BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenbalans EK

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 11 juni 2008 - 11:32   quote  deeplink  
Tijd voor een tussenbalansje.

In het kader van de openheid bekijk Sportdwaas' inzet voor de kantoorpool tot en met de finale op

http://www.sportdwaas.blogspot.com

De meevallers
Zwitserland, Oostenrijk en Spanje
Het thuisvoordeel heeft er toch voor gezorgd dat deze ploegen gemotiveerd aan de aftrap verschijnen. Dat is leuk voor de kijkers en kan ervoor zorgen dat als favorieten niet opletten er punten verloren kunnen gaan. De Zwitsers hebben van deze 2 landen de meeste (zei het nog steeds een kleine) kans door te gaan naar de kwartfinales.

Meestal is het met Spanje niks op een tournooi vanwege regionale verschillen (Catalanen, Basken, Castillianen etcetera) in de selectie. Rusland miste een ster en was niet scherp maar de overwinning was goed. Of ze ver zullen komen moet blijken.

De tegenvallers:
Polen, Rusland, Turkije en Griekenland. Polen en Rusland zijn door mij getipt als finalisten. De afwezigheid van steraanvallers (afmakers) doet zich gevoelen. Ashvahin is er in de laatste groepswedstrijd weer bij. Van deze 2 landen lijkt Rusland de beste kans te maken terug te keren in het rijtje van favorieten. Turkije bakte er niet veel van tegen Portugal. Misschien is Zwitserland het medicijn. Griekenland presteert zo als ik het verwacht had maar een beetje meer vechtlust en durf had niet misstaan.

De outsiders
Italië, Frankrijk, Zweden, Portugal en Duitsland. De Italianen kregen met 3-0 klop maar ze leven nog. Met wat omzettingen kan er gewonnen worden van de Roemenen en dan zijn ze weer in de race. De Fransen hadden het moeilijk tegen de stug verdedigende Roemenen. Tegen Nederland hebben ze een kans maar meer dan een gelijkspel zit er niet in.

Met Henke Larsson en de voetballende psychopaat Zlatan zijn de Zweden gevaarlijk voor iedereen. Scoren is niet makkelijk tegen ze en behalve de spits van Inter zijn er nog een paar met een gevaarlijke poeier in de benen.

Als de Portugezen in staat zijn van de Tsjechen te winnen zijn ze favoriet voor de titel. In de eerste wedstrijd werd goed gespeeld maar de mannen van Bruckner zijn andere koek dan de Turken.

De Duitsers werd weinig in de weg gelegd door de Polen. De winst was goed maar ik ben nog niet onder de indruk van de oosterburen.

De favorieten
Nederland, Kroatië, Tsjechië en Roemenië. Als Nederland de wilskracht vast kan houden zoals getoond tegen de Italianen kunnen ze ver komen. Het blijft afwachten. De Kroaten en de Tsjechen hadden het tegen de thuislanden niet makkelijk maar er werd gewonnen. Roemenië is ijzersterk in de verdediging maar Mutu & co. moeten aanvallend meer laten zien willen ze de favorietenrol houden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenbalans EK









0.0108668