BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is niet te koop

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
FR-Fanatic.com
 FR-Fanatic.com - woensdag 01 oktober 2008 - 08:44   quote  deeplink  
De selectie van Feyenoord stapt vandaag om 10.00 uur in het vliegtuig naar Zweden.
In Boras moeten de Rotterdammers morgenavond winnen van Kalmar FF om zich te plaatsen voor de groepsfase van de Uefa Cup. Als niet aan die opdracht wordt voldaan, kost dat de club opnieuw veel geld. “Alles bij elkaar lopen we dan bijna een miljoen euro mis”, weet Onno Jacobs.

Volgens de financieel directeur heeft Feyenoord ‘de groepsfase van de Uefa Cup vrij voorzichtig begroot’. Wanneer de Rotterdammers er morgen na de 0-1 in eigen huis opnieuw niet in slagen van Kalmar te winnen, heeft dat dus sportieve én financiële gevolgen. “We liggen dan uit de Uefa Cup en missen dus de recettes van twee thuiswedstrijden in de groepsfase”, zegt Jacobs. “Plus onder meer de inkomsten uit sponsoring en reclameborden.” Hij wil er eigenlijk nog niet aan denken, in deze voor zijn club moeilijke tijden.

Op de transfermarkt kon Feyenoord afgelopen zomer weinig uitrichten en hoofdsponsor Fortis is nu in het oog van een orkaan terecht gekomen. Jacobs: “Ik kan me voorstellen dat mensen ons nu vragen stellen over de situatie bij Fortis. Maar de bijdrage voor dit seizoen is al volledig betaald en wij zijn dik tevreden over de samenwerking. Ik hoop ook dat het snel weer beter gaat met Fortis en dat het helemaal goed komt. Wij maken ons op dit moment echter geen zorgen.”

De geruchten dat Feyenoord voor 200 miljoen euro te koop zou zijn, verwijst hij naar het rijk der fabelen. “Dat is echt niet waar. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer er iemand aanklopt en zegt dat hij vele miljoenen in Feyenoord wil investeren, wij best met die partij willen praten. Dat zal iedere club doen. Maar wij willen onze eigen identiteit behouden. De zeggenschap mag niet in handen van derden komen.”
coen501
 coen501 - woensdag 01 oktober 2008 - 09:15   quote  deeplink  
het zal van mij mogen hoor wand dit is ook wanbelijd en dan krijgen we mischien wel aan sluiting bij de rest
dudek
 dudek - woensdag 01 oktober 2008 - 09:20   quote  deeplink  
ga even bij shell of ect op de koffie dan hoef je niet ver te zoeken naar sponsers..
PVDD
 PVDD - woensdag 01 oktober 2008 - 09:43   quote  deeplink  
Zoals al die bestuursleden te koop zijn, zo is de club volgens mij ook te koop.
derq
 derq - woensdag 01 oktober 2008 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 oktober 2008 - 09:15 schreef coen501 het volgende:
het zal van mij mogen hoor wand dit is ook wanbelijd en dan krijgen we mischien wel aan sluiting bij de rest
Vertel jij maar eens even wat er precies 'wan' is aan dit beleid. Jij snapt er volgens mij helemaal geen drol van.
jjh
 jjh - woensdag 01 oktober 2008 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 oktober 2008 - 11:24 schreef derq het volgende:

[..]

Vertel jij maar eens even wat er precies 'wan' is aan dit beleid. Jij snapt er volgens mij helemaal geen drol van.
Ik ben het volkomen met jou eens. Feyenoord voert momenteel juist een gezond beleid. Ze brengen de schuld in rap tempo terug en doen geen paniekaankopen. Ook kijken ze naar de toekomst met een nieuw stadion wat veel nieuw geld zal genereren. Het stelletje zeikerds dat altijd maar weer commentaar heeft snapt er volgens mij helemaal niks van en reageert aalleen maar vanuit emotie. Begrijpelijk maar niet terecht!
F.L.E
 F.L.E - woensdag 01 oktober 2008 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 oktober 2008 - 11:26 schreef jjh het volgende:

[..]

