BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Boek van Ilona

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Caroline
 Caroline - maandag 23 juni 2008 - 22:13   quote  deeplink  
Lieve allemaal,

Mijn boek met 50 columns over De Gouden Kooi is afgekeurd door John de Mol.
Ik heb een jaar moeten vechten om mijn boek te mogen publiceren en nadat ik hoorde dat ik mij aan mijn zwijgplicht moest houden ben ik columns gaan schrijven. Ook deze 50 columns mag ik helaas niet publiceren. De zoveelste desillusie die ik moet verwerken.
Bij NOVA (zie youtube/link:John de Mol woest bij d2 NOVA) vertelde J.d.M dat wij wel mochten praten over onze ervaringen in De Gouden Kooi en hij geen juridische stappen zou ondernemen...nou..schiet mij maar lek dan!!!!!

Bron: Hyves Ilona
G.R.i
 G.R.i - maandag 23 juni 2008 - 22:50   quote  deeplink  
Wat raar; je eigen columns mag je niet publiceren? Dat snap ik niet, kunnen ze dat verbieden dan?
yvonne
 yvonne - dinsdag 24 juni 2008 - 11:17   quote  deeplink  
AMSTERDAM - De cover was al klaar. Maar het boek over De Gouden Kooi van ex-bewoonster Ilona mag niet van John de Mol. „Uitbrengen van het boek betekent een boete van 50.000 euro”, zegt de schrijfster. „Ik vind het heel jammer, want in mijn beleving zeg ik geen onvertogen woord.”

Ilona had zich er zo op verheugd. „Ik ben eerder dan het overeengekomen jaar uit De Gouden Kooi vertrokken. Dat kostte me mijn borg van 10.000 euro. En dat geld, dat ik deels van vrienden moest lenen, heb ik net terugbetaald. Ik heb nu vijftig columns geschreven en ik dacht dat het in boekvorm gezellige vakantielectuur zou kunnen zijn. Maar ik word enorm gedwarsboomd door Talpa.”

Thomas Notermans van Talpa is duidelijk. „Alle bewoners van De Gouden Kooi hebben van tevoren een contract ondertekend waarin zij verklaren dat zij niks over het programma naar buiten mogen brengen. De columns van Ilona zijn veelal onschuldig, maar er staan ook dingen in die het format kunnen schaden. Zoals uitspraken die mensen buiten het programma hebben gedaan. Al met al is ervoor gekozen Ilona aan haar contract te houden. Regels zijn nu eenmaal regels. En Ilona wist dit al toen ze in De Kooi ging wonen.”

Ilona vindt het desondanks teleurstellend. „Al mijn columns zijn gelezen bij Talpa. In 28 van de 50 stonden dingen die volgens John de Mol niet door de beugel konden.”

Ze onthult: „Zoals bijvoorbeeld die keer dat John boos de villa binnenstormde omdat we aan een bepaald spelletje niet mee wilden doen. We zaten er vijf dagen in en we moesten elkaar punten geven al naargelang hoe aardig we elkaar vonden. Daar hadden we geen zin in. De camera’s draaiden weg en John de Mol himself kwam binnen. Hij vond ons watjes en misschien waren we dat ook wel. Tegen mij riep hij nog dat ik me niet had opgegeven voor Lingo. En dat dit een confronterend programma zou zijn. Ik heb over het incident een stuk geschreven omdat ik er niks kwaads in vond schuilen. John de Mol bemoeide zich in het begin met het programma. Nou en. Bovendien konden de mensen die op de live streams keken zeker een deel van de ruzie volgen.”

bron de telegraaf ( weten we het hele verhaal;-)
Mrs.B@headline
 Mrs.B@headline - dinsdag 24 juni 2008 - 14:01   quote  deeplink  
Het gaat om een miljoenen programma, ik snap wel dat John de Mol en partners het publiceren van een boek en/of columns verbieden.
yvonne
 yvonne - dinsdag 24 juni 2008 - 14:06   quote  deeplink  
ik meen dat het ook in een contract stond dat er het eerste jaar geen publicatie`s en/of informatie over het programma naar buiten gebracht mochten worden
Caroline
 Caroline - dinsdag 24 juni 2008 - 14:07   quote  deeplink  
Ilona heeft het over dit stukje

Mrs.B@headline
 Mrs.B@headline - dinsdag 24 juni 2008 - 14:13   quote  deeplink  
Ik begrijp wel dat ze als eerste een boek over DGK wil uitbrengen maar ze had zelf kunnen bedenken dat het geen toestemming zou krijgen.

Dat ze vertelt geld van vrienden te hebben geleend en om haar borg te betalen
vind ik triest. Ik zou bijna denken dat ze verwacht dat men medelijden met haar moet hebben.
yvonne
 yvonne - dinsdag 24 juni 2008 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 - 14:07 schreef Caroline het volgende:
Ilona heeft het over dit stukje

[ filmpje ]
thanx caroline
yvonne
 yvonne - dinsdag 24 juni 2008 - 17:23   quote  deeplink  
natasia had toch ook die plannen?? nou, die zal wel helemaal over de rooie zijn..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Boek van Ilona









0.0077378