BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 23-24 #17: Feyenoord - NEC (zondag 14 januari 2024, 16.45 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leuv
 Leuv - zondag 14 januari 2024 - 19:50   quote  deeplink  
Het enige dat Slot bereikt met zijn voorkeur voor bepaalde spelers is dat wanneer anderen invallen deze met een andere instelling het veld in komen. Dilrosun heb ik nog nooit een goede wedstrijd zien spelen maar toch mag hij het weer proberen. Ook Paixao komt nog geen lantaarnpaal voorbij en mag het toch weer proberen. Waar trainen ze op vraag ik me al maanden af. Vrije trappen, corners maar ook het verdedigen bij standaardsituaties is een drama. Het druk zetten is natuurlijk fantastisch om een bal te veroveren maar zolang je niet weet wat je dan met een bal moet doen dan houdt het toch op. Het voetbal is gewoon kut en dat is het zo’n beetje het hele seizoen al met een paar uitzonderingen.
Het wordt echt tijd dat hij de voorkeur geeft aan spelers die echt beter zijn en niet alleen maar aan zijn vriendjes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 januari 2024 door Leuv --
piet de paler
 piet de paler - zondag 14 januari 2024 - 20:50   quote  deeplink  
Vriendjes zoals wie ?
piet de paler
 piet de paler - zondag 14 januari 2024 - 20:50   quote  deeplink  
Vriendjes zoals wie ?
Namen en feiten ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 januari 2024 door piet de paler --
R()b
 R()b - zondag 14 januari 2024 - 21:06   quote  deeplink  
Wat ik vind opvallen is dat het team nu individueel speelt.
Er zit weinig team in zeg maar.
Bal verkeerd gegeven, is amper nog corrigeren en de man waarvoor de bal bedoeld is, loopt ook niet meer mee om het samen op te lossen.
En het afjagen waarbij scherpte komt kijken, is ook van 95 naar 20% gegaan.
Flankspelers horen sowieso assists af te geven, en niet continue zelf voor het doel te staan.
Spits krijgt amper een bal.
Met andere woorden totaal ander en erg slap voetbal.
VVout
 VVout - zondag 14 januari 2024 - 21:27   quote  deeplink  
Gelukkig lekker wezen schaatsen met de kids en uitgebrijd wezen eten vandaag. Heb dit geklootzzakmet humeur niet aangedaan vandaag. Wat een treurig verhaal dit!!!
Leuv
 Leuv - zondag 14 januari 2024 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 januari 2024 - 21:27 schreef VVout het volgende:
Gelukkig lekker wezen schaatsen met de kids en uitgebrijd wezen eten vandaag. Heb dit geklootzzakmet humeur niet aangedaan vandaag. Wat een treurig verhaal dit!!!
Beter inderdaad. De volgende keer duik ik ook weer het bos in.
Leuv
 Leuv - zondag 14 januari 2024 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 januari 2024 - 20:50 schreef piet de paler het volgende:
Vriendjes zoals wie ?
Ivannusec, Lingr, Milambo, Sauer, van Beelen deze krijgen natuurlijk allemaal nooit een eerlijke kans. Het blijft maar een gestuntel met Stengs, Paixao en Dilrosun. Nieuwkoop is ook lachwekkend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 januari 2024 door Leuv --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 januari 2024 - 23:11   quote  deeplink  
Eens
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 januari 2024 - 06:34   quote  deeplink  
Tja. Maar als ze er wel inkomen laten ze t ook niet zien.
En gisteren waren de zogenaamd goede spelers ook dramatisch.
Sommigen vanaf minuut 1 en een aantal vanaf de 2-1
Leuv
 Leuv - maandag 15 januari 2024 - 08:31   quote  deeplink  
Invallen is altijd wat anders dan starten. Heb je ook gezien op welk moment ze gisteren mochten invallen. Dan is het toch meer hopen op dan ook maar iets anders. Dan kun je nog beter Trauner diep erbij zetten en met wat meer opportunisme gaan spelen. Slot is bij mij door het ijs gezakt gisteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 januari 2024 door Leuv --
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 januari 2024 - 08:42   quote  deeplink  
Doelde ook niet specifiek alleen op gisteren
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 januari 2024 - 09:24   quote  deeplink  
Ivanusec al meermalen basis.
Invallen is anders dan starten? Want dan kun je het minder laten zien?
Kul.
Leuv
 Leuv - maandag 15 januari 2024 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 09:24 schreef FR-Henk het volgende:
Ivanusec al meermalen basis.
Invallen is anders dan starten? Want dan kun je het minder laten zien?
Kul.
Ja absoluut. Je hebt zelf nooit op enig niveau gespeeld hoor ik al wel.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 januari 2024 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 09:27 schreef Leuv het volgende:

