BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax pakt 1e plek in eerst gepubliceerde SEEEPR©

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 18 juli 2008 - 18:19   quote  deeplink  
Sportdwaas’ Enige Echte Eredivisie Power Ranking oftewel SEEEPR©

Naast een voor- en nabeschouwing van de eredivisie wedstrijden zal Sportdwaas maandelijks een Eredivisie Power Ranking publiceren de SEEEPR©. Tja, wat zit er in een naam en zou het Sportdwaas lukken dit regelmatig bij te houden? We gaan er voor!

Hier het debuut van SEEEPR©

SEEEPR© juli 2008
(tussen haakjes eindstand in Eredivisie vorig jaar). SEEEPR© is gebaseerd op een lang doordachte sport-statisiek methode die om redenen van fatsoen niet geopenbaard kan worden maar eventueel door aandachtig lezen van Sportdwaas’ gedachten her en der ontcijferd zou kunnen worden (samenwerking in deze strekt tot aanbeveling).

1. Ajax (2)
Ajax lijkt de beste zaken te hebben gedaan op de tranfermarkt met de aankoop van Suljemani. Als Huntelaar en Suarez blijven is de aanval van Ajax zeer goed bemand. Achilles-hiel blijft de verdediging. Nou èn, met zoveel scorend vermogen voorin en Aissati op de bank!
2. Feyenoord (6)
Met Karim El Ahmadi erbij en Tomasson terug op het oude nest is Feyenoord kwalitatief en in de breedte sterker geworden. Met een beter op elkaar ingespeelde en fittere selectie kan Feyenoord voor de dubbel gaan en een gooi doen naar de UEFA-Cup. Vergeet niet dat Feyenoord vorig jaar tot in januari mee deed om de titel. Aanstormend talent uit de jeugd en actievere coaching zal helpen er een mooi jaar van te maken.
3. PSV (1)
Het verlies van Gomes is minder dramatisch dan je zou denken. Stevens is een door de wol geverfde coach die PSV lang in de race zal houden. Verder gun ik als Feyenoord-kameraadje PSV het beste in de Champions League en in oefenwedstrijden.
4. Roda JC (9)
Mijn gevoel zegt me dat Roda de competitie goed zal beginnen.
5. NEC (8)
Mario Been krijgt voldoende uit elke selectie om hoog te kunnen eindigen in de competitie.
6. Heerenveen (5)
De Friese club bulkt van het transfergeld maar of ze het verlies van weer zoveel kwaliteit kunnen opvangen zal me benieuwen.
7. FC Twente (3)
Ook voor Twente geldt hetzelfde als voor Heerenveen. Hoe is het verlies van zoveel kwaliteit op te vangen? Maclaren klinkt in ieder geval als ‘prime’.
8. FC Groningen (7)
FC Groningen zou kunnen verrassen.
9. AZ (11)
Dick Scheringa lijkt minder geld te willen of te kunnen investeren in het bedrijfselftal van DSB bank. De magie van Louis is weg en let op voor de winterstop is hij weg en Demy de Zeeuw en Stijn Schaars ook.
10. FC Utrecht (10)
Met Willem aan het roer blijft Utrecht ondanks gebrek aan nieuwe aankopen simpel in de middenmoot meedraaien gezien het inpassen van A1 talent. Misschien een tip voor TD’s op andere plaatsen.
11. Sparta (13)
Voldoende kwaliteit om te handhaven. Van Tiggelen is hier de stille kracht.
12. ADO den Haag (--)
Zou de verrassing van het seizoen kunnen worden. Fijn dat ze terug zijn…..Mijn inschatting is dat er 3 wedstrijden gestaakt worden in De Haag en dat Pascal Bosschaart 4 rode kaarten krijgt in het seizoen (inclusief beker en vriendschappelijke wedstrijden).
13. Heracles (14)
Kunstgras is goed voor minimaal 29 punten.
14. NAC Breda (4)
Het kunststukje van vorig jaar zal niet herhaald worden. Maar wie weet wordt er kracht geput uit de Intertototoestanden. De vermoede guru achter het NAC succes (goed met computers) houdt nu de statistieken bij Feyenoord in het oog.
15. Vitesse (12)
Blijft een dure club voor haar gemeente. Marc van Hintum geeft teveel geld uit aan zijn haar en middelmaat.
16. De Graafschap (16)
Of ze zich weer via de play-offs handhaven is de vraag.
17. Volendam (--)
Gaan er na 1 jaar heus weer uit. Ik ben benieuwd naar Tuyp’s schotkracht.
18. Willem II (15)
Ik zie geen lichtpuntjes misschien met de selectie naar een ouwerwetse kneukfilm elke avond voor de wedstrijd?

Volgende SEEEPR© in de week na de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal.

www.sportdwaas.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 juli 2008 door sportdwaas --
draakje
 draakje - vrijdag 18 juli 2008 - 18:31   quote  deeplink  
Nou Sportdwaas, als je voetbalinzicht je hierbij net zo in de steek laat als bij de beschouwingen over het EK, zou het wel eens héél anders kunnen aflopen!
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 18 juli 2008 - 18:40   quote  deeplink  
Ik heb zelf de verwachting dat SEEEPR een toonaangevend instituut zal worden in het vaderlands voetbal.
draakje
 draakje - vrijdag 18 juli 2008 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 - 18:40 schreef sportdwaas het volgende:
Ik heb zelf de verwachting dat SEEEPR een toonaangevend instituut zal worden in het vaderlands voetbal.
Als Ajax-fan hoop ik uiteraard dat je gelijk hebt.
blaise
 blaise - zondag 20 juli 2008 - 09:07   quote  deeplink  
FC Twente met Roda omwisselen, en je komt in de goede richting.
vatolocoforreal
 vatolocoforreal - maandag 21 juli 2008 - 20:02   quote  deeplink  
ze halen de eerste 2 door elkaar voor de rest klopt t wel denk ik!
draakje
 draakje - maandag 21 juli 2008 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2008 - 20:02 schreef vatolocoforreal het volgende:
ze halen de eerste 2 door elkaar voor de rest klopt t wel denk ik!
Feijenoord heeft de laatste jaren niet meer serieus meegedaan voor de prijzen, dus geef ik Sportdwaas gelijk dat hij ze niet op de eerste plaats zet.
bully
 bully - vrijdag 25 juli 2008 - 23:27   quote  deeplink  
ajax 1 ben ik mee eens hebben goed ingekocht maar denk niet dat feyenoord het vol houd
de dragende spelers zijn allemaal op leeftijd denk dat ze na winterstop wel klap krijgen
psv is verzwakt maar wel een ervaren trainer
en ze blijven toch elk jaar verrassen met hun onbekende inkopen
ook utrecht zie ik niet zo hoog eindigen
van hanegem heeft mij nog niet kunnen overtuigen
en hij heeft nog bij geen een club langer dan een jaar gepresteerd
ook het geen nac zo laag eindigt ben ik het niet eens
ze zullen niet vorig seisoen herhalen maar toch echt wel wat hoger dan plaats 14
maar we zullen zien aan einde van seisoen of SEEEPR een toonaangevend instituut zal worden in het vaderlands voetbal.
ik heb mijn twijfels

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax pakt 1e plek in eerst gepubliceerde SEEEPR©









0.0073010