BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Degradatieregels Jupiler League bieden perspectief voor Ajax Zaterdagamateurs

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 21 augustus 2008 - 21:46   quote  deeplink  
Met de (her-)invoering van degradatie uit de Jupiler League maakt de KNVB het mogelijk het betaald voetbal te saneren. De laagst geklasseerde aan het eind van de competitie degradeert (verplicht) naar de regionale amateur hoofdklasse (zaterdag of zondag). Onduidelijk is of de degradant hierin een keuze heeft of dat de KNVB het gaat bepalen.

Hier staat tegenover dat de algemeen amateur kampioen mag promoveren naar de Jupiler League. Dit recht op promotie is facultatief en overdraagbaar aan andere kampioen uit de hoofdklassen bij de amateurs. Ook hier is niet zonneklaar hoe de procedure zal zijn als bijvoorbeeld Spakenburg kampioen wordt maar geen gebruik gaat maken van het recht op promotie. Kunnen ze het verkopen aan de meest biedende kampioen of is ook hier de KNVB weer de bepalende partij.

Het is echter ook mogelijk dat degene die op de laatste plaatst eindigt in de Jupiler League ook de nacompetitie voor promotie naar de Eredivisie heeft gehaald. Sportdwaas neemt aan dat degradatie uit de Jupiler League in een dergelijk geval slechts plaats heeft als de club in kwestie in deze nacompetitie uitgeschakeld wordt. Wat gebeurt er nu na het onwaarschijnlijke geval dat de laagstgeplaatste club uit de Jupiler League promoveert naar de Eredivisie via de nacompetie. Degradeert dan de 1 na laatste?

Veel vragen dus. Maar 1 ding is zeker: het wordt er spannender op in de Jupiler League en het is wellicht de opmaat voor herinvoering van de play-offs in de Eredivisie.

Over de zaterdagamateurs durf ik afgezien van Ajax niets te zeggen, maar ik vermoed dat een aantal zondagamateur verenigingen een uitstapje naar boven wel ziet zitten. Je kunt altijd terug immers! Dus het aantal BVO’s zal wel op peil blijven en sanering blijkt een illusie voor de KNVB.

De consequenties voor Sportdwaas zijn ook niet gering. Hij zal de verrichtingen van de clubs in de Jupiler League en hoofdklassen amateurs nauwlettender in de gaten moeten houden. Maar trouwe lezers van mijn stukken zullen weten dat ik de afloop van het amateurkampioenschap 2008 goed voorspeld heb. Misschien zien we dus Hans Kraaij Junior als trainer met FC Lienden in het seizoen 2009/2010 terug in het actieve betaalde voetbal. Wat zou het mooi zijn.

Kanshebbers voor promotie uit de hoofdklassen volgend jaar zijn:

Barendrecht (spelen regelmatig profs weg)
Lienden (vanwege het Kraaij effect)
De Treffers (altijd goed)
WKE (Emmen wordt nu al zenuwachtig bij het idee)
Lisse
Rijnsburgse Boys
Katwijk
Noordwijk
Quick Boys
Spakenburg
Ijselmeervogels
Ajax (amateurafdeling zal ook versterkt worden)
Huizen

Serieuze degradatiekandidaten zijn:

Haarlem
Telstar
Eindhoven
De Zwarte Schapen (oba FC Omniworld)
Fortuna Sittard
AGOVV

In ander nieuws:
Estelle had heimwee en dat maakte een stille aftocht uit LA makkelijk voor Ruud Gullit. Hou vol Ruud! Het moet een keer lukken. Gewoon de Ajax zaterdagamateurs gaan trainen. The only way is up.

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2008 door sportdwaas --
joey
 joey - donderdag 21 augustus 2008 - 23:41   quote  deeplink  
omniworld degradatiekandidaat????...pff die doen het berter dan cambuur en fortuna die zelf in de eredivisie hebben gespeeld man!!!! omniworld is echt wel een goede ploeg hoorr...en ik denk dat ze nog veel in petto hebben...
cj
 cj - maandag 25 augustus 2008 - 20:03   quote  deeplink  
Telstar en Haarlem moeten 1club worden ,En Fc limburg moet er komen
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 27 augustus 2008 - 21:00   quote  deeplink  
Telstar en Haarlem zou kunnen want beide is t niks , FC Limburg ben ik niet mee eens Roda , VVV en MVV en toch ook Fortuna zijn clubs met elk hun eigen fans (wat er best wel wat zijn verder krijg je dan problemen als : waar gaan we spelen , en ook de supporters vinden zoiets niet echt tof , samen met de vijand gaan , denk niet dat dat ooit lukt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Degradatieregels Jupiler League bieden perspectief voor Ajax Zaterdagamateurs









0.0072510