BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Laatste Nachtdienst-Headliner 21 Mei

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
seya@headliner
 seya@headliner - woensdag 21 mei 2008 - 07:38   quote  deeplink  
Afscheid

Ik ben altijd s-morgens vroeg op, mits ik niet te laat naar bed ga.
Loop dan even zo een beetje alle dingetjes langs.

Gisteren ben ik op Headlines enorm geschrokken van alle rare reakties. Men deed niet onder voor de riool-reakties, die op andere fora ook verschijnen.
De Tweede Wereldoorlog kwam voorbij, één en al haat en nijd naar elkaar.
En duidelijk niet gericht op de Gouden Kooi en/of bewoners en eventuele voorkeur, maar om de personen achter de berichten te raken.

Buiten het feit, dat ik daarom een aantal fora niet meer aktief bezoek en mijn neus ophaal, ja zelfs minachting voel voor die fora, voelde ik me ook nogeens aangevallen.
Niet bewust gedaan, want wat weten jullie van mij uiteindelijk.

Iedereen die gisteren deelnam aan dat topic is in een valkuil gevallen. De valkuil, die open is gezet door Nowlive-leden, die Headliner bezoeken en zoveel mogelijk proberen te tarten en te zuigen.

Niets erg op zich. Want het kan onderdeel zijn van het spel, wat inmiddels ook afspeelt tussen de fora en fans.
Een heen en weer kaatsen van meningen over de diverse miljonairs/bewoners, soms met kracht en vol vuur.

Het is niet erwgg zouden de bewoners zeggen.

Het gekrakeel kan, mits op een hoger level gespeeld, hoogst amusant zijn.
Daar ontbrak het op Headliner niet aan. Voldoende intellect en humor in het huis van Headliner aanwezig.

Maar zoals heel vaak gebeurd, als mensen emotioneel worden, ontaardde het gisteren in een ordinaire scheldpartij. Van enige humor ofwel verstand was geen enkele sprake meer.

Zoals ik al zei, was het voor mij al klaar, toen men over de Tweede Wereldoorlog begon. Dat staat mij persoonlijk erg tegen. Dat vind ik al heel erg, als Huub dat in alle toonaarden doet en keur ik volledig af.
Dat is één van de redenen, waarom ik zo een enorme hekel aan die man ben gaan krijgen. Dat hij daarmee, anno 2008, nog steeds mensen tot in de ziel mee kan kwetsen, ontgaat hem volkomen.
Blijkbaar bezoekers van dit forum ook. Men kijkt niet verder dan de neus lang is.
'De ver van mij bedshow' voor mensen, die het al als achterlijk beschouwen, dat op 4 Mei nog steeds een dodenherdenking is.

Maar het klapstuk moest nog komen.
Een foto. Dé foto, die mij ertoe aanzette, dit forum voorgoed de rug toe te keren.
Men mag kritiek hebben op een forum, wat zich als een sekte manifesteerd. Men mag kritiek hebben op mensen, die op dit forum in opdracht van dat forum, de boel komen opjutten. Men mag zich op allerlei manier uiten, tot aan schelden aan toe. Ook al heb ik daar persoonlijk moeite mee, maar het mag.
Ook ik noem Huub een kabouter en zeg dat hij kikkerogen heeft. Heb mijn mening over de sloomheid van Claire niet onder stoelen of banken gestoken.

