BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax nog steeds nummer 1 in SEEEPR© augustus

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 24 augustus 2008 - 22:28   quote  deeplink  
Sportdwaas’ Enige Echte Eredivisie Power Ranking oftewel SEEEPR©

Hier als beloofd SEEEPR© augustus. De oefencampagne zit er bijna op en volgende week gaat het van start in de eredivisie.

SEEEPR© augustus 2008
(tussen haakjes vorige SEEEPR© #. SEEEPR© is gebaseerd op een lang doordachte sport-statistiek methode die om redenen van fatsoen niet geopenbaard kan worden maar eventueel door aandachtig lezen van Sportdwaas’ gedachten her en der ontcijferd zou kunnen worden (samenwerking in deze strekt tot aanbeveling).

1. Ajax (1)
Suljemani komt vooralsnog langzaam op gang. Sno is via een omweg weer terug in Amsterdam. Of hij het defensieve evenwicht kan herstellen lijkt de vraag. September gaat veel antwoorden geven voor de Amsterdammers. Op papier zijn ze nog steeds sterk. Of Huntelaar nu wel of niet blijft maakt eigenlijk alleen financieel wat uit.
2. Feyenoord (2)
Alle wedstrijden kwamen tot nu toe te vroeg. Met de immer vaak geblesseerde Hofland en Vlaar lijkt zelfs Timothy Derijck weer een kans te verdienen. Er vanuit gaande dat de Guzman er volgende week tegen Heracles er weer bij is en met uitstekende A1 spelers achter de hand verwacht ik dat Feyenoord eind september de hoge SEEEPR© klassering gaat waarmaken.. Grootste gevaar zit hem in paniekaankopen en oververhitte supporters. Lee is verhuurd en de ziekenboeg zal langzaam leeglopen.
3. PSV (3)
Een gehavend Feyenoord hield zich 1 helft aardig staande tegen PSV. Daarom geen reden voor stijging op de lijst voor de Eindhovenaren. De defensie van PSV laat dus elke keeper er goed uitzien.
4. Roda JC (4)
De verdediging is een vraagteken maar met Atteveld als trainer komt dat wel goed.
5. NEC (5)
Op papier verzwakt maar goede coaching en met Peter Wisgerhof als leider van de verdediging sterk genoeg om weeer hoog te eindigen .
6. Heerenveen (6)
Sibon is heel terug en die namen die nu nog onbekend zijn lijken voldoende voor een goede eindklassering.
7. FC Twente (7)
De wedstrijd tegen Arsenal was goed maar zonder N’Kufo is er geen afmaker. Arnoutovic struikelt nog teveel over zijn eigen benen en is bovendien geblesseerd. Cheik Tioté is een aanwinst.
8. FC Groningen (8)
Ik vind van Loo een goede keeper maar er is blijkbaar een betere in Groningen
9. AZ (9)
Cziommer, Pellè, Koenders en Medunjanin zijn overbodig. We zullen zien of de teruggekeerde huurlingen en Holman en Swerts AZ terug naar de top kunnen brengen. Het verlies van Opdam in de verdediging zal zich doen gevoelen.
10. FC Utrecht (10)
Ik vind Boussabon geen verbetering ten opzichte van Nelisse maar verder zal Willem het wel redden met die gasten.
11. Sparta (11)
De komst van Knol en van Gessel is mooi meegenomen. Let op Sparta in de KNVB Beker!.
12. ADO den Haag (12)
Ik herhaal mijn woorden van juli: “Zou de verrassing van het seizoen kunnen worden. Fijn dat ze terug zijn…..Mijn inschatting is dat er 3 wedstrijden gestaakt worden in De Haag en dat Pascal Bosschaart 4 rode kaarten krijgt in het seizoen (inclusief beker en vriendschappelijke wedstrijden).”
13. Heracles (13)
Kunstgras is goed voor minimaal 29 punten maar de competitie-opener gaat verloren tegen Feyenoord.
14. NAC Breda (14)
De uitschakeling door Rosenborg was geen verrassing. Als Prat en Lurling wat laten zien kunnen ze flink stijgen.
15. Vitesse (15)
Zie nog geen echte lichtpunten hier.
16. De Graafschap (16)
Kijken of van Stee echt zo slecht is.
17. Volendam (17)
Via promotie/degradatie na 1 jaar weer terug.
18. Willem II (18)
Het wordt tijd dat er weer eens een andere brabantse club in de Eredivisie komt. Mijn voorkeur gaat uit naar Helmond Sport of TOP Oss. Als dat niet lukt dan maar een extra Limburgse club. Us MVV dus.

Volgende SEEEPR© in de week na de eerste zondag in oktober.

www.sportdwaas.blogspot.com
rbmb.tk
draakje
 draakje - zondag 24 augustus 2008 - 22:39   quote  deeplink  
Blijft de stand tot mei volgend jaar hetzelfde, Sportdwaas?
Cas
 Cas - maandag 25 augustus 2008 - 20:10   quote  deeplink  
Met Willem II zit je helemaal fout..
bully
 bully - dinsdag 26 augustus 2008 - 22:38   quote  deeplink  
sportdwaas ik snap dat je als feynoord supporter jou club toch hoog neerzet
zou ik ook doen met mijn club
maar met de leeftijden van spelers van feynoord en degeen mischien nog vertrekken
las iets over interesse voor de guzman van everton
zie ik feynoord weer net als vorig jaar in tweede seisoenshelft afhaken
blesures van de blesuregevoelige ouderespelers en conditie zal toch denk weer de doorslag geven
plus de krappe selectie
hoop voor jou dat je toch gelijk heb. net als dat ik hoop dat je de nummer 1 ook goed heb staan
maar ik denk dat psv toch bij bovenste 2 zal zitten
en plaats 3 zal ook nog moeilijk worden vrees ik voor feynoord
ik hoop dat ik het mis heb
zie toch liever feynoord op 2 eindigen dan psv

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax nog steeds nummer 1 in SEEEPR© augustus









0.0111770