BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Miljoenenwinst Groningen naar renovatie €borg

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 14 april 2008 - 20:51   quote  deeplink  
Nabeschouwing speelronde 33 van de eredivisie.

De winst uit de verkoop van spelers kan meteen worden gestoken in reparatie, renovatie en verbetering van €borg. We moeten er met zijn allen niet meer van maken dan het is. Rollen WC papier die in brand zijn gezet met een aansteker. De grootste rampen beginnen vaak met een geintje.

Het blijft overigens verbazingwekkend te zien hoe opgefokt mensen kunnen raken van de gang van zaken op en rond de velden. Als Groningen supporter is het natuurlijk frustrerend te zien hoe telkenmale goede spelers vertrekken na tot bloei te zijn gekomen onder Ron Jans, maar het levert wel geldelijk gewin op en zeker weten dat Erjee andere onbekende balspelers zal kneden tot goede teamspelers en handelswaar.

Een supporter is volgens de van Daele een aanhanger van een sportvereniging die wedstrijden bezoekt. Wellicht om zijn of haar team aan te moedigen. Over vuurtje stoken, spreekkoren met soms huiveringwekkende inhoud en fysiek geweld wordt gezwegen. Woordenboeken lopen net als de politiek achter de feiten aan maar Sportdwaas roept elke aanhanger van een sportvereniging op slechts de wedstrijden te bezoeken. Af en toe hondenlul roepen is zondermeer geoorloofd. Maar gekker moet het niet worden.

In de zeventiger jaren van de vorige eeuw gingen we vanuit Nieuwkoop weleens met de lijnbus naar Ajax-Feyenoord in het oude Olympische Stadion. Dat was erg gezellig met F’noord en Ajax supporters door elkaar. Beetje plagen en zo.

FC Groningen-Ajax
Uitgesteld tot woensdag.
Mijn tip: 4-2 voor Ajax staat nog

NEC – Vitesse 1-0
Als je niet naar Aad luistert krijg je dit. Modepop Marc van Hintum mag het volgend jaar beter doen. Vergeet het maar.
Mijn tip: 3-2 voor Vites was fout

Willem II – Feyenoord 3-1
Keeper hou je lijn. Ekramy kwam 2x wild uit zonder goede reden. Gevolg een kansloze nederlaag. Zonder Makaay is Feyenoord verworden tot een groep bakkeleiende bejaarden. D. Buijs speelde zijn eerst 7 ballen allemaal terug op de keeper. Lucius is niet meer dan een twaalfde man en Hofland is niet in staat een verdediging te organiseren. Van Marwijk verschuilt zich achter blessures en individuele fouten van spelers maar aan teambuilding doet hij niets. Een totaal verloren seizoen dreigt weer. Het moge de aanhangers van Feyenoord duidelijk zijn dat het oneervol wegsturen van de GKL niets maar dan ook niets heeft opgelost.
Mijn tip: 2-1 voor Feyenoord was fout

Excelsior – AZ 1-1
AZ neemt wraak vanwege het verlies vorig jaar met een gelijkspelletje.
Mijn tip: 3-2 voor AZ was fout

Sparta – Heerenveen 4-2
Het vertrek van GJ Verbeek gecombineerd met de komst van Sollied werpt zijn schaduw vooruit. Over hulp van de scheidsrechters heeft Sparta dit jaar niet te klagen.
Mijn Tip: 5-2 voor Harrenfaen was fout

De Graafschap – Utrecht 1-1
Hier had meer in gezeten voor de achterhoekers.
Mijn tip: 3-1 voor de Graafschap was fout

PSV – FC Twente 1-1
Dit wordt een remise. Gegarandeerd. PSV verspeelt hier de titel, let op mijn woorden.
Mijn Tip: 1-1 vetgedrukt was goed

Roda JC – VVV 4-2
Noord- tegen Zuid-Limburg. Geen cadeautjes hier. Roda in deze vorm gaat linksom of rechtsom Europa in. In de bekerfinale heeft Feyenoord geen schijn van kans.
Mijn tip: 3-2 voor Roda gaf de winnaar

Heracles – NAC 0-1
Sportdwaas blijft net als alle anderen NAC onderschatten tot de laatste dag.
Mijn tip: 3-1 Heracles was fout

In ander nieuws:
Tom Boonen boekte een prachtige overwinning in Parijs-Roubaix, de LA Galaxy verloor thuis voor meer dan 20.000 toeschouwers van Toronto (ontzettend leuke wedstrijd http://www.web.mlsnet.com/media/player) en de Zuid-Afrikaan Trevor Immelman trok het groene jasje aan in Augusta, GA.

De Jupiler League
Tenzij ADO voor een stuntje zorgt gaat de heen en weer te water.

Nieuws uit de districten:
Tivoli gefeliciteerd. De eerste winst van het seizoen voor de club uit de Eindhovense volkswijk Stratum is binnen. Bij Nieuw Woensel werd met 4-2 gewonnen.

www.sportdwaas.blogspot.com (met fotoos en filmpjes)
Ook op www.rbmb.tk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Miljoenenwinst Groningen naar renovatie €borg









0.0090601