BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Terror Jaaps integere show

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zondag 31 augustus 2008 - 22:16
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Terror Jaaps integere show (DePers)

Boudewijn
 Boudewijn - zondag 31 augustus 2008 - 23:46   quote  deeplink  
Hoe verzilver je een miljoen met een kotsimago? ‘Ik ben een schaker’

De serre in het zomerhuisje van zijn schoonouders in Hulshorst voldoet nog niet aan de glitter van het miljonairsbestaan, maar dat lijkt hem niet te deren. ‘Mijn geld staat op een depositorekening. Ik bestudeer nu wat ik ermee ga doen.’ Jaap Amesz, de winnaar van de eerste editie van De Gouden Kooi, zit in sportkleding op een bank en heeft drie mobiele telefoons voor zich uitgestald. ‘Na De Gouden Kooi heb ik een cultstatus opgebouwd. Als ik op straat loop, zeggen ze: Hé Terror Jaap. Dan citeren kinderen me en zeggen ze: ‘Dat is toch fokking niet normaal!’’

De 180 kilo zware miljonair werkt aan een charmeoffensief. De man, die bekendstaat als Terror Jaap en berucht werd door in de voyeur-villa door zijn eigen braaksel te rollen, weet dat hij tot de ‘gekke en alternatieve’ mediafiguren behoort, maar wil af van zijn afschrikwekkende reputatie. ‘Voor mij is er ook een andere wereld, de wereld van de empathie en inleving. Bovendien houden Nederlanders niet van viezigheid. Als je de kijkcijfers analyseert over mijn kotsactie, dan zie je dat ze even opveren, maar daarna wegzakken.’

De student human resources aan de Eramus-universiteit werkt aan het uitwerken van een ‘integere’ talkshow. ‘De misvatting heerst dat ik een tweede Jensen wil zijn.’ Zijn ware helden zijn volslanke tv-personen als Theo van Gogh en Han Peekel. ‘Op de middelbare school spijbelde ik van gym om naar Wordt Vervolgd (een door Peekel gepresenteerd kinderprogramma over tekenfilms) te kijken. Natuurlijk herkende ik me in die dikkerd die mensen aan het lachen maakte.’

Hij heeft een pilot voor Talpa gemaakt, waarin hij onder meer langdurig sprak met een anorexiapatiënte. ‘Zij heeft het omgekeerde probleem van mij. Om dat te benadrukken hebben we onbeperkt spareribs gegeten. We hebben de 100 meter hardgelopen en gezwommen. Schrijnend om te zien.’ Bevlogen: ‘Ze was 38 jaar. Statistisch onverklaarbaar. Anorexiapatiënten van 38 zijn er niet. Of je bent dood of je hebt je leven aangepast. Toen ik haar confronteerde met haar leven en zei dat ze koos voor de anorexia in plaats van voor haar dochter, kwamen de traantjes.’

Achter de onbehouwenheid schuilt een koele strateeg. ‘Ik wilde De Gouden Kooi zo graag winnen dat ik alles in het werk stelde om mijn tegenstanders het huis uit te pesten. Op de universiteit had ik nog college speltheorie. Dat kwam me goed van pas. Ik ben een schaker, op mijn veertiende was ik een begenadigd jeugdspeler. Als mensen echt denken dat ik thuis ook door de kots rol, dan snappen ze er niet veel van. Als je een kans van 1 op 8 hebt om miljonair te worden, moet je er alles aan doen, vind ik. Mijn optreden in De Gouden Kooiwas natuurlijk ook verzet tegen de poldercultuur in Nederland, tegen de nivelleerterroristen die alles willen aftoppen. Met een vriendje heb ik ooit nog overwogen om een nieuwe liberale partij op te richten voor de jeugd.’

Toch is hij geen onbeperkte aanhanger van de vrije markt en gruwelt hij van het recht van de sterkste. ‘Het sociaal darwinisme is niet aan mij besteed’, zegt hij. ‘Door mijn overgewicht ben ik veel gediscrimineerd.’

Amesz verloor zijn broer en begon met eten. Zijn moeder zette hem het huis uit, nadat hij door een stoel zakte uit een erfenis van zijn oma. Hij werd vervolgens zo dik dat een bedrijfsleider van het hotel waar de student bijbeunde, hem ontsloeg, zegt hij. ‘Vroeger wilde ik Angelina Jolie en Brad Pitt pletten omdat ze perfect waren. Die haat is nu voorbij. Nu buit ik mijn buik uit.’

Hij hoopt ooit te eindigen als een landheer, die zijn eigen land kan exploiteren. ‘Mijn droom is om mijn eigen territorium te hebben. Jaapland. Het is een gebied waar nooit belasting wordt geheven.’ Hij grinnikt nu, valsig; even is hij weer die anarchistische tv-terrorist: ‘Verboden voor de politie en de belasting-dienst.’
draakje
 draakje - maandag 01 september 2008 - 09:55   quote  deeplink  
Verzet tegen de poldercultuur is nooit weg.
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - maandag 01 september 2008 - 10:38   quote  deeplink  
Voor de onzichtbare moet je juist op je hoede zijn.
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 18:40   quote  deeplink  
Deze grapjes over Jaap wilde ik jullie niet onthouden.

Hij is zo dik dat hij een eigen postcode heeft.

Als je daar om heen moet lopen kan je zeggen ik ben zo terug.

Als je daar om heen moet lopen kan je zeggen ik neem brood mee.

Als je daar om heen moet lopen starten ze halverwege een zoektocht.

Bron: SpitsNieuws

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2008 door draakje --
Izz@headliner
 Izz@headliner - vrijdag 05 september 2008 - 19:13   quote  deeplink  
als je op maandag om Jaap heen moet, ben je op zeker op maandag terug. als je flink doorloopt
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 05 september 2008 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 september 2008 - 19:13 schreef Izz@headliner het volgende:
als je op maandag om Jaap heen moet, ben je op zeker op maandag terug. als je flink doorloopt
die week daarop toch zeker

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Terror Jaaps integere show









0.0085260