BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: ‘Straks zingen wij ook een lullig liedje’ bron:AD

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
D®@Gøñ-L€€
 D®@Gøñ-L€€ - dinsdag 20 mei 2008 - 23:17   quote  deeplink  
Huub denkt donderdag, of hij wint of niet, als de gevierde jongen De Gouden Kooi te verlaten, zegt medebewoner Amanda.


De vier finalisten van De Gouden Kooi (vlnr): Huub, Jaap, Amanda en Brian.

Maar hij gaat zichzelf gruwelijk tegenkomen, waarschuwt ze. ,,Hij heeft moslims uitgescholden, bevolkingsgroepen tot op het bot beledigd. Hij is hier met hoeren naar bed geweest. Hoe hij met vrouwen is omgegaan is niet normaal.’’

Amanda’s vriendje Brian schrok van de reacties die Huub uitlokte toen de deelnemers op Koninginnedag Amsterdam bezochten. ,,Hij werd belaagd, niet normaal meer, vooral door Marokkanen. Die roepen dat ze zijn keel gaan doorsnijden. Hij heeft gezegd dat hij de Koran op zijn kont wil tatoeëren. Hij is zo grof geweest.’’

Zelfs Huubs vrouw Claire, met wie hij trouwde in De Gouden Kooi en die het spel vorige week in de halve finale verliet, is er niet gerust op. ,,Huub heeft veel geroepen. Dingen die iemand anders misschien in zijn huiskamer zou zeggen, maar nooit op tv. Hij moet oppassen.

Hij onderschat enorm, net als de andere finalisten overigens, hoe het zal zijn als iedereen op straat straks voortdurend op hem gaat reageren. Hij kan niet eens meer normaal boodschappen doen.’’

Hoe moet het verder met de deelnemers aan het extreemste programma dat ooit in Nederland werd uitgezonden? Waarin bewoners elkaar verrot scholden, met elkaar op de vuist gingen, de meest verschrikkelijke dingen riepen en waar meermaals complete orgies werden gehouden?

Kan dikke Jaap, die zich in zijn eigen kots wentelde, ooit nog een normale baan vinden? Programmadirecteur Remko van Westerloo van RTL5: ,,Dat moet nog blijken. Ik denk dat het geheugen kort is en dat het snel weer overwaait.

Deelname aan dit programma kan een nadeel zijn op de arbeidsmarkt, dat zal ik niet ontkennen. Maar de deelnemers hebben ook iets opgestoken door de cursussen die ze hier hebben gevolgd, en van hun ervaringen in De Gouden Kooi.’’

Huub beseft dat hij een maatschappelijke carrière op zijn buik kan schrijven. ,,Er zijn nog zat mogelijkheden,’’ zegt hij luchtig. ,,Ik kan een kroeg of restaurant beginnen.

Ken je deelnemer Job uit De Bus nog? Die heeft na dat programma een paar hitjes gehad en heeft nu een goedlopende discotheek.’’

Voor bedreigingen is hij niet bang: ,,Zoals ik me heb geprofileerd, roep ik positieve, maar ook heel negatieve reacties op. Er zullen best bedreigingen komen, maar ik ben niet iemand die zich bang laat maken.’’ Lachend: ,,Zeker sinds Pim Fortuyn hoor je er niet meer bij als je niet wordt bedreigd, toch?’’

Van Westerloo benadrukt dat alle kandidaten - sommigen zaten langer dan anderhalf jaar in de villa in Eemnes - ‘goede nazorg’ krijgen van een team van psychologen. Ook zijn de finalisten ondergebracht bij een managementbureau. Hun agenda puilt de komende maanden uit van optredens, interviews en lintjes doorknippen.

Zelf zijn de vier stuk voor stuk optimistisch over hun toekomst: ze willen beroemd worden. Ze hebben allemaal singles opgenomen. Jaap zet in op een eigen tv-show op internet na De Gouden Kooi.

Maar Claire vreest dat hun roem beperkt houdbaar is. ,,Mijn broer Bram heeft ooit aan Big Brother meegedaan. Die werd eerst heel vaak herkend, zo erg dat hij er gestoord van werd. Maar het was ook snel weer over.

