BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Amerikaanse Ontwikkeling,,Moet nederland er ook aan geloven???

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
cj
 cj - woensdag 03 september 2008 - 16:59   quote  deeplink  
Ben ik te ouderwets of zit er een kern van waarheid in
Chelsea,Liverpool,West Ham,ect.. en nu Man City voetbal word opgekocht

Clubs worden gekocht door de rijke mensen uit Rusland
Amerika Rijke Sheiks,Puur om er bij te horen??
Een dure hobby?? OF is het dan een echte oprechte Ambitie??

Is het een realistische ontwikkeling?
Of een kwade ontwikkeling.

Gaat de charme van de sport eraan??
Of is de sky the limit?

Zouden wij als Ajaxsupporters er blij mee zijn
als een rijke zakenman Ajax overneemt en Miljoenen
erin steekt moeten wij daar happy mee zijn?
Of is het een noodzakelijk kwaad?
Om ooit weer mee te gaan doen met de Top van europa

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2008 door cj --
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 17:11   quote  deeplink  
Nee, daar zou ik niet blij mee zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij meer bij Ajax betrokken voelde toen er nog mannen speelden die Cruyff, Neeskens of Van Basten heetten. Met al die buitenlanders die soms al weer weg zijn voor je wist dat ze meededen voel ik me minder thuis bij mijn club. En dat zal bij overname alleen maar erger worden. Alle elftallen zijn dan onderling inwisselbaar. Er is geen clubcultuur meer.
cj
 cj - woensdag 03 september 2008 - 17:17   quote  deeplink  
Jah dat is waar maar als toen diezelfde ontwikkeling er ook was dan nu draakje
dan speelde spelers als Cruijff Neeskens en ga zo maar door al veel sneller bij topclubs dan toen,Huntelaar is een uitzondering dat hij nog bij Ajax blijft.

Maar het is tegenwoordig idd geen club tegen club meer
geen Rotterdam tegen Amsterdam
Als een nederlands ploeg tegen een engelse ploeg speelt,dan spelen we ook niet
meer eigelijk tegen een engelse club,die charme is helaas helemaal weg aan het gaan
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2008 - 17:17 schreef cj het volgende:
Jah dat is waar maar als toen diezelfde ontwikkeling er ook was dan nu draakje
dan speelde spelers als Cruijff Neeskens en ga zo maar door al veel sneller bij topclubs dan toen,Huntelaar is een uitzondering dat hij nog bij Ajax blijft.

Maar het is tegenwoordig idd geen club tegen club meer
geen Rotterdam tegen Amsterdam
Als een nederlands ploeg tegen een engelse ploeg speelt,dan spelen we ook niet
meer eigelijk tegen een engelse club,die charme is helaas helemaal weg aan het gaan
Weet je nog hoe woest we waren toen Cruyff naar Barcelona ging? (Hoewel, misschien ben jij wel veel jonger dan ik.)Dat was gewoon landverraad. Nu doet iedereen het. Ik vind het een foute ontwikkeling. Mensen willen iets waarmee ze zich kunnen identificeren.
cj
 cj - woensdag 03 september 2008 - 17:56   quote  deeplink  
Ja maar beste draak hij ging op latere leeftijd
ik wil alleen maar het verschil zeggen laat ik het anders zeggen dan
als cruijff nu zou spelen voor Ajax dan zou hij sneller weg gaan als toen

Ik heb die tijd idd niet meegemaakt maar ik ken de geschiedenis wel
En landverraad is wel overdreven hij werd door Michels gehaald naar
Barca me Opa werkte toen in de meer en er werd niet zozeer over landverraad gesproken
Toen die naar feyenoord ging toen werd er wel over verraad gesproken
Hij heeft zoveel voor Ajax betekent,het werd hem ook gegund toen hij
daar successen haalde er was na een jaar meer een trots gevoel
in het begin was er natuurlijk niemand blij mee,maar landverraad nee nee
een kleinere groep waaronder jij die zouden wel landverraad genoemd hebben,Maar het grote gros van de Ajaxliefhebbers en Supporters daar werd tog echt anders over gepraat