[..]

Ja absoluut. Je hebt zelf nooit op enig niveau gespeeld hoor ik al wel.
Leg het maar eens uit, maar ik denk dat je dat niet kunt.
Leuv
 Leuv - maandag 15 januari 2024 - 09:42   quote  deeplink  
Jazeker wel. Het is echter meer dan alleen uitleggen, er gelden namelijk meerdere factoren. Je zou ten eerste in het type speler moeten kijken maar ook in zijn culturele achtergrond. Verder is het van groot belang de dynamiek in de groep te bewaren, als reservespeler heb je toch een andere warming-up dan een basis speler. Je bent minder warm en opgeladen en hoort er ook minder bij. Verder heeft het ook veel met het spelverloop te maken. Op een gegeven moment heeft het geen zin meer op deze manier te wisselen want iedereen gaat toch voor zijn eigen succes. Dan kun je beter een ander spel gaan spelen dan wisselen.
Ik kan hier wel een boek over schrijven maar zal je er verder niet mee vermoeien. Slot managed dit echt dramatisch maar je hoeft me ook niet te geloven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 januari 2024 door Leuv --
DMD
 DMD - maandag 15 januari 2024 - 14:20   quote  deeplink  
De basisspelers zijn te zeker van hun plek.

Het is enorm wrang dat de reserves keer op keer laten zien dat zij wel het heilige vuur hebben en de basiself de kantjes ervanaf lopen.

Sinds Lazio thuis is er echt een kanteling zichtbaar in het voetbal. Dat heeft niks met Pusic te maken, maar wel met het feit dat er een aantal het individue boven het teambelang zetten.

Het enige wat ik mij kan bedenken waar Pusic strak op zat is het feit dat hij het groepsproces bewaakt en dit nu weg is gevallen.

Slot doet er goed aan om eens harde keuzes in de basiself te maken.

- Timber is elke wedstrijd bijna 60 minuten onzichtbaar
- Geertruida maakt fout na fout
- Gimenez gooit er iets meer energie in, maar het is nog steeds karig
- Stengs kan niet vol druk zetten
- Paixao heeft geen idee hoe en wanneer hij druk moet zetten en mist de snelheid en balans die iemand van zijn lengte nodig heeft om te slagen als profvoetballer.
- Ivanusec mist snelheid als buitenspeler wat al zichtbaar was bij Zagreb.
- Hartman speelt alsof hij niet te moe wil worden. Maakt zelden de overlap en lijkt meer bezig met zijn kapsel van de week.

Het team van vorig jaar wist dat ze de tekortkomingen moesten compenseren door keihard te werken voor elkaar. Dat is dit jaar verdwenen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 januari 2024 door DMD --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 januari 2024 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 09:42 schreef Leuv het volgende:
Jazeker wel. Het is echter meer dan alleen uitleggen, er gelden namelijk meerdere factoren. Je zou ten eerste in het type speler moeten kijken maar ook in zijn culturele achtergrond. Verder is het van groot belang de dynamiek in de groep te bewaren, als reservespeler heb je toch een andere warming-up dan een basis speler. Je bent minder warm en opgeladen en hoort er ook minder bij. Verder heeft het ook veel met het spelverloop te maken. Op een gegeven moment heeft het geen zin meer op deze manier te wisselen want iedereen gaat toch voor zijn eigen succes. Dan kun je beter een ander spel gaan spelen dan wisselen.
Ik kan hier wel een boek over schrijven maar zal je er verder niet mee vermoeien. Slot managed dit echt dramatisch maar je hoeft me ook niet te geloven.
Je legt wel uit, maar verklaart niet waarom je als wisselspeler minder zou kunnen brengen. Cultuur, persoonlijkheid en hiërarchie (minder bij horen) geldt voor om het even wie. Juist dan moet je een sterke psyche en mentaliteit tonen. Juist als je reserve bent moet je het laten zien!