Ik ben het volkomen met jou eens. Feyenoord voert momenteel juist een gezond beleid. Ze brengen de schuld in rap tempo terug en doen geen paniekaankopen. Ook kijken ze naar de toekomst met een nieuw stadion wat veel nieuw geld zal genereren. Het stelletje zeikerds dat altijd maar weer commentaar heeft snapt er volgens mij helemaal niks van en reageert aalleen maar vanuit emotie. Begrijpelijk maar niet terecht!
Zo jij en Derq kunnen dagelijks in de boeken van Feyenoord kijken? Ik zou maar ff wachten tot de jaarcijfers officieel na een accountents controle naar buiten worden gebracht voordat iedereen loopt te gillen dat er zo'n goed beleid word gevoerd. Ik kan me uit het recente verleden ook nog herineren dat we er financiel uitstekend voorstonden. Totdat Kuyt en Kalou verkocht waren en er opeens een schuld van 30 miljoen bleek te zijn.
En kom nu niet weer aan met de KNVB controle, deze controleerd niet hoeveel schuld er is maar of er aan de betalingsverplichtingen voldaan kan worden.
En wat betreft dat nieuwe stadion, dat zou in 2016 klaar moeten zijn, en tot die tijd? Een jaar of 8 overgangsjaren?
Nee kritisch kijken naar het beleid zullen we maar niet doen he, degene die dat doet zijn toch alleen maar zeikerds.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 oktober 2008 door F.L.E --
derq
 derq - woensdag 01 oktober 2008 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 oktober 2008 - 12:50 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Zo jij en Derq kunnen dagelijks in de boeken van Feyenoord kijken? Ik zou maar ff wachten tot de jaarcijfers officieel na een accountents controle naar buiten worden gebracht voordat iedereen loopt te gillen dat er zo'n goed beleid word gevoerd. Ik kan me uit het recente verleden ook nog herineren dat we er financiel uitstekend voorstonden. Totdat Kuyt en Kalou verkocht waren en er opeens een schuld van 30 miljoen bleek te zijn.
En kom nu niet weer aan met de KNVB controle, deze controleerd niet hoeveel schuld er is maar of er aan de betalingsverplichtingen voldaan kan worden.
En wat betreft dat nieuwe stadion, dat zou in 2016 klaar moeten zijn, en tot die tijd? Een jaar of 8 overgangsjaren?
Nee kritisch kijken naar het beleid zullen we maar niet doen he, degene die dat doet zijn toch alleen maar zeikerds.
het feit dat niemand dit kan, betekent niet dat we er nu maar vanuit moeten gaan dat er een wanbeleid gevoerd wordt. men geeft duidelijk aan waar men mee bezig is binnen en rondom de club. openheid van zaken heet dat.
Er zijn toch duidelijke veranderingen doorgevoerd?
dus waarom zou je er vanuitgaan dat het huidige beleid slecht is? Dat de fanatici resultaten willen zien die niet gelijk bewerkstelligd kunnen worden ligt ook niet aan het beleid.

zeikerd.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 01 oktober 2008 - 18:17   quote  deeplink  
Ik hoef helemaal niet direct resultaat te zien, maar ik wordt er een beetje moe van dat we de ene keer 20 miljoen oorlogskas hebben, dan weer helemaal niks, men vervolgens eerst de schulden wil laten verdwijnen en dan weer 60 miljoen wil lenen.
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - woensdag 01 oktober 2008 - 19:15   quote  deeplink  
JJH en Derq houden jullie je roze bril maar op hoor. Wat hebben jullie een bord voor je kop zeg. Lees nou eens terug wat er allemaal gezegd is en wat er daarna gedaan of juist niet gedaan is. Een paar voorbeelden. 20 miljoen oorlogskas?????, eerst uit de schulden dus gaan we 60 miljoen lenen!!!!!!, Moeten een nieuw stadion hebben! Terwijl we de huidige Kuip niet eens uitverkocht krijgen!!!!!!, Greene een verlenging geven!!!!!!, middenvelders kopen terwijl we verdigers nodig hadden!!!!. Ik hou maar weer op want begin me gelijk weer op te vreten. Nogmaals zet die roze bril nou eens af. Nog een vraag: Openheid van zaken is goed? Welke openheid van zaken???? als er al openheid is zijn het weer idiote beslissingen of leugens.
girdie
 girdie - woensdag 01 oktober 2008 - 21:51   quote  deeplink  
ipv allemaal tegen elkaar lopen te gillen, moeten we het ff hebben over de vraag of Feyenoord te koop zou moeten zijn. Als ons clubbie zijn identiteit behoudt (logo, clubkleuren, speelstad en thuisstadion, gouden aandeel in bezit van eigen stichting) vind ik het een goed idee. Als we binnen een periode van bijv. tussen de 5 a 10 jaar mee willen draaien id NL top en Europese (sub)top, moeten we zelfs wel denk ik. Er is geen andere manier om zo snel veel financien te verkrijgen.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 02 oktober 2008 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 oktober 2008 - 13:53 schreef derq het volgende:

