BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Dikke Vink en Leve de nieuwe Keizer van Zuid

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 08 april 2008 - 10:14   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 32 van de eredivisie.

Het was een mooi sportweekend met een goede winnaar in de Ronde van Vlaanderen. Gefeliciteerd Stijn.

Dankzij de play-off is het in de vaderlandse competitie ook nog steeds spannend aan alle fronten.

Jeu Sprengers zal zeer gemist worden in de internationale voetbalbobo wereld en we hopen dan maar dat er iemand naar voren treedt die zijn werk kan voortzetten, dat wil zeggen tijdig mensen een genoeglijk iets voor zetten. Jeu bedankt en neem plaats tussen de voetbalgoden.

De methode Foppe de Haan gaat nu, na Jong Oranje, ook worden toegepast in Rotterdam-Zuid. Gertjan Verbeek die in succes zijn meester evenaarde, kan hem wellicht overtreffen. Maar ja Rotterdam is geen Heerenveen en er moet nog heel wat water door de Maas voordat alle problemen bij Feyenoord 1 zijn opgelost. Zo lijkt het verstandig afscheid te nemen van spelers als Lucius, Timmer, Lee en Danny Buijs alsmede van assistenten Patrick Lodewijks en John Metgod. Het ziet er bovendien naar uit dat Heerenveen een betere kans heeft op Europees voetbal dan Feyenoord. Als Heerenveen en Feyenoord elkaar ontmoeten om een plaats in de CL zou Verbeek kunnen overwegen eerder op te stappen om de schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan.

Enfin, gezien Gertjan’s komaf is het voor hem terug in de moederschoot. Tot er meer dan 3 wedstrijden geen winst behaald wordt staat het legioen als een man achter de nieuwe keizer.

De huidige bondscoach kijkt al vooruit naar zijn periode bij Ajax en hoopt een samenwerkingsverband met Arsenal aan te gaan. Sportdwaas gelooft niet in voetbalcoöperatie. Het is een excuus om de eigen jeugd weer te verwaarlozen en geen kans te geven. De voormalig veel scorende spits uit Buitenveldert zou zich momenteel beter kunnen bezig houden met het bedenken van een goede strategie Europees kampioen te worden met Oranje.

Om het voetbal gezond en competitief te houden zouden clubs binnen UEFA verband een gelimiteerd aantal spelers onder contract moeten houden (maximaal 30 bijvoorbeeld) waarvan er maar 3 mogen worden verhuurd. Een salarisplafond zou ook goed zijn maar het is nog steeds niet bewezen dat je met de best betaalde spelers de meeste successen boekt. Het blijft een teamsport en salarisverschillen binnen een selectie kunnen de nodige problemen geven (zie Feyenoord). De financiële controle en sancties met betrekking tot de licenties zoals de KNVB die uitoefent zijn op zich adequaat maar werken minder preventief dan gelimiteerde uitgaven bij de clubs.

Hier een korte terugblik op het weekeinde:

Roda JC – NEC 0-2
Met hulp van de scheidsrechter won NEC. Je vraagt je soms hardop af of gekleurde spelers er eeder uitvliegen ....laat maar.
Mijn tip: 2-0 voor NEC was goed

Willem II – Heerenveen 2-3
De spelers van Willem II deden er alles aan maar waren niet gelukkig. De toorn van de voetbalgoden lijkt nu toch wel te verminderen en er zijn kansen tegen het trage Feyenoord komend weekeinde.
Mijn tip: 8-2 voor een ontketend Harrenfaen gaf de winnaar

Twente – Excelsior 1-0
Excelsior laat hier een punt liggen. Twente is niet in vorm en is wat Sportdwaas betreft de club die zal afvallen in de race om een plaats bij de beste vijf.
Mijn tip: een gelijkspel was fout

PSV – Heracles 2-0
Het was niet eclatant maar wel een overwinning. Tegen Twente zal er meer geleverd moeten worden.
Mijn tip: een gelijkspel (1-1) was fout

