BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nabeschouwing speelronden 25/26. Fontein aan de haal met Huntelheitinga miljoenen?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 03 maart 2008 - 22:39   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronden 26 en 27 van de eredivisie.

Vanwege een welverdiende vakantie de vaderlandse sport slechts sporadisch kunnen volgen. Maar bergen, natuur en wintersport doen de mens goed.

Hier mijn nabeschouwing gebaseerd op scorebord journalistiek en voor wat betreft speelronde 26 op de Telegraaf van zondag en maandag 24 en 25 februari. Gisteravond heb ik wat samenvattingen kunnen zien.

En ik wil nog maar even benadrukken dat dankzij de play-offs geen enkele wedstrijd een formaliteit is.

Speelronde 26:

Sparta-Utrecht 2-1
Blijkbaar geen motivatie bij Willem en zijn spelers.
Mijn tip: 4-1 voor Utrecht was fout

Heracles-Feyenoord 3-3
Tja. Voor de neutrale toeschouwers zijn wedstrijden van Feyenoord altijd feest.
Mijn tip: 6-1 voor Feyenoord was fout

AZ-FC Twente 0-0
Kan AZ Koevermans niet huren van PSV? Heeft DSB ook last van de kredietcrisis in de VS?
Mijn tip: 3-1 voor AZ was fout

Excelsior-Willem II 0-0
Brabantse vriendendienst
Mijn Tip: 2-2 gaf het gelijkspel

Vitesse-Roda JC 0-0
Ook hier een gelijkspel als gedacht
Mijn tip: 2-2 gaf het gelijkspel

NAC-Ajax 2-3
Volgens de Telegraaf is het lek boven. Van Basten tekent voor 4 jaar. Dit was een goede overwinning. Na het tekenen van Marco maakte Davids snel duidelijk niet meer bij Ajax te willen blijven. Wie volgt? Huntelaar, Heitinga etcetera
Mijn Tip: 2-0 voor Ajax gaf de winnaar

PSV-de Graafschap 4-1
Een vermoeid PSV pakte de winst eenvoudig
Mijn tip: 5-0 voor PSV gaf de winnaar

VVV Venlo-Groningen 2-5
Open huis in de koel
Mijn Tip: 4-2 voor VVV was fout

Heerenveen-NEC 2-3
De keeper van Heerenveen van den Busse geeft de 3 punten weg door een domme handsbal. Als eerder uiteengezet door Sportdwaas: “keeper hou je lijn”. Vroeg in de wedstrijd een tegendoelpunt hoeft geen ramp te zijn. Knap uitgespeeld door NEC.
Mijn tip: 4-1 voor Harrenfaen was fout

En dan de speelronde 27

Vitesse-VVV-Venlo 1-3
Santi Kolk scoorde tegen maar verder was VVV scherper.
Mijn tip: 3-1 voor Vites was fout

De Graafschap-Willem II 1-2
Bis: Zo na de kerst, nieuwjaar, carnaval en het klootschieten zijn de Superboeren een beetje buiten adem geraakt. Dat papier op het veld hielp ook niet
Mijn tip: 3-1 voor Willem II gaf de winnaar

FC Twente-Heerenveen 1-0
Het zit Heerenveen niet mee de laatste weken. Waren de voetbalgoden toch ontstemd over de Alves kwestie en het niet verlengen van het contract van Verbeek?
Mijn tip: 2-2 was fout

NAC Breda – Sparta Rotterdam 3-0
Lurling in die vorm moet naar een Topclub (om weer te mislukken) en zal persoonlijk verhinderen dat Feyenoord naar de finale gaat in de beker. De verdediging van NAC is geweldig sterk
Mijn Tip: 2-0 voor Sparta was fout.

