BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voetbalgoden belonen Ruud van Nistelrooij

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 10 juni 2008 - 13:32   quote  deeplink  
Arjen Robben was gevallen met veel misbaar, Robin had een prachtige val gemaakt maar Ruud, Brabantse reus en doelpuntenstier, bleef op de been tegen Buffon. De 1-0 bleef uit maar de beloning zou spoedig volgen.

Ik heb veel wedstrijden gezien van Italië en ze zijn bij mij samen met Argentijnen, Duitsers, Zweden en Russen altijd favoriet, maar zelden zagen ze er zo nerveus uit als gisteren in de spelerstunnel voor de wedstrijd. Dit moest leiden tot winst. De spagetti-eters geloofden er bij voorbaat niet in.

Na het openingsdoelpunt dat de Italianen in totale verbijstering achterliet was het gebeurd. Het was de beloning van de voetbalgoden voor het overeind blijven van Ruud en zijn opzij gezette trots terug te keren in het Nederlands Elftal. Mijn vriendin begreep de regel voor de geldigheid van dit historische doelpunt, ik vermoedde iets dergelijks. Buffon keepte een slechte wedstrijd. Bij het eerste doelpunt paniekerig en bij het 2e doelpunt had Wesley hem er niet in gekregen als Buffon zijn lijn had gehouden. Maar gelukkig was hij overijverig en stelde Sneijder zo in staat een heerlijk doelpunt te maken.

Dat brengt mij op de 2 smurfen Wesley en Rafael. Altijd samen opstellen is mijn mening en zorgen dat er genoeg waterdragers om heen staan. Met Nigel de Jong, Kuyt, een geweldige Engelaar die doet denken aan Rijkaard en van Bronckhorst ging dat best. En voor Ruud zijn ze overal bang en dat weten de Smurfen dus alle ballen richting de spits van Madrid. Een zegen dat Robben geblesseerd was en dat Affelay slechts 15 minuten kreeg. Die mannen speulen de bal niet genoeg af. Voor van Persie is wel plaats als Ruud het een middag niet heeft.

Voor de wedstrijd was er nog een interviewtje met Wesley en Rafael. Er kwam weinig zinnigs uit maar het zijn wel echte voetbaldieren en lefgozers. Ze spraken liefkozend over de ‘Koeman-tijd’ bij Ajax. Een van de velen die ze nooit samen durfde te laten spelen.

Een van de redenen dat Sportdwaas nu een nog steeds weinig gelezen blog heeft is het feit dat VI in de ‘Koeman-tijd’ bij Ajax een ingezonden brief van hem niet heeft gepubliceerd waarin hij opperde dat Rafael van der Vaart (immers verbannen naar de bank bij Ajax) naar Feyenoord getransfereerd moest worden om een supertrio (drio volgens mijn zesjarige dochter) te vormen met Kalou en Kuyt. Dit alles in de ‘Gullit-tijd’. In plaats daarvan verkoos VI te blijven zeuren over een blundertje hier en daar van Babos.

Als Rafael en Wesley fit blijven en het blijft klikken kan Nederland zomaar kampioen worden en als dat niet lukt hebben we in ieder geval 1 historische wedstrijd gezien.

Voor meer:

http://www.sportdwaas.blogspot.com
of
http://www.rbmb.tk (forum)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voetbalgoden belonen Ruud van Nistelrooij









0.0059030