[..]

het feit dat niemand dit kan, betekent niet dat we er nu maar vanuit moeten gaan dat er een wanbeleid gevoerd wordt. men geeft duidelijk aan waar men mee bezig is binnen en rondom de club. openheid van zaken heet dat.
Er zijn toch duidelijke veranderingen doorgevoerd?
dus waarom zou je er vanuitgaan dat het huidige beleid slecht is? Dat de fanatici resultaten willen zien die niet gelijk bewerkstelligd kunnen worden ligt ook niet aan het beleid.

zeikerd.
Inderdaad als het over mijn club gaat kun je me gerust een fanatiekeling noemen, maar niet een die alles wat vanuit het Maasgebouw geroepen wordt als zoete koek slikt. Ik ga inmiddels lang genoeg naar Feyenoord om de verhalen over transparantie en openheid en vertrouwen naar de suporters e.d. met een redelijke korrel zout te nemen. Iedereen bij de club kan van alles roepen maar het wordt eens tijd dat ze dat ook met bewijzen staven.
Het enige wat ik nu zie is een elftal dat door blessures geteisterd er het beste van probeerd te maken. Maar wat ook niet op cruciale positie's versterkt kan worden omdat simpelweg de financien ontbreken.
En dan hoor ik alleen maar directieleden dingen roepen over talenten pools, 12 rijke investeerders de 60 miljoen te leen zouden moeten geven, de bouw van een nieuw stadion.
En als klap op de vuurpijl, je kunt ook de club kopen als je ergens 200 miljoen hebt liggen. ( John de Mol, Joop van der Ende, Michel Perridon om er maar een paar te noemen). Dit laatste word echter door een directielid, Onno Jacobs, direkt weer ontkent.

Het gaat in vele gevallen dus over een vorm van geld lenen.

En daarvan denk ik dan net dat je geen geld moet willen lenen. We zaten/zitten dik in de schuld, we willen daar uitkomen om ons vervolgens weer opnieuw dik in de schuld te steken. In tijden waarin het economisch niet echt voortvarend gaat lijkt me dit een slecht plan.
De rendementen die Feyenoord nu in het vooruitzicht stelt voor investeerders is op dit moment voor niemand interessant. En als je hogere rendementen( lees rente) gaat bieden heb je daar op de langere termijn weer last van.

Ik zie meer in een betere scouting, samenwerking met een topclub uit europa en misschien wel het allerbelangrijkste meer eigen jeugd inbrengen. En dit dan structureel en niet alleen wanneer je er door blessures toe gedwongen word.
Misschien kunnen we dan ook eens een speler voor 20 miljoen verkopen.

Zo ben ik ook van mening dat Feyenoord qua naamsbekendheid waarschijnlijk het grootst voetbalproduct is van Nederland. Dan moet daar voor de shirtsponsoring, kleding sponsoring en dergelijke veel meer geld uit te halen zijn dan nu gebeurd.
Zeker in vergelijking met onze aartsrivaal.

Geen rechtstreekse televisie uitzendingen als er niet een minimaal aantal kaarten verkocht zijn brengt ook meer op dan de 100.000 a 150.000 Euro per wedstrijd die de NOS nu betaalt.

De catering in eigen beheer nemen en niet voor een habekrats verkopen aan een cateraar die met minimale inzet en kwaliteit het maximale wil verdienen, om over de prijzen nog maar te zwijgen.

De prijs van de seizoens kaarten verhogen, dit zal me door menigeen niet in dank worden afgenomen, maar relatief gezien betaal je voor een voetbalwedstrijd in nederland vrij weinig.

En ja dat betekend dat je niet binnen nu en 9 maanden kampioen word, maar misschien in de toekomst wel een gezonde club.
Eentje die niet iedere keer zijn handje bij een ander moet ophouden wanneer er geinvesteerd moet worden.
Die echt transparant en open kan zijn. Omdat er niks te verbergen is.

Mvg

F.L.E

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 oktober 2008 door F.L.E --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord is niet te koop









0.0071039