BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Heihof nu weer zware gang voor amateurs. Eredivisie speelronde 4 een terugblik

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 29 september 2008 - 22:00   quote  deeplink  
Met de keeper van Volendam heb je gewoon wat meer vierkante centimeters in het doel. De Beer van de Meer, het lek van PEC en Heinz Stuy waren ook best gebouwde keepers. Het athletisch vermogen van Jeroen Verhoeven is verbazingwekkend. Hij springt hoog en was goed tegen PSV en maakt wederom de prestatie van Feyenoord tegen Volendam des te verbazingwekkender.

NAC zet de goede prestatie van vorig jaar voort. Een goede defensie en een aanval nu aangevuld met een shotvaardig Amoah maken de Bredanaars goede kans op een positie bij de eerste 5.

Met een ‘slip of the pen’ heb ik gewag gemaakt van ‘schoppende en slaande Ajacieden’ in mijn voorbeschouwing. Het spreekt voor zich dat ik verwees naar de gebeurtenissen in het bekerduel met Utrecht waarin beide partijen zich niet onbetuigd lieten. Het spreekt in feite voor zich maar om misverstanden te voorkomen:... In elke voetbalwedstrijd laten spelers hun handen wapperen en wordt er stevig geschopt geslagen en getrokken....

Sportdwaas is een groot voorstander van het afschaffen van het kaartenfestival, het leidt slechts tot appellerende spelers en oververhitte toeschouwers. De arbiters krijgen zo ook een veel te grote invloed en dat is wellicht goed voor de gokbazen maar slecht voor het spelletje. Mijn idee is dat een speler na herhaaldelijk wangedrag verplicht gewisseld moet worden en als dat nodig wordt geacht door een commissie van wijze mannen en Barbara Barend een forse geldboete moet worden opgelegd of/en een aantal wedstrijden zonder geld moet spelen. Dan houdt het wel op. Je moet die mannen in hun portmonnee raken.

Ondertussen heeft Feyenoord een manier gevonden om zichzelf elke wedstrijd in de voet te schieten. Nu was het Hofland die in de 9e minuut de losgebroken Berg ten val bracht. Hoewel hij de rode kaart terecht vond had Kevin naar zijn mening Berg niet aangeraakt. Interessant.

Feyenoord heeft uit al tijden geen wedstrijd meer gewonnen en ook thuis heeft iedereen een kans tegen de Rotterdammers. Het is misschien te vroeg om te zeggen dat de investeringen in de routiniers vorig seizoen Feyenoord nog niet veel verder hebben geholpen, maar mij stellen ze het meest teleur afgezien van Giovanni van Bronckhorst en De Cler (6minnetje). Ik hou vertrouwen in GJ Verbeek maar de discipline en voetbalslimheid moeten terugkomen op het veld. Timmer moet even naar een rusthuis. Overigens verrichte Henk een paar spectaculaire redding zodat het achteraf gezien helemaal onnodig was Berg uit evenwicht te brengen. Als Tomasson en Makaay wat gerichter hadden geschoten had er nog een gelijkspelletje in kunnen zitten. Uithuilen en verder maar. Pas als GJ het gaat hebben over een gifbeker net als zijn voorgangers ga ik het echt someber inzien.

Voor alle voetbalsupporters om op te vrolijken de Lama’s met Feyenoord’s nieuwe clublied!

In ander nieuws
De scoringsmachine Alfons Alves raakt maar niet op dreef in Engeland. Een terugkeer naar Nederland is niet uit te sluiten. En zoals eerder gezegd maakt de verdediging en het middenveld dat elke keeper van PSV er goed uitziet.
Ronaldinho scoorde weer eens een belangrijke treffer in de Milanese stadsderby en Mark van Bommel ging ten onder met Bayern maar Klinsmann blijft de Limburger een Super Kerl vinden. Kijk dat is nog eens loyaal.

Jerrel Hasselbaink stopt ermee. Misschien kan Bosz proberen dit kanon als breekijzer nog voor de rest van het seizoen naar Feyenoord te halen. In ieder geval chapeau voor deze altijd hard schietende speler.

