BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Laat je mannetje maar lopen

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 27 maart 2008 - 20:52   quote  deeplink  
Voorbeschouwing speelronde 31 van de eredivisie.

Wat Feyenoord volgers wekelijks zien kon heel Nederland nu ook constateren. Timmer is niet sterk bij hoge ballen en te onrustig voor de top. Net als John de Wolf destijds is Timmer een bluf-speler. Met Henk op goal moet je er toch zeker 1 meer in knallen dan de oppositie. Tegen Oostenrijk was er een Houdini ontsnapping mogelijk. De rest van de wereld had Nederland niet laten ontsnappen. Waar Babos en Aerts zich geen foutje konden veroorloven bij de grootmacht uit Rotterdam-Zuid kan Henk zo af en toe maar wat aanklooien. Zit Marianne hierachter? Of straften de voetbalgoden Timmer voor zijn geklets in studio voetbal.

Timmer hielp Oranje niet echt in het begin, maar zodra er 3 bij hem inlagen ging het allemaal wat relaxter. Voor de objectieve toeschouwer, waaronder ik mezelf als het nationale elftal vriendschappelijk speelt, was het weer een prachtwedstrijd met veel geklungel. De Oostenrijkers waren ook goed bezig waardoor er een prima overwinning werd geboekt door de laaglanders op de hooglanders. Winnen is winnen ondanks het azijngezeik van de vaderlandse pers,

Timmer en Giovanni lieten zich afgelopen zondagavond verleiden tot ongelukkige opmerkingen over de Guzman. Hij laat nogal dereens een mannetje lopen. Tja, dat doen die aanvallende spelers nu eenmaal. Dan zijn er nog 10 anderen die het kunnen corrigeren denk ik dan. Bij de d2 van RKTVC, de c3 van SV Nieuwkoop en RAP 5 moest je als verdediger alles opvangen. Nooit een eigen aanvaller in onze zestien gezien. En dat was maar goed ook. Bij het laatste doelpunt van Sparta gingen achtereenvolgens, de Guzman, de Cler, Bahia, Hofland en Timmer in de fout. Daarnaast was die Eemnes wel handig bezig. Je wint en verliest als team, dus is het niet goed te gaan wijzen naar een of twee man.

De Guzman is een speler met heel veel potentieel. Dat mag je verwachten van een jongen die komt uit de jeugdopleiding van Varkenoord. Hij pakt punten voor F’noord en Jong Oranje. Probeer hem te houden zou ik denken in plaats van te kopen van ver.

Het moet zo zijn dat als de één zijn mannetje laat lopen de ander hem opvangt. Voor het positiespel is dat ook veel beter. Als de Guzman wat voor blijft is er een aanspeelpunt na het heroveren van de bal om maar eens iets te noemen. Onder de 1e periode van Bert verspeelde de oudere Kalou de bal eens bij de achterlijn van de tegenstander. Uit de daaropvolgende tegenaanval werd gescoord. Iedereen, inclusief ‘luie’ Bert (zie eerder artikel voor uitleg) viel over de goede man heen. Wat een onzin.

Afgezien van het kampioenschap blijft het spannend in de competitie. Een ploeg die wint doet goede zaken.

Daarom hier mijn tips, gebaseerd op hoop en gevoel als gebruikelijk, maar deze week zonder gelijke spelen.

De Graafschap – FC Groningen
Jan de Jonge wordt genoemd als toekomstig assistent bij Feyenoord van Gert-Jan Verbeek. Groningen is favoriet maar dankzij F’noord huurlingen worden ze teruggezet.
Mijn tip: 4-2 voor de Graafschap

Heerenveen - Ajax
Ajax gelooft niet meer in de titel na het verlies bij Twente en ik geloof niet dat ze kunnen winnen in het Abe Lenstra Staedijon.
Mijn tip: 4-3 voor Harrenfaen

NEC - PSV
Bij winst is de titel voor PSV. Het ontbreekt NEC aan de kracht voorin om het PSV echt moeilijk te maken.
Mijn tip: 2-0 voor PSV

Excelsior - VVV
De eindspurt van Excelsior zal nu worden ingezet.
Mijn tip: 4-2 voor Excelsior

Heracles – Roda JC
Heracles wint op het kunstgras.
Mijn Tip: 3-1 voor Heracles

AZ - Vitesse
Bij winst is AZ veilig. Hoe slecht zou het zijn zonder van Gaal?
Mijn tip: 2-0 voor AZ

NAC - Feyenoord
Kan een emotionele wedstrijd worden maar omdat Bert de Luie, Big Pete niet vlak voor tijd kan inzetten zullen de Rotterdammers winnen.
Mijn Tip: 3-0 voor Feyenoord

FC Utrecht – FC Twente
Moeilijk te zeggen. Twente is sterker op papier maar Utrecht heeft het thuisvoordeel.
Mijn tip: 3-2 voor FC Utrecht

Sparta – Willem II
Als je journalisten weert als club wordt je gestraft door de goden en Boukhari.
Mijn tip: 4-1 Sparta

In ander nieuws:
De VS wonnen van de Polen. Dit zegt toch wel iets over het verbeterde niveau. Ben benieuwd naar de Amerikaanse competitie (Major League Soccer). Zaterdag op deze site een voorbeschouwing.

Nieuws uit de districten:
Theole is het afgelopen weekeinde wel degelijk kampioen geworden. De Betuwse stadsderby tegen TEC van komende zondag doet er dus niet meer toe. Behalve dan dat de Tielse voetbaltwist volgend jaar niet op de agenda staat en TEC erop gebrand zal zijn te winnen.

Tivoli uit de Eindhovense volkswijk Stratum zal wederom proberen de 1e winst van het seizoen binnen te slepen. Sportdwaas duimt voor ze.

www.sportdwaas.blogspot.com
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Laat je mannetje maar lopen









0.0059540