BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wie moet Legioenpas 1 krijgen?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - woensdag 09 juli 2008 - 10:03   quote  deeplink  


Wie krijgt Legioenpas 1?

Sinds vorig jaar kunnen Feyenoord supporters zich officieel aan de club verbinden, en krijgen dan een Legioenpas met eigen nummer. Vele prominenten uit de clubgeschiedenis van Feyenoord kregen zo'n pas met een erenummer. Willem van Hanegem kreeg natuurlijk zijn nummer 10, en van Bronckhorst zijn huidige rugnummer 8. De vraag is nu voor wie de magische eerste Legioenpas bestemd is: Gerard Meijer, Ove Kindvall, Willem van Hanegem of misschien wel Coen Moulijn? Op de site van het AD kan iedereen nu zijn stem uitbrengen wie deze pas moet krijgen.

Wie moet volgens jullie deze pas krijgen?

Bron: http://legioen.web-log.nl/index/2008/07/wie-krijgt-legi.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 juli 2008 door Legioen Weblog --
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - donderdag 10 juli 2008 - 10:05   quote  deeplink  
‘Gerard Meijer moet Legioenpas nummer één krijgen’

Wordt het Coen Moulijn, Willem van Hanegem of toch Wim Jansen? Als het aan de makers van de website lunaticnews.nl ligt, krijgt geen van al deze roemruchte oud-Feyenoorder de Legioenpas met het nummer één. De groep kritische supporters, die zichzelf ziet als de luis in de pels van de Stadionclub, is een lobby gestart voor hun grote held Gerard Meijer.

Sinds vorig jaar kunnen supporters in het kader van de actie ‘Het Legioen’ lid worden van Feyenoord. Zij krijgen dan een pas met een eigen nummer. Een aantal prominenten heeft al een erenummer gekregen. Zo kreeg Willem van Hanegem nummer tien en heeft Gerard Kerkum nummer twee. Op zaterdag 19 juli, als Feyenoord officieel 100 jaar bestaat, wordt bekendgemaakt wie de Legioenpas met nummer één krijgt.

In de ogen van de ‘lunatics’ verdient niet een oud-speler, maar de loyale verzorger van de Rotterdammers de eer. Voor Jeffrey de Bruijn, een van de initiatiefnemers van de internetactie, is Meijer de ultieme Feyenoorder. ,,Het kan er maar één zijn,’’ zegt de Rotterdammer. ,,Gerard Meijer begint aan zijn 50ste seizoen bij Feyenoord. Hij zit sinds 1959 onafgebroken bij de club, is een vertrouwensman voor de spelers en heeft nog nooit een onvertogen woord over Feyenoord gesproken. Meijer kan een boek schrijven over wat hij allemaal weet, maar het siert hem dat hij dat niet doet.’’

Meijer kan de geste van zijn fans wel waarderen. ,,Ik vind het hartstikke leuk dat ze dit doen,’’ zegt de Rotterdammer, die ondanks zijn 72 jaar nog steeds niet van ophouden weet. ,,Of ik vereerd ben? Wat dacht je! Maar het is niet aan hen of aan mij om te bepalen wie de Legioenpas met nummer één krijgt.’’

Coen Moulijn, die in tegenstelling tot Van Hanegem nog geen nummer heeft gekregen, leek op voorhand de grote favoriet. Bij de verkiezing voor ‘Feyenoorder van de eeuw,’ uitgeschreven door de officiële supportersvereniging FSV, werd de linksbuiten vorige maand echter ‘slechts’ tweede achter De Kromme. ,,Van Hanegem won met ruime voorsprong,’’ zegt FSV-voorzitter Eric van Dorp. ,,Van Hanegem was ook mijn keus. Hij was niet alleen een goede voetballer, maar ook de meest kleurrijke speler die Nederland ooit heeft gehad.’’

Mocht Gerard Meijer de meeste stemmen voor de Legioenpas krijgen, dan kan Van Dorp daar ook mee leven. ,,Hij deed bij ons niet mee, omdat wij een speler van de eeuw kozen. Maar of het nou Jansen wordt of Meijer, ik vind het allemaal prima. Het gaat erom wat de supporters willen. Gelukkig hebben we in dit deel van de wereld eerlijke verkiezingen.’’

De lezers van AD Sportwereld en onze website kunnen hun favoriet aanwijzen. Ga naar sportwereld.nl en breng uw stem uit. Of stuur een reactie naar Postbus 8983, 3009 TC Rotterdam, onder vermelding van Legioenpas. Vanaf 14 juli verschijnt in de krant een lijst met de meest gekozen namen, waaruit in de laatste week de nummer één wordt gekozen.

Bron: AD.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wie moet Legioenpas 1 krijgen?









0.0127329