BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ingezonden: toekomst Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 29 september 2008 - 15:55
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ingezonden: toekomst Feyenoord (FR-Fanatic)

hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 17:09   quote  deeplink  
dit geeft goed weer wat ik er van vind:

De toekomst van Feyenoord baart mij zorgen.

Buiten de niet beste sportieve prestaties lees ik nu weer dat uit de koker van de leiding een nieuw plan gaat komen. Zij zoeken 12 mensen die 60 miljoen willen gaan ophoesten, vijf miljoen ieder. Dit is zonder risico, want binnen een jaar na de oplevering van het nieuwe stadion, ergens rond 2016, begint Feyenoord met de terugbetaling van het geïnvesteerde geld. Daarbij kunnen de gulle financiers rekenen op een rente van 3 procent en krijgen zij een aantal exclusieve faciliteiten bij de thuiswedstrijden in De Kuip, waaronder toegang tot de bestuurskamer. Dit is opnieuw een plan om geld te lenen, net zoals het vorige plan de talentpool. Feyenoord gaat net zoals bij het Van den Herik tijdperk steeds dieper de schulden in. Alleen vallen de schulden nu niet op omdat zij geboekt staan onder een plan, maar het blijven leningen. Dus schulden.

De huidige directie leent en leent maar. Er verschijnt nooit eens een positief stuk met wij ontplooien een plan, een plan dat de club veel geld gaat opleveren zonder lening.

Als investeerder mag je voor vijf miljoen plaatsnemen op een luxe stoel, krijg je toegang tot de bestuurskamer en krijg je drie procent rente. Alsof mensen die veel geld hebben daarop zitten te wachten. Wanneer je financieel onafhankelijk bent koop je voor heel wat minder een luxe stoel in het stadion en ik neem aan ook toegang tot de bestuurskamer. De drie procent: als je een dergelijk bedrag bij een bank doneert krijg je heel wat meer rente. De door de directie aangebrachte argumenten zijn niet doordacht, zelfs dom. Het werken op financiers hun gemoed is het enige wat van invloed kan zijn. Hopende op hun Feyenoord-hart en dat zij daardoor willen doneren.

Alleen het rommelt binnen de club.Eerder is het bestuur van de business club opgestapt. De leden van deze club hebben geen goed woord over op de manier zoals het nu gaat. Zo ook de echte grote financiële onafhankelijke die veel voor de club overheeft, maar op het moment zijn geld niet beschikbaar willen stellen. Op de één of andere manier krijgen directieleden het voor elkaar om mensen die financieel onafhankelijk zijn te kwetsen. Daardoor valt er met hen niet meer te onderhandelen.

Groningen en ook Heerenveen hebben een flink saldo op de bank staan en zijn schuldenvrij. Als ik dan het gerommel binnen Feyenoord ziet dan baart de toekomst mij zorgen. Feyenoord zakt steeds dieper weg in het moeras. Er wordt alleen maar gepraat over een nieuw stadion, want als dat er eenmaal is dan heeft de club het lek boven. Feyenoord heeft daar geen tijd meer voor. Feyenoord kan geen acht jaar wachten. Als de leiding zo doorgaat hoeft er straks geen nieuw stadion meer te komen. Met een beleid als dit is Feyenoord straks failliet en heeft daardoor geen bestaansrecht meer. Zover laten het de financiële onafhankelijke supporters het nooit komen, daar ben ik van overtuigd. Maar ik zie deze personen zolang de huidige directie de scepter zwaait geen geld doneren. Wel als er nieuwe directie komt.

De directie moet daarom zijn conclusies trekken en in het belang van de club opstappen. De directie van Feyenoord zou gaan werken aan een beleidsplan, wat er eerder niet was. Is het beleidsplan inmiddels geschreven dan werkt het in ieder geval niet zoals het hoort, dat is wel duidelijk. Er moeten capabele mensen worden aangesteld die een multinationaal kunnen leiden, want dat zou Feyenoord moeten zijn. Dus directie trek je conclusies en raad van commissarissen doe je werk. Het mooi weer spelen is voorbij. Een club van honderd jaar moet gered worden.