Het was grappig. We waren laatst bij de talkshow van Robert Jensen. Stond Natasia, die maanden geleden al De Gouden Kooi verliet, daar heel sneu een of ander lullig EK-liedje te zingen. We hebben ons bescheurd. Maar later zei Huub: ‘We moeten niet te hard lachen, want over een half jaar sta ik daar misschien ook’.’’

Hoe zal de geschiedenis oordelen over De Gouden Kooi? ,,Als een groot succes,’’ zegt Van Westerloo, die het programma in zijn vorige baan als programmadirecteur van Talpa introduceerde. ,,Zeker als je kijkt naar kijkcijfers. In de doelgroep jongeren 20 tot 34 jaar, die moelijk is te bereiken, heeft het fenomenaal gescoord. De kijker heeft zich niet laten leiden door afhakende adverteerders en kritiek van de media, maar heeft zelf bepaald waarnaar hij wil kijken. ’’

Toch, zo geeft Van Westerloo toe, is ook hij niet altijd even trots geweest op de inhoud. ,,Ik heb af en toe last gehad van plaatsvervangende schaamte. Bij het kotsincident van Jaap bijvoorbeeld. Maar ik ben realist genoeg om te weten dat De Gouden Kooi het ook heel erg van dit soort excessen heeft moeten hebben. Daar moet je niet schijnheilig over doen. Sinds het bij RTL zit, hebben we het programma beter onder controle.’’

Als het zo’n succes is, waarom stopt het dan? ,,Om de simpele reden dat het financieel voor een zender als RTL5 een onhaalbare kaart is zoiets in de zomer uit te zenden. We merkten de laatste maanden ook dat het programma naar een climax toe moest.’’

Wie er donderdag gaat winnen? ,,Ik heb een lichte persoonlijke voorkeur voor Huub,’’ bekent Van Westerloo. ,,Hij heeft het spel wel heel geraffineerd gespeeld. Hij heeft de grenzen opgezocht en is daar soms overheen gegaan.’’
Elske
 Elske - dinsdag 20 mei 2008 - 23:42   quote  deeplink  
lichte voorkeur voor Huub dus.....en de zware voorkeur, Fons ????
trapper
 trapper - woensdag 21 mei 2008 - 01:07   quote  deeplink  
oke nu ben ik benieuwd of hij ook zo´n rotzooi overhem heen krijgt nu hij een voorkeur heeft, o nee natuurlijk niet zijn voorkeur is huub dan mag het wel zeker.
draakje
 draakje - woensdag 21 mei 2008 - 01:10   quote  deeplink  
Claire komt uit een familie die alles doet voor geld. Wees er maar trots op! Je haardos heb je er niet mee kunnen redden paps!
headliner@ciska
 headliner@ciska - woensdag 21 mei 2008 - 15:41   quote  deeplink  
ook misslijke van het a.d ik zou hem nooit kopen maar ieder zijn meug
draakje
 draakje - woensdag 21 mei 2008 - 15:43   quote  deeplink  
Oooow, is Claires broer toen gestoord geworden? Dan begrijp ik het ...
headliner@ciska
 headliner@ciska - woensdag 21 mei 2008 - 15:49   quote  deeplink  
ja en toen kon hij allen nog maar ketshup spuiten en niet normaal praten maar dat kunnen ze daar allemaal niet
Benito
 Benito - woensdag 21 mei 2008 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 - 15:43 schreef draakje het volgende:
Oooow, is Claires broer toen gestoord geworden? Dan begrijp ik het ...
Dat is niet eerlijk vuurspuwertje , je weet best dat die jongen als baby van de commode is gevallen :):)
headliner@ciska
 headliner@ciska - woensdag 21 mei 2008 - 16:00   quote  deeplink  
o ja dat is waar ook klopt helemaal en was verkeerd terecht gekomen he
draakje
 draakje - woensdag 21 mei 2008 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 - 15:54 schreef Benito het volgende:

[..]

Dat is niet eerlijk vuurspuwertje , je weet best dat die jongen als baby van de commode is gevallen :):)
Nee, dat wist ik niet. Maar het verklaart veel ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: ‘Straks zingen wij ook een lullig liedje’ bron:AD









0.0055210