BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord zoekt vermogende supporters

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 27 september 2008 - 22:27
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Feyenoord zoekt vermogende supporters (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - zaterdag 27 september 2008 - 22:30   quote  deeplink  
Feyenoord zoekt vermogende supporters

Financieel directeur Onno Jacobs laat in het Feyenoord Magazine weten dat de club nog twaalf vermogende Feyenoord fans zoekt die elk vijf miljoen willen lenen aan de club. Feyenoord geeft daarvoor drie procent op het geïnvesteerde vermogen. Daarboven op krijgen ze faciliteiten als luxe stoelen, toegang tot de bestuurskamer en andere exclusieve voordelen. Daarnaast is er de zekerheid dat het terugbetalen een jaar na de ingebruikname van het stadion begint. 'In feite lopen deze investeerders geen risico, terwijl wij in de tussenliggende jaren de middelen hebben om een elftal te formeren dat om de prijzen moet meedoen.'

Legioen Weblog
derq
 derq - zondag 28 september 2008 - 00:53   quote  deeplink  
wij beheren het geld en krijgen er rente over. goede deal.
girdie
 girdie - zondag 28 september 2008 - 01:09   quote  deeplink  
creatieve oplossing om meer financiele armslag te krijgen. is ook hard nodig willen we kunnen concurreren met top in NL en uiteindelijk in Europa. Maar gaat het lukken?
Danny.K
 Danny.K - zondag 28 september 2008 - 03:10   quote  deeplink  
Goed plan.
hotjumper
 hotjumper - zondag 28 september 2008 - 08:37   quote  deeplink  
en je hebt weer 60 miljoen schuld erbij, je neemt een voorschot op een "onzekere toekomst."
F.L.E
 F.L.E - zondag 28 september 2008 - 09:54   quote  deeplink  
Feyenoord geeft 3% op het geinvesteerde vermogen. Op iedere willekeurige deposito rekening krijg je al meer dan 5% rente.
En je hebt na het ingebruikname van het stadion de eerste jaren nog geen extra inkomen omdat er nog ff 60 miljoen moet worden terugbetaald.
Ik zie meer in een andere shirt sponsor die substantiele bedrage zoals in 020 gaat betalen. Ook met de eventuele nieuwe kledingsponsor ( Puma ) moet er toch meer geld op te halen zijn. Zoals het uitbrengen van een casual kledinglijn Ik zie liever dat er geprobeerd word om op deze manier meer geld te genereren dan dat we ons weer voor veel geld in de schulden gaan steken.
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 28 september 2008 - 13:03   quote  deeplink  
Dit kan een goed idee zijn, mits er verstandig mee wordt omgegaan
De rente is niet zo gek hoog
En voor 60 miljoen kun je mooie spelers kopen
Als je maar één keer in de championsleaque komt heb je gauw 20 miljoen verdiend
En als je eenmaal in de championsleaque bent krijg je ook meer grote sponsors
Dan komt er ook weer meer geld binnen

Maar de andere kant is:
Als er geen prestaties komen zit Feyenoord in de problemen
Dan kan de club failliet gaan

Ik denk dat dit een goed idee is van Feyenoord
Ik heb wel vertrouwen in het aankoopbeleid va Bosz
Met weinig geld heeft hij toch goeie spelers gehaald
Ik wil wel eens zien hoe hij het doet met meer geld
F.L.E
 F.L.E - maandag 29 september 2008 - 00:31   quote  deeplink  
Die lage rente is nou net in deze tijd de reden dat er niemand geld instopt.
En begin alstublieft niet weer over de superaankopen van Bosz want ik kan ook wel een rijtje mislukkingen opnoemen.
derq
 derq - maandag 29 september 2008 - 01:29   quote  deeplink  
ik snap niet dat mensen die bijv 100+ miljoen hebben feyenoord niet 1 of 2 miljoen kunnen schenken..
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 september 2008 - 01:29 schreef derq het volgende:
ik snap niet dat mensen die bijv 100+ miljoen hebben feyenoord niet 1 of 2 miljoen kunnen schenken..
Mensen die 100+ Miljoen hebben, hebben dat niet bij elkaar gekregen door zomaar hier en daar een miljoentje weg te geven.