Roda JC-AZ 1-1
Goed gelijkspel voor AZ. Het beste nieuws is dat Feyenoord volgende week op bezoek komt.
Mijn tip: 3-1 voor AZ was fout

Ajax-Excelsior 4-0
Deed Excelsior mee? John Jaakke en het bestuur hebben Fontein geschorst vanwege gebrek aan warmte etc. om een club als Ajax te leiden. Nu breekt mij de klomp. Jaakke die er overal een puinzooi van maakt grijpt een amateuristisch rapport aan om een directeur te ontslaan. Zelfs een bloemist weet dat gebrek aan warmte geen reden voor ontslag is. In de achterkamers is het spel geregeld. Een paar miljoen van de transfer opbrengsten van Heitinga en Huntelaar verdwijnen zo als smartegeld naar Fontein en de advocaten. Leeekkkkkkkkker.
Mijn Tip: 7-2 voor Ajax gaf de winnaar

FC Groningen – Heracles Almelo 1-2
Ligt er in Euroborg ook kunstgras. Heracles gaat nu ook buitenshuis winnen wie had dat gedacht.
Mijn tip: 0-0 was fout

FC Utrecht – PSV 3-1
Minimaal een van de topclubs gaat onderuit in Utrecht. Als het lek in Amsterdam echt boven is gaat het nog spannend worden.
Mijn Tip: 3-2 voor Utrecht gaf de winnaar

Feyenoord-NEC 1-3
De reactie van Bert van Marwijk op de protesten van de Cler na het 3e (buitenspel-)doelpunt van NEC gaf het een beetje aan. Er is geen goede mix meer tussen trainer en spelers. Met nog 2 minuten op de klok zat een gelijkspel er nog wel in nu was het de genadeslag. Als de Guzman de bal nu eens wat vaker afgeeft dan afzwaaiers of slappe schoten te produceren had Feyenoord makkelijk kunnen winnen. Bij het eerste doelpunt van NEC was Danny Buijs nergens te zien. Typisch van Marwijk; het loopt even niet dus zet je een jonge speler als Fer er weer naast en Buijs waarvan de technisch directeur al afscheid heeft genomen erin. Ik krijg nu al nachtmerries bij het idee dat Cocky Voorn de tegenstanders van Oranje gaat analyseren.
Mijn tip: 3-1 voor Feyenoord was fout

Van de achtien wedstrijden had Sportdwaas er 7 goed voorspeld qua resultaat. De totaalscore is nu:

18 wedstrijden goed (32%) en 38 (68%) fout.

In ander nieuws:
Roger Federer wil een gezin stichten. Goed nieuws voor de concurrentie. De landsadvocaat gaat bekijken of de aanstaande Geert Wilders film kan worden verboden. Ze kunnen mijns inziens beter de troepen terugtrekken uit Afghanistan. Afgezien van levens kost die onzin ook miljoenen per dag. Gebruik dat geld nou maar eens in Nederland, van mijn part 0.1% daarvan naar ADO (of worden ze dan weer te rijk?) want volgens de trouwe lezers van Sportdwaas verdienen voetballers te veel (met name Luque en Kuffour).

Volgend weekend al kan Theole uit Tiel kampioen worden in de 2e klasse. Deze club uit Tiel, broedplaats voor een talent als Simon Tahamata, maakt een zeer sterk seizoen door. We houden u op de hoogte of het volgend weekend voetbalcorso is in de stad van Flipje. In Tiel is Theole de club van het geld en TEC de club van het volk of laten we zeggen de administratie versus de postkamer. TEC is nog niet uit degradatiegevaar en een heuse derby is op komst.

Na het seizoen hoopvol te zijn begonnen met een 3-1 nederlaag tegen ETS/Agea verloor de club uit de volkswijk Stratum haar 15e wedstrijd op rij met 9-0 van DVS in de 5e klasse. Als Tivoli volgende week wint van Nederwetten wordt Ajax kampioen.

Het Rijksmuseum gaat misschien in 2012 open in plaats van dit jaar vanwege conflicten over de bouw (geld dus). Hollandsche meesters zijn niet te zien in ons eigen land. Onmiddelijk alle troepen terug uit Afghanistan en de rest van de wereld.

Ik ben blij dat ik dit nu allemaal nog kan schrijven want de censuur komt terug ben ik bang.... zeker als Wilders en Verdonk de macht grijpen.

http://sportdwaas.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 maart 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nabeschouwing speelronden 25/26. Fontein aan de haal met Huntelheitinga miljoenen?









0.0092718