De amateurs
De volksclub Tivoli uit Eindhoven maakt een vliegende start dit jaar. Na vier wedstrijden hebben ze al meer punten dan vorig seizoen. Alle clubs reizen nu eindelijk weer met lood in de schoenen naar de Heihoef. Binnen 10 jaar moet het mogelijk zijn dat er een 3e profclub is in Eindhoven.

Jupiler League
De Belg Gunter Thiebaut scoorde weer voor MVV en zal in de winterstop ongetwijfeld verkassen.

KNVB Beker
De loting is gunstig voor Ajax en Feyenoord zou leuk zijn als ze elkaar voor of in de finale tegenkomen.

De voorspellingen
Vorige week zat ik er behoorlijk naast maar deze week rehabiliteer ik mij enigszins.

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet op moment van publikatie afgelopen zaterdag (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

FC Twente – De Graafschap 3-0 (3-1 voorspeld) (2.88/3.45/2.72 £7.909)
Goede overwinning en vooralsnog is Twente nog niet geklopt in de competitie. Het ziet er allemaal goed uit en McLaren maakt ook van mij een ‘believer’. Jolly good working down here in the country with Munsterman.

Willem II - AZ 2-5 (2-2 voorspeld) (3.15/3.8/2.32 £7.573)
Alle ballen vielen goed. Maikel Aerts is zo een keeper waarvan ik dan denk dat als hij wil alles kan pakken. Maar hij pakt liever wat anders. El Hamdoui en Dembele gingen als de brandweer, doen ze niet aan de Ramadan of zo?

NAC-Breda – sc Heerenveen 4-2 (2-1 voorspeld) (3/3.55/2.5 £8.234)
Lurling komt door zijn spel nadrukkelijk in beeld bij zijn oude vriend Bert van M. te Z. Sollied spreekt verduiveld goed Nederlands waar een verblijf in België al niet goed voor is.

PSV – Volendam 1-0 (6-0 voorspeld) ( 1.16/9.2/30 £66.236)
…..De hoge inzet bij Betfair.com is verrassend te noemen gezien de ‘odds’….schreef ik zaterdag maar met Beertje Golargol op doel werd het toch nog spannend. Waarschijnlijk zit hij op dezelfde kookclub als Danny Koevermans.

Zo ziet iedereen het anders. Wat een vervelende zuiger die NOS man. Volendam had zich gewoon geweldig ingegraven:

FC Groningen - Feyenoord 3-1 (2-3 voorspeld) (2.48/3.45/3.15 £15.881)
Hoogconjunctuur in €borg. Het goede nieuws is dat Feyenoord met 10 man niet volledig weggespeeld werd, het slechte nieuws is dat het er geen punten werden gehaald.

Ajax - Vitesse 3-0 (7-1 voorspeld) (1.27/6.8/13 £4.498)
De doelpunten vielen niet makkelijk en laat maar de punten zijn binnen en Sportdwaas kan u nu reeds verklappen dat Ajax 1e positie in SEEEPR© niet in gevaar is. Zelfs Sno deed het prima als invaller! Volgende week volgt de zware uitwedstrijd tegen Harrenfaen.

Sparta Rotterdam – Roda JC (2-2) (1-2 voorspeld) (2.68/3.65/2.68 £682)
Het is een publiek geheim dat Atteveld zwaar onder druk staat en het is daarom verstandig dat hij Meeuwis weer opgesteld heeft. Sparta kan geen voorsprong vast houden.

ADO Den Haag-FC Utrecht 0-0 (4-1 voorspeld) ( £893)
De mooiste misser vond ik die van Boussabon, het levende bewijs van het feit dat er tijdens de Ramadan meer gegeten wordt dan in de rest van het jaar al is het dan na zonsondergang. Met de terugkeer van Gregoor van Dijk is Utrecht weer een team om rekening mee te houden.

NEC – Heracles Almelo 1-1 (2-0 voorspeld) (1.63/4.1/6.2 £2.615)
Om GJ Verbeek te parafraseren “..Tshibamba is een Kongolees en niet zo slim…”

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (16 uit 36)
Sportdwaas (11 uit 36, 2 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.fannation.com/blogs/show/147182

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 september 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Heihof nu weer zware gang voor amateurs. Eredivisie speelronde 4 een terugblik









0.0071909