BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Volle Coolsingel geen Fata Morgana? Nabeschouwing wk 29 eredivisie

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 17 maart 2008 - 21:38   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 29 van de eredivisie.

Als PSV zo blijft aanmodderen maken zelfs NAC en Feyenoord nog kans op de dubbel. Dat zou wat zijn. ‘Dubbele armoede’, je hoort het Hugo Borst al zeggen bij Studio Voetbal. Het item ‘ellebooog, elllebooog’ is helemaal verdwenen bij die gasten en dat was maar goed ook voor Suarez. Kenneth Vermeer hield 2x onnodig zijn lijn niet en zie wat er kan gebeuren. Maikel Aerts kwam ook te wild uit en zie het resultaat. Kiepertjes hou jullie lijn want anders gaat het mis (de wet van Sportdwaas). Net als verdedigers niets doen gewoon meelopen met die aanvallers, in de weg staan, zwaar ademhalen en iets lulligs zeggen is vaak voldoende om die primadonna’s van het spelletje in de war te brengen. (2e wet van Sportdwaas).

AS Roma maakt ook kans op de dubbel. Dubbele rijkdom, al zullen de dominees dat de Romeinen niet gunnen.

Ik zou haast zeggen dit wordt de week van de waarheid voor PSV, Ajax, NAC en Feyenoord. Ajax en Feyenoord moeten gewoon blijven winnen dan stort PSV vanzelf in aan nervositeit (Affelay, Lazovic en Kromkamp) en onkunde (weigerachtigheid Bakkal in de basis te zetten). Het valt Sportdwaas al jaren op dat Affelay en Aissatti, als aan de bal, het hoofd naar beneden gaat. Petje af voor Jan van Halst dat hij dit aanstipte in de samenvattingen. Aissatti en Affelay zijn in mijn visie voetballers van 1 man voorbij, 2 man voorbij, bal kwijt, snelle tegenaanval. PSV had de titel kunnen veiligstellen met een beter kijkende baller. Gelukkig was het niet zo.

Sportdwaas mocht van zijn vriendin en moeder van zijn dochter kiezen in oktober j.l: abonnement op VI of Planet Voetbal met live eredivisie wedstrijden. Dus gekozen voor het laatste. Dat betekent overigens dat ik nu alle informatie over gele kaarten e.d. mis voor mijn voorbeschouwingen. Meer dan 2 wedstrijden live kijken per week blijkt moeilijk. Deze week geheel gezien Feyenoord-VVV en geschakeld naar Twente-Vites. Allebei de moeite waard. En ook de slotfase (moest op visite) van Roda-PSV was een klassieker op zich.

Ook in België krijgen we een soort play-offs (nu ja halve competitie met als startpunt helft van de gewonnen punten in reguliere competitie) met als inzet de titel! Kijk dat zouden ze in Nederland nu ook moeten doen. In België zijn de topclubs voor. Hier niet.

Zonder de play-offs in Nederland zou Roda niet zo zijn best hebben gedaan. Met andere woorden de pleeoffs zijn goed. Dat gezeur van die trainers etcetera ben ik beu.

Groningen-Heerenveen 0-1
Dik verdiende overwinning van H’veen op een tandenloos Groningen.
Mijn tip: 3-1 voor Harrenfaen gaf winnaar

Feyenoord-VVV 4-1
Als Oost niet op de paal schiet wordt het een moeilijk verhaal, maar de zege was verdiend. Van Marwijk vond dat er een goede kop zit op die jongen Lee. Ik heb die Honda nu 2x een hele wedstrijd gezien, die heeft behalve een goede kop ook goede benen. Mijn advies aan Feyenoord: Laat die Aziaten nu eerst wat rommelen bij andere clubs en lok ze dan weg na gebleken aanpassing. Houdbaarheidsdatum van de Aziaten (als voetballers dus) is in onze eredivisie 3 jaar max. (Sportdwaas wet 25a). Mols was wel leuk om naar te kijken. Beetje tikken, beetje vallen, veel met haar bezig etc. De voorzitter van de supportersvereniging Feyenoord Amsterdam-Oost a.k.a. als Sportdwaas had voorspeld dat Mols niet zou scoren in competitieverband. Gefeliciteerd met mijn ongelijk Michael. Ga zo door. Een volle Coolsingel is je beloning.
Mijn tip: 4-3 voor Feyenoord 1 gaf winnaar

