BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: De hand van Allah en Boukhari samen met fluit Dick Jol

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 24 maart 2008 - 21:50   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 30 van de eredivisie.

Elke week worden wedstrijden ontsierd door scheidsrechterlijke dwalingen. Iedereen lijkt zich er bij te hebben neergelegd. Het hoort bij het spelletje of zit er meer achter. Sportdwaas was er goed ziek van.

Waar Sportdwaas voor pleit is dat flagrante missers kunnen worden gecorrigeerd door een panel bestaande uit een ex-scheidsrechter (niet Dick Jol als hij stopt), een ex-voetballer en de 4e official, waarbij een van de eerste 2 de wedstrijd volgt via televisie/videobeelden. 1 van de 3 moet een overruling kunnen aanvragen. Dit zou moeten gebeuren bij doelpunten die worden afgekeurd wegens buitenspel en/of andere overtredingen, ten onrechte toegekende doelpunten en strafschoppen. De tijd die dit zou vergen zou kunnen worden gebruikt om commercials in te passen. Je zou ook kunnen denken aan het recht van betwisting van een beslissing door de coach. Dit gebeurt in het American Football. Je mag dat per helft dan 2 keer doen. De systemen zouden ook naast elkaar kunnen bestaan.

Het zou de rust op en rond de velden ten goede kunnen komen.

De competitie blijft ongekend spannend, behalve dan dat de kans op een titel voor een ander team dan PSV klein is. Heel klein. PSV wordt de terechte kampioen en dat komt doordat ze in de breedte sterk zijn. De aankoop van Koevermans is goud waard gebleken.

Hier een korte nabeschouwing van het weekeinde.

Vitesse-NAC 3-3
Spectaculair foutenfestival. Na de 3-3 ontbrak het Vites aan conditie door te drukken
Mijn tip: 3-1 voor Vites was fout

AZ – de Graafschap 0-0
Tja zelfs met scorebordjournalistiek kan ik hier niet veel van maken. Het van Gaal schuifvoetbal is niet effectief met middelmatige spelers. Kan Barry van Galen weer terugkeren?
Mijn tip: 3-0 voor AZ was fout

PSV – FC Groningen 3-0
Bakkal en Koevermans waren teveel voor een onmachtig Groningen dat niet met de intentie leek gekomen hier te winnen. Jammer
Mijn tip: 1-3 voor FC Groningen fout

Heerenveen – Roda JC 4-3
Harrenfaen deed goede zaken door te winnen. Roda JC was te vermoeid (geestelijk dan) om het dynamische West-Friese vreemdelingen legioen van zich af te houden. Het slotoffensief was too little too late.
Mijn tip: 4-2 voor Harrenfaen (ondanks typo) gaf de winnaar

Excelsior – FC Utrecht 0-2
Nelisse terug naar Feyenoord? Begin ook benieuwd te raken naar de schilderijen van Willem..
Mijn tip: 2-2 was fout

FC Twente – Ajax 2-1
Als de scheids de penalty aan Suarez geeft heb je een andere wedstrijd. Als Boschker op zijn lijn blijft kan hij de kopbal van Douglas gewoon vangen. Keepers hou de lijn als er een verdediger in de buurt van de aanvaller is.Volgens de statistieken in VI maakte Ajax slechts 1 (één) overtreding tegen Twente 19. Hoe is het mogelijk.
Mijn Tip: 4-2 voor Twente gaf de winnaar

Sparta – Feyenoord 3-2
De hand van Allah en Boukhari samen met de fluit van Jol werden Feyenoord teveel. Maar zelfs dan als Timmer die afstandschoten houdt of de kansen worden benut had F’noord 1 de zaken in eigen hand kunnen houden. De 5e plek begint serieus in gevaar te komen als dit zo door gaat. NAC uit geen makkie. Soms lijkt het erop alsof het elftal in een dwangbuis speelt. Alleen de Cler stoomt maar door, maar was niet gelukkig. De negende plek is veilig gesteld overigens.
Mijn tip: 2-6 voor Feyenoord was fout

VVV – NEC 1-2
Ook VVV kan de hand in eigen boezem steken. Klasse dat NEC tot op het laatst doorgaat. Mario brengt goede teamspirit.
Mijn Tip: 4-3 voor VVV was fout

Willem II – Heracles 2-1
Keepertjekeepertjekeepertjepolletje
Mijn tip: 3-1 voor Willem II gaf de winnaar

In ander nieuws:
Valencia verraste Real in eigen huis, Chelsea verslaat Arsenal, Alves scoort niet, Juventus vloert Inter en Sportdwaas las in “Het Stadion, de architectuur van Massasport” onder redactie van Michelle Provoost, dat de bouwmeesters van Bernabeu, San Siro en Nou Camp zich hebben laten inspireren door Stadion Feyenoord! Moge het nieuwe stadion prachtig worden.

Een witte pasen, schitterend. Het Rooms-Rode kabinet met een domineerouwvoetrandje frustreert de koopzondagen blijvend. We kunnen nu toch inmiddels wel spreken van religieusering van de samenleving. Terug naar verzuiling, brood kopen bij de Roomse bakker. Grijp je mis op zondag: zoeken naar een bakker die Cohen heet.

Nieuws uit de districten:
Vele afgelastingen dus het komt erop aan voor Theole volgende week tegen TEC.

www.sportdwaas.blogspot.com
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: De hand van Allah en Boukhari samen met fluit Dick Jol









0.0082750