H. Spel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 september 2008 door hotjumper --
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - maandag 29 september 2008 - 17:59   quote  deeplink  
Wel ja nog meer schulden!!!!! De technische leiding gaat mij steeds meer irriteren. Hebben die gasten nou echt geen verstand. Je moet uitgaan van je jeugd. Dat is de enige optie. Eerst hand op de knip en nu meer schulden aangaan????? Ze doen of ze er verstand van hebben maar denk dat de meeste supporters nog verstandiger zouden zijn.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 september 2008 - 17:59 schreef Richard Lagrouw het volgende:
Wel ja nog meer schulden!!!!! De technische leiding gaat mij steeds meer irriteren. Hebben die gasten nou echt geen verstand. Je moet uitgaan van je jeugd. Dat is de enige optie. Eerst hand op de knip en nu meer schulden aangaan????? Ze doen of ze er verstand van hebben maar denk dat de meeste supporters nog verstandiger zouden zijn.
zie je ben ik het weer met je eens. Ze moeten nu doorbouwen op de jeugd en scouting eens goed gaan aanpakken. achter deze lichting staat de volgende al weer klaar. Aangevuld met versterkingen uit b.v. het buitenland of van andere clubs, kom je een end.
Als blijkt dat talenten een echte kans krijgen bij Feyenoord, zullen er ook meer talenten voor Feyenoord kiezen. Als ze dan een tijdje in de kuip geschitterd hebben verdien je nog wat aan de verkoop, en daarvan kan je dan een speler kopen die echt een verbetering van je team kan betekenen.
dudek
 dudek - maandag 29 september 2008 - 19:26   quote  deeplink  
dit geld kom vrij over 8 jaar dus geen risico
het geld moet je terug zien op het veld niet in de bouw van het stadion
als je het van de jeugd moet hebben ben je nog 5 jaar aan het opbouwen
en als ze klaar zijn voor het eerste gaan ze weg naar het buitenland

wat is het toch fijn om voor FEYENOORD te zijn
jjh
 jjh - maandag 29 september 2008 - 19:27   quote  deeplink  
Het bestuur is juist bezig Feyenoord weer gezond te maken. Ze hebben de sculd de afgelopen jaren al gereduceerd van 35 miljoen (incl. belastingschuld) naar zo'n 10 miljoen nu. Petje af. Ze kopen geen overbodige spelers meer en kijken juist naar de jeugd. Kijk eens hoeveel jongens er nu aan de poorten rammelen. Ik denk dat Feyenoord juist goed bezig is en het bestuur volop. Feyenoord moet de vicieuze cirkel waarin het zit doorbreken en dat kan alleen maar als je geld hebt. Dus de investeringsmodellen zijn juist een goed middel.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 19:46   quote  deeplink  
Dat het goed is dat ze de schuld hebben teruggebracht staat buiten kijf, daarom is het raar dat ze deze zo snel weer willen opbouwen. Laat ze er eerst maar voor zorgen dat er een gedegen basis op het veld staat zodat we constant gaan presteren.

Na de wedstrijden tegen ajax en groningen begin ik wel optimistischer geworden mbt deze selectie. Eindelijk weer een beetje beleving.
Snoek
 Snoek - maandag 29 september 2008 - 20:40   quote  deeplink  
Het lenen vanuit een investeringsplan is niet verkeerd maar dan moeten ze zorgen dat de scouting goed op peil is en alleen absolute talenten en echte versterkingen worden aangetrokken , voor de rest nog meer jeugd doorschuiven , binnen 2 a 3 jr komt er nog een hele lichting aan , er spelen niet niks 6 feyenoord spelers in de lichting onder 16 en 6 feyenoorders in de lichting onder 17.

Alleen echte versterkingen halen en potentieele talenten halen die zowel sportief als financieeel beter kunnen worden , dan kunnen we best snel weer paar flinke stappen vooruit zetten en als het moet desnoods contracten ontbinden van spelers zoals Buys , Lee en Greene etc om weer paar onnodige salarisposten te vermijden
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 september 2008 - 21:10   quote  deeplink  
Ik vind het een matig stuk om eerlijk te zijn. Veelal loze, slecht onderbouwde beweringen.

