BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Games / PS3 / PS4 / topic: Update: Firmware 2.40 staat weer op de servers?

Headliner: PS3 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 04 juli 2008 - 00:20
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Update: Firmware 2.40 staat weer op de servers? (PS3-Sense.nl)

Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 04 juli 2008 - 01:24   quote  deeplink  
quote:

Volgens verschillende berichten op internet staat firmware 2.40 weer online. De mensen met 2.40 krijgen overigens geen melding dat ze moeten updaten, dit zal dus betekenen dat de firmware gewoon nog 2.40 heet. Zoals eerder gepost over hoe het probleem ontstaan was is er in Gamekings vertelt dat dit lag aan een incomplete file. Sony heeft echter naar onze mening hierover gelogen, de update kan namelijk gewoon niet incompleet zijn. Voordat je PS3 geüpdatet wordt zijn er namelijk verschillende checks gedraaid om te kijken of je update file goed is. Zo heeft de file een hash, en wanneer hij incompleet is dan verandert de hash dus weigert de PS3 gewoon simpelweg om de file te lezen.

Update: Als we de comments op N4G mogen geloven is de update niet bij iedereen up, en er is ook nog geen officiële aankondiging aan Sony's kant, het is dus even afwachten of hij ook daadwerkelijk bij iedereen up is.
Zijn er uberhaupt veel mensen dit probleem met de upgrade tegen gekomen?

En wat moet je doen als je ps3 niet meer wilt opstarten?
ComEpsilon
 ComEpsilon - vrijdag 04 juli 2008 - 11:02   quote  deeplink  
Bij mij is de installatie de vorige keer gelukt, maar sindsdien doet mij PS3 raar, hij bleef vast hangen en reset dan zichzelf en gaat dan de database installeren, da heb ik nu nog nooit gehad, komt er ook een patch voor die problemen
william
 william - vrijdag 04 juli 2008 - 11:54   quote  deeplink  
Het lijkt me logisch dat Sony er alles aan gaat doen om de problemen die ontstaan zijn op te lossen. Er zijn ook al sites die workarounds adviseren, alleen moet je dan de harde schijf eruit zien te halen en formatteren, dat lijkt me nooit de oplossing. Een patch zou inderdaad wel logisch zijn. Ik had de update gelukkig nog niet gedownload (wacht meestal eerst de reacties af gelukkig) en krijg hem nu ook nog niet aangeboden. Wel een bericht van Sony dat ze eraan werken, dus ongetwijfeld volgt meer...
XT
 XT - vrijdag 04 juli 2008 - 12:40   quote  deeplink  
Dit nieuws klopt niet! PS3-sense neemt ook maar alles aan als waar wat iemand op een of ander forum zegt, en brengt het gelijk als nieuws, zonder het eerst te checken! Maar firmware 2.40 is dus nog niet online! Ze zijn er zelfs nog mee bezig!
BadAssNr1
 BadAssNr1 - vrijdag 04 juli 2008 - 21:30   quote  deeplink  
Firmware 2.40 installatie...is bij mij so far! so good! gegaan. Ook al werkt alles niet optimaal, zoals ingame muziek beluisteren, maar dat is eigenlijk dan ook het enigste wat niet werkt van de nieuwe update. maar dat komt allemaal wel goed! In PS3 I (WE) TRUST!
Mr.Met n Ps3 problem
 Mr.Met n Ps3 problem - zaterdag 05 juli 2008 - 19:53   quote  deeplink  
Ik had n vraagie en hopenlijk kan 1 van jullie me helpen ik had dus een probleem met het update van 2.40 dat me ps3 niet meer op start.Ma ik heb gelezen dat je hardschijf moet formateren en dat kan via een ander ps3 maar ik heb geen idee op welke stappen dat moet gebeuren... eerst systeem instelling en daarna hulpprogramma en dan vraagt ie iets over paritie-instelling welke ik moet kiezen... GEEN IDEE wat of hoe k t moet doen...dus doe k t voorlopig ff niets CAN ANYBODY HELP?!
The solution man
 The solution man - zaterdag 05 juli 2008 - 20:28   quote  deeplink  
@ Mr.Met n Ps3 problem
1Haal je HDD uit je ps3
2ga naar een vriend met ook een ps3
3haal zijn HDD eruit en leg die ergens veilig
4stop jouw HDD in zijn ps3
5zijn ps3 geeft aan dat hij de HDD moet formateren>doe dit
6Ga naar huis en stop je HDD weer in je eigen ps3
7hij vraagt dan nog een keer hem te formateren
8Je bent klaar!
Als je je svegames wil back-uppen moet je hem in je pc doen.
kedas
 kedas - zondag 06 juli 2008 - 10:07   quote  deeplink  
Ik heb ergens gelezen dat het ook
zou werken als je je PS3 eerst zonder harddisk opstart.
Dan terug uit zetten en de harddisk terug er in.
Geen idee of het werkt.
cbiss
 cbiss - zondag 06 juli 2008 - 22:30   quote  deeplink  
ik heb de firmware 2.40, maar kan geen ingame muziek afspelen alsook heb ik geen trophies by pixeljunk en superst HD. waarom heb je het dan...
Mr.Met n Ps3 problem
 Mr.Met n Ps3 problem - maandag 07 juli 2008 - 16:26   quote  deeplink  
Sinds ik die update heb geupload kan ik de hoogste instellingen
van me hdmi niet instellen ik krijg dan een zwart beeld heeft iemand dit probleem ook ? de kabel zit er gwn goed in! en voor de update van 2.40 deed ie het nog prima is dr iemand die n oplossing heeft? of iets wat k ben vergeten intestellen?
Mr.Met n Ps3 problem
 Mr.Met n Ps3 problem - maandag 07 juli 2008 - 16:27   quote  deeplink  
@ The solution man
Thx nog voor de info over dat formateren is wel gelukt.. nou me bovenste probleem nog grrr
Super4wiel_Gravy
 Super4wiel_Gravy - dinsdag 08 juli 2008 - 10:38   quote  deeplink  
Misschien dat update 2.41 alles verhelpt.
Die staat nu online klaar om te worden te geinstalleerd. Succes
trpride
 trpride - donderdag 24 juli 2008 - 16:45   quote  deeplink  
2.41 heeft alles verholpen. 2.40 suckte wel ja...
barry haberland
 barry haberland - donderdag 18 februari 2010 - 11:23   quote  deeplink  
wie kan mij helpen,,,iedere keer als ik speel,wat voor spel dan ook ,na 20 minuten en soms eerder loopt mijn ps3 vast,weet iemand war dit probleem van daan komt
Johnnyafca
 Johnnyafca - dinsdag 02 maart 2010 - 19:05   quote  deeplink  
laatste update downloaden?
omar
 omar - donderdag 18 maart 2010 - 03:44   quote  deeplink  
@ Barry hbaerland

ik heb sinds kort het zelfde probleem :S
crasht volledig ..en daarna restart hij zich zelf en raakt hij weer vast ...

please any one .... laat effe weten hoe dit op te losse
Andy
 Andy - dinsdag 30 maart 2010 - 07:22   quote  deeplink  
is er vanacht een update geweest omdat ik ff
ofline werd gedrop en moet deze instaleren?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PS3 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Games / PS3 / PS4 / topic: Update: Firmware 2.40 staat weer op de servers?









0.0055320