BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Donkere wolken boven BVO's? Voorbeschouwing speelronden 26-27

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 21 februari 2008 - 13:21   quote  deeplink  
Voorbeschouwing speelronden 26 en 27 van de eredivisie.

Vanwege vakantie 2 weken vooruit blikken. Gezien het aantal spelers dat via de eredivisie ‘hogerop’ komt in Europa valt het met de kwaliteit van het voetbal in Nederland nog wel mee. Bij de grote clubs is er hier gewoon te veel geld te besteden en als dan de uitgaven geen maat meer houden met de resultaten breekt de pleuris uit.

Het is fijn dat Jaakke en van Geel op termijn opkrassen bij Ajax. Die Fontein kan best op de centjes letten.

Wat Cruijff kan bereiken bij Ajax zie je nu al bij Barcelona. En wat belangrijker is, Cruijff is niet iemand met een tunnelvisie. Op middellange termijn zal het Nederlandse clubvoetbal, met Ajax voorop, weer gaan meetellen. Geld voor een aantal topclubs in Nederland zal er altijd voor handen zijn.

Door de toestanden bij Ajax wordt de aandacht afgeleid van de donkere wolken die zich financieel samenpakken voor het betaald voetbal. Nu er niet zo’n goede tv-deal in de maak lijkt zullen vele BVO’s in de problemen gaan raken. Bij ADO Den Haag en Vitesse lijkt verdere sanering of opheffing van de BVO’s slechts een kwestie van tijd.

Het is moeilijk te voorspellen welke clubs nog meer in de problemen zullen raken. Financieel blijven de BVO’s ondoorzichtig. Als er een minder contract komt voor de tv-rechten dan het huidige verwacht ik problemen bij sub-toppers als Twente, NEC en AZ alsmede voor Sparta. Deze clubs leven op te grote voet.

Hier nu mijn voorspellingen gebaseerd op hoop en gevoel:

Speelronde 26:

Sparta-Utrecht
Het Booy effect lijkt uitgewerkt. Van Hanegem flirt met pensionering. Does he not like what he sees? In Utrecht kreeg Sparta een flink pak slaag. Vrijdagavond weer
Mijn tip: 4-1 voor Utrecht

Heracles-Feyenoord
Het loopt niet echt bij de Rotterdammers, maar de kwaliteit is er dit jaar wel. Het gemis van de Cler zal zich doen gevoelen en kan leiden tot een zware avond bij een snelle achterstand. Sportdwaas denkt niet dat dit zal gebeuren.
Mijn tip: 6-1 voor Feyenoord

AZ-FC Twente
Een cruciale wedstrijd voor beide teams en reputatie van hun coaches. Cziommer zou het verschil kunnen maken.
Mijn tip: 3-1 voor AZ

Excelsior-Willem II
Ton Lokhoff en Pierre van Hooydonk doen goede dingen bij de oude kranten vereniging uit Rotjeknor. Willem II doet het niet slecht de laatste tijd dus....
Mijn Tip: 2-2

Vitesse-Roda JC
U mag het zeggen
Mijn tip: 2-2

NAC-Ajax
Ajax speelt wisselvallig en NAC is oerdegelijk in de verdediging. Aanvallend kan NAC mijns inziens niet voldoende kracht leveren om het de Ajacieden lastig te maken.
Mijn Tip: 2-0 voor Ajax

PSV-de Graafschap
Een vermoeid PSV gaat de winst eenvoudig pakken.
Mijn tip: 5-0 voor PSV

VVV Venlo-Groningen
Ik verwacht een leuke wedstrijd die eindigt in....
Mijn Tip: 4-2 voor VVV

Heerenveen-NEC
Wat voor een NEC komt er uit de startblokken? Het zal niet uitmaken Heerenveen is te sterk.
Mijn tip: 4-1 voor Harrenfaen

En dan de speelronde 27

Vitesse-VVV-Venlo
Vitesse en Santi Kolk rekenen af met een enthousiast VVV.
Mijn tip: 3-1 voor Vites

De Graafschap-Willem II
Zo na de kerst, nieuwjaar, carnaval en het klootschieten zijn de Superboeren een beetje buiten adem aan het raken.
Mijn tip: 3-1 voor Willem II

FC Twente-Heerenveen
Als Twente vandaag niet wint beginnen de Tukkers hun eigen zoon Fred te beschimpen. Voor een gelijkspelletje lopen ze niet weg..
Mijn tip: 2-2

NAC Breda – Sparta Rotterdam
Spaaaaaaaaaarta wint verrassend
Mijn Tip: 0-2

Roda JC-AZ
Wie zal het zeggen. Een uitzege.. omdat van Gaal eindelijk die spits uit de A1 inzet.
Mijn tip: 3-1 voor AZ

Ajax-Excelsior
Ook nu zullen de tijden van monsterscores niet herleven. Maar we komen in de buurt
Mijn Tip: 7-2 voor Ajax

FC Groningen – Heracles Almelo
U mag het zeggen..
Mijn tip: 0-0

FC Utrecht - PSV
Het kampioensfeest moet nog even worden uitgesteld in Eindhoven.
Mijn Tip: 3-2 voor Utrecht

Feyenoord-NEC
Het blijft moeizaam maar de winst gaat weer komen.
Mijn tip: 3-1 voor Feyenoord

In ander nieuws:
Ruud Gullit klaagt over kunstgras op Hawaii. Ik verheug me nu al op de start van de Amerikaanse voetbalcompetitie. Binnenkort in dit theater zeggen we dan. Prins Bernard nam nog meer steekpenningen aan dan we al dachten. We zijn niet verbaasd. Er rijden geen paardentrams en stoomtreinen meer. Het is tijd om de monarchie af te schaffen. Met Cruijf en van Hanegem als eerste president en vice-president van de Republiek der Veertien Nederlandsche Provincieen.

Voor meer.........

sportdwaas.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 februari 2008 door sportdwaas --
netsurfer
 netsurfer - donderdag 21 februari 2008 - 13:39   quote  deeplink  
Ik hoop dat je gelijk krijgt, komt de spanning van de competitie weer wat ten goede. Als ik goed meereken zou de voorsprong na deze 2 ronden nog 'maar' 6 bedragen. Kan het nog spannend worden.

(sombere weken voor NAC trouwens...)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Donkere wolken boven BVO's? Voorbeschouwing speelronden 26-27









0.0058131