Dynamiek in de groep: ja, die is van belang, daar moet Slot voor waken. Maar hee, hij start met wisselende spelers. En zijn bv. Milambo's invalbeurten zo verheffend geweest, gaf dat een versterking mee. Let op: als wisselspeler kun je je ook onderscheiden. Juist dan!
Hartman, Wieffer, Stengs kwamen ook op die manier boven drijven.

Wat ik wel bij Slot mis, is de overschakeling naar een andere spelvariant. Elke tegenstander weet na 1 helft nu wel hoe Feyenoord speelt. Daar hebben wisselspelers ook last van.
Dat is dus iets anders.
Leuv
 Leuv - maandag 15 januari 2024 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 14:20 schreef DMD het volgende:
De basisspelers zijn te zeker van hun plek.

Het is enorm wrang dat de reserves keer op keer laten zien dat zij wel het heilige vuur hebben en de basiself de kantjes ervanaf lopen.

Sinds Lazio thuis is er echt een kanteling zichtbaar in het voetbal. Dat heeft niks met Pusic te maken, maar wel met het feit dat er een aantal het individue boven het teambelang zetten.

Het enige wat ik mij kan bedenken waar Pusic strak op zat is het feit dat hij het groepsproces bewaakt en dit nu weg is gevallen.

Slot doet er goed aan om eens harde keuzes in de basiself te maken.

- Timber is elke wedstrijd bijna 60 minuten onzichtbaar
- Geertruida maakt fout na fout
- Gimenez gooit er iets meer energie in, maar het is nog steeds karig
- Stengs kan niet vol druk zetten
- Paixao heeft geen idee hoe en wanneer hij druk moet zetten en mist de snelheid en balans die iemand van zijn lengte nodig heeft om te slagen als profvoetballer.
- Ivanusec mist snelheid als buitenspeler wat al zichtbaar was bij Zagreb.
- Hartman speelt alsof hij niet te moe wil worden. Maakt zelden de overlap en lijkt meer bezig met zijn kapsel van de week.

Het team van vorig jaar wist dat ze de tekortkomingen moesten compenseren door keihard te werken voor elkaar. Dat is dit jaar verdwenen.
Je doet Timber wel een beetje tekort. Die vind ik dit jaar juist wel dat beetje extra brengen. Hij heeft alleen teveel last van Stengs voor zich.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 januari 2024 - 15:17   quote  deeplink  
Timber 60 minuten onzichtbaar. Heel erg overdreven.
Juist Timber is aanspeelbaar, brengt actie naar de 16, verrast in de 16.
Leuv
 Leuv - maandag 15 januari 2024 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 15:17 schreef FR-Henk het volgende:
Timber 60 minuten onzichtbaar. Heel erg overdreven.
Juist Timber is aanspeelbaar, brengt actie naar de 16, verrast in de 16.
Precies. Hij is beter en gevaarlijker dan Stengs dus ik zou eerder met hem op 10 spelen.
CobusIII
 CobusIII - maandag 15 januari 2024 - 15:23   quote  deeplink  
Hij blaft wel maar bijt niet. Liet weer 100% kansen liggen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 januari 2024 - 15:46   quote  deeplink  
Tot aan de 2-0 was er weinig loos.
Je moet je meer gaan afvragen wat t kan veroorzaken dat t zo kon lopen
DMD
 DMD - maandag 15 januari 2024 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 15:13 schreef Leuv het volgende:

[..]

