BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nabeschouwing speelronde 25 van de eredivisie. Keepers hou de lijn!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 18 februari 2008 - 22:10   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 25 van de eredivisie. Keepers hou de lijn!

Maikel Aerts en de keeper van AZ gingen aan vlijt ten onder, net als Cornelisse van Utrecht. Soms is het beter af te wachten en slechts te dreigen dan proberen een speler af te stoppen. Meestal loopt de adrenaline bij aanvallers zo hoog op dat ze over, naast, tegen keeper, paal of lat schieten. Geef de ze een beetje ruimte maar loop hijgend bij ze in de buurt, dat is voldoende. Als genoemde 3 zich hieraan hadden gehouden had AZ en Willem II een punt en FC Utrecht wellicht de volle winst kunnen halen. Maar er wordt blijkbaar niet op getraind.

Hoe dom voetbalbestuurders en sportjournalisten zijn blijkt uit het niet aflatende ge-eikel over de play-offs. Eindelijk maakt iedereen ergens kans op wat voor supporters van clubs als NEC, Twente en VVV toch leuk is, zijn alle wedstrijden belangrijk en daardoor spannend toch blijft het gezeur maar doorgaan. De schrijvende pers bestaat uit supporters niet uit journalisten. Als het aan die jongens ligt, want behalve Barbara Barend zit er geen vrouw bij, wordt het kampioenschap meteen maar gegeven aan PSV of Ajax. Een ding is zeker F’noord krijgt van hun als troost de beker. Eigenlijk kijken ze ook liever naar buitenlands voetbal. Afgelopen zaterdag keek Sportdwaas naar Liverpool tegen Barnsley. Dat was nou ook niet echt geweldig.

Ajax-Sparta 6-2
Gaat het nou slecht met Ajax of met Sparta?
(Mijn tip: 8-2 voor Ajax –winnaar goed)

Willem II-PSV 0-1
Dit was niet echt verdiend, maar de strafschop was terecht zie ook hierboven.
(Mijn tip: 0-0 was fout)

Roda JC-FC Twente 3-1
Atteveld zet zijn mannen op scherp, Rutten lijkt afwezig.
(Mijn tip: 2-1 voor Roda JC –winnaar goed)

Heracles-Heerenveen 2-2
Leuke wedstrijd.
(Mijn Tip: 2-6 voor Harrenfaen was fout)

NEC-Excelsior 0-1
Een geslaagde kraak van den Ouden.
(Mijn Tip: 2-2 was fout)

Groningen-AZ 2-1
Louis zet een soort slaapwandelend elftal op het veld.
(Mijn tip: 2-2 was fout)

Utrecht-VVV Venlo 1-4
Ongedisciplineerd verdedigen leidt tot onnodig puntverlies. Zeer goed uitgespeeld door VVV. Goede coaching goede uitvoering van powerplay gisteren.
(Mijn Tip: 3-2 was fout)

De Graafschap-NAC 0-1
Waarom koopt van Geel de complete NAC defensie niet?
(Mijn tip: 4-1 voor de Graafschap was fout)

Feyenoord-Vitesse 1-0
Feyenoord speelt in slow-motion, wiegt de tegenstander in slaap en opeens is het raak. Bij balverlies staat Feyenoord helaas meestal totaal uit positie waardoor Vites soms in drie stappen voor Timmer stond, en die bleef op zijn lijn of ietsje naar voren en dus op de been. Aerts en de nieuwe man van AZ kunnen hier wat van opsteken. Hofland schoof ver door maar was nog niet effectief. Feyenoord speelde slecht maar de contouren voor verbetering zijn zichtbaar.
(Mijn tip: 4-2 voor Feyenoord – winnaar goed)

Score deze week was 3 wedstrijden goed (winnaar) en 6 wedstrijden mispoes. Totaalscore: 11 wedstrijden goed (29%) en 27 wedstrijden fout (71%)

In ander nieuws:
Niet alle clubs in Eindhoven doen het goed. Tivoli uit de wijk Stratum verloor weer met grote cijfers ondanks een vernieuwd clubhuis en goede velden in Sportpark Heihoef. Vanwege de sportieve malaise overweegt de club een fusie met buurman... die sportief succesvoller is maar waar de kleedkamers in een container zitten. Misschien moet Ajax zich ook gaan verkleden in een container.

Zaterdag won Bolnes met 8-3 van Rockanje in de 5e klasse van de zaterdag amateurs. Zondag won Maasstad Tediro met dezelfde cijfers van Dirksland, ook in de 5e klasse maar dan bij de zondag amateurs.

Het was weer een mooi sportweekend in het land!

http://sportdwaas.blogspot.com

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nabeschouwing speelronde 25 van de eredivisie. Keepers hou de lijn!









0.0116229