Ook ik heb dat desbetreffende forum verlaten, zelfs na er geruime tijd voor gewerkt te hebben.
Omdat ik de kriebels kreeg. De kriebels, omdat het inderdaad op een sekte ging lijken. Omdat meningen niet geduld werden en dat dus voor mij zelfs in een ban uitmondde verleden week. Terwijl ik op een keurige manier mijn mening schreef. Echter niet ten gunste van Huub.
Kriebels over de gewichtigdoenerij. Over de manier waarop men mailtjes stuurde, akties opzette, topics opende, colums schreef die alleen maar gericht waren, om Brian in een kwaad daglicht te zetten.
Topics opende over duistere zaken rondom de familie van Brian en Amanda.
Topics ook met gemanipuleerde, gefotoshopte foto's.
Daarnaast kontakten legde met familie en vrienden van de bewoners en op bemoeizuchtige wijze mensen opstookten en inzette ter meerdere eer en glorie van hun forum.
Ik merkte, dat men mensen exploiteerde en net zo hard weer dumpte.
Een werkwijze en mentaliteit waar ik persoonlijk van walgde. En met mij meerdere mensen, die daarom hier op Headliner een honk vonden.

Maar..Om dan een foto op Headliner te zetten, met de kopfoto van het Nowlive forum, met daarin duidelijk verstandelijk gehandicapte mensen (Down-syndroom)?.
Dát ging mij dus gisteren een tandje te ver.
Niet alleen, omdat mij dat opnieuw in mijn persoonlijke levenssfeer raakte.
Maar omdat een grens overschreden werd. Juist de grens, die ik ook zo verachte bij Nowlive zelf.
Deat deze foto ook nog zo lang op Headliner heeft gestaan, vond ik meer dan ergerlijk.
Dat er uiteindelijk gebagataliseerd werd, nog ergerlijker.

Niets of niemand krijgt mij zover, om mensen, die tot een zwakke groep in onze samenleving kan worden gerekend, te misbruiken, om mijn woorden kracht bij te zetten.

Dat de scheld en akeligheden die in het topic geschreven waren, later werden verwijderd, sloeg ook nergens op. Daarmee kon nog bewezen worden, in hoeverre de Nowlive bezoekers de boel hadden uitgelokt.
Laat echter niet onverlet, dat de reakties hierop dmv van met name die verschrikkelijke foto, volledig uit proporties waren.

Maar men kan tevreden zijn.
Vandaag zal het hier wel storm lopen.
En dat is helemaal te danken aan de nonchalante wijze, waarop een ieder er hier mee om is gegaan. Maar zeker aan de plaatser van de foto.
De aandacht was al getrokken, maar Headliner staat nu helemaal in the picture.
De infiltranten hebben goed werk afgeleverd.

Ik schaam me er behoorlijk voor.
En dat gisteren niet eens een excuus richting Nowlive is gegaan, dat kan ik niet begrijpen.
Of dacht er iemand, dat dit zomaar kon?

Het blijkt maar weer, dat niets menselijks mensen vreemd is. En dat is niet erg. Maar wel erg, als je hoogmoedig bent. Net zo hoogmoedig alsdat Nowlive zelf is.
De kans is gegeven en met 20.000 handen aangegrepen.
En terecht moet ik zeggen.
Het getuigt niet van intelligentie of respect mwat er gebeurd is.
En het wegwuiven en bagataliseren was enorm dom.

Ik heb afstand genomen gisteren en ben niet van plan nog te reageren. Ik blijf uiteraard lezen, gezien de goede manier van nieuwsbrengen en de filmpjes. Daarvoor mijn dank aan Boudewijn, want je bent echt top. Ik geniet er nog erg van.

Ik vond dat ik enige verklaring schuldig was en daarom dit bericht.

Maar de gevolgen hiervan zal ik ook even plaatsen, trek je eigen conclusie:

