BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Spiritualiteit / Astrologie / topic: Astrologie en computers?

Headliner: Astrologie Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
seya@headliner
 seya@headliner - zondag 01 juni 2008 - 03:08   quote  deeplink  
Als ik aan astrologen denk, dan zie ik mensen voor me, die met grote kaarten en meetlatten bezig zijn van alles te berekenen.

Hoe zit dat tegenwoordig met computers? Er schijnt astrologische software te bestaan. Is dat betrouwbaar?
En is het dan niet gemakkelijker om de computer als hulpmiddel bij het berekenen te gebruiken?
draakje
 draakje - zondag 01 juni 2008 - 15:41   quote  deeplink  
Goede software is betrouwbaar. Er is helaas ook veel slechte op de markt. Dat moet je dus wel ff weten.

En idd, toen er nog geen computers waren, was je soms wel een halve dag bezig met het trekken van een horoscoop.
Caroline
 Caroline - woensdag 11 juni 2008 - 09:00   quote  deeplink  
Maar dat vind ik juist leuk. Het helemaal zelf tekenen.
draakje
 draakje - dinsdag 17 juni 2008 - 18:38   quote  deeplink  
Het gaat niet om het tekenen, maar om het rekenen. Het trekken van een horoscoop vergt ontzettend veel rekenwerk.
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 17:17   quote  deeplink  
Ja weet ik, de graden. Maar dat doe ik liever zelf
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 18:32   quote  deeplink  
In mijn cursus moest ik alles zelf doen, zonder internet. En ja, daar ben je lang mee bezig. En dan nog is de interpretatie erg persoonlijk van degene die de horoscoop maakt. Dus Draakje jij trekt ws andere conclusies dan ik in het trekken van een horoscoop. geen blauwdruk van het leven, dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 juni 2008 door Caroline --
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 18:41   quote  deeplink  
Je zou de mijne maken en ik heb hem zelf ook gemaakt. Kijken wat er overeenkomt.
G.R.i
 G.R.i - woensdag 25 juni 2008 - 10:37   quote  deeplink  
Als ik in een tijdschrift kijk, zoek ik altijd de pag.vd wk horoscoop en na zoveel jaren en tijdschriften valt me op dat ieder zijn eigen horoscoop heeft en dit wisselt. Leg je ze bv van wk 25 naast elkaar kun je van Boogschutter (dat sterrebeeld heb ik) tegenstrijdige art. lezen;
Ik zoek het altijd op want het interesseert me,maar vervolgens zet ik er ook mijn vraagtekens bij.
Dit soort voorspellingen moeten voor een astroloog toch heel lastig zijn lijkt me;
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 10:37 schreef G.R.i het volgende:
Als ik in een tijdschrift kijk, zoek ik altijd de pag.vd wk horoscoop en na zoveel jaren en tijdschriften valt me op dat ieder zijn eigen horoscoop heeft en dit wisselt. Leg je ze bv van wk 25 naast elkaar kun je van Boogschutter (dat sterrebeeld heb ik) tegenstrijdige art. lezen;
Ik zoek het altijd op want het interesseert me,maar vervolgens zet ik er ook mijn vraagtekens bij.
Dit soort voorspellingen moeten voor een astroloog toch heel lastig zijn lijkt me;
Die voorspellingen zijn alleen op de stand van de zon gebaseerd en dus heel erg onvolledig. Jij bent een boogschutter, zeg je, Als de zon dan in boogschutter (je eigen teken), in ram of in leeuw staat (zijn alle drie vuurtekens), dan zou je je prettig moeten voelen. Maar als jij de maan (de op één na belangrijkste planeet) bijv. in kreeft hebt staan, dan voel je je helemaal niet zo prettig als boogschutter, want dan maakt de zon een inconjunct met de maan en voel je je onzeker en onveilig.
G.R.i
 G.R.i - woensdag 25 juni 2008 - 13:02   quote  deeplink  
Draakje, ik heb geen idee; ik ben naakt geboren. ( bijna antiek)
Kan het er ook niet tussenin (Zon, Maan,) want dat wisselt bij mij nogal eens.
Mijn interesse is ook heel ruim;

