BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lat ligt hoog voor Feyenoord-selectie

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 08 juli 2008 - 22:01   quote  deeplink  
Sinds Gertjan Verbeek de scepter zwaait bij Feyenoord trainen de selecties van het eerste en het tweede (het beloftenteam) samen. Dit voorkomt dan situaties als onder E. Koeman en B. van Marwijk dat er vanwege interland-verplichtingen en dergelijke vaak slechts 10 spelers op de training waren. Belangrijker is dat het niveau hierdoor wellicht omhoog gaat door concurrentie en dat spelers makkelijker kunnen worden ingepast bij blessures.

Laten we de selectie voor zover mogelijk eens aan een korte analyse per speler onderwerpen:

1. Henk Timmer
Blufkeeper, mooiprater met enorme geldingsdrang. Henk is de 21ste eeuw versie van Hans van Breukelen maar dan stukken minder. Op zijn inzet valt niets aan te merken, goede lijnkeeper met sterke reflexen. Doet weinig domme dingen (behalve met zijn mond) maar is af en toe zeer kwetsbaar bij afstandschoten en hoge ballen.
2. Theo Lucius
Theo leverde het vuurwerk bij de 1e training van Feyenoord 1. Gezellige vent en prima te gebruiken als invaller op verschillende posities. Goede voetballer maar inmiddels te traag.
3. Kevin Hofland
Heeft zijn talent nooit helemaal waar kunnen maken. Is blessuregevoelig (4 wedstrijden op 2 wedstrijden af). Verder een prima verdediger.
4. André Bahia
Lijkt af en toe weg te dromen in het veld maar is jong, heeft een goede instelling, is atletisch en fit. Heeft potentie om verder te groeien. Scoorde als verdediger al 10 doelpunten voor de club in 97 wedstrijden.
5. Tim de Cler
Prima linksback met uitstekende techniek en voetballend vermogen.
6. Karim El Ahmadi
De Marokkaanse Wim Jansen? Uitstekende voetballer en de olie in Engelaar’s motor de afgelopen 2 jaar.
7. Denny Landzaat
Leek erg vermoeid na zijn terugkeer op de Nederlandse velden. Lange vakantie zal Denny goed gedaan hebben.
8. Giovanni van Bronckhorst
Een echte Feyenoorder. Ging vorig jaar voorop in de strijd en verdient een kampioenschap.
9. Roy Makaay
De Wijchense sluipschutter kon wel eens het beste jaar uit zijn prachtige loopbaan hebben.
10. Luigi Bruins
Prachtvoetballer en zal doorbreken als spelverdeler mits het flegma niet de overhand krijgt.
11. Jon Dahl Tomasson
Klassespeler en eerzuchtig genoeg om het team op sleeptouw te nemen
14. Michael Mols
Kaats, kaats, draai, draai. Zonder Mols geen beker. Zal wellicht na de winterstop aan de technische staf worden toegevoegd.
15. Kermit Erasmus
In Zuid-Afrika wordt Kermit met Romario vergeleken. Het zal mij benieuwen. Kwamen de broertjes Wegerle daar ook niet vandaan?
16. Darley Ramon Torres
Heeft uitstekend gekeeped bij de beloften en A1 geloof ik. Moet eerlijk toegeven dat ik er naast zat met mijn kritiek op deze aankoop. Is negentien jaar en moet in staat worden geacht Henk eruit te kiepen.
18. Serginho Greene
Zag hem dit jaar bij de Suriprofs weer goed spelen. Als hij overtuigd kan worden wisselspeler te zijn kan hij uitgroeien tot de Surinaamse Lucius.
20. Ron Vlaar
Het wordt buigen of barsten voor Ron het komend seizoen. Beslissing te bedanken voor Olympische Spelen was een goede.
22. Andwelé Slory
Ook Slory speelde uitstekend bij de Suriprofs in hun wedstrijd tegen promovendus Volendam dit jaar. Hij vindt zichzelf te goed voor reserve en zal daarom vertrekken
23. Danny Buijs
Na zijn transfer terug naar zijn jeugddroom was Danny volledig de weg kwijt in een zwalkend Feyenoord 1. GJ is wellicht de man die van Danny een goede wisselspeler of rechtsback kan maken.
24. Luis Pedro
Talent uit de jeugd. Zal wellicht in actie komen in de oefencampagne.
25. Georginio Wijnaldum
Wordt in november 18 jaar en is technisch begaafd,
26. Michal Janota
Talent uit jeugd
27. Kaj Ramsteijn
Talent uit jeugd
28. Leroy Fer
Multi inzetbaar talent, half, voorstopper, back, breekijzer in de spits. Schitterende klutsspeler. Mijn man.
29. Tim Vincken
Speler uit de porseleinkast. Kan goede wisselspeler worden.
30. Nicky Hofs
Eenmalig A-international is te vaak geblesseerd en te driftig in het veld om de absolute top te halen. Jammer want soms doet de Arnhemse Maradonna dingen om van te smullen.
32. Sherif Ekramy
De laatste Egyptenaar bij Feyenoord wat mij betreft. Kreeg nooit echt een kans overigens.
33. Jonathan de Guzman
Zit nog steeds veel progressie in bij Jonathan. Feyenoord moet hem gewoon proberen langer vast te leggen.
34. Miquel Nelom
Talent uit jeugd
35. Norichio Nieveld
Talent uit jeugd
36. Jacob Lensky
Buigen of barsten voor Lensky die in december 20 wordt. Viel 1 keer in het eerste in en speelde verder slechts voor jong Feyenoord en dan meestal een halve wedstrijd.
38. Kelvin Leerdam
Talent uit jeugd
39. Harrison Afful (stagair)
Zou deze Ghanees een kontrakkie kunnen verdienen?
40. Kostas Lamprou
Zegt mij niks maar zal uit de jeugd komen.
- -. Chun-Soo Lee
Volgens van Marwijk zat er een goede kop op. Dat is dan wellicht het enige. Vanaf den beginne heb ik dit een onbegrijpelijke aankoop gevonden.