Groeten @Seya

Huub niet alleen de Pispaal,

Zo ook de Beheerder & Medewerkers/sters van NowLive meent iemand en de mensen die zich hier op Nowlive een familie voelen, Zeg maar de sekte leden zoals Amanda dit noemt.
Alle NowLive verslaggevers/sters geven zo nauwkeurig weer wat er zich op de streams afspeelt, ook ik als Columnist geef in het verslag gedeelte bijna letterlijk weer wat er gebeurd of word gezegd alleen zoals jullie weten kruid ik het hier & daar met soms humor, satire scherpte sarcasme dat is nu eemaal de taak van een columnist.
Dit en het feit dat er op NowLive veel Huub Fans zijn wordt niet door iedereen in dank afgenomen.
Op de topics/streamverslagen bestaat de mogenlijkheid om je eigen mening te ventileren soms gaat dit onderbouwd en soms gaat dit grof met uitschieters tot zeer grof.
Daar waar Brian als hij het verbaal niet kan winnen het op de fysieke toer gooit, Meent 1 van zijn fans als hij /zij er verbaal ( lees met schrijven) niet meer uitkomt het op de visuele manier te moeten doen.
In principe zou ik daar geen problemen mee hebben als het iets leuks zou zijn, maar als men beelden gaat gebruiken van geestelijk gehandicapten mensen die wellicht niet eens weten wat DGk is, En op die mannier duidelijk willen maken wat ze van NowLive leden-verslaggevers/sters/columnisten/en beheerders vinden,
Ben je een beetje Para in je bovenkamer, zeker als je lid bent van de site en dagelijks door deze mensen op de hoogte word gehouden.
Om in de geest van De Gouden Kooi te blijven hebben we dus maar een ontslagronde gespeeld en dit lid op de schopstoel gezet en heeft onze Goeroe dit lid, EX lid gemaakt.
Niet omdat wij ons beledigt voelen, Want juist deze mensen( Geestelijk gehandicapten dus ) bezitten vaak, Zo niet vaker een groot & warm hart en een groot rechtvaardigheids gevoel en zouden zich wat dat betreft prima kunnen thuisvoelen op NowLive.
Maar behoren niet te worden ingezet /gebruikt om je ongenoegen kenbaar te maken daar waar je hetzelf niet meer af kan met je toetsenbord.
De foto is maandagavond laat van de site gehaald, ik plaats hem om de leden te laten zien waar dit stukje dus op slaat zodat we niet straks op de radio horen dat je zo maar een Ban krijgt hier op nowLive.


SHadow your Night-Shift

Bron: Nowlive 21 Mei

NB: jullie begrijpen dat de foto daar ook geplaatst is, maar ik het niet vond passen, die hier nogeens te plaatsen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2008 door seya@headliner --
Corry
 Corry - woensdag 21 mei 2008 - 07:53   quote  deeplink  
Wat is er toch aan de hand allemaal. Heeft iedereen uit het oog verloren dat het om een "SPEL"gaat.
Er zijn sommige mensen die er zo diep in zitten dat het niet meer normaal is die verliezen de realiteit uit het oog.

Forums die elkaar afmaken, leden onderling die komen stoken. Mensen worden bedreigd.
Ronduit van de zotte.

Laat iedereen op het forum van zijn keuze blijven en de rest met rust laten.

De een heeft de mond vol over Huub de ander over Brian, Amanda of Jaap.
Ze hebben het over dat Amanda aan het demoniseren is, Brian een agressieveling isdie niet anders kan dan het over Huub hebben. Over Huub die het over komt als Hitler, mensen het is een spel. Maar wat doen de leden zelf, daar waar ze de mond vol van hebben doen ze zelf met de onderlingen strijd die ze hebben omdat ze een andere favoriet hebben! De Huub fans hebben het maar over Brian en Amanda, De Brian en Amanda fans over Huub etc etc.
Is er al niet genoeg ellende in de wereld moet er om een tv programma onderling zoveel strijd zijn??? Ik kan er met de kop niet bij echt niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2008 door Corry --
Anne
 Anne - woensdag 21 mei 2008 - 08:12   quote  deeplink  
Ik vind het schokkend dat juist de mensen die "fan" zijn van een persoon in de kooi, niet meer de realiteit van het spel kunnen onderscheiden. De bewoners kunnen dat wel want die hebben een doel voor ogen: 1,3 miljoen euro. Wat wint een "" fan"? Niets. Wat ze kunnen verliezen is hun respect voor elkaar.
Caroline
 Caroline - woensdag 21 mei 2008 - 08:31   quote  deeplink  
Wat er gisteren gebeurde ging inderdaad alle perken te buiten op een moment dat niemand kon ingrijpen, dat gebeurde te laat en daarmee zijn er mensen gekwetst die juist zo waardevol zijn op dit forum. Toch wil ik mensen ook op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen. Natuurlijk heb ik (achteraf) de posten gelezen (en teksten weggehaald) en zag inderdaad dat de mensen van dit forum erg zijn uitgedaagd op reacties. Echter lijkt het mij verstandig niet op dat soort posten in te gaan want dat is juist waarvoor dat soort posten bedoeld zijn. Negeren is het beste en die posten worden echt zo snel mogelijk weggehaald maar Boudewijn en ik die alleen berichten kan editten en niet weghalen zijn nu eenmaal niet 24 uur per dag aanwezig. Vandaar dat ik toch een beroep wil doen op jullie volwassenheid en probeer je niet uit te laten lokken tot het plaatsen van tegenberichten met mogelijk nog ergere zaken, zoals bv die foto. Negeren en vertrouw er op dat die posten niet op dit forum blijven staan.

