BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Feyenoord en Ajax zakken door het ijs. Nu hoofd koel houden. Eredivisie week 5

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 oktober 2008 - 20:40   quote  deeplink  
Van Basten heeft dit jaar zeilen rond het trainingveld laten zetten opdat de training niet wordt ontregeld door de elementen. Dezelfde van Basten klaagt over de mentaliteit van zijn spelers tijdens de regenwedstrijd in Heerenveen. Kom op man kijk eens naar jezelf. Heerenveen was beter en de winst was verdiend en waar Ajax doorgaans tegenstanders met vernederende cijfers naar huis stuurt kregen ze nu zelf klop met drie doelpunten verschil.

Was Ajax nu zo slecht en Heerenveen zo goed? Alles zat mee voor Heerenveen en de 2 strafschoppen werden erg makkelijk gegeven door Vink en het doelpunt van Cvitaniets werd ten onrechte afgekeurd. Het vlaggen van de grens en zijn genante grijns duiden op partijdigheid.

Feyenoord en Ajax worden na het verlies van afgelopen zondag al ten grave gedragen. Sportdwaas is een andere mening toegedaan. Feyenoord heeft nog steeds veel potentie maar door de slechte start die mede is veroorzaakt door het falen en of afwezigheid van de routiniers als Makaay, de Cler en Hofland lijkt een rol voor de Rotterdammers in de kampioensrace niet weggelegd. Het verlies tegen NEC was niet echt onverwacht. Er werden genoeg kansen gecreeerd maar als ze er niet in gaan wordt het moeilijk. NEC verdedigde gegroepeerd en speelde een goede counter en geholpen door onzeker verdedigen bij Feyenoord kon er maximaal resultaat worden geboekt. Het belangrijkste is dat de rust wordt bewaard in Rotterdam en dat er geen paniekaankopen worden gedaan of veranderingen worden aangebracht in de technische staf. Waar ik nogal sjagrijnig van wordt is dat Tomasson nu al 2 weken niet in actie komt voor Feyenoord maar wel naar Denemarken afreist voor interlands. Als eerder gezegd internationals houden hun conditie op peil bij de clubs.

Ajax heeft talent te over en als ze niet in de 1e minuten worden overrompeld zie ik ze niet veel verliezen dit jaar. Het zwakke punt bij Ajax is de alleenheerschappij van Marco en de daarbij gratis en voor niets behorende lakei-cultuur.

Woensdag publiceer ik de derde SEEEPR© (Sportdwaas Enige Echte Eredivisie Power Ranking). Kan ik er nog een nachtje over slapen.

De clubs die mij tot nu toe het meest overtuigen zijn FC Groningen en NAC. De rest, inclusief PSV, zijn mij te wisselvallig of nog niet serieus getest. Grootste tegenvallers zijn Roda en Vitesse. Maar het seizoen is nog lang.

In een eerbetoon aan ‘hotsknotse ik hoor in de basis Kuyt’, die eindelijk eens op de goede plek stond, hier de laatste tien minuten van de wedstrijd van afgelopen zaterdag in dit filmpje te zien op www.sportdwaas.blogspot.com

In ander nieuws
Bij Bayern lijken de dagen van Klinsmann geteld na het 3-3 gelijkspel tegen Bochum thuis. Der Kaiser zelf moet het gewoon maar weer overnemen of wordt hij assistent van Bert van M. als Nