BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Makkers staakt uw wild geraas

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 24 september 2008 - 13:33   quote  deeplink  
Nu de samenvattingen van het voetbal weer terug zijn bij Studio Sport en Studio Voetbal is het weer zo dat de nadruk wordt gelegd op de negatieve kant in en rond het voetbalveld.

Studio Voetbal laat geselecteerde beelden zien van (vermeende) overtredingen die naar de smaak van de programmamakers bestraft dienen te worden. Het is duidelijk dat de samenstelling en keuze van de beelden niet volledig is voor wat betreft wat er allemaal op en rond de velden voor narigheid gebeurd.

Studio Sport besteedt inmiddels ook weer veel aandacht aan de spreekkoren.

Je kunt er van vinden wat je wil maar het is nu volgens de regels zo dat clubs bestraft kunnen worden voor akelige spreekkoren en erger wangedrag van de supporters. Dat kan dus geldboetes, puntenaftrek en uitsluiting van (internationale) competities in houden. Wellicht is het psychologisch voor de samenleving beter als er via stadionbezoek een uitlaatklep voor opgekropte frustraties is maar dat is wetenschappelijk moeilijk te bewijzen.

Dat Studio Sport en ander media met name ADO, Feyenoord en Ajax op de korrel nemen is journalistiek onjuist maar nu eenmaal een voldongen feit.

Stadionbezoek is er om je club aan te moedigen en persoonlijk vind ik het wel geoorloofd hondelul etc te roepen bij een scheidsrechterlijke beslissing die dubieus lijkt. Spelers uitfluiten is ook best.

De reputatie van het gedrag van de Feyenoord supporters is nu echter nationaal en internationaal van dien aard dat 1 incident voldoende is voor zware straffen.

Als we dat allemaal nou weten lijkt het me beter het gedrag aan te passen, en slechts de voetbalploeg te steunen. Met akelige spreekkoren lozen we misschien eigen frustraties maar de club is er niet mee geholpen.

Feyenoord is 2 jaar geleden een mooie kwartfinale tegen Tottenham door de neus geboord door een stelletje leipo´s dat Nancy op stelten zette.

Als de wedstrijd gespeeld is moeten we lekker een biertje gaan drinken en denken aan de volgende wedstrijd.

De NOS zou zelf het goede voorbeeld kunnen geven door niet eindeloos proberen aan te tonen dat scheidsrechters er naast zitten en zo ontzettend veel nadruk te leggen op de randtoestanden. Het lijkt wel of de NOS wil dat er na elke wedstrijd een rechtszaak komt die de rechtmatigheid van de uitslag vaststeld.

Van Basten erkende dat Ajax slecht speelde en dat punt voor zowel Ajax als Feyenoord was dus meer dan verdiend.

Op naar de volgende wedstrijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2008 door sportdwaas --
F.L.E
 F.L.E - woensdag 24 september 2008 - 16:06   quote  deeplink  
Ach we willen in Nederland nogwel eens roomser dan de paus zijn. We roemen altijd de sfeer tijdens de Engelse en Schotse toppers . Daar word zo mooi naar elkaar gezongen en de sfeer is prachtig. Het zou misschien wel eens aardig zijn om de vertaling van de liederen te krijgen .....Ik kan wel voor wat Celtic -Rangers liederen zorgen b.v. Een cabaretier, zanger, politicus mogen trouwens van alles zeggen, ik kan me nog herrineren dat er eentje de koningin in haar kont wilde neuken, maar in een voetbalstadion moeten er 40.000 modelburgers zitten.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 24 september 2008 - 16:20   quote  deeplink  
precies, weet nog de eerste keer dat studio sport aandacht bestede aan het "hamassen" moesten ze het ondertitelen omdat je anders niet hoorde wat er geroepen werd. Denk dat de media de grootste stimulator is geweest voor extreme spreekkoren in de stadions.
Vaak blijken "ludiek" bedoelde liedjes buiten de context van een beladen wedstrijd, onsmakelijk, maar dat zijn de grappen van grachtengordeldier v/h Hek ook vaak genoeg.
draakje
 draakje - woensdag 24 september 2008 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2008 - 16:06 schreef F.L.E het volgende:
ik kan me nog herrineren dat er eentje de koningin in haar kont wilde neuken,
Maar dat is kunst!
girdie
 girdie - woensdag 24 september 2008 - 18:47   quote  deeplink  
haha FLE, ja da was een geweldige sketch van HT!
maar waar het om gaat: laten we ons gewoon netjes gedragen. Waarom vinden mensen zoals Sportdwaas het tegenwoordig normaal dat een scheids voor 'hondelul' wordt uitgemaakt. natuurlijk kun je het niets eens zijn met zijn beslissing, maar waarom uitschelden dan?
en over nancy en dat soort incidenten hoeven we het helemaal niet te hebben...
montyPFC
 montyPFC - woensdag 24 september 2008 - 20:22   quote  deeplink  
Ja wat is kunst. die TIFO actie was ook kunst. En de 2-2 ook. En het gezang vanaf de tribunes is ook kleinkunst. dus waar hebben het over.
De koningin zou ik niet in haar kont willen neuken, maar over een paar jaar met een nieuwe vorstin wel hoor. Er zijn wetten voor nml majesteitschennis. Maar wel meer valt of staat bij handhaving van wetten, zo verrot de maatschappij.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 25 september 2008 - 09:50   quote  deeplink  
laat ze zich ff druk gaan maken over de echte problemen in de maatschappij.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 25 september 2008 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2008 - 18:47 schreef girdie het volgende:
haha FLE, ja da was een geweldige sketch van HT!
maar waar het om gaat: laten we ons gewoon netjes gedragen. Waarom vinden mensen zoals Sportdwaas het tegenwoordig normaal dat een scheids voor 'hondelul' wordt uitgemaakt. natuurlijk kun je het niets eens zijn met zijn beslissing, maar waarom uitschelden dan?
en over nancy en dat soort incidenten hoeven we het helemaal niet te hebben...
Hondelul is volgens mij al sinds de zestiger jaren van de vorige eeuw normaal. Klinkt ook grappig Hondelul beetje uitrekken honnnnndeluuuuuuuuuuul. Islamieten zullen er wel een probleem mee hebben. Kunnen ze paaaaaaaaaaaardeluuul roepen. Zijn ook langer....
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - donderdag 25 september 2008 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2008 - 18:47 schreef girdie het volgende:
haha FLE, ja da was een geweldige sketch van HT!
maar waar het om gaat: laten we ons gewoon netjes gedragen. Waarom vinden mensen zoals Sportdwaas het tegenwoordig normaal dat een scheids voor 'hondelul' wordt uitgemaakt. natuurlijk kun je het niets eens zijn met zijn beslissing, maar waarom uitschelden dan?
en over nancy en dat soort incidenten hoeven we het helemaal niet te hebben...
Ik weet niet maar een scheidsrechter werd ook in de veel vroegere jaren voor hondelul uitgemaakt. Is nu zelfs al not done!!!!! In jaren zeventig heb ik dat al gehoord. (op oude beelden overigens want ben uit eind zeventig)
Bokito
 Bokito - donderdag 25 september 2008 - 20:07   quote  deeplink  
ze roepen toch geen hondelul ???
ik dacht : onbenul

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Makkers staakt uw wild geraas









0.0075829