BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Kesler klaagt over Vitesse: 'Gelredome thuis van Borsato'

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - woensdag 09 juli 2008 - 11:56   quote  deeplink  
Kesler klaagt over Vitesse: 'Gelredome thuis van Borsato'

KNVB-directeur betaald voetbal Henk Kesler heeft fel uitgehaald naar clubs, gemeentes en stadionbeheerders die een nieuw competitieschema zo'n beetje onmogelijk maken met het enorme aantal knelpunten dat zij hebben ingediend bij de Nederlandse voetbalbond.

Vooral Vitesse zorgt ervoor dat de KNVB een puzzel met duizenden stukjes moet zien te leggen. De Arnhemse club, de directie van stadion Gelredome en de gemeente wezen samen 62 van de 95 mogelijke speeldagen af.

'Ze zijn daar volledig de weg kwijt', foetert Kesler in De Telegraaf. 'Gelredome is door Karel Aalbers ooit bedacht als voetbalstadion, maar dat kun je het met de beste wil van de wereld niet meer noemen. Als je een dermate hoog aantal knelpunten aangeeft, ben je niet meer constructief bezig.'

Voetbal heeft volgens Kesler geen prioriteit in het Gelredome. 'Het stadion is de thuishaven van Marco Borsato en andere artiesten, niet van Vitesse. Gelredome heeft alle recht om het te doen zoals ze het nu doet, maar op deze manier lijkt het mij verstandiger dat Vitesse elders gaat voetballen.'

Kesler wil met alle betrokken partijen praten zodra er een schema is waar iedereen mee kan leven. 'Zodra dit achter de rug is gaan we met alle partijen om de tafel. Er moet een maximaal aantal knelpunten per club en stad worden afgesproken.'

De problemen om tot een nieuw competitieschema te komen én het regelmatig dwarsliggen van de politie, die met stakingen afgelopen seizoen voor problemen zorgde, heeft volgens Kesler zelfs negatieve gevolgen voor de kans op toewijzing van het WK van 2018 aan Nederland en België.

'Ten tijde van de politiestakingen vorig seizoen werd ik gebeld door mijn collega van de Duitse bond. Hij vroeg me of ik in 2018 het WK zonder politie wilde organiseren. Ik kan me voorstellen dat dit gedoe wederom tot vervelende vragen gaat leiden en dat is nog terecht ook', waarschuwde Kesler.

Bron: Vi.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 juli 2008 door Legioen Weblog --
Mike83
 Mike83 - vrijdag 05 september 2008 - 14:04   quote  deeplink  
Kesler is een oude man die niet moet zeuren hij moet gewoon ze werk goed doen! Vanaf het begin dat het Gelredome gebouwt ging worden wist de KNVB van de visie van Aalbers en die was dat dit een voetbal theater was waarbij amusement op alle vlakken bedient ging worden! Ik zeg niet dat dit het werk allemaal bevorderd van de KNVB maar ik noem dit gewoon goedkoop en makkelijk in de publiciteit komen..de laatste tijd zie je die Kesler alleen maar zeikend in het nieuws.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Kesler klaagt over Vitesse: 'Gelredome thuis van Borsato'









0.0082118