BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: wie vermoede al dat er iest niet klopte met de finale

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
janeke
 janeke - dinsdag 27 mei 2008 - 12:48   quote  deeplink  
Het Agentschap Telecom heeft bij de Gouden Kooi-villa in Eemnes drie zogenoemde ‘gsm-jammers’ in beslag genomen. Het AT kwam de stoorzenders op het spoor na klachten van KPN en Vodafone. Die meldden dat er in Eemnes deels geen bereik was.

De jammers waren door de televisiemakers ingezet om te voorkomen dat vanaf de opnamelocatie de resultaten van de halve finale van de Gouden Kooi voortijdig zouden lekken. "Die werd twee dagen voor uitzending opgenomen, we wilden het geheim houden", aldus een woordvoerster van RTL. "Het productieteam zette ze inderdaad in, maar was zich van geen kwaad bewust''.

Met zo'n apparaatje van circa 100 euro - soms niet groter dan een gsm - kun je iedere mobiele telefoon binnen een straal van één tot tientallen meters het zwijgen opleggen. In de VS, waar de jammers steeds populairder worden, zijn kopers van de gsm-jammers onder meer cafébazen, kapperzaken, theateruitbaters, buschauffeurs, mensen die een toespraak houden en acteurs. Maar ook gewoon frequente gebruikers van het openbaar vervoer die zich storen aan luidruchtige bellers zijn afnemers.

Het gebruik van een jammer is illegaal. Het zendt namelijk een signaal uit op een frequentie die aan gsm-operatoren toebehoort. Extra reden om jammers te verbieden is bovendien de veiligheid. Criminelen kunnen met een jammer namelijk het telefoonverkeer naar politie of hulpdiensten lamleggen.

WAT NU ??????
berec
 berec - dinsdag 27 mei 2008 - 13:03   quote  deeplink  
tja, mocht het ten nadele zijn geweest voor de andere ( 2(hihih))
wat zal er nog aan te doen zijn dan?
jeetje...
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 27 mei 2008 - 13:30   quote  deeplink  
Het gaat om tientallen meters dus tijdens de finale heeft de familie die daar aanwezig waren niet kunnen bellen (hoewel ik denk dat ze toen uitstonden aangezien er wel een mobieltje ging tijdens de uitzending) dus niets aan de hand!
berec
 berec - dinsdag 27 mei 2008 - 13:33   quote  deeplink  
bridget had het ook in het begin over iemand die aan het stemmen was, ze zei nog; maak nou maar af.
headliner@ciska
 headliner@ciska - dinsdag 27 mei 2008 - 14:08   quote  deeplink  
ik vind dat ze het terug moeten draaien maar dat gaat hem niet worden denk ik er zijn zoveel mensen die op brian stemde terwijl de lijn gesloten was ik dus ook het het is zeer triest
Anne
 Anne - dinsdag 27 mei 2008 - 17:09   quote  deeplink  
bekijk het positief! Weet je wie daar ook in de buurt zaten?? Nowlive! Die hebben ook niet meer kunnen smsen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: wie vermoede al dat er iest niet klopte met de finale









0.0076291