BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: PSV beetje nerveus over Isakson? Voorbeschouwing 1e speelronde

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 29 augustus 2008 - 16:22   quote  deeplink  
Hier dan weer de eerste voorbeschouwing van het nieuwe seizoen. Kan niet wachten tot het begint. Alle voetbal-supporters leven tussen hoop en vrees. Hoe gaat mijn cluppie het doen, komen er nog nieuwe aankopen en zal ik een abonnement nemen op eredivisie live? Grootste nadeel van dit jaar is de afschaffing van de play-offs om de tweede plaats. Dit zal leiden tot veel lusteloze zaadwedstrijden in de laatste 2 maanden van de competitie.

Voor wat betreft Eredivisie Live zou ik alle supporters willen aanraden een abonnement op dit kanaal te nemen om te proberen wat extra geld voor de clubs te genereren. Sportdwaas is overigens bevreesd dat veel geld zal verdwijnen naar te hoge salarissen en beloningen van presentatoren en schnabbelelende (ex-) voetballers en trainers. Pas bij 1 miljoen abonnees lijkt het dat er een aardig bedrag naar de clubs kan. Hoger dan 2 of 3 miljoen per club lijkt zelfs dan niet haalbaar.

Er is dus maar 1 oplossing voor de Nederlandse BVO’s: tering naar de nering zetten en de jeugdopleiding belangrijk houden. Alleen Ajax kan de nog overgebleven emissiegelden nog vrijelijk wegsmijten, maar ook in Amsterdam komt de bodem van de schatkist in zicht. Geen Champions League voetbal volgend jaar betekent waarschijnlijk het einde van de NV Ajax., niet van de club hoor maakt u zich niet ongerust.

Feyenoord zit ook nog steeds in zwaar financieel weer maar de uitgaven zijn dit jaar redelijk beperkt gebleven. Het stoppen van Lensky en de verhuur van brokkenpiloot Ekramy scheelt de club meer dan een miljoen per jaar. Als de club zich een tijdje rustig houdt op de transfermarkt en met de huidige selectie redelijke resultaten boekt in alle competities zijn ze binnen een paar jaar weer gezond. De jeugdselecties (A tot en met C in ieder geval) van de Rotterdammers bulken van het talent.het is aan Verbeek, Bosz en Jansen ze te laten doorstromen naar het eerste.

Mijn visie op de krachtsverhoudingen en eindstand van de competie liggen vast in SEEEPR© (Sportdwaas Enige Echte Eredivisie Power Ranking). De complete lijst is te vinden op mijn site www.sportdwaas.blogspot.com en in een forum op www.headliner.nl. Ook publiceer ik mijn artikelen op www.rbmb.tk.

Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en kameraadje (hij was er vroeg bij) en gewezen voorzitter van de supportersvereniging Feyenoord Amsterdam-Zuid en omstreken (voorheen Amsterdam-Oost) en denkt erover om 8 Ajax aandelen te kopen.

Als extra service zal ik bij de westrijden de bookmaker odds geven achter de door mij voorspelde uitslag in volgorde van thuiswinst, gelijkspel en uitwinst alsmede het bedrag dat is ingezet via Betfair op deze wedstrijd (op het moment van publikatie van dit artikel met als bron www.betfair.com). Begrijp goed beste mensen dat deze odds en ingezette bedragen voortdurend veranderen aan de hand van de geplaatste ‘bets’ (tot zelfs tijdens de wedstrijd!) en dat er naast Betfair nog vele andere gokkanalen zijn.

Hier mijn voorspellingen voor de eerste ronde!

Vitesse-FC Groningen 3-1 (2.4/3.55/3.2 € 8.906)
Volgens mij staat van Loo volgende week weer op doel, en de door mij verafschuwde van Hintum had toch wel een leuke grap met die hoogvlieger. Het zal mij benieuwen of Nick Hofs, de Arnhemse Maradonna, teruggaat naar het oude nest. Westerhof en Jans zijn allebei goede coaches en sympathiek. De bookmakers geven de beste kansen aan Vites en ik ga met ze mee

FC Utrecht – PSV 3-2 (4.7/3.7/1.88 € 1.112)
Kijk hier ga ik dus tegen de bookmakers in omdat ik denk (lees hoop) dat die gasten van Willem er net wat meer zin in zullen hebben en Isakson goed op de proef zullen stellen. Zou Huub het hoofd koel kunnen houden?

Willem II – Ajax 3-2 (6.2/4.5/1.61 € 5.095)
Volgens SEEEPR© is Willem II degradatiekandidaat nummer 1. Maar voor het zover is kunnen ze misschien nog een paar keer voor een verrassing zorgen. Daley Blind is nu aanvoerder van de beloften van Ajax. Vito Wormgoor zit thuis te kniezen, maar wie weet kan hij over een paar weken al revanche nemen.

