BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zaadwedstrijd start transfercaroussel

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 06 juli 2008 - 22:50   quote  deeplink  
René van der Gijp vond het een ‘zaadwedstrijd’ de EK-finale. Ik vond hem wel spannend hoewel de Duitsers geen moment de indruk wekten te willen, laat staan te kunnen winnen. De herintroductie van het begrip zaadwedstrijd mag er wezen. Het is voor elk zaadje een strijd te ontkiemen.

Onnodig uitkomen van Lehmann, keepers hou toch de lijn, bezorgde de verschillende Spaanse regio’s de titel. Om te kunnen begrijpen wat er tussen die Spanjaarden onderling allemaal leeft zou je eens moeten kijken naar de uitzending over Spanje uit de serie ‘in Europa’ van Geert Mak. De burgeroorlog van de jaren dertig heeft, mede door ongekende wreedheid van alle deelnemende partijen, diepe wonden geslagen. Wat een burgeroorlog zo kan uitrichten blijkt uit het feit dat er in de Zuidelijke staten van de VS nog dagelijks wordt gesproken over de Civil War.

Terugkijkend op de periode Marco van Basten denk ik dat het keerpunt is geweest het niet selecteren van Barry Opdam voor het WK in 2006. Opdam maakte destijds de gehele kwalificatie deel uit van de selectie en basis maar viel af ten faveure van Babel. De voetbalgoden waren ontstemd over zoveel harde domheid dat ze van Basten slechts lieten ruiken aan succes als trainer, maar niet meer dan dat. Marco verzamelt ook teveel jaknikkers om zich heen volgens mij

Na het EK begint ook de transfer-caroussel op toeren te komen. Of Huntelaar vertrekt bij Ajax na de komst van het 15 doelpunten wonderkind Sulejmani hangt af van de ontwikkelingen bij Manchester United, AC Milan, Barcelona en Juventus. Wie weet dat hij uiteindelijk eindigt bij Arsenal of Torino. Mijn inschatting is dat Sulejmani het niet zal gaan redden in Amsterdam. Misschien moet Heerenveen die miljoenen maar gebruiken om Klaas Jan Huntelaar voor het leven vast te leggen of anders dan maar gaan uitdelen aan de armen in Friesland. Kan de overheid de steun richting het hoge noorden verminderen.

Feyenoord heeft ondertussen Tomasson teruggehaald naar de Kuip. Een goede zet. Ze hadden ook kunnen denken aan een terugkeer van Buffel, maar die is wellicht te blessuregevoelig. Tomasson is een slimme, hardwerkende spits die altijd zijn doelpuntjes meepikt en een goede aangever/bliksemafleider is voor de echte goalgetters. Sportdwaas, Feyenoord-kameraadje tegen wil en dank, is ervan overtuigd dat de grootmacht uit Rotterdam-Zuid voor de dubbel kan gaan. Laten we wel wezen, dit had vorig seizoen met een beetje mazzel ook al kunnen lukken. Te ongeïnspireerde optredens tegen Excelsior, Willem II, Ajax en PSV alsmede Dick Jol’s wanprestatie bij Sparta waren teveel van het slechte. Al met al bouwt Feyenoord aan een kwalitatief bredere selectie. Aan de rugnummers te zien wordt Bruins de nieuwe spelmaker. De coaching is met Jansen (2 wkfinales gespeeld) en Vlemmings (goed met computers) als assistenten zeer verbeterd ten opzichte van Metgod en Koekie Voorn. Van Marwijk vind ik van hetzelfde kaliber als Gertjan Verbeek, waarbij aangetekend dient te worden dat laatstgenoemde avontuurlijker en hardwerkender is.

Bij PSV is huilebalk en overschatte keeper Gomes vertrokken naar Tottenham Hotspur. Ben benieuwd hoe het zal aflopen met de schijnbaar diepgelovige Braziliaan. Isaksson is een goede vervanger.

Orlando Engelaar is vertrokken naar Schalke 04 en Feyenoord trekt aan de veelbelovende spits Arnoutovic. Engelaar gaat het niet redden in de Bundesliga waar nog altijd veel clubs strikte mandekking toepassen en hij derhalve weinig tijd zal krijgen creativiteit te ontplooien. Voor Twente zal het moeilijk worden het komend seizoen. Gelukkig blijft Nkufo en ziet Theo Janssen er voor het eerst sinds zijn kleutertijd afgetraind uit.