Je doet Timber wel een beetje tekort. Die vind ik dit jaar juist wel dat beetje extra brengen. Hij heeft alleen teveel last van Stengs voor zich.
Ik vind dat Timber als 8 te weinig brengt.

Hoe vaak demareert hij vanaf eigen helft per wedstrijd of is hij aanspeelbaar in de middelste linie om de bal te verdelen naar de zijkanten of voorste 3?

Dat doet Wieffer nu allemaal.

Timber en Stengs spelen beide nu als diepste middenvelder wat ervoor zorgt dat er dus te weinig ruimte ontstaat om te voetballen op de helft van de tegenstander.

Kokcu was hierin dus veel dynamischer en dat mis je nu. Wieffer probeert dat zich eigen te maken, maar je kan niet verwachten dat die in 1 jaar zowel als nummer 6 en nummer 8 uit de voeten kan.
DMD
 DMD - maandag 15 januari 2024 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 15:19 schreef Leuv het volgende:

[..]

Precies. Hij is beter en gevaarlijker dan Stengs dus ik zou eerder met hem op 10 spelen.
Dan heb je dus een andere 8 nodig. Mijn voorkeur gaat uit naar Zachiël.

Je speelt nu dus meerendeel van de wedstrijd zonder echte 8. Wat dus voor problemen zorgt.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 januari 2024 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 15:46 schreef Stylzz het volgende:
Tot aan de 2-0 was er weinig loos.
Je moet je meer gaan afvragen wat t kan veroorzaken dat t zo kon lopen
Feyenoord is een voorspelbare tegenstander geworden, NEC had er 2e helft veel meer oog voor.
Ook het snelle druk zetten zakt in 2e helft zienderogen weg.

En dit is al meerdere wedstrijden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 januari 2024 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 06:34 schreef Stylzz het volgende:
Tja. Maar als ze er wel inkomen laten ze t ook niet zien.
En gisteren waren de zogenaamd goede spelers ook dramatisch.
Sommigen vanaf minuut 1 en een aantal vanaf de 2-1
Ook waar natuurlijk
Leuv
 Leuv - dinsdag 16 januari 2024 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 januari 2024 - 17:29 schreef DMD het volgende:

[..]

Dan heb je dus een andere 8 nodig. Mijn voorkeur gaat uit naar Zachiël.

Je speelt nu dus meerendeel van de wedstrijd zonder echte 8. Wat dus voor problemen zorgt.
Nee je hebt een andere 10 nodig dan Stengs. Dat Timber dan een linie doorschuift is alleen maar ondat hij als enige voor een overtalsituatie kan zorgen door iemand uit te spelen. Stengs hoort gewoon rechtbuiten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 januari 2024 door Leuv --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 16 januari 2024 - 12:15   quote  deeplink  
Maaskant schrikt van reacties: ''Voorgenomen om er nooit meer op te kijken''

https://www.fr12.nl/nieuws/maaskant-schrikt-van-reacties-voorgenomen-om-er-nooit-meer-op-te-kijken
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 16 januari 2024 - 20:24   quote  deeplink  
Ook weer overdreven.
Je leest het en neemt het ter kennisgeving.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 16 januari 2024 - 22:49   quote  deeplink  
Precies ,wij schrokken ook van Feyenoord en blijven ook gewoon kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 januari 2024 door Leon FR1908 --
tomson
 tomson - dinsdag 16 januari 2024 - 22:53   quote  deeplink  
Zou Maaskant hier meegelezen hebben ? Hartman z'n kapsel werd hier ook niet gewaardeerd hahaha
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 januari 2024 - 07:03   quote  deeplink  
Daarom plaatste ik t ook 🤣
tomson
 tomson - woensdag 17 januari 2024 - 16:05   quote  deeplink  
Haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 17 januari 2024 - 17:26   quote  deeplink  
Lol maaskant op het forum 😂

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 23-24 #17: Feyenoord - NEC (zondag 14 januari 2024, 16.45 uur)









0.0115499