BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Stevens en Rekers vooralsnog spekkoper. Speelronde 1 nabeschouwing

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 31 augustus 2008 - 20:48   quote  deeplink  
Hier dan weer de eerste nabeschouwing van het nieuwe seizoen. Pff dat viel niet mee. Ik zat er meestentijds behoorlijk naast. Alleen Ajax heeft geholpen. Stel we tellen die voor drie dan doe ik het aardig. Jammer maar helaas zo werkt het niet bij weddenschappen.

PSV is vroeg in vorm met een uitblinkende Affelay en Koevermans. Blijkbaar mag Lazovic vertrekken... of zit ik er weer naast. Qua psychologische oorlogvoering staat PSV met Rekers en Stevens inmiddels ook met 3-0 voor op de concurrentie (Toonen, Nijland, Koevermans en Aissatti). Klasse!

Misschien moeten de Feyenoord spelers naast krachttraining ook maar iets gaan doen aan hun intelligentie want dit was te dom van De Guzman. Al die routine die er rond loopt kan blijkbaar geen lijnen uitzetten (Cocuïsme noemen ze dat in Eindhoven). Mijn advies aan Feyenoord luidt: stel gewoon de A1 op aangevuld met Fer, van Bronkhorst, Landzaat (beter wissel) en Bahia. Ook moet serieus overwogen worden Tiendalli en Derijck weer een kans te geven. Een miljoenenbod op 1 van de huidige selectie-spelers lijkt een illusie. Wellicht kan Lurling worden gestrikt voor een rentree in de Kuip.

Ook Sno van Ajax en Piet Velthuizen van Vitesse mogen aanschuiven bij de cursus (voetbal-) intelligentie. Als docenten zou ik Johan Derksen, Johan Cruijff en Ron Jans willen aanbevelen.

Hier even een korte samenvatting van de gebeurtenissen en we kunnen er allemaal 2 weken van bijkomen!

Vitesse-FC Groningen 0-4 (3-1 voorspeld) (2.4/3.55/3.2 € 8.906)
Dom uitlopen van Velthuizen (keeper hou de lijn) bracht verdediger v/d Kruis in verwarring. De min of meer terecht gegeven rode kaart en penalty braken het laatste verzet van Vitesse. Groningen had zondermeer het beste van het spel.

FC Utrecht – PSV 1-5 (3-2 voorspeld) (4.7/3.7/1.88 € 1.112)
Hier zat ik er behoorlijk naast. PSV start goed en dat kan op het eind van de competitie nog weleens belangrijk zijn. Huub Stevens had mij goed op het verkeerde been gezet met die basisplaats van Lazovic in de JC schaal. Ik zag na de komst van Nijland wel een mogelijkheid voor Koevermans bij Feyenoord. Maar helaas het kanon blijft in Eindhoven vrees ik. Klasse overwinning met een weergaloze Affelay (eerlijk is eerlijk)..

Willem II – Ajax 2-1 (3-2 voorspeld) (6.2/4.5/1.61 € 5.095)
Deze verrassing hing in de lucht. Ajax is er nog niet klaar voor. Borac uit Servië is op dit moment sterker dan de Amsterdammers. Kijken hoe men hier mee omgaat in Mokum. Sno hoeven ze in elk geval de komende wedstrijd niet op te stellen.

NEC – de Graafschap 2-0 (2-0 voorspeld) (1.67/3.8/4.9 € 2.278)
Weinig aan toe te voegen. Mario Been heeft de vooralsnog de gouden pik.

Roda JC – FC Twente 1-1 (1-0 voorspeld) (2.78/3.5/2.84 € 151)
Uitstekend resultaat voor de Tukkers.

Heracles Almelo – Feyenoord 3-1 (2-6 voorpeld) (4.2/3.55/1.95 € 713)
In de play-offs voor Europees voetbal aan het eind van 06/07 liep de Guzman in Groningen ook al tegen dom rood aan. Met de Guzman erbij hadden ze wellicht kunnen winnen althans ze hadden hem kunnen wisselen.Zet de Guzman nu maar standaard in de spits want als verdediger is het niet veel. Bij het 1e doelpunt zag Greene er niet goed uit en bij het 2e Wijnaldum en 3e doelpunt D. Buijs en Wijnaldum. Dat Heracles veel punten thuis gaat pakken is duidelijk. Echt veel pit zat er bij Feyenoord 1 niet in. Zaterdag versloeg de A1 van de Rotterdammers de AI van ADO Den Haag met 8-2. Het lijkt nu al tijd voor verjonging van de Rotterdammers want de Cler, Landzaat en van Bronckhorst lijken niet in staat de juiste impuls te geven maar er zal wel weer een potje worden opengetrokken voor een routinier vrees ik. Mols was 70 minuten goed en zijn vervanger Janota de resterende tijd ook. Bahia en van Bronckhorst verdiende ook een voldoende maar de rest vocht er niet echt voor.

Sparta Rotterdam – ADO Den Haag 2-5 (2-2 voorspeld) (1.9/3.85/4.3 € 566)
Volgens SEEEPR© kan ADO Den Haag de verrassing van het seizoen worden. Een overwinning bij Sparta is mooi meegenomen. De kasteelheren hebben Knol hard nodig in de achterhoede.

Volendam – Heerenveen 2-3 (voorspeld 1-1) (4.6/3.9/1.88 € 14.367)
Hoe sterk is Heerenveen en hoe zwak is Volendam? Heerenveen steekt goed in elkaar en laat zich uiteindelijk niet verrassen. Volendam viel reuze mee en tja dat kunstgras gaat wellicht punten opleveren. Tuyp scoort dan toch wel weer 2x.

AZ-NAC 1-2 (voorspeld 1-1) (1.76/4/4.9 € 310)
Als een bedrijfselftal de weerspiegeling is van de toestand in de zaak zo ik als spaarders mijn geld maar overhevelen naar …. een sok. Van Gaal gaat binnenkort de pijp aan Maarten geven. Bij NAC lag het dus niet aan Vlemmings of Brandts maar aan Ronnie Stam en Lurling.

De tussenstand qua voorspellingen:
Bookmakers (3 uit 9)
Sportdwaas (2 uit 9)

Alle begin is moeilijk zullen we maar denken en verdorie zeg die bookies zijn professionals en oefencampagnes zeggen niet alles.

In ander nieuws veel vragen
Red Gomes een punt voor Tottenham, komt Alfonso Alves weer op schot, is Bayern München beter af zonder van Bommel, waar speelt Vito Wormgoor over 2 weken en wat doet het Ajax aandeel morgen? Bij het Parool wordt Sportdwaas goed gelezen want er stond eindelijk een artikel over Hans Kraaij jr. als trainer van FC Lienden. Misschien moet Sportdwaas dan ook maar eens een coryfee uit de Nederlandse sportwereld aan de tand voelen. Suggesties? Altijd welkom.

Voor onbevestigde geruchten, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
hennie
 hennie - zaterdag 20 september 2008 - 23:10   quote  deeplink  
Je bent inderdaad een dwaas

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Stevens en Rekers vooralsnog spekkoper. Speelronde 1 nabeschouwing









0.0072300