BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Polygamisering Eredivisie nu een voldongen feit

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 03 april 2008 - 23:08   quote  deeplink  
Voorbeschouwing speelronde 32 van de eredivisie.

Het was weer een bijzondere sportweek, en hij is nog niet voorbij. De overwinning van DSB 1, de eerste in 3 maanden, smaakte hem zo zoet dat Louis de vaderlandse pers verraste met een wervelende persconferentie. Het meest markant vond ik zijn uitspraak “maar ik ben slim”. Hoezo?

Iedereen kreeg er weer goed van langs van Koning Lodewijk en tussen de regels door las je hoe het in elkaar steekt bij de Alkmaarder trots. De selectie is onevenwichtig samengesteld volgens koning Lodewijk. Lees: teveel donkere jongens. Die kunnen we in ons zak steken.

Toen Louis nog trainer van Ajax was verzekerde een fel Surinaams meisje mij ongevraagd dat hij nooit meer dan 4 donkere jongens tegelijk zou opstellen. Het leek mij toen onzin maar nu kwam die opmerking weer boven drijven.

In Studio Voetbal werd nog een tipje van de sluier opgelicht, althans dat zou je denken. Volgens Jack van Gelder is er sprake van teveel negatieve invloed van bijvrouwen op de moraal en conditie van veel spelers. Gewoon vrouwen met kinderen (van de voetballers) voegde Jack er nog aan toe.

Wat is een bijvrouw? Volgens van Daele: 1. vrouw naast de hoofdvrouw in polygame culturen en 2. minnares. Allebei tegelijk is ook mogelijk. Sportdwaas zou de Surinaamse cultuur zondermeer een polygame willen noemen. Toen ik laatst bij mijn Surinaamse kapper was vertelde hij me al bij het haar wassen dat hij 3 vriendinnen heeft. Eén weet het van de andere twee, maar die weten het niet (denkt hij dus) van de rest. Lekker spannend naar zijn mening. Ik wilde het gesprek een andere wending geven door te stellen dat Surinamers gezelliger zijn dan Islamieten. Maar nee daar zat ik helemaal naast volgens R. In Marokko op vakantie had ie wel 29 telefoonnummers gekregen van meisjes.

Sportdwaas heeft niks tegen polygamie. Niet alleen bij Islamieten gebruikelijk maar ook bij bekende aartsvaders Jakob en Abraham (vandaar dat Jack het wist) waren er meerdere bijvrouwen met kinderen, en dan zwijg ik nog over de blonde Koning David. Elke vrouw op onze aardkloot verdient het verwend en verzorgd te worden. Wie wil nou niet bijvrouw zijn van die mooie jongens als Kew, David en Boy?

Geen kwaad woord van mij over de spelers van AZ dus. Ze hebben gewoon goede manieren en zijn daarenboven Bijbel en Koran vast. OK je hebt het natuurlijk wel druk. De verzorgingsplicht brengt mee dat ze hun geld tenminste niet alleen uitgeven aan auto’s en mobiele telefoons.

Dick Scheringa begrijpt het ook wel. Daarom haalt hij Maarten Fontein binnen om de club te helpen leiden. Vele jaren in Azië hebben hem veel kennis opgeleverd over andere culturen en als echte Ajacied redt je het zonder bijvrouw niet (definitie 2 DikkeVD). Het is Sportdwaas natuurlijk zonneklaar dat Fontein met zijn contacten de hopeloze Ten Cate kon wegpromoveren naar Chelsea. Dat is een ex-Unilever manager wel toevertrouwd. Slimme man die Fontein...Een genie...

Hier mijn voorspelling voor het komend weekeinde als altijd gebaseerd op hoop en gevoel:

Roda JC – NEC
Vanwege Roda en Feyenoord’s deelname aan de bekerfinale kan plaats 10 recht geven op deelname aan de play-offs. Met winst doet NEC goede zaken.
Mijn tip: 2-0 voor NEC

Willem II - Heerenveen
Het kleine ‘Ajax’ van Brabant vecht nog steeds tegen rechtstreekse degradatie. Vanwege censuurgedrag van de Willem II bobo’s is een duwtje van Harrenfaen in de goede richting op zijn plaats.
Mijn tip: 8-2 voor een ontketend Harrenfaen.

Twente - Excelsior
Dit is normaal gesproken kat in het bakkie voor de inleen-Tukkers maar Excelsior is sterker dan je denkt.
Mijn tip: een gelijkspel (2-2 of zo)

PSV – Heracles
Als Jan Smit en Martin van Geel het eens zijn geworden over de aanmoedigingspremie (geld voor een goed doel en Kennedy Bakirlogi omdat hij graag weer eens in trainingspak zou winkelen) in Dock 19 zouden de inleen-Tukkers II het PSV nog klap lastig kunnen maken na het avondje Florence.
Mijn tip: een gelijkspel (1-1)

Vitesse - Sparta
Gelukkig kent Aad de play-off kwalificatieregels, anders zou Sparta wel een kans hebben.
Mijn Tip: 4-2 voor Vites

Groningen - NAC
Groningen uit is voor NAC nog te lastig. Tegen Feyenoord kon NAC nog ontsnappen na een achterstand. Dat zal in €borg niet gebeuren.
Mijn tip: 2-0 voor FC Groningen

VVV - AZ
Met alle Noord-Limburgse bij- en vrouwen op de eretribune gaat het combinatie bedrijfselftal van Becam/DSB/Leen van Frisia met de winst strijken.
Mijn Tip: 4-1 voor AZ

Feyenoord - FC Utrecht
Met 2 reservekeepers in de basis kan dit nogal een spektakel worden. Feyenoord moet en zal winnen. Alles vol op de aanval mannen.
Mijn tip: 7-3 voor Feyenoord 1

Ajax – de Graafschap
Dit lijkt een makkie, maar is het niet. De huurtroepen van Feyenoord stonden aan de basis voor het gelijkspel tegen Groningen. Jordi en Diego kennen de Arena als hun broekzak dus let op een verrassing.
Mijn tip: Een duur gelijkspel

In ander nieuws:
Zonder sluipschutter Totti is AS Roma als een schoen zonder veters, een Azetter zonder bijvrouw, Trots op Nederland zonder Rita met vuile nagels, een baby zonder speen, een Jort zonder Georgina of een Sportdwaas zonder voetbalwereld. Totti Totti retornado subito!

In het voor ons zo verre Amerika is Gullit zijn beste aanvaller (Ruiz) voor 6 weken kwijtgeraakt. Nu is het daar zo, dat vanwege ‘salary cap ramifications’ (o.a. veroorzaakt door Beckham) er niet zomaar gelijkwaardige vervanging kan komen van de transfermarkt. Dus moet Gullit niet alleen naar de jeugd kijken maar ook opstellen. Oh wat zou het mooi zijn als dat hiero ook zo was. Wordt vervolgd...

Dick Advocaat doet met Zenith Petersburg ook van zich spreken, net als Stinkstiefel van Bommel in Beieren.

Nieuws uit de districten:
Wat niet zoveel mensen weten is dat Hans Kraay Jr. het erg goed doet als coach van de hoofdklasse zondag-amateurs van Lienden, een klein dorp in de Betuwe. Sportdwaas is van mening dat Hans een kans gegund moet worden op het hoogste niveau. Van mijn part als assistent van Feyenoord. Waarvan akte.

www.sportdwaas.blogspot.com (met fotoos en filmpjes)
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Polygamisering Eredivisie nu een voldongen feit









0.0062870