BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Liggende gelden, Wat wil een oude dame?,Kapitan Rot. Eredivisie week 4

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 27 september 2008 - 17:04   quote  deeplink  
Of de uitlatingen van Gert Jan Verbeek helemaal aansluiten bij de ambities van overige bestuursgeledingen van Feyenoord en de supporters waag ik te betwijfelen. Maar het is wel realistisch en getuigt van het feit dat GJ Verbeek meer dan enig ander trainer oog heeft voor het grotere geheel in het betaald voetbal.

Als Verbeek de jeugd blijft brengen, al is het uit noodzaak, kan de ‘liggende gelden’ positie van Feyenoord wellicht ook verbeteren. De liggende gelden van Ajax € 100 miljoen plus opgehaald bij de beursgang van de NV, zijn inmiddels bijna opgesoupeerd dus moet ook daar weer naar de jeugd worden gekeken. Al met al een goede ontwikkeling.

Heerenveen, Groningen en Twente (paar keer gered weliswaar door de gemeente) staan er financieel beter voor dan de volksclub uit Rotterdam-Zuid. Maar dit kan allemaal snel veranderen door een slecht jaar en de voorsprong bij de scouting kan ook zo weg zijn.

In ander nieuws
Mark van Bommel, Kapitän Rot, staat onder druk bij FC Bayern. De vele rode kaarten en matig spel beginnen de stoere middenvelder parten te spelen. Mark moet proberen zich iets onopvallender te gedragen in het veld.

Met Rafael vdV gaat het ondertussen goed in Real Madrid. De bankzitter bij Ajax in de ‘Koeman-tijd’ scoort er lustig op los. In die tijd stuurde Sportdwaas nog een ingezonden brief naar VI dat deze jongen prima in het sexy elftal van Gullit paste. Het idee is nooit opgepikt en de rest is geschiedenis.

Van der Vaart ole en samba youtube filmpje te zien op www.sportdwaas.blogspot.com

Volgens de Bild beraadt Dick Advocaat zich over zijn toekomst bij Zenith St. Petersburg. Hij zou meer tijd bij zijn familie willen doorbrengen. Mijn inschatting is de Dick er nog een jaartje aan vast plakt.

De amateurs
Rijnsburgse Boys bereikte de volgende ronde ten koste van RBC. Het verbaast mij niets. Waar de media altijd zeggen dat het zo geweldig is dat er in Engeland kleine clubs ver komen in de FA Cup is het in Nederland zo dat er ach en wee wordt geklaagd als topclubs wat moeite hebben te scoren tegen elftallen die zich volledig ingraven. Als het aan de media ligt kunnen we de prijzen uitdelen aan clubs die geacht worden daar recht op te hebben. Wat een onzin.

Jupiler League
Dordrecht versloeg het sterkere Zwolle met 4-0 maar blijft laatste.

KNVB Beker
Er waren een paar leuke wedstrijden en sommige profclubs hadden het lastig bij de amateurs. Ik vind het wel leuk dat knock-out systeem waarbij slaperige profclubs zomaar verrast kunnen worden. FC Lienden van Hans Kraaij Jr plaatste zich ook voor de derde ronde.

De voorspellingen
Vorige week zat ik er behoorlijk naast maar we gaan gewoon door met mijn prognoses die zijn gebaseerd op hoop en gevoel.

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet op moment van publikatie afgelopen zaterdag (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

FC Twente – De Graafschap 3-1 (2.88/3.45/2.72 £7.909)
Zou den Ouden weer een strafschop versieren? Het zou een record zijn denk ik De Superboeren die meestal na de feestdagen en carnaval instorten acht ik niet een staat voor een stunt te zorgen,

Willem II - AZ 2-2 (3.15/3.8/2.32 £7.573)
Willem II is redelijk in vorm en AZ nog niet echt dus een gelijkspel zou mooi zijn voor de Alkmaarders.

NAC-Breda – sc Heerenveen 2-1 (3/3.55/2.5 £8.234)
De verdeding van NAC moet in staat worden geacht Harrenfaen’s aanval lam te leggen.

PSV – Volendam 6-0 ( 1.16/9.2/30 £66.236)
De hoge inzet bij Betfair.com is verrassend te noemen gezien de ‘odds’. Ik verwacht geen verrassing hier. Dit is wat de dokter voorschreef voor een aangeslagen PSV. Of was dat Jong PSV.

FC Groningen - Feyenoord 2-3 (2.48/3.45/3.15 £15.881)
Het zal niet makkelijk worden voor de Rotterdammers maar als het kanon uit Wychen op scherp staat moet het lukken hier voor de verrassing van het weekend te zorgen. Een lawaaiege €borg moet een goede motivatie zijn. Bij de bookmakers is FC Groningen de favoriet.

Ajax - Vitesse 7-1 (1.27/6.8/13 £4.498)
Als Ajax zo speelt als afgelopen donderdag tegen FC Utrecht en de scheids een oogje toeknijpt bij schoppende en slaande Ajacieden wordt het een slachting in de Arena.

Sparta Rotterdam – Roda JC 1-2 (2.68/3.65/2.68 £682)
Roda maakt de hoge SEEEPR© klassering niet waar. Het lijkt me verstandig voor Atteveld zijn problemen met de selectie bij te leggen en Meeuws weer op te stellen. Maar het is waarschijnlijk te laat. In Amerika zouden ze dat ‘a death man walking’ noemen. Toch denk ik dat Roda te sterk is voor Sparta. Een interim-schap voor van Tiggelen lijkt er ook weer aan te komen. De bookmakers zien gelijke kansen. Dus wie weet een gelijkspel.

ADO Den Haag-FC Utrecht 4-1 ( £893)
FC Utrecht werd donderdag overlopen door een dynamisch Ajax. Is er nog puf om het opportunistische ADO van het lijf te houden. Ik denk van niet.

NEC – Heracles Almelo 2-0 (1.63/4.1/6.2 £2.615)
Leroy Fer staat in de belangstelling van Juventus en volgens mij Mario Been ook. Heracles speelt fris voetbal maar Mariodonna verzint wel een list om zijn NEC weer op het winnend pad te krijgen. Waarom kloppen er geen grote clubs aan voor Peter Wisgerhof?

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (11 uit 27)
Sportdwaas (7 uit 27, 2 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.fannation.com/blogs/show/147182

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 september 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Liggende gelden, Wat wil een oude dame?,Kapitan Rot. Eredivisie week 4









0.0072300