De grootste grap van de transfermarkt is de overgang van Eemnes van Sparta naar Middlesbrough. Je gunt het de jongen van harte maar ik denk dat het, behalve financieel, niks wordt in Engeland.

Het is in ieder geval zo dat de kwaliteit van de selecties van alle BVO’s weer zo toeneemt dat we zullen gaan genieten van veel zaadwedstrijden in de Eredivisie. Let maar op.

In ander nieuws:
Ondanks een laat doelpunt van David Beckham verloor de LA Galaxy thuis van New England en moest hierdoor de eerste plaats in de Western Division nu delen.

Van Gaal heeft lang nadat het seizoen was afgelopen dan toegegeven dat het toch ook aan hem lag en blijkbaar niet alleen aan de afleiding vanwege bijvrouwen. Van Gaal is een goede coach maar toch een beetje over het paard getild sinds dat succesvolle puntertje van Kluivert tegen AC Milan in Wenen. Zijn successen dateren met name uit de vorige eeuw.

Het kaatsseizoen is inmiddels in volle gang. Vanwege het voetbal EK is sportdwaas er niet aan toe gekomen meer aandacht aan dit snelle spel te besteden. Op www.kaatsen.nl kunt u zelf de spelregels lezen. Hoe dat nou precies zit met die wedstrijden. Daar ben ik nog niet achter.

Voor meer:

http://www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
Daan
 Daan - zondag 06 juli 2008 - 23:22   quote  deeplink  
Lehmann was een redelijke keeper, heeft nu zijn beste tijd gehad. Terwijl Van der Sar zich de laatste tijd steeds meer ontplooit als supervedette op dezelfde leeftijd.

Denk je nou echt dat we met opdam meer kans hadden gemaakt op 't WK? En dat, dat weleens 't keerpunt geweest kan zijn? Welk keerpunt duid je aan dan? Je bedoelt toch hopelijk niet te zeggen dat we met opdam een betere kans hadden gemaakt op 't WK? Vind het wel zielig dat je MvB zo afschildert eerlijk gezegd.

Sulejmani is gewoon voor veel te veel geld gehaald. Dit brengt natuurlijk ook wat risicofactoren met zich mee. Iedereen verwacht nu van hem dat hij gaat presteren, dus de druk ligt volledig op hem. We zullen zien hoe hij met die druk kan omgaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Huntelaar alsnog vertrekt. Ik heb gelezen dat Man u en Arsenal concrete interesse hebben, al moet je jezelf soms afvragen wat je nu wel en niet moet geloven van al die roddelsites.

Overschatte keeper Gomes? Dus jij wilt beweren dat hij niet klaar is voor 't echte werk in europa? Gomes heeft absoluut punten gepakt vorig seizoen voor PSV. Hij heeft volgens mij de laatste 3 seizoenen minder dan 20 tegentreffers in ieder seizoen gekregen. Nou weet ik wel dat de mickey mouse competitie een ander niveau heeft dan die van menig ander in europa, desalnietemin is dit gewoon een knappe prestatie.

Dat van Gaal alleen de vorige eeuw alleen prestaties heeft geleverd vind ik niet helemaal terecht. Hij heeft weliswaar geen prijzen met AZ gepakt, maar hij was daar toch heel dicht bij. Denk aan het bijna behalen van de landstitel, de halve finale van de eufa cup, finale van de beker. Ja nu hoor ik je vast en zeker zeggen dat is BIJNA, maar ik vind dit ook nette prestaties voor een club als AZ. Afgelopen seizoen was een grote ramp, maar ik denk wel dat AZ zich kan herpakken en gewoon weer mee gaat draaien met de subtop.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 07 juli 2008 - 12:58   quote  deeplink  
Lehmann is een goede keeper die ook fouten maakt en niet zo'n gelukkig toernooi keepte. Gomes speelde in een uitstekend PSV de afgelopen jaren en is ook een goede keeper maar ook een showman. De sluitpost van PSV behoort traditioneel tot de minst gepasseerde keepers in de Eredivisie. Sportdwaas rept nooit van de Mickey Mouse competitie met Feyenoord, Ajax en PSV die goed zijn geweest voor 6 EC 1 cups, 4 UEFA cups en nog een EC II cup ook. Met het geld dat DSB/Scheringa in AZ heeft gepompt en met de erfenis van Adriaanse presteert AZ redelijk. Als je de titel verliest bij Excelsior heb je het team niet in de hand (dit overkwam van Marwijk dit jaar ook met F'noord) en dat mag een klassecoach niet overkomen. Van Basten is mij uiteindelijk tegengevallen en zoekend naar diepere zin in het leven op de camping in Bakkum dacht ik opeens dat het passeren van Barry een fout was die onvergeeflijk is. Coaches horen steunpilaren te belonen anders hebben ze geen houvast.
Daan
 Daan - maandag 07 juli 2008 - 17:07   quote  deeplink  
Op papier mag je de kampioenswedstrijd idd. niet verliezen van excelsior, maar waterman krijgt rood en dat wordt zo'n wedstrijd toch opeens heel zwaar. Psv ging er vandoor met de landstitel, terwijl je ook van hun kunt zeggen dat ze 't niet verdienen. Want als je met 1-5 thuis op je bek gaat van de directe concurrent, dan mag je ook geen kampioen worden.

