BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Tivoli speelt aantrekkelijker dan PSV en andere gedachten over speelronde 2

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 14 september 2008 - 23:00   quote  deeplink  
We kunnen er na de 2e speelronde nog niet veel van zeggen. Er zijn nog 96 punten te laaien.

Marco van Basten wisselde Huntelaar bij een 1-0 voorsprong omdat deze niet paste in het countervoetbal dat gepland stond om de 1e winst binnen te slepen. Het is nu duidelijk de uitspraken van Marco bij zijn aantreden als bondscoach over dominant en attractief voetbal uit de koker kwamen van ‘buddy’ Kees Jansma. Kijk Edgar Davids als prediker van catenachio is begrijpelijk maar van de hoofdcoach van Ajax? Terug naar het begin van de zestiger jaren van de vorige eeuw toen Ajax ook bekend stond om zijn defensieve spel? Het lijkt wellicht allemaal wat gekker dan het is. Marco wil gewoon niet verliezen en als de aanvallers maar naast, over en in de handen van de keeper blijven schieten is het best.

Voor Feyenoord lijkt het goed nieuws dat Ajax won omdat de Amsterdammers dan misschien wat meer ontspannen aan de aftrap verschijnen in de Kuip. Op papier lijkt Ajax nog steeds te sterk maar je weet het nooit in een klassieker. Feyenoord moet fel en geconcentreerd spelen maar vooral oppassen voor de counter. Slakken Lucius en Hofland moeten dus maar achterin blijven hangen of zo.

De eerste coach is ontslagen in het betaald voetbal, Jurrie Koolhof van Cambuur. Ben benieuwd of het helpt. Blijft rommelen daar in Leeuwarden, maar blijkbaar is er geld zat voor wanbeleid. 3 gewonnen 3 verloren lijkt mij een redelijk begin. Zien we Cambuur terug in de Hoofdklasse volgend jaar? En wordt het zaterdag of zondagamateurs. Het zou een mooie straf zijn van de voetbalgoden.

In ander nieuws
De oud-Feyenoorder Dirk Kuijt, vorige week geprovoceerd door mij, speelde zijn beste wedstrijd tot nu toe voor Liverpool Football Club. Scoren gaat hem blijkbaar makkelijker af in de Champions League maar de assist op Babel was goed sportmanship. Gefeliciteerd Dirk.

Het vertrek van Ruud Gullit heeft niet veel uitgemaakt voor de LA Galaxy. Ze staan nog steeds stijf onderaan in de Western Division in de States. Dus Cambuur is gewaarschuwd.

De amateurs
Tivoli won met 2-1 van Essche Boys. Dit is is een geweldig resultaat. Gefeliciteerd. Stratummers en andere Eindhovenaren steun uw Tivoli! Er is een weg naar de profs.

FC Lienden van Hans Kraaij junior won met 2-0 bij de Bataven. Dat gaat goed.

Hoe pakten de voorspellingen uit:
Tussen haakjes de voorspelde uitslagen door mij, de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet op moment van publikatie afgelopen vrijdag (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

Heerenveen-Heracles 2-2 (3-1 voorspeld) (1.43/5.1/8.8 £22.194)
Heracles oogde frisser en ondanks hilarisch verdedigen van de Almeloërs konden ze een mooi gelijkspel in de wacht slepen. Na de snelle openingstreffer begonnen de Friezen als snel tien, tien, tien te roepen (in het Nederlands of is het in het Fries hetzelfde?). Na de 2-0 gingen ze daar mee door. Owee de voetbalgoden onstemd gaven de Heraclieden er twee.

PSV-Sparta Rotterdam 1-0 (3-1 voorspeld) (1.17/9.2/21 £15.681)
Dit was dus een zaadwedstrijd. Ik kan alle Eindhovenaren aanraden Tivoli te steunen bij de uitwedstrijd tegen WVZ.