NAC-Excelsior 2-0
Monsterscore voor NAC. Als er ergens kansen liggen voor Feyenoord 1 a.s. dinsdag dan is het wel in het afstoppen van de aanval van NAC.
Mijn tip: 2-2 was fout

Twente-Vitesse 4-3
“Twee grootmeesters op de bank en goede spelers op het veld. Spectaculair gelijkspel of wordt het toch Santi”. Qua wedstrijdbeeld zat ik er niet ver naast. N’Kufo is for real (goede vervanger voor Mols volgend jaar). Die spelers van Vitesse motten niet zo zeiken over Aadje (ik sta garant voor succes) maar zich maximaal inzetten voor hun noodlijdende club.
Mijn tip: 3-2 voor Vites was fout

De Graafschap-Heracles 0-0
Als er nou kunstgras had gelegen was het misschien nog wat geworden. Jan de Jonge is een angsthaas 1e klas. Een niet willen verliezen mentaliteit brengt je linea recta terug naar de Jupiler League.
Mijn tip: 3-2 voor de Superboeren was te optimistisch dus fout

NEC-Sparta 4-2
Patrick Pothuizen de nieuwe cult-held in Nijmegen. Wat een goede zet van Mario. Het zit hem de laatste weken mee hoor. Gouden pik voor Mario of ....toch voor Bertje?
Mijn Tip: 2-0 voor NEC gaf winnaar

Roda JC – PSV 1-1
De laatste minuten waren klassiek. Op DVD zetten, omlijst met lekkere dansmariekes in de modder.
Mijn tip: 3-1 voor Roda was helaas fout

Dansmarieke in bodypaint:

Ajax-Willem II 4-1
Suarez ‘de akelige met de overbite’ hield de Ajax hoop levend. Aanstaande woensdag moet er wel beter worden gespeeld om te winnen in Eindhoven. Wie weet lukt het.
Mijn Tip: 7-2 voor Ajax gaf winnaar

Utrecht-AZ 2-2
Het is Louis gegund. Maar 1 tip voor Dirk S. te A. Laat Louis geen personele beslissingen nemen in de zin van kopen of weg laten gaan. Dat heeft ie nooit gekund.
Mijn tip: 3-1 voor Utrecht was fout

In ander nieuws:
In een uitverkocht Pizza Hut stadion in Dallas (21.000 toeschouwers) speelde LA Galaxy van Ruudje Gullit en de sympathieke David Beckham een aantrekkelijk nulnulletje tegen de kampioen van de USA. Het was maar een oefenpotje maar in tegenstelling wat de tradisjionele sportsjoernaarlisten u willden doen geloven: Voetbal leeft in de States! Over 2 weken begint het echt. Sportdwaas houdt u op de hoogte (met toeschouwersaantallen).

Ik droomde vannacht van een lange volle straat. Zou PSV dan toch weer instorten en Ajax ten onder gaan bij Twente, Groningen en Harrenfaen waarna de geliefde grootmacht uit R’dam-Zuid de titel ook wegkaapt op doelgemiddelde voor een huilende Brandts en zijn NAC. Een halfdronken selectie van Feyenoord versloeg vervolgens in de finale van de beker het zenuwachtige Roda (ze verstonden elkaar die dag niet).

Voor meer.........

Sportdwaas.blogspot.com

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5980
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Volle Coolsingel geen Fata Morgana? Nabeschouwing wk 29 eredivisie









0.0102400