Van Marwijk vind ik geen klassecoach. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal verrast was toen ik hoorde dat hij de taken gaat overnemen van MvB. Die kerel heeft misschien wel een leuke uefa cup op zijn cv. , maar zeg nou eerlijk? Hij heeft toch ook niks gepresteerd de laatste jaren?

Van Basten aanstellen als bondscoach was duidelijk een fout geweest. Dan mag je nog zoveel kennis hebben van voetbal en een goede reputatie hebben, ga eerst maar eens een paar jaartjes een club managen om daar een reputatie als trainer op te bouwen.
Bij het nederlands elftal heeft hij duidelijk een experimentele fase achter de rug gehad.
Ik hoop dat hij veel geleerd heeft en dat hij nu wat rijper voor ajax is, al moet ik het eerst nog maar eens zien!

Wat dacht je trouwens van Heitinga? Die heeft ook bijna alle kwalificatieduels voor het EK gespeeld en die wordt op het toernooi zelf gepasseerd.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 07 juli 2008 - 20:03   quote  deeplink  
Van Marwijk heeft met Feyenoord de beker gewonnen. Dat is een prijs en met een club waar de problemen groot zijn een goede prestatie zeker gezien het feit dat zijn focus sinds oktober bij onderhandelingen met de KNVB heeft gelegen. Hij heeft Feyenoord door een moeilijke periode geholpen in de wetenschap dat Co Adriaanse de eerste keus van het (technisch) management was. Daarnaast is het zo dat Makaay, van Bronckhorst, Landzaat en de Cler grote namen zijn maar misschien toch een beetje over de top om zomaar het kampioenschap te pakken naast de beker (had gekund met een beetje mazzel). Bert is geen topcoach maar mijns inziens wel een cupfighter en met 2 prijzen bij Feyenoord in 5 jaar heeft hij het goed gedaan. In mijn blog heb ik verschillende keren geschreven over Bert en de keuze van de KNVB. Het is een luie coach in die zin dat hij niet al teveel aandacht besteed aan spelers die hij niet goed vindt of waarvan hij denkt dat ze het team niet helpen. Voor het Nederlands elftal zou zijn stijl beslist heel goed kunnen werken in samenwerking met Cocu en Frank de Boer.

Heitinga is een ander geval dan Opdam omdat hij wel meeging naar het eindtournooi. Het is verwonderlijk dat Heitinga altijd bij de selectie heeft gezeten terwijl hij sinds het laatste EK 2004 hopeloos uit vorm is, wat mede (hij is niet alleen schuldig) tot uiting komt in het hoge aantal tegendoelpunten van Ajax.

De ontwikkelingen bij Ajax stemmen mij somber. Kopen, kopen en nog eens kopen. Geld uitgeven lijkt belangrijker dan prestaties neerzetten op het veld.
Daan
 Daan - maandag 07 juli 2008 - 20:25   quote  deeplink  
Ik zelf als ajax supporter had feyenoord in 't begin van 't seizoen op 1 staan. Met al die "grote" namen die ze ingekocht hadden. Inmiddels blijkt niet iedereen wat is 't wat er van verwacht was, maar met dit elftal had feyenoord gewoon mee moeten doen om het landskampioenschap en dus heeft van marwijk hard gefaald in mijn ogen. Ik had ook 't gevoel toen hij benoemd werd tot bondscoach, dat dit wel een hele makkelijke uitweg voor hem was, omdat hij toch wel een beetje onder druk lag. Hij heeft bij zijn terugkeer niet kunnen wensen wat hij zo graag wilde, namelijk feyenoord beter laten voetballen, prestaties leveren.