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juli 2008 door G.R.i --
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 13:02 schreef G.R.i het volgende:
Draakje, ik heb geen idee; ben ik geboren. ( bijna antiek)
Kan het er ook niet tussenin (Zon, Maan,) want dat wisselt bij mij nogal eens.
Mijn interesse is ook heel ruim;
Ik zal je horoscoop wel eens trekken, maar dat kan wel even duren, want dat moet op mijn oude computer. Door dat stomme Vista (kutprogramma, nooit aan beginnen) werkt mijn astrologieprogramma niet meer op mijn nieuwe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 juli 2008 door draakje --
G.R.i
 G.R.i - woensdag 25 juni 2008 - 15:13   quote  deeplink  
Wij hebben ook Vista, tot heden gaat het goed, maar ik weet niet beter, op onze oude comp. deed ik alleen spelletjes, hadden nog geen internet. En hij stond op zolder dus maakte ik er weinig gebruik van; Deze nieuwe is veel handzamer, ga er lekker mee in de huiskamer zitten; nadeel is dat ik er steeds naar toetrek omdat hij in zicht staat; zo zie je maar: Ieder voordeel hebt zijn nadeel.
Het zou leuk zijn als je mijn horoscoop kunt trekken; ik zie het wel een keer; alvast bedankt;....
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 15:53   quote  deeplink  
Je hebt in elk geval de maan in Leeuw. Ze maakt een mooie driehoek met je zon, en dat is een goed aspect. De rest volgt.
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 21:49   quote  deeplink  
Oke, zover niet verkeerd dus, ben benieuwd of je nog meer ziet; thx
draakje
 draakje - zondag 29 juni 2008 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 21:49 schreef G.R.i het volgende:
Oke, zover niet verkeerd dus, ben benieuwd of je nog meer ziet; thx
G.R.i., geef alsjeblieft even op WAAR je geboren bent. De andere gegevens heb ik.
G.R.i
 G.R.i - zondag 29 juni 2008 - 21:51   quote  deeplink  
Thuis; is dat van belang???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juli 2008 door G.R.i --
draakje
 draakje - zondag 29 juni 2008 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 juni 2008 - 21:51 schreef G.R.i het volgende:
Castenray (gem.Venray - Limburg ) is dat van belang???
Ja. De plaats is net zo belangrijk als de tijd of de dag. Tijd is niet overal hetzelfde. Wij hanteren in Nederland wel allemaal dezelde tijd, maar eigenlijk klopt dat niet.

Ik zal proberen het uit te leggen. Stel dat wij precies even oud zouden zijn. We zijn allebei op 1 januari 1950 om 12 uur ´s middags geboren, jij in Limburg en ik in Amsterdam. Dan ben jij toch ouder, want de zon komt in Limburg eerder op dan in Amsterdam. Limburg ligt immers ten oosten van Amsterdam en dus is het daar later.

Nederland is een klein land, dus scheelt het misschien maar 5 0f 10 minuten. Maar in een land als de oude Sovjet-Unie hebben ze tig tijdzones.
G.R.i
 G.R.i - maandag 30 juni 2008 - 10:35   quote  deeplink  
Nou dat wist ik niet, maar idd bij zo'n groot land is dat logisch;
weer wat geleerd; zo zie je maar, "je bent nooit te oud om te leren".
G.R.i
 G.R.i - maandag 30 juni 2008 - 10:43   quote  deeplink  
Van dat eerder licht worden daar heb ik nooit bij stil gestaan;
maar de temperatuur is wel verschillend Limburg, met het Westen van Nederland;
's zomers is het er ongev. 2 gr warmer, 's winters is het 2 a 3 gr. kouder;

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 juli 2008 door G.R.i --
G.R.i
 G.R.i - maandag 30 juni 2008 - 11:13   quote  deeplink  
Lieve Draakje, ik vind het erg leuk dat je dit voor mij uitzoekt,
maar nu heb ik het idee dat het je verschikkelijk veel tijd kost;
Dat vind ik te veel gevraagd, doe het alleen als je het leuk vindt.
Anders voel ik me zo schuldig t.o. jouw.
draakje
 draakje - maandag 30 juni 2008 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2008 - 11:13 schreef G.R.i het volgende:
Lieve Draakje, ik vind het erg leuk dat je dit voor mij uitzoekt,
maar nu heb ik het idee dat het je verschikkelijk veel tijd kost;
Dat vind ik te veel gevraagd, doe het alleen als je het leuk vindt.
Anders voel ik me zo schuldig t.o. jouw.
Welnee joh, ik vind het zelf ook leuk om te doen. Het probleem is alleen dat mijn astrologieprogramma niet werkt onder Vista. Dus moet ik het doen op mijn oude computer (die in mijn slaapkamer op de grond staat en waar ik geregeld mijn nek over breek), maar daar heb ik weer geen printer bij. Ik moet jouw horoscoop dus overzetten op mijn externe harde schijf en ´m dan weer overzetten naar mijn nieuwe computer, en ja, dat kost tijd. Maar voel je alsjeblieft niet schuldig hoor, nergens voor nodig. Ik heb het toch zelf aangeboden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 juni 2008 door draakje --
G.R.i
 G.R.i - maandag 30 juni 2008 - 12:19   quote  deeplink  
Ja maar je horoscoop van vandaag.....haha