Feyenoord – FC Volendam 5-0 (5-2 voorspeld) (1.3/6/12 £527)
Met 3 lastige wedstrijden voor de boeg kwam deze overwinning goed uit. Diego Biseswar is een goede speler, balvast, sterk, redelijk doelgericht en uit de eigen kweek. Ook Fer, Wijnaldum, Janota en Schet hielden zich goed staande. Volendam is wellicht niet helemaal maatgevend maar voor het zelfvertrouwen was deze wedstijd goed. De Cler maakte in de 2e helft twee behoorlijke fouten die tegen Ajax fataal kunnen zijn. Als Ajax op de counter gaat spelen wordt het een linke wedstrijd voor de Rotterdammers. Mols maakte de 90 minuten vol. Uit een interview in Feyenoord TV maakte ik op dat hij op een semi-prof basis speelt. Als het geen grap was; grote klasse.

FC Twente - NEC 1-1 (3-1 voorspeld) (1.79/4/4.8 £6.285)
Twente verzuimde te scoren. NEC was beter in de 2e helft dus dit gelijke spel was verdiend.

ADO Den Haag – AZ 3-0 (3-0 voorspeld) (3.95/4/1.94 £10.260)
Van Gaal vond dat AZ goed gespeeld had. Het was weer zonder passie en als de verdediging onder druk wordt gezet houden ze geen stand. Let op: volgende week staat Demy de Zeeuw in de basis tegen PSV. Ik zit er regelmatig naast met mijn voorspellingen, maar deze had ik helemaal goed!

Ajax – Roda JC 1-0 (2-2 voorspeld) (1.37/5.5/9.4 £713)
Ajax was sterker maar faalde in de afwerking. 10 minuten voor tijd werd Huntelaar bij een 1-0 voorsprong gewisseld omdat Ajax op de counter ging spelen en KJ daar minder geschikt voor is. Pfff Ajax thuis op de counter spelen, het is wat. Overigens is het wel zo dat de Amsterdammers in vorm beginnen te komen en dat Feyenoord veel geluk nodig zal hebben om gelijke pas te kunnen houden.

NAC Breda – Willem II 1-3 (4-2 voorspeld) (1.85/3.85/4.5 £502)
“….volgens SEEEPR© gaat Willem II direct degraderen en ook NAC scoort laag in deze ranking. Dit zegt natuurlijk niets over de wedstrijd van aanstaande zondag”…. NAC was slordig in de afwerking en de verdediging van de Bredanaars was niet zo degelijk als anders. Als Demouge blessurevrij kan blijven is hij een intrigerende spits. Ook voor topclubs.

De Graafschap – Vitesse 1-0 (1-4 voorpeld) (2.78/3.45/2.7 £952)
Westerhof moet snel aan het werk. Vites hangt als los zand aan elkaar. Met een beetje pech was de nederlaag groter uitgevallen. De Graafschap was niet goed maar er wordt met passie verdedigd en dat kan de Superboerern redden dit jaar.

FC Groningen – FC Utrecht 2-0 (3-1 voorspeld) (1.71/4.2/4.9 £1.208)
Vito Wormgoor speelde onopvallend en nog wat onwennig. Het doelpunt van Granqvist werd veroozaakt door pathetisch verdedigen. Als je nu ook al bang wordt om een overtreding te maken en daarom maar niks doet ben je rijp voor de slacht. Willem de Afwezige laat zijn persconferenties etcetera nog steeds over aan van Loen. Is Willem nou leuk of is het gewoon een beetje een zeikerige ouwe vent aan het worden?

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (7 uit 18)
Sportdwaas (6 uit 18, 2 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.fannation.com/blogs/show/147182

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
Woenselnaar
 Woenselnaar - maandag 15 september 2008 - 13:06   quote  deeplink  
hee, die voetbalclub (mijn voetbalclub) heet WVVZ, niet WVZ!!!
Potjandorie.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 15 september 2008 - 14:39   quote  deeplink  
Mijn oprechte excuses. Ga je kijken naar deze topper
Luckie
 Luckie - woensdag 24 september 2008 - 13:48   quote  deeplink  
Jah!! W.V.V.Z. Wij Voetballen Voor Zakgeld

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Tivoli speelt aantrekkelijker dan PSV en andere gedachten over speelronde 2









0.0086879