Ik ben 't helemaal met je eens dat Heitinga de laatste jaren uit vorm was, maar hij heeft afgelopen seizoen, gewoon een goed seizoen gedraaid. Zijn beste seizoen bij ajax. Dus dan is 't toch enigzins wel verwonderlijk dat MvB hem opeens uit de basis laat.

Ajax zal toch echt gaten moeten opvullen! Na het vertrek Japie Stam en Mokum Johnny, zal ajax toch echt moeten gaan investeren in de verdediging.
Geruchten gaan rond dat ajax nagenoeg rond is met Oleguer, wel een goede opvolger voor Heitinga. Maar 't liefste zou ik toch nog een extra verdediger erbij hebben, dus 2 in totaal, maar dit is financieel gezien denk ik niet realistisch. Ik zou ook nog graag een nummero 10 zien bij ajax. Ik heb 't gevoel dat Perez zijn hoogtijdagen voorbij zijn. Ik heb gehoord dat Cvitanich ook uit de voeten kan als een nummer 10, maar volgens mij heeft ajax die toch echt als spits gehaald.

Ik ben bang dat Huntelaar deze week naar Manchester gaat!
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 07 juli 2008 - 21:13   quote  deeplink  
Als Feyenoord supporter was ik verbaasd dat ze zo goed van start gingen. Na de winter was de pijp leeg. Desondanks hielden ze kansen omdat ook Ajax en PSV punten lieten liggen. Ajax had kampioen kunnen worden als de scheids een penalty had gegeven bij Twente toen Suarez werd getorpedeerd. Maar goed. De (financiele) achterstand van F'noord op met name Ajax en ook PSV is groot. Toch heb ik er vertrouwen in dat ze met kunst en vliegwerk de titel het komend seizoen gaan pakken. Ik heb vertrouwen in GJ Verbeek en W. Jansen. De selectie is weer een beetje beter geworden in de breedte. Het probleem met Marco van Basten is dat hij een levende legende is als voetballer en als coach meteen op een voetstuk is geplaatst. Als hij door die periode heen komt wordt het een goeie. Tegen Frankrijk vond ik zijn wisselbeleid grandioos, tegen Rusland leek het nergens op. Na Frankrijk had hij Engelaar uit de basis moeten halen. Te lage handelingssnelheid. De aanval met Suljemani, Huntelaar en Suarez is er zonder meer een die lastig te bespelen valt. Het beste is dan ook om tegen Ajax alles maar op de aanval te gooien en te hopen op een off-day van hun aanval. Maar dat is in feite sinds het Cruijff tijdperk de kwestie als je tegen de club uit de Watergraafsmeer speelt.
Daan
 Daan - maandag 07 juli 2008 - 21:26   quote  deeplink  
Het enigste wat ik MvB kwalijk neem tegen Rusland is dat ie al zo vroeg door zijn wissels heen was. Hij had al zijn troefkaarten al op tafel gelegd na amper 60 minuten spelen. Van Persie voor Kuijt vond ik een meer dan logische wissel. Kuijt speelde bijzonder slecht in de 1e helft. Van Persie heeft in de 2de helft ook niks laten zien btw.