Vitesse – Sparta 3-0
Ondanks alle hilariteit rond zijn persoon heeft Aadje zijn zaakjes goed voor elkaar bij Vitesse en niet alleen financieel. Powerplay gecombineerd met Haagse bluf om van te smullen. Aad TD bij ADO Den Haag?
Mijn Tip: 4-2 voor Vites gaf de winnaar

Groningen – NAC 1-2
Het geheim van NAC is een goed ingespeeld team met een sterke defensie en een voortdurende onderschatting bij de tegenstanders. Sportdwaas loopt elke week ook in die val. Brandts naar HSV?
Mijn tip: 2-0 voor FC Groningen was fout

VVV - AZ
El Hamdaoui was duur maar begint warm te draaien. DSB 1 nu outsider in de play-offs. Eerste gesprekken tussen Fontein en van Gaal verliepen stroef. Vink maakte zijn Londense foutje goed door VVV een strafschop te geven na een licht vergrijp van Moreno. Vink, inmiddels een echte popijopi, wordt met de wedstrijd dikker. Zit hij wel in het goede circuit?
Mijn Tip: 4-1 voor AZ gaf de winnaar

Feyenoord - FC Utrecht
Het werd geen spektakel maar de winst hield de grootmacht uit Zuid in de race voor de CL. Europa opgelet.
Mijn tip: 7-3 voor Feyenoord 1 gaf de winnaar.

Ajax – de Graafschap
Het werd een makkie dankzij Klaas-Jan uit Hummelo. Ajax heeft vaak goede spitsen maar KJ is na Cruijff, van Basten, Bergkamp, Swart en Geels nu toegetreden tot de eregalerij. Eervolle vermeldingen Kieft, Bosman, Petterson en Litmanen (nr. 2 allround na Cruijff). De meeste doelpunten maakt de Achterhoeker volgens een statistiek in het Parool van vandaag in het laatste kwartier voor rust en voor het einde. Verdedigers opgelet dus. Doe er wat mee. Laat de statistici niet in de kou staan.
Mijn tip: Een duur gelijkspel was fout

In ander nieuws:
De voetbalgoden hebben de ban gebroken voor Alves. Na vorige week paal en lat te hebben geraakt waren er nu 2 voltreffers voor de Braziliaan. En dat is niet onverdienstelijk tegen Manunited.

Gullit pakt de 1e winst in de States mede dankzij de eerste treffer van Beckham in competitieverband aldaar. Ruud was tevreden met het resultaat en wijtte het verlies vorige week in Colorado onder ander aan de grote hoogte waarop gespeeld moest worden. Ruudje Gee blijft natuurlijk wel ruudje gee.

De Gouwe pik van Appiehappie R. Koeman is op de Herdgang kwijtgeraakt en is dringend gewenst weer in de juiste broek te zitten vòòr de aftrap van de finale van de Copa del Rey. Nu ja zelfs di Stefano had het als trainen niet makkelijk in Valencia.

De Jupiler League
Het slot in de eerste divisie bier wordt ongekend spannend. Het gaat tussen RKC uit Waalwijk en het eveneens Katholieke Volendam. De heen en weer kan misschien weer uit de mottenballen. Prachtig. Vorig jaar attendeerde ik via een ingezonden mededeling in het AD Feyenoord op Tuyp als vervanger van Kuyt mede vanwege naams alliteratie en vermeende klasse. Alas, met 29 doelpunten is deze palingvisser inmiddels onbetaalbaar.

Het blijft natuurlijk altijd een gokje met de topscorer van de eerste divisie een treedje hoger (van Nistelrooy + , Harry van der Laan -), maar met een Volendammer zou ik het wel aandurven.

Nieuws uit de districten:
Met Hans Kraay Jr aan het roer won FC Lienden met 3-2 uit van Babberich. Tivoli wist niet te winnen bij AV Eindhoven, ze werden in de pan gehakt. Hou vol mannen.

www.sportdwaas.blogspot.com (met fotoos en filmpjes)
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5964
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Dikke Vink en Leve de nieuwe Keizer van Zuid









0.0070898