Seya, ik hoop dat je nog eens in overweging neemt hier toch weer je zegje te doen en gezellig mee te posten. Zoals je al aangaf zitten de meeste mensen hier omdat ze zich hier thuisvoelen waaronder jij ook je plekje had/hebt. Het zou echt jammer zijn als je dat op zou geven, voor ons maar, ik denk ook, voor je zelf.
G.R.i
 G.R.i - woensdag 21 mei 2008 - 08:52   quote  deeplink  
Lieve Seya, deze column raakt me diep. Bedankt voor de indrukwekkende wijze
waar u je mening geeft en gegeven hebt; Iedere ochtend zocht ik er naar.
Het is goed dat deze cirus aan zijn eindje is gekomen. Alle goeds en dikke kus
headliner@ciska
 headliner@ciska - woensdag 21 mei 2008 - 09:41   quote  deeplink  
lieve seya bedankt weer voor het verslag en ja je hebt helemaal gelijk maar ik heb gister ook gezegd mensen negeer geef geen andwoord ik gaf ook anwoord maar op een gegevn moment werd het hard tegen hard en je komt geen stap verder maar om nou een foto neer te zetten van iemand met het downsydroom vind ik wel wat ver gaan maar laten we wlel zij zulke mensen moet je echt negeren en chapau vooj het6 nachtstuk het is bijna afgelopen ik wens jou veel liefde en geluk toe liefs ciska
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - woensdag 21 mei 2008 - 09:43   quote  deeplink  
Lieve Seya, ik begrijp je beweegredenen volkomen, echter, besef wel dat juist jij, de personen die tot dergelijke acties in staat zijn, volkomen in de kaart speelt, je hebt je ongenoegen geuit. jouw mening heb je duidelijk kunnen ventileren. Dat mensen soms niet meer in staat zijn normaal te reageren, kan ook ik mij voorstellen, sterker nog. ben zelfs vaak in de verleiding gekomen. niet alleen naar fans van andere miljonairs maar ook naar forum leden.Omdat men zichzelf vaak een te hoog cijfer geeft, of omdat men de indruk wil wekken ver boven de andere te staan. omdat men zich een status aan heeft gemeten, machtswellust heet dat. omdat men langer post als een ander, omdat het ABN van hogere opleiding getuigt, nu fluitje naar hen allemaal. forums bestaan door mensen als jij en ik, die het leuk vinden, om te kunnen reageren. Wij vragen niet om opgehemeld te worden of gekleineerd te worden. Zeker niet om visuele acties, waarin je tot aan je ziel geraakt kan worden. Lieverd, ik hoop nog veel van je te kunnen lezen, en van je scherpzinnige opmerkingen te kunnen leren. heel veel liefs.... bymyself