Volgens mij wordt dit de basiself van Gertjan:

Timmer op doel (Darley 1e reserve)
Fer rechtsback (Lucius 1e reserve, Buijs 2e reserve)
Bahia voorstopper (Greene 1e reserve)
Hofland libero (Vlaar 1e reserve)
De Cler linksback (jeugdig talent reserve)
Landzaat rechtshalf (Hofs 1e reserve)
Bruins middenveld (de Guzman 1e reserve)
El Ahmadi middenveld (Hofs 1e reserve)
Van Bronckhorst linkshalf (de Guzman 1e reserve)
Tomasson in de spits (de Guzman 1e en Pedro 2e reserve)
Makaay ook in de spits dus (met dank aan Rowan en Kermit 1e reserve)

Het ziet er dus naar uit dat de Guzman voorlopig het kind van de rekening wordt. Maar vanwege blessures en dergelijk zal hij snel weer in de basis staan.

Mijn verwachting is dat Feyenoord gaat voor de dubbel en de UEFA-cup (liefst finale tegen Ajax of Heerenveen). We leggen de lat hoog.

http://sportdwaas.blogspot.com
en
www.rbmb.tk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 juli 2008 door sportdwaas --
Rowan
 Rowan - dinsdag 08 juli 2008 - 22:25   quote  deeplink  
makaay?
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 08 juli 2008 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 juli 2008 - 22:25 schreef Rowan het volgende:
makaay?
naast Tomasson in de spits. Foutje
netsurfer
 netsurfer - woensdag 09 juli 2008 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 juli 2008 - 22:49 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

naast Tomasson in de spits. Foutje
Ahaa hier dus ook. Doorlopende fout zullen we maar zeggen. ;)
tikkel
 tikkel - woensdag 09 juli 2008 - 08:10   quote  deeplink  
Structureel fout is goed. Gaat d'n Sportdwaas er vanuit dat er geen nieuwe aankopen meer komen of is dit puur een basiself getrokken uit de selectie zoals die er op dit moment is?
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 09 juli 2008 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 juli 2008 - 08:10 schreef tikkel het volgende:
Structureel fout is goed. Gaat d'n Sportdwaas er vanuit dat er geen nieuwe aankopen meer komen of is dit puur een basiself getrokken uit de selectie zoals die er op dit moment is?
Ik denk dat er nog een spits en een verdediger bijkomen maar die zijn vooralsnog niet voor de basis. Veel zal ook afhangen van de definitieve selectie van het Olympisch elfal. Als de Guzman en Bruins meegaan, spelen en het team presteert goed ziet alles er weer anders uit. Met Tiendalli en Biseswar (goede speler naar mijn mening) heb ik sowieso geen rekening gehouden want die zitten in het 'doghouse' bij Feyenoord.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 09 juli 2008 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 juli 2008 - 08:10 schreef tikkel het volgende:
Structureel fout is goed. Gaat d'n Sportdwaas er vanuit dat er geen nieuwe aankopen meer komen of is dit puur een basiself getrokken uit de selectie zoals die er op dit moment is?
He is here, he is there, d'n Tikkel is everywhere. :)

On topic: lol@ Arnhemse Maradonna en Surinaamse Lucius. Vraag me af welke van de 2 een groter compliment is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lat ligt hoog voor Feyenoord-selectie









0.0078649