BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Nog 6 punten te laaie. Eredivisie speelronde 33

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 12 april 2008 - 22:28   quote  deeplink  
Voorbeschouwing speelronde 33 van de eredivisie.

Haagse Aad heeft zijn team op scherp. Of dat ook voor Sef en Bert geldt? We zullen het zondagmiddag half vijf weten.

Het slot van de competitie is wederom ongekend spannend dankzij de play-offs. Het AD heeft een sportkrant gelanceerd deze week. Zeg maar een iets dikkere sportbijlage voor 50ct per dag (op dit moment). Vermoedelijk wordt de rest van het AD nu opgeheven als het nog bestond.

Gullit heeft via een ghost-writer weer eens wat onzin op papier laten zetten die Johan Derksen en Hugo Borst heeft verleid tot een akelige samenvatting van Gullit’s tekortkomingen.

Johan Derksen was jarenlang een pleitbezorger van praktijk-trainers (lees: goede ex-voetballers) in plaats van beroepstrainers van het CIOS en dergelijke. Minder goede voetballers die het als trainer gingen doen (inclusief Foppe de Haan en Louis van G.) worden vaak heftig door hem bekritiseerd. Sportdwaas is van mening dat het geen garantie is dat goede ex-voetballers, na een verkorte cursus coach betaald voetbal, goede trainers zullen worden. Belangrijke oorzaken hiervoor zijn (niet uitputtend):

(1) Vermeende alwetendheid omdat ze op het hoogste niveau hebben gespeeld.
(2) Geen management-capaciteiten (o.a. door matige scholing)
(3) Geen echte motivatie omdat ze al binnen zijn.
(4) Geen idee hoe om te gaan met de mindere spelers in een team (die toch echt nodig zijn) wat leidt tot stoplap koopacties van spelers die niets toevoegen.
(5) Teveel contacten met makelaars (zie punt 4).
(6) Ze zijn niet gewend op de bank te zitten.

In plaats van dat Derksen nu toegeeft dat hij er met zijn gedram over praktijkmensen (lees ex-stervoetballers) in de voetballerij toch enigzins naast heeft gezeten heeft hij nu Gullit uitgekozen om zijn frustatie op uit te leven. Zonder het nu al te veel voor Ruudje te willen opnemen moet toch worden gezegd dat hij als enige Nederlandse trainer een FA cup heeft gewonnen. Bij Feyenoord was het voor hem al een puinhoop. Hij zette helaas de traditie voort. Ook na hem werden er als vanouds spelers gecontracteerd in Rotterdam-Zuid die weinig toevoegen of de stress niet aankunnen (Lee, Tiendalli, Leonard, Charisteas en D. Buijs).

Ik wil Ajax niet waarschuwen maar in de officieuze eerste activiteiten van Marco van Basten als clubcoach is een zelfde patroon te ontdekken als bij Gullit toen hij bij Feyenoord begon. Aankloppen bij andere grote clubs voor spelers in plaats van nu eens goed te kijken wat er aanwezig is. Volgens Sportdwaas wordt Marco van Basten een ramp voor Ajax als hij niet wordt gecorrigeerd.

Vrij laat deze keer mijn tips. Dit vanwege het voortreffelijke zondagmiddag programma.

FC Groningen-Ajax
Let maar eens op Davids Marco
Mijn tip: 4-2 voor Ajax

NEC - Vitesse
Vitesse wint.
Mijn tip: 3-2 voor Vites

Willem II - Feyenoord
Feyenoord moet winnen. Misschien lukt het.
Mijn tip: 2-1 voor Feyenoord

Excelsior - AZ
AZ neemt wraak vanwege het verlies vorig jaar
Mijn tip: 3-2 voor AZ

Sparta - Heerenveen
Geen probleem voor Harrenfaen.
Mijn Tip: 5-2 voor Harrenfaen

De Graafschap - Utrecht
De superboeren zijn weer terug in vorm dus
Mijn tip: 3-1 voor de Graafschap

PSV – FC Twente
Dit wordt een remise. Gegarandeerd.
Mijn Tip: 1-1

Roda JC - VVV
Noord- tegen Zuid-Limburg. Geen cadeautjes hier.
Mijn tip: 3-2 voor Roda

Heracles - NAC
Op het kunstgras is Heracles behendiger.
Mijn tip: 3-1 Heracles

In ander nieuws:
Fiorentina boekte een uitstekende overwinning in Eindhoven. Ze waren gewoon beter. Lazovic lijkt na een goed jaar onder Aad de Mos weer terug te zakken in een mentaal moeras.

Bayern Munchen wist een miraculeus gelijkspel te halen bij Getafe. Misschien moeten ze Ruud G en Marco v. B. eens stage laten lopen bij de Zuidduitsers.

De Jupiler League
Met nog 1 wedstrijd voor de boeg lijkt de heen en weer weer te water gelaten kunnen worden. Dat zou mooi zijn voor Volendam en voor Stanley Menzo. Er moet wel uit worden gewonnen bij ADO Den Haag want Fortuna Sittard thuis lijkt voor RKC geen probleem.

Nieuws uit de districten:
De Rijnsburgse Boys hebben een goede kans laten liggen in te lopen op koploper FC Lisse. In een rechtstreeks inhaal duel in hoofdklasse A trokken de Rijnsburgers aan het kortste eind. Er werd met 3-2 verloren.

www.sportdwaas.blogspot.com (met fotoos en filmpjes)
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Nog 6 punten te laaie. Eredivisie speelronde 33









0.0098788