BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Jaap blijer met geld dan met zijn vrijheid (nu.nl)

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Caroline
 Caroline - vrijdag 23 mei 2008 - 20:54   quote  deeplink  
http://www.nu.nl/news/1581144/61/Jaap_blijer_met_geld_dan_met_zijn_vrijheid.html

EEMNES - De bewoners van De Gouden Kooi verlieten vrijdagmiddag met weemoed De Gouden Kooi en trokken in geblindeerde auto's weer huiswaarts. Huub, Brian en Amanda als verliezer en winnaar Jaap als miljonair. Hij won donderdagavond tijdens de finale van de reallifesoap 1,3 miljoen euro.

De verliezers verlieten hun patserige villa in Eemnes met opgeheven hoofd. Amanda (20) had zelfs een galajurk aangetrokken op deze bloedhete verhuisdag, maar zij besefte dan ook als geen ander dat de camera's nog doordraaiden, want De Gouden Kooi is nog tot eind mei op de buis en ze ambieert per slot van rekening een baan als veejay bij TMF.

Amanda's vriend Brian vertelde vlak voor het inladen van de koffers dat hij als eerste langs de snelweg een pakje kauwgom zou kopen en toonde daarbij een paar losse euromuntjes uit zijn broekzak. Medelijden hoeven we echter niet te hebben met de verliezers, want ze gaan de komende maanden flink schnabbelen.

Discotheek

Brian werd vrijdagavond al verwacht in een discotheek in Breda en zondag met Huub en Brian in een discotheek in Kaatsheuvel om daar centjes te verdienen. Jaap treedt zaterdagavond zelfs op in vier in discotheken in Noord-Bergum, Drachten, Medemblik en Schagen.

De zwaarlijvige Jaap verliet de villa minder stijlvol en liet een gehuurde vrachtwagen voorrijden om vervolgens de aanwezige pers te treiteren. De kersverse miljonair dwong verslaggevers van Shownieuws en RTL Boulevard om even mee te helpen sjouwen, anders wilde hij geen enkele vraag voor hun camera's beantwoorden.

Sjouwen

Na het sjouwen van banken en bedden uit het interieur van de villa, waar Jaap 451 dagen verbleef, nam hij met het zweet op de rug toch alsnog de tijd om uit te leggen waarom hij in hemelsnaam tot diep in de nacht gaat schnabbelen terwijl hij nu steenrijk is.

"Ik doe het voor het geld. Ik wil mijn zakken vullen en miljonair blijven. Het liefst heb ik straks twee miljoen", zei Jaap (25). Hij wil in de toekomst op internet nog meer geld verdienen met de Terror Jaap show, waarvoor hij maffe filmpjes gaat maken.

Geld

Op de vraag of hij blijer is met zijn vrijheid of met de hoofdprijs, antwoordde hij zonder nadenken: "Het geld. Vrijheid is óók belangrijk, maar terwijl ik al die maanden opgesloten zat, kon ik gewoon via internet allemaal leuke spulletjes bestellen en chillen maar."

Spijt van zijn leugen dat hij de helft van de hoofdprijs zou schenken aan goede doelen, heeft hij ook niet. "Als ik dat lulverhaal niet had opgehangen, had ik het spel verloren."

Jaap ziet wel op tegen de vrijheid, zei hij eerlijk. "Ik ben best bang voor de buitenwereld, omdat ik dingen heb gedaan die moreel niet door de beugel konden. Ik ga dus ondergronds, om te relaxen."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Jaap blijer met geld dan met zijn vrijheid (nu.nl)









0.0097301