NEC – de Graafschap 2-0 (1.67/3.8/4.9 € 2.278)
Ik heb het idee dat de aanval van de Graafschap geen vuist kan maken.

Roda JC – FC Twente 1-0 (2.78/3.5/2.84 € 151)
Hoe belangrijk N’kufo, Engelaar en El Ahmadi waren hebben we inmiddels kunnen vaststellen. N’Kufo is terug en wellicht komt Perez de Tukkers versterken. Roda uit is altijd lastig.

Heracles Almelo – Feyenoord 2-6 (4.2/3.55/1.95 € 713)
Bij het Eredivisiekanaal komt Heracles uit Almere. Dit klusje moet Feyenoord weten te klaren zo vroeg in het seizoen. Gebrek aan snelheid in de achterhoede zullen tot tegendoelpunten leiden maar de krachttraining zal de doorslag geven. Als Heracles op voorsprong weet te komen valt er wellicht een gelijkspel uit het vuur te slepen voor de Almeloërs.

Sparta Rotterdam – ADO Den Haag 2-2 (1.9/3.85/4.3 € 566)
Sparta is zwaar favoriet bij de bookmakers. Ik denk dat het gelijk wordt.

Volendam – Heerenveen 1-1 (4.6/3.9/1.88 € 14.367)
Hoe sterk is Heerenveen en hoe zwak is Volendam? Harrenfaen is de grote favoriet met aan het roer Sollied. Het betreft hier wel een wedstrijd op kunstgras dus alles lijkt mogelijk.

AZ-NAC 1-1 (1.76/4/4.9 € 310)
DSB 1 is er wellicht klaar voor. Het financieel kaarthuis dat DSB groep heet lijkt te lijden te hebben onder de credit-crunch aangezien zij ook meester zijn in de sub-prime mortgages (i.e. rommelhypotheken). Dit betekent: geen nieuwe miskopen mogelijk door Louis van Gaal. En dat is maar goed ook want hij is een betere trainer dan talentscout. NAC zit nog in een goede prestatiecurve dus een gelijkspel behoort tot de mogelijkheden

In ander nieuws
Standard Luik is wat mij betreft de favoriet voor het winnen van de UEFA-cup. Er wordt gesproken van een gunstige loting voor de Nederlandse clubs maar ik moet nog zien dat er meer dan 2 de volgende ronde halen. De beste kansen hebben Ajax, Feyenoord en Heerenveen maar tegen Zweden en Portugezen is het geen makkie. Serven hebben altijd al goed kunnen voetballen. Voor NEC en Twente lijkt het me lastig maar alles is mogelijk want de bal blijft rond.

Studio Voetbal begint met de aanstelling van ‘vaste’ gasten als Ronald Waterreus en Dick Jol naar een bedenkelijk niveau af te glijden temeer omdat Yuri Mulder zijn handen meer dan vol krijgt aan ‘die Knappen’ en Hugo Borst steeds meer in Human Interest journalistiek gaat doen.

Bij Studio Voetbal wordt het achteraf matennaaien weer in ere hersteld. Nu is Nordin Amrabat het doelwit geworden. Hij kwam hard in en was de hele wedstrijd op het randje aan het spelen net zoals heel PSV (Kevin Blom deed niets). Het was zondermeer gevaarlijk spel van Amrabat en onbezonnen maar van opzet tot blesseren was geen sprake. Geel had hier volstaaan maar K. Blom floot gewoon slecht en die andere drie zaten blijkbaar ook te slapen. In elke wedstrijd komen momenten voor van dat je denkt oei. Wie zegt mij dat Studio Voetbal een eerlijke selectie maakt van de nare overtredingen? Daar is toch zeker geen (zend)tijd voor.

PSV heeft zich de woede van Feyenoord op de hals gehaald door de 4e keeper Toonen weg te kapen net nu Ekramy is verhuurd aan een Turkse club. Toonen heeft zich niet echt loyaal opgesteld ten opzichte van Feyenoord maar het is volgens mij toch niet echt een goede keeper. Anderzijds had hij slechts een amateurcontract bij Feyenoord en als er dan na het vertrek van Ekramy in wie ze niets meer zagen geen geld was om Toonen een prof-contract aan te bieden moeten ze niet zeuren. Darley is een goede keeper en er is verder vast een mouw aan te passen. Gertjan Verbeek moet de boel niet zo opfokken.

Als PSV die Toonen al haalt bij Feyenoord zijn ze toch behoorlijk zenuwachtig over Isakkson.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: PSV beetje nerveus over Isakson? Voorbeschouwing 1e speelronde









0.0088379