BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Gio nog niet tevreden met terugkeer bij Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 30 september 2008 - 20:34
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Gio nog niet tevreden met terugkeer bij Feyenoord (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - dinsdag 30 september 2008 - 20:45   quote  deeplink  


Gio nog niet tevreden met terugkeer bij Feyenoord

Giovanni van Bronckhorst kwam terug naar Feyenoord om iets neer te zetten, maar voorlopig loopt dat proces uiterst moeizaam. Tegen Kalmar FF wacht donderdag een sleutelduel op het internationale podium.

Vier punten uit vier wedstrijden en een dertiende plaats. Wat voor invloed heeft dat op je humeur?

Van Bronckhorst: ,,Daar word je niet vrolijk van, uiteraard niet. Maar het is ook weer niet zo dat ik er slapeloze nachten van heb. Daarvoor is het nog te vroeg in het seizoen, alle ploegen staan nog dicht bij elkaar. Na 25 wedstrijden zou ik me grote zorgen maken, nu is de afstand tot de vijfde plaats drie punten. Maar dat het bij ons beter moet, is duidelijk. Daar zijn we ons heel goed van bewust.''

Er wordt veel op jullie grote aantal blessures geschoven. Heb je het ooit zo extreem meegemaakt?

,,Vorig jaar hadden we ook een periode dat veel jongens geblesseerd waren, maar dat waren er volgens mij niet zoveel tegelijk als nu. En als de ene hersteld is, valt er steeds ergens anders weer iemand weg. Daardoor kunnen we nooit in een vaste formatie spelen of trainen, dat maakt het lastig. We hebben eigenlijk nog niet eens een vaste speelwijze.''

Trainen jullie te hard onder Gertjan Verbeek?

,,Toevallig had ik het er deze week nog over met de fysiotherapeuten. Vrijwel geen enkele van onze blessures kun je verklaren door een teveel aan arbeid. Ga maar na; Roy Makaay raakt geblesseerd op de Olympische Spelen, Ron Vlaar loopt een nieuwe knieblessure op, kort na zijn herstel. En Karim El Ahmadi kampte afgelopen seizoen al met liesproblemen. Onvergelijkbare gevallen. Bovendien vind ik het met die trainingsarbeid wel meevallen, zeker nu het seizoen is begonnen. Nu we veel wedstrijden achter elkaar spelen, trainen we juist gedoseerd.''

Blessures of niet, tegen Kalmar FF tellen donderdag geen excuses.

,,Klopt. Uiteindelijk telt het alleen of Feyenoord straks tussen dat rijtje clubs staat. Wie er gespeeld hebben en wie niet, doet er niet toe.''

Is deze wedstrijd qua druk te vergelijken met de bekerfinale van afgelopen seizoen?

Ook dat was een wedstrijd waar voor Feyenoord ontzettend veel vanaf hing.
,,De bekerfinale was nog extremer, omdat die ene wedstrijd het verschil maakte tussen een redelijk seizoen en een dramatisch seizoen. Nu zijn de competitie en het bekertoernooi pas net begonnen. Maar het belang van deze wedstrijd is duidelijk, als we het niet halen speelt Feyenoord in twee jaar tijd precies twee Europese wedstrijden. Dat zou enorm teleurstellend zijn.''

Als één van de oudere spelers kwam je terug om iets neer te zetten bij Feyenoord, maar internationaal dreigt dat nu al te mislukken.

,,Het gaat niet zozeer om mij of om de oudere spelers, maar om de hele club. In dat opzicht zou ik het vooral voor de jongere spelers een enorm gemis vinden als we de groepsfase niet halen. Voor hun ervaring is het gewoon heel belangrijk om dit soort internationale wedstrijden te spelen. Duels met een ander soort druk, met andere tegenstanders. Ik heb 93 Europese duels gespeeld, maar iedere wedstrijd was anders. Daar leer je van, zeker als jonge voetballer.''

Hoe bereid je een jonge ploeggenoot voor op een wedstrijd waarin er zoveel op het spel staat?

,,Ik heb altijd geleerd om zo ontspannen mogelijk naar een wedstrijd toe te leven. Dan is de kans dat je blokkeert het kleinst. Doe gewoon wat je altijd doet, ontspan. Zodra je het veld opstapt, weet je vanzelf waar het om draait. Dat gaat automatisch. Zeker in een Europese wedstrijd.''

Feyenoord heeft plaatsing voor de groepsfase opgenomen in de begroting, ook financieel staat er veel op het spel. In hoeverre voel je die verantwoordelijkheid?

,,Die voel ik zeker. Zoals het hele elftal deze club een stap verder wil brengen, op alle gebieden. Het wordt moeilijk genoeg na het 1-0 verlies in de Kuip, maar we zijn zeker niet kansloos.''

Bron: AD.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 oktober 2008 door Boudewijn --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Gio nog niet tevreden met terugkeer bij Feyenoord









0.0046699