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2008 door Xanne@headliner --
Jacqueline_
 Jacqueline_ - woensdag 21 mei 2008 - 09:46   quote  deeplink  
ik heb duidelijk veel gemist gister??????????
ilse
 ilse - woensdag 21 mei 2008 - 10:24   quote  deeplink  
gelukkig is het zo ,dat de helft van de internet gebruikers alleen maar grote bek achter hun toetsenbord hebben,maar zitten ze er niet teveel???Want dgk is het gesprek van de dag die bewoner hoeft maar en scheet te laten en het wordt uitgemaakt voor viezerik,of die bewoner hoef maar een appel te laten vallen of het is een sukkel???de realiteit en spel wordt niet meer gezien,bewoners van de dgk is een obsessie geworden van vele mensen..erg hoor!Vele mensen schreeuwen ja en die heft klappen nodig en die en die mag de hoer gaan spelen,hoe onvolwassen ben je???En daarom zeg ik ook,als er buiten wat zou gebeuren met een huub of braín of wie dan ook,dat diegene een hele hoge straf zult krijgen,want hoe je het went of keert ,je kent het spel van de bewoners en het spel van de bewoners luidt zo...de gdk is een treitershow!je moet mensen weg treiteren om te kunnen winnen.En ik heb zoiets van,tja er zit een knop op die computer een knop op die tv,zet uit dan als je het zo erg vind.

nog even dit goed geschreven seya;-)

ook vind ik overigens dat vele mensen vinden dat gdk bewoners zoveel schelden,maar op internet zie ik ook niks anders moet ik eerlijk zeggen!vind ik net zo aso.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2008 door ilse --
Bigfoot
 Bigfoot - woensdag 21 mei 2008 - 10:29   quote  deeplink  
Mooi stukje weer Seya.
draakje
 draakje - woensdag 21 mei 2008 - 13:19   quote  deeplink  
Seya, ik mis je ...
grissom
 grissom - woensdag 21 mei 2008 - 22:44   quote  deeplink  
Mooi stukje Seya, ik vond het ook te ver gaan en ben er een tijdje niet geweest.
Ik heb wel dingen gelezen maar op sommige niet gereageerd.Ik ben zelf geen agressief persoon,maar door die NLers wordt je dat wel.Ik hoop dat straks met BB dit gedoe ook niet is anders zien ze mij ook niet meer.
Merty@headliner
 Merty@headliner - donderdag 22 mei 2008 - 00:16   quote  deeplink  
Seya gelukkig je bent er weer
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - donderdag 22 mei 2008 - 00:39   quote  deeplink  
ik heb dat dus ook gemist maar om nou een excuus naar NL te sturen vind ik een beetje té. het zou gepaster zijn een excuus naar de verstandelijk gehandicapte mensen en hun ouders/verzorgers te maken. en dit bedoel ik niet grappig want zij zijn diegene die hier door het slijk zijn gehaald wat ik hier uit begrijp.

De mensen die op NL ook voor alles zijn uitgemaakt en alle ziektes konden krijgen en vervolgens een ban kregen,hebben ook nooit een excuus van NL ontvangen. en daarmee bedoel ik niet oog om oog tand om tand. maar er moet wel excuus naar de juiste personen gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 mei 2008 door Moha R. de Vries --
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - donderdag 22 mei 2008 - 00:42   quote  deeplink  
weltrusten allemaal, misschien tot morgen.
Merty@headliner
 Merty@headliner - donderdag 22 mei 2008 - 00:44   quote  deeplink  
TOm morgen Bymyself@headliner
annie
 annie - donderdag 22 mei 2008 - 02:46   quote  deeplink  
Seya ik ben een passieve gebruiker van deze site, heel soms reageer ik en dan met name op Huubfans. Jou stuk heeft me wel tot denken gezet.
Doe je ding vooral hier, we kunnen nog meer van je leren. Mijn complimenten voor je stuk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Laatste Nachtdienst-Headliner 21 Mei









0.0127761