Lachwekkend is deze zin:
"De huidige directie leent en leent maar. Er verschijnt nooit eens een positief stuk met wij ontplooien een plan, een plan dat de club veel geld gaat opleveren zonder lening."

ja hehe, tenzij we het geld van een boom kunnen plukken, zal er altijd eerst geld geleend moeten worden om meer geld te genereren. (als je tenminste niks te besteden heb, zoals Feyenoord op dit moment)

Ook deze zin raakt kant noch wal:
"Wanneer je financieel onafhankelijk bent koop je voor heel wat minder een luxe stoel in het stadion en ik neem aan ook toegang tot de bestuurskamer."

Je koopt geen plek in het stadion, maar je krijgt dit erbij omdat je Feyenoord geld leent dat je vanaf 2016 gegerandeerd terugkrijgt + 3% rente. Lijkt me geen slechte deal. Voor de investeerders zit er eigenlijk weinig risico aan. Het enige is dat ze tijdelijk niet bij hun 5 miljoen kunnen, maar dat krijg je na 8 jaar gegarandeerd weer terug. Door de inflatie wordt rente teniet gedaan gok ik zo, waardoor ze er wat geld betreft niet op vooruit zullen gaan. Maar ze krijgen dus wel inspraak bij Feyenoord en allerlei exclusieve faciliteiten.
Voor Feyenoord is het plan ook gunstig, ze kunnen de lopende schulden aflossen en bovendien voor zo'n slordige 45 miljoen investeren in nieuwe spelers of waarin dan ook. Het nieuwe stadion levert kennelijk zoveel meer aan inkomsten op dat de lasten na 2016 aanvaardbaar zijn.
Volgens mij heeft het bestuur met dit plan een win-win situatie gecreeerd. Vooral als het investeerders met een Feyenoord-hart zijn.

Als laatste, dat eeuwige gezeik op het huidige bestuur. Bosz en co hebben er wel mooi voor gezorgd dat er én versterkingen kwamen én de schuld werd gehalveerd. Zo slecht kan het dan niet zijn lijkt mij.
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 21:25   quote  deeplink  
Ach je zou eens kunnen proberen de tering naar de nering te zetten, bouw eens door op de jeugd, verbeter je scouting, probeer wat te verdienen aan de spelers die je hebt opgeleid en koop alleen wat je kan betalen en ook daadwerkelijk een versterking is. Talenten zullen dan ook graag naar Feyenoord komen omdat ze weten dat ze daar een echte kans krijgen etc...uit eindelijk heb je dan een goede basis waarmee je echt kapitaal kan gaan genereren. Dan moet het nieuw stadion maar even wachten...
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 29 september 2008 - 22:10   quote  deeplink  
niks kopen, niks geldschieters. Gewoon jeugd met een paar goed gemotiveerde routiniers. Weg met dat cocacolamannetje Woerts en Jacobs. Voormalig lakeien en hofnars van Jorien (die overigens heeft voorkomen dat Feyenoord bij gemeente moest aankloppen)
dudek
 dudek - maandag 29 september 2008 - 23:32   quote  deeplink  
ik snap iets niet
hoor net feyenoord te koop voor 200 miljoen
200 miljoen gaat naar feyenoord
min schuld 15 miljoen = 185 MILJOEN
Maar we houden de club kleuren en blijven in rotterdam
de nieuwe eigenaar kan gelijk voor 185 MILJOEN SPELERS HALEN
EN DE SPELERS die we nu hebben leveren ook miljoenen op
elke maandag vrolijk naar me werk en lachen om andere clubs
het lijk wel of ik droom
maar ja de club is van ons
we hebben nu veel te vertellen
over aankoop en verkoop
er is volop geld
en met het nieuwe stadion zijn we uit de zorgen
er zijn maandagen dat er niet gelachen word om feyenoord op me werk
IK SNAP HET NIET
maar wat is nou het verschil met nu en als DAGOBERT DUCK komt
hotjumper
 hotjumper - maandag 29 september 2008 - 23:40   quote  deeplink  
en ik begrijp hier niets van leg eens uit wat je nu bedoeld
dudek
 dudek - maandag 29 september 2008 - 23:55   quote  deeplink  
wat is het fijn om voor FEYENOORD te zijn
maar ik hunker naar glory na al die jaren
wie niet met een FEYENOORD hart
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 30 september 2008 - 00:07   quote  deeplink  
verlang ook naar succes maar niet ten koste van alles, wil niet nog eens zo'n kampioenschap meemaken als in 84 toen die analfabeet uit betondorp alle credits kreeg...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ingezonden: toekomst Feyenoord









0.0094740