Hoe meer ik er over na denk hoe gevaarlijker ik het plan vind. Door een schuld aan te gaan van 61.800.000 trek je een zware wissel op de toekomst. Het zou beter zijn om de scouting te verbeteren. Dat in combinatie met de goede jeugdopleiding die we hebben zou op termijn ook de nodige munten op moeten leveren om gerichtte aankopen te kunen doen.
F.L.E
 F.L.E - maandag 29 september 2008 - 10:07   quote  deeplink  
Verder is in Nederland geld weggeven cq schenken fiscaal niet erg aantrekkelijk.
Zoals ik al in een eerdere posting aangaf zie ik ook meer in een nieuwe hoofdsponsor en kleding sponsor die substantieel meer gaan betalen. Als de sponsoring van deze beide richting 020 bedragen kunnen gaan heb je per jaar 8 miljoen meer aan inkomsten. Aangezien het nieuwe stadion pas in 2016 gereed zal zijn betekend dit 8x8 miljoen is een slordige 64 miljoen.
Indien Feyenoord de scouting en jeugdopleiding als speerpunt vsan de organisatie wil neerzetten moet het toch mogelijk zijn om van de transfer opbrengsten gericht de "extra" klasse te kopen indien die niet binnen de jeugd aanwezig is.
Ook ik ben er een beetje huiverig voor om Bosz een zak geld van 60 miljoen te geven.
Je kan zomaar de pech hebben dat een paar dure aankopen geblesseerd raken of toch niet de toppers blijken te zijn waarvoor je ze gehouden hebt.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 10:52   quote  deeplink  
Voor het fiscale gedeelte hebben ze al een plannetje (zie het Feyenoord Magazine interview met onno jacobs). Waarbij ik mij afvraag of de fiscus daar intrapt.
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - maandag 29 september 2008 - 11:44   quote  deeplink  
Wel ja joh!!!!! Toch nog niet genoeg in het rood. Hand op de knip, hand op de knip!!!! Roei dan ook eens met de riemen die je hebt. laat het dan maar eens van de jeugd afhangen. Als de jeugd de kans krijgt die ze nu krijgen en ze blijven zich ook zo ontwikkelen hebben we geen externe geldschieters nodig. Ze ontwikkelen zich steeds meer tot toppers dus we worden alleen maar beter en als een andere club ze wil hebben moet je gewoon topprijzen vragen. Geen topprijzen dan moet je ze gewoon behouden!!!! Moeten gewooneens wat zuiniger met jeugd omgaan!!! (en supporters niet meer voorliegen over bakken met geld die er zouden zijn.) DEnk dat we met eigen jeugd een grote stap voorwaarts kunnen maken. Moet er alleen voor waken dat je spelers niet te snel weg wil doen omdat ze niet goed genoeg zouden zijn. (Bisewar)Zo ken ik nog vele spelers opnoemen waarvan ik durf te zeggen dat ze in ieder geval veel meer geld hadden opgebracht als je ze echt een kans had gegeven. (Loovens, Sno, v. Persie,) Dan nog de onzinnige aankopen. Voorbeelden: Buijs eerst weg doen want niet goed genoeg en dan voor meer terug halen. Loovens!!!!!!, Zuiverloon weg doen (speler jong oranje) en dan Tiendalli terug halen. (ook rechtsback en toen de tijd een speler van jong oranje), Jordi Buijs (wedden dat we die in toekomst terug halen). Spelers die transfervrij of zonder zonder contract zijn halen als ze toekomst hebben. (wormgoor is een perfect voorbeeld) Kan beter nu weer een middenvelder in verdediging zetten toch. (Vlaar geblesseerd, Hofland geschorst) Had die Wormgoor in ieder geval eens de kans op de rechtsbackpositie kunnen geven. Had naar mijn mening nooit slechter kunnen zijn dan de spelers die we nu keer op keer weer neer zetten. Voor dat mensen gaan zeggen dat ik weer negatief ben. ZET DIE ROZE BRIL AF!!!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5173
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord zoekt vermogende supporters









0.0102818