MvB is tactisch gewoon overklast door Hi-ding-gu. Nederland was tactisch ontzettend zwak.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 07 juli 2008 - 21:35   quote  deeplink  
En de flow was ook weg na het Bhoularouz familiedrama. Ach het blijft maar een spelletje en ze gingen pas in de verlenging ten onder. Ik ben ook geen Kuyt-fan. Die man is een (helaas) veel mindere uitvoering van Kees Kist. Op zijn werklust valt niets aan te merken maar hij lijkt altijd een stapje te laat te zijn op de plek waar die moet zijn om de ballen er gewoon in te knallen.
bully
 bully - maandag 07 juli 2008 - 22:18   quote  deeplink  
spreekt hier duidelijk iemand met een feyenoord hart
keepers hou toch de lijn?
denk dat juist van de sar de best meevoetballende keeper is
over van basten heb ik ook nog mijn twijfels maar de tijd zal het leren
zowiezo vind ik het van de knvb en van ajax grote fout alweer een trainer te nemen met totaal geen ervaring en alleen te selecteren op zijn voetbal kwaliteiten
maar weet wel zeker dat het selecteren van obdam zeker geen keerpunt is geweest
want mijn mening is dat die niks extra`s toevoegt
en heitinga na 2004 uit vorm is?
denk dat hij juist door zijn goede vorm zijn transfer nu heeft afgedwongen
heeft natuurlijk even vorm crisis gehad maar is hij nu overheen
en over comes wat echt geen overschatte keeper is
maar een zeer goede lijnkeeper[niet mijn smaak]
en van gaal een overschatte trainer?
denk als je 2 keer de finale van de Champions League haalt met een totaal nieuw team
misschien die ene keer door geluk wint
maar welke club wint er nu nog de champions league zonder niet een keertje geluk te hebben
en met barcelona paar keer landskampioen
en ook met az waar hij begon toen daar de besten spelers al weg gekocht waren
en denk dat iedere trainer wel keertje slechte periode heeft
dus als trainer heb ik van gaal best hoog zitten als mens misschien wat minder
zijn weinig coaches die zo`n ere lijst hebben
maar het inkoop beleid en wat er bij andere is vertrokken
denk ik toch dat ajax dit jaar kampioen word
mits er een goede verdediger bij komt en een aanvallende middenvelder
want perez kan mij nog niet echt bekoren
maar aanvallent hebben ze zat
ook als huntelaar weg gaat
mijn mening is nog altijd dat de aanval de beste verdediging is
maar er moet achterin wel een organisatie staan
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 08 juli 2008 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 juli 2008 - 21:35 schreef sportdwaas het volgende:
Ik ben ook geen Kuyt-fan. Die man is een (helaas) veel mindere uitvoering van Kees Kist. Op zijn werklust valt niets aan te merken maar hij lijkt altijd een stapje te laat te zijn op de plek waar die moet zijn om de ballen er gewoon in te knallen.
Grappige vergelijking. Ze hadden wel een beetje hetzelfde haar, maar verder toch vooral veel verschillen als je het mij vraagt (maar dat doe je niet).

Mooi figuur die Kees Kist, beetje een type van een voetbalstrip. Mooie loopbaan gehad, met als kleine smet dat hij in AZ's kampioenjaar vaak op de bank achter Kurt Welzl en Pierke Tol plaats moest nemen.
moos
 moos - dinsdag 08 juli 2008 - 13:06   quote  deeplink  
Grappige vergelijking. Ze hadden wel een beetje hetzelfde haar, maar verder toch vooral veel verschillen als je het mij vraagt (maar dat doe je niet).

Mooi figuur die Kees Kist, beetje een type van een voetbalstrip. Mooie loopbaan gehad, met als kleine smet dat hij in AZ's kampioenjaar vaak op de bank achter Kurt Welzl en Pierke Tol plaats moest nemen.
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 08 juli 2008 - 14:05   quote  deeplink  
Keurig Moos, foutloos overgetikt.
Daan
 Daan - dinsdag 08 juli 2008 - 17:47   quote  deeplink  
Huntelaar op de voorpagina van Man U, weliswaar onder 't kopje transfer rumours, maar dit zegt genoeg lijkt me.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 08 juli 2008 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 juli 2008 - 17:47 schreef Daan het volgende:
Huntelaar op de voorpagina van Man U, weliswaar onder 't kopje transfer rumours, maar dit zegt genoeg lijkt me.
is dat normalerwijs een voorbode dat de aankondiging er snel aan zit te komen?
Daan
 Daan - dinsdag 08 juli 2008 - 19:50   quote  deeplink  
Met Alves was dit wel 't geval, die stond toen al op de boro site toen hij nog gekocht moest worden, maar goed we zullen 't zien. Ik ben bang dat hij vertrekt.
Daan
 Daan - donderdag 10 juli 2008 - 16:54   quote  deeplink  
Berichten uit 't kamp van Manchester ontkrachten dat er interesse is in the hunter.
Ik zit een beetje met een dilemma: Als Huntelaar dit jaar nog zou vertrekken, dan zou ajax er veel geld aan over kunnen houden. Echter als hij niet vertrekt, dan heeft ajax een super aanval voor volgend seizoen, maar zal de prijs ook enorm kelderen met een aflopend contract voor een jaar.
Joao
 Joao - zondag 11 januari 2009 - 19:38   quote  deeplink  
Op papier heeft Ajax een goede voorhoede maar dat hadden ze vorig seizoen ook. Huntelaar heeft geen actie en dat is z'n manco. 2x FC Twente heeft Ajax niet kunnen overtuigen. Ik schat FC Twente dit seizoen weer hoog in. IK denk dat Dwaas het niet juist heeft.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Zaadwedstrijd start transfercaroussel









0.0105648