 oktober 2023 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 oktober 2023 - 19:13 schreef nummer10 het volgende:
van het schip, jonk, molenaar..
Op basis waarvan van het schip? Jonk wil nu niks doen bij Ajax en Molenaar doet zoals altijd alleen maar praten en zal nooit instappen M
Daarnaast geen aanhanger van van Gaal en dus gaat dat botsen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 oktober 2023 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan van het schip? Jonk wil nu niks doen bij Ajax en Molenaar doet zoals altijd alleen maar praten en zal nooit instappen M
Daarnaast geen aanhanger van van Gaal en dus gaat dat botsen.
Hij wou een aantal namen... Maar Bogarde etc is ook prima
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 oktober 2023 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 08:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft eerder een hele goede periode gehad in de opleiding. M blind heeft best veel niet goed gedaan, maar dat geld met name als trainer. En td.
En een algemene directeur hebben we al.. dus in welke functie zou blind iets kunnen betekenen..
p111
 p111 - zaterdag 07 oktober 2023 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 11:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En een algemene directeur hebben we al.. dus in welke functie zou blind iets kunnen betekenen..
Techn/directeur
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 oktober 2023 - 16:54   quote  deeplink  
Waar die juist al een keer heeft bewezen dat niet te kunnen ?
remco k
 remco k - zaterdag 07 oktober 2023 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 16:54 schreef nummer10 het volgende:
Waar die juist al een keer heeft bewezen dat niet te kunnen ?
Dus omdat iets een keer niet gelukt is mag je het nooit meer doen? Dat zou apart zijn in de grote mensen wereld.

Van mij hoeft het ook niet, maar niet om zulke redenen.

Maar hey, laten we anders lekker doorgaan zoals nu.

Zoals ik al zei, is er uberhaubt ergens een optie goed genoeg voor? Eentje die ook haalbaar is.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 oktober 2023 - 17:13   quote  deeplink  
Zou mooi zijn als onze nieuwe ad gewoon eerder kon beginnen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 oktober 2023 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 16:54 schreef nummer10 het volgende:
Waar die juist al een keer heeft bewezen dat niet te kunnen ?
Vertel maar waarom niet want iemand afbranden is met een paar woorden gebeurd.
p111
 p111 - zaterdag 07 oktober 2023 - 23:14   quote  deeplink  
Dat afbranden doet hij al maanden,daar kickt hij op vermoed ik.
AkaS
 AkaS - zondag 08 oktober 2023 - 10:47   quote  deeplink  
Er moet gewoon keihard ingegrepen worden en dat zou hij op basis van zijn ervaring en kennis moeten kunnen.

De geleden verliezen moeten geslikt worden. En ongeacht de transfersommen moet er per positie gekeken worden wat we hebben, wat we nodig hebben en wie hiervoor in aanmerking moet komen.

Op sommige posities kunnen eigen talenten een kans krijgen mits op andere posities er ook echte toppers aangetrokken worden en het team gaan beetpakken.

Van Gaal zou dit moeten kunnen.

Gorter vind ik niet top en top is wel wat we nodig hebben!

Hato is goed bezig. Hier zou volgens mij een stevige topper naast moeten komen.

Op het middenveld hebben we een topper nodig en Taylor moet dienend spelen, zijn beperkingen inzien en heel hard werken zoals hij de laatste weken doet.

Er moet een goede spits bijkomen en Bergwijn moet bijschakelen en sowieso verkocht worden volgend seizoen. Bij brengt gewoon veel te weinig.

Is ook een voorbeeld van iemand die lang niet zo goed is als dat hij van zichzelf denkt.

En Steijn heeft mijn sympathie is niet verantwoordelijk voor het treurige niveau. Maar zo langzamerhand wordt wel duidelijk dat hij ook niet de toptrainer is die Ajax zou moeten hebben.

Of Ajax moet vandaag een duidelijke stap voorwaarts zetten wat betreft positiespel en verdediging....
nummer10
 nummer10 - zondag 08 oktober 2023 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 oktober 2023 - 21:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vertel maar waarom niet want iemand afbranden is met een paar woorden gebeurd.
Hoelang volg je Ajax al ?dan had je geweten welke functies blind heeft gehad en nooit is geslaagd in die functies

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Breaking news: Louis van Gaal keert terug bij Ajax in adviserende rol









0.0085330