Hij heeft tog 11 en een half jaar bij Ajax gespeelt
dat zie ik nu een top speler bij Ajax niet doen
9 en een half jaar voor dat hij naar Barca ging
en 2 jaar op latere leeftijd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 september 2008 door cj --
cj
 cj - woensdag 03 september 2008 - 18:20   quote  deeplink  
...
Thomas
 Thomas - woensdag 03 september 2008 - 19:13   quote  deeplink  
Het is helaas een ontwikkeling die niet te stoppen is. Zie Manchester City. Opgekocht en meteen miljoenen aan geld kan er worden uitgegeven. En waarvoor? Het ego oppoetsen van de rijke sjeik. Geloof er niets van dat het uit clubliefde is opgekocht. De keuze voor city vind ik dan wel weer logisch. Dat is een club dat wanneer je er grote successen mee behaalt, de prestaties enorm worden uitvergroot en het voorgenoemde ego erg gestreeld zal worden.

Of het in nederland ook zover gaat komen, dat waag ik te betwijfelen. Zeker als we de omvang van de investering bekijken. De Nederlandse competitie is nou eenmaal niet interessant genoeg. Te weinig inkomsten, uitstraling, noem maar op. Het is daarom ook niet zo vreemd dat het voornamelijk engelse ploegen zijn die woorden overgenomen door steenrijke buitenlanders.
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 19:19   quote  deeplink  
Maar hoe kijk jij er tegenaan?
Thomas
 Thomas - woensdag 03 september 2008 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2008 - 19:19 schreef draakje het volgende:
Maar hoe kijk jij er tegenaan?
Ik ben er zelf op tegen. Neemt voor mij de charme van het voetbal weg. Een club mag van mij best veel meer geld hebben dan de rest van de competitie, maar wel op een manier waarmee slim handelen is vereist. Zomaar geld in je schoot geworpen krijgen en dan ineens gaan roepen dat je de beste bent... Daar zou ik niet geheel gelukkig van worden.

Ik was ook als de dood dat zoiets bij Liverpool zou gebeuren. Gelukkig houden daar de eigenaren wat de hand op de knip, al ben ik nog steeds niet blij met ze... Nu de echte resultaten nog.

Even als nuancering: tuurlijk, als Ajax opgekocht zou worden en grote europese successen behaald, dan zou ik daar wel blij mee zijn. Maar... ik zou er lang niet zo trots op zijn dan wanneer dit op een moeilijkere manier wordt behaald (jeugdopleiding e.d.).
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 20:39   quote  deeplink  
Zoals Ajax vroeger de beste was, toen het nog niet hoofdzakelijk om geld ging, bedoel je?
Thomas
 Thomas - woensdag 03 september 2008 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2008 - 20:39 schreef draakje het volgende:
Zoals Ajax vroeger de beste was, toen het nog niet hoofdzakelijk om geld ging, bedoel je?

Of het nou om Ajax of een andere club gaat, de charme is dat met een goede opleiding clubs leuke resultaten kunnen behalen. Door het grove geld dat in het buitenland tegenwoordig wordt betaald voor Nederlandse talenten, verliest het voetbal voor mij aan charme. Ik heb het dan niet alleen over transfergelden, maar ook salarissen. Daar kunnen Nederlandse clubs niet goed meer tegenop.
draakje
 draakje - woensdag 03 september 2008 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 september 2008 - 20:53 schreef Thomas het volgende:

[..]

Of het nou om Ajax of een andere club gaat, de charme is dat met een goede opleiding clubs leuke resultaten kunnen behalen. Door het grove geld dat in het buitenland tegenwoordig wordt betaald voor Nederlandse talenten, verliest het voetbal voor mij aan charme. Ik heb het dan niet alleen over transfergelden, maar ook salarissen. Daar kunnen Nederlandse clubs niet goed meer tegenop.
Nee, ik ben het helemaal met je eens. Nog afgezien van het feit dat ik het belachelijk vind om iemand zo´n salaris te bieden. Het staat niet meer in verhouding tot hetgeen je presteert.

Ik kan me nog herinneren dat Ajax in 1987 de Europacup 2 won (die had je toen nog) en Henk Spaan daar in Het Parool een prachtig gedicht over schreef. Ik ken het niet uit mijn hoofd, maar er kwamen de volgende regels in voor:

... wordt Rijkaard weggekocht.
Ajax, een ijskristal
Het smelt al aan de randen ...

En hij had gelijk, want alle Ajax-spelers werden toen zo´n beetje weggekocht. En dat was 21 jaar geleden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Amerikaanse Ontwikkeling,,Moet nederland er ook aan geloven???









0.0073499