Oke, haast je niet, geniet ook van het prachtige weer hoor Draakje
G.R.i
 G.R.i - zaterdag 05 juli 2008 - 08:35   quote  deeplink  
BOOGSCHUTTER

Leven is vragen.
Mensen behagen.
Zoeken, naar
wijsheid in boeken.
Kijken naar buiten.
Drang om de
vrijheid te fluiten.
Tikken op ruiten,
wenken, ga met me mee.
Laat je niet dwingen.
Kijk maar naar binnen,
daar is weer orde, om
beheerst te beginnen.....(v.intern.astro)
draakje
 draakje - woensdag 16 juli 2008 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:32 schreef Caroline het volgende:
In mijn cursus moest ik alles zelf doen, zonder internet. En ja, daar ben je lang mee bezig. En dan nog is de interpretatie erg persoonlijk van degene die de horoscoop maakt. Dus Draakje jij trekt ws andere conclusies dan ik in het trekken van een horoscoop. geen blauwdruk van het leven, dus.
Jawel hoor. GOEDE astrologen zouden ± tot dezelfde conclusies moeten komen. Dan heb ik het natuurlijk niet over de charlatans die eens een cursusje hebben gevolgd.
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - woensdag 16 juli 2008 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 - 12:35 schreef draakje het volgende:

[..]

Jawel hoor. GOEDE astrologen zouden ± tot dezelfde conclusies moeten komen. Dan heb ik het natuurlijk niet over de charlatans die eens een cursusje hebben gevolgd.
draakje ik weet niet of jij het weet maar Caroline is weg hoor die komt hier niet meer.
draakje
 draakje - woensdag 16 juli 2008 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 - 23:01 schreef moha het volgende:

[..]

draakje ik weet niet of jij het weet maar Caroline is weg hoor die komt hier niet meer.
Ja hoor, dat weet ik heel goed. Maar sommige posts schreeuwen nog steeds om een antwoord.
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - donderdag 17 juli 2008 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 - 23:48 schreef draakje het volgende:

[..]

Ja hoor, dat weet ik heel goed. Maar sommige posts schreeuwen nog steeds om een antwoord.
ik begrijp het.
G.R.i
 G.R.i - donderdag 17 juli 2008 - 06:46   quote  deeplink  
Dank je Draakje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 juli 2008 door G.R.i --
Hermes
 Hermes - zondag 14 augustus 2011 - 03:08   quote  deeplink  
Nee, software is nooit betrouwbaar! Ik ben zelf programmeur van webapplicaties en ik houd me ontzettend veel bezig met astrologie. Ik heb veel broncodes bestudeerd van verschillende programma's. En èèn ding heb ik geleerd, de software is vaak NIET betrouwbaar. Er zijn daarnaast vele formules die gebruikt kunnen worden en zelfs met de beste formules, is het een peace of cake, om een punt of komma op een verkeerde plaats te zetten. Met als gevolg dat hierdoor ondanks alles toch hele grote afwijkingen door kunnen onstaan. Daarnaast bestaan er vele formules en ook al zijn ze vrij nauwkeurig, een afwijking zal altijd blijven bestaan.

Ik wil hier wel bij toevoegen, dat software altijd per definitie vol fouten zitten. Of het hier nu gaat over kwalitatieve software, of een applicatie die gemaakt is vanuit iemands eigen huiskamer.

Hoewel ik geboren ben met de computer en absolluut geen reken wonder ben, heb ik sinds ik ben begonnen met het schrijven van een eigen astrologie programma voor op het internet: http://www.cosmicdesign.nl, heb ik toch echt moeten ontdekken dat het rekenwerk en enig kennis over de bewegingen van de hemellichamen etc, minstens net zo belangrijk is, als het werkelijk begrijpen van de kunst om te duiden.

Groetjes,
Hermes.
Myrna
 Myrna - donderdag 22 december 2011 - 17:37   quote  deeplink  
Hoi,

Kijk een hier http://www.astroboot.com/astrologie-software.htm

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Astrologie Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Spiritualiteit / Astrologie / topic: Astrologie en computers?









0.0130038