BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nieuwe kampioen uit Oosten?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 26 mei 2008 - 22:17   quote  deeplink  
Het EK voor nationale voetbalteams

De wind komt nu al meer dan een maand straf uit het Oosten. Veel zon maar wel lekker koel.

Dit lijkt mij een indicatie dat de nieuwe Europese kampioen uit het oosten zal komen, net als de winnaar van het Eurovisie songfestival. Roemenië, Polen en ook Rusland zijn serieuze titelkandidaten, naast Kroatië en Italië. Portugal, Duitsland en Tsjechië zijn gevaarlijk outsiders. Na de eerste 2 groepswedstrijden zal ik mijn prognose verder bijstellen.

Bij het Nederlands Elftal is de bondscoach belangrijker dan de spelers. Degenen die daar anders over denken zitten thuis of moeten continu vrezen voor een basisplaats. Dat moet wel mis gaan. Tenzij er ter plekke een klik ontstaat tussen v/d Vaart, van Persie en Sneijder ben ik bang dat er na de groepsfase afscheid genomen wordt van de nationale trots. Of van Basten veel geleerd heeft van het avontuur 2 jaar terug in Duitsland valt te betwijfelen. Een groep voetballers door een toernooi van meer dan 2 weken leiden vergt de kunde van een kleuterjuf. Marco is wel af en toe een naar wijf maar nog te jong om met Oranje een grote prijs te pakken.

In mijn optiek zijn Seedorf en van Bommel goed bruikbaar in Oranje en wel als centraal verdedigingsduo. Misschien dat van Marwijk, als vaste lezer van Sportdwaas, dit advies zal overnemen. De verdediging is de achilleshiel van het Nederlands elftal.

Met de volgende opstelling maakt het Nederlands Elftal kans op de titel:

Doel: v/d Sar
Verdediging: Heitinga,Bouhlarouz, Ooijer,de Cler
Middenveld: Engelaar, Sneijder,van der Vaart, van Bronckhorst
Aanval: van Persie, Huntelaar

De Champions league finale
De finale was boeiend. Manunited kwam goed weg met de winst en na het ontslag van Avram Grant lijkt de weg open voor Ten Cate bij Chelsea de boel over te nemen. Dat loopt voor de winterstop mis. Salomon Kalou speelde goed maar te kort.

In ander nieuws:
Na negen wedstrijden heeft Gullit met de LA Galaxy 4 wedstrijden gewonnen, 3 verloren en 2 gelijkgespeeld. De koppositie in de Western division is daar.

Bij Feyenoord gaat Pastoor de beloften trainen en wordt Hiele de baas van de keepers.

Nieuws uit de districten:
Lisse blijft favoriet voor de titel bij de amateurs.

www.sportdwaas.blogspot.com (met fotoos en filmpjes)
Ook op www.rbmb.tk (met een soms zeer vermakelijke guestroom)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Nieuwe kampioen uit Oosten?









0.0060269