BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Handel in Ajax aandeel onmiddelijk stopzetten. Voorbeschouwing week 30 Eredivisie

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 20 maart 2008 - 21:52   quote  deeplink  
Voorbeschouwing speelronde 30 van de eredivisie.

De cijfers spreken voor zich met nog maximaal 15 punten per club te winnen dit seizoen zijn PSV, Ajax, Feyenoord, NAC, Heerenveen, FC Groningen en FC Twente nog in de race voor de titel. Het is een afvalrace. Een spannende.

Genoemde teams, Roda JC, FC Utrecht, Vitesse en NEC zijn nog in de running voor een plaats bij de beste vijf.

AZ (voormalig titelkandidaat), Heracles, Sparta, De Graafschap, VVV Venlo en Willem II maken nog kans op een plaats bij de beste negen.

Excelsior vecht tegen rechtstreekse degradatie maar staat slechts 1 punt achter op Willem II en 3 punten op VVV.

Elke week gaat het om het eggie. Geen salonremises of cadeautjes mogelijk. Dit is goed voor het voetbal, goed voor de kwaliteit en nog beter voor de ontwikkeling van de spelers. De competitie is meer dan Ajax, Feyenoord en PSV alleen. Ze moeten er meer voor vechten en op termijn zal dat zijn vruchten afwerpen in Europees verband. Let maar op.

Dit komt toch met name dankzij de vondst van de play-offs. Van Hanegem heeft zich in zijn rubriek in het AD aangesloten bij de aanhangers van de play-offs. Zie:
www.sportwereld.nl/columnisten/vanhanegem/2144824

Dus Sportdwaas verheugt zich op een heerlijk voetbalpaasweekeinde. Mijn aanraders zijn PSV-Groningen, Twente-Ajax, Sparta-Feyenoord en in de onderste regionen Willem II – Heracles.

Enig smetje op een eerlijk verloop van de competitie is de mogelijkheid van handel in Ajax aandelen. Sportdwaas pleit daarom voor een opschorting van de handel in dit aandeel voor de loop van het voetbalseizoen. Voor details zie mijn bijdrage aan het volgende leuke forum www.rbmb.tk of www.phpbbcity.com/forum (voetbal algemeen).

Hier wederom mijn voorspellingen gebaseerd op hoop en gevoel.

Vitesse-NAC
Behalve een ijzersterke verdediging en af en toe een bevlieging van Lurling heeft NAC weinig te bieden. Vitesse heeft met Lorca en Kolk doelgerichte aanvallers. De verdedigers van Vites moeten zich maar eens echte kerels tonen, al was het alleen maar vanwege de Arnhemse gemeenschapsgelden.
Mijn tip: 3-1 voor Vites

AZ – de Graafschap
Tegen Heracles werd de nul gehouden door de graafschap. AZ heeft deze week extra getraind op afwerken. Tenzij Jan de Jonge eindelijk risico neemt met de Feyenoord huurlingen wordt dit een makkie voor AZ
Mijn tip: 3-0 voor AZ

PSV – FC Groningen
De verdediging van PSV, Simons en Bakkal zijn sterk. De opbouw en eindpassing op de helft van de tegenstander zijn matig (of was Ajax goed?) en de aanvallers staan niet echt op scherp. Lazovic is inmiddels weer de weg kwijt en Kromkamp staat op instorten. Groningen kan het benodigde zetje geven voor een spannend competitie-slot.
Mijn tip: 1-3 voor FC Groningen

Heerenveen – Roda JC
Harrenfaen kan goede zaken doen door te winnen. Roda JC is te vermoeid (geestelijk dan) om het dynamische West-Friese vreemdelingen legioen van zich af te houden. Het slotoffensief was too little too late.
Mijn tip: 4-2 voor Roda JC

Excelsior – FC Utrecht
Tegen Heracles was het veldspel goed verzorgd, tegen AZ leek de verdediging kwetsbaar. Een gelijkspel?
Mijn tip: 2-2

FC Twente - Ajax
N’Kufo is andere koek dan Koevermans en Lazovic. Ajax strijdend ten onder. Rode kaarten voor Heitinga en Davids staan geschreven in de sterren.
Mijn Tip: 4-2 voor Twente

Sparta - Feyenoord
Bij winst kan Feyenoord goede zaken doen. Sparta moet ook winnen en zal dus komen. Dit biedt de ware grootmacht uit Rotterdam en omstreken kansen. Zou Bert een jonge spits durven brengen en enkele routiniers rust gunnen? Zondagmiddag kwart over vier weten we het.
Mijn tip: 2-6 voor Feyenoord

VVV - NEC
Zou Patrick Pothuizen in de basis beginnen? VVV gaat 3 belangrijke punten pakken.
Mijn Tip: 4-3 voor VVV

Willem II - Heracles
U mag het zeggen. Ik denk dat de bekeruitschakeling nog na dreunt bij de Almeloërs.
Mijn tip: 3-1 voor Willem II

In ander nieuws:
Beckham is uitgenodigd door de Engelse bondscoach voor zijn honderste interland. Gefeliciteerd. Wie ooit het programma met David heeft gezien waarin hij schoolkinderen voetballes geeft kan niet anders dan concluderen dat dit een uomo multi simpatico is.

Nog een week wachten en dan begint het voetbalseizoen in Amerika, met Gullit als coach van LA Galaxy. Gullit een van Neerlands grootste voetballers nog steeds op zoek naar erkenning als coach.

Nieuws uit de districten:
Een gelijkspel van Theole (2F Zuid 1) uit Tiel tegen de Valk, uit Valkenswaard aanstaande zondag is voldoende voor het kampioenschap. Het zal niet makkelijk worden. De week daarop staat de Betuwse stadsderby tegen TEC op het programma.

Tivoli(5J Zuid 1) uit de volkswijk Stratum in Eindhoven is deze week vrij. Volgende week naar Nieuw Woensel voor een poging de eerste winst van het seizoen te boeken. In 17 wedstrijden heeft Tivoli 1 inmiddels 100 tegendoelpunten. Sportdwaas heeft ooit met een veredeld kroegelftal (althans 10 man kwamen opdagen) met 22-0 van Zeeburgia verloren. Dus ik gun Tivoli van harte winst.

Sportdwaas.blogspot.com

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5125
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Handel in Ajax aandeel onmiddelijk stopzetten. Voorbeschouwing week 30 Eredivisie









0.0075838