BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Aan de bank timmeren. Beenhakker staat klaar voor oude liefde

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 30 maart 2008 - 23:21   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 31 van de eredivisie.

Nog steeds is het kampioenschap niet beslist. En wie weet komt het toch weer op de laatste dag aan. Feyenoord heeft zich inmiddels verzekerd van de negende plek en Leo Beenhakker is zich al aan het warmdraaien om voor 2 wedstrijden crisis-manager te spelen. Het 4-5-1 systeem van Bert leidt tot een soort tafelvoetbal. Timmer is zwaar gestraft door de voetbalgoden voor zijn gebluflul in Studio Voetbal. 9 doelpunten tegen in de laatste 3 wedstrijden, zijn selectie voor het EK met Oranje verspeeld en wat Sportdwaas betreft voor de rest van het seizoen bankzitter bij Feyenoord.

Dat het weer rommelt bij Feyenoord is duidelijk. Er is toch weer gemikt op snel succes in plaats van het bouwen aan een goed coherent team. Landzaat is tot nu toe wel de grootste tegenvaller en je begrijpt nu waarom die bij Wigan Athletic niet elke week speelde. Het lijkt me een goed plan om Danny een tijdje op de bank te laten zitten.

Morgen wordt Bert van M. officieel gepresenteerd als nieuwe bondscoach. Nederland maakt zich zorgen. Sportdwaas denkt dat dit niet nodig is zie mijn artikel:
http://sportdwaas.blogspot.com/2008/02/bert-maakt-het-gezellig-knvb-is-niet.html

Twente haalde 3 zwaarbevochten punten in Utrecht dankzij een wild uit zijn doel komende de Ruiter. Leek me hier toch echt beter de lijn te houden. Het goede nieuws voor Utrecht is dat ze volgende week naar de kuip moeten.

Ajax en Harrenfaen lieten zien waartoe onbevangenheid kan leiden. Vuurwerk. Een mooie wedstrijd waarin beiden verdienden te winnen. Ajax had meer geluk. AZ won er eentje voor zijn coach (niet de vriend van Timmer).

Onderin blijft het ook ongekend spannend en het is aan te raden voor de winst te gaan.

4 gelijke spelen. Daar had ik niet op gerekend. Hier mijn weekend impressie.:

De Graafschap – FC Groningen 1-1
De missende kracht in de breedte van de selectie van Feyenoord loopt rond bij de Graafschap; Jordi Buijs en Diego Biseswar speelden een prima wedstrijd en doen niet onder voor enig huidig selectielid van die van Zuid. Ik was ook gecharmeerd van de keeper van Groningen en Powell. Goede coaching van J. De Jonge vrijdag (contract bij F’noord op zak?)
Mijn tip: 4-2 voor de Graafschap was fout

Heerenveen – Ajax 2-4
Dat het een doelpuntenfestijn zou kunnen worden was duidelijk uit mijn prognose. Het was daarenboven een uiterst vermakelijke wedstrijd. Ben bang dat het met Sollied uit is met de pret bij de pompeblayen.
Mijn tip: 4-3 voor Harrenfaen was fout

NEC – PSV 0-0
De winst lag voor het grijpen voor Supermario en zijn mannen. Affelay weigert af te spelen waardoor schaarse kansen op niets uitlopen. Een boeiende 0-0.
Mijn tip: 2-0 voor PSV was gelukkig fout

Excelsior – VVV 2-1
De eindspurt van Excelsior is ingezet.
Mijn tip: 4-2 voor Excelsior gaf de winnaar

Heracles – Roda JC 0-0
Ik heb er niks van gezien.
Mijn Tip: 3-1 voor Heracles was fout

AZ – Vitesse 2-1
Goed gewisseld door Louis. Vites deed er werkelijk alles aan maar het lukte niet.
Mijn tip: 2-0 voor AZ gaf de winnaar

NAC – Feyenoord 3-1
Feyenoord verzuimde na de snelle en mooie 1-0 door te drukken. Onheil was het resultaat. Van Marwijk kwam, zat en deed niks. Misschien kwam het door het vooruitzetten van de klok dat de pijp bij Feyenoord zo snel leeg was. Volgende week wacht Utrecht. Feyenoord had met winst superzaken kunnen doen, nu is de 5e plek nauwelijks nog in eigen hand.
Mijn Tip: 3-0 voor Feyenoord was fout

FC Utrecht – FC Twente 0-1
Is het mogelijk te trainen op powerplay? Domme actie vlak voor tijd van de keeper.
Mijn tip: 3-2 voor FC Utrecht was fout

Sparta – Willem II 2-2
Als je met 2-0 voorkomt in de 2e helft en toch gelijkspeelt, dan ben je gestraft door de voetbalgoden.
Mijn tip: 4-1 Sparta was fout

In ander nieuws:
Liverpool wint de stadsderby van Everton. Alves raakt het aluminium voor Middlesbrough (de toorn van de voetbalgoden lijkt langzaam voorbij te gaan). AS Roma behoudt kans op titel in Italië.

In Amerika is het seizoen ook begonnen we houden u op de hoogte. Voor $20 kun je alle wedstrijden live (of opgenomen) zien dat is ongeveer €13. Sportdwaas twijfelt nog. Ter vergelijking Digitenne/planet voetbal kost €60 voor een jaar en een seizoen NFL (American Football) komt neer op $275 (€183).

Nieuws uit de districten:
De Betuwse stadsderby Theole-TEC eindigde met 3-1 winst voor de geelzwarten, aldus de Tekkers dieper in de problemen duwend. De Rijnsburgse Boys wonnen in Katwijk van de Quick Boys.

De eerste winst van Tivoli bleef uit er werd op de Heihoef helaas met 7-0 verloren van LEW uit Eindhoven-West.

www.sportdwaas.blogspot.com
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Aan de bank timmeren. Beenhakker staat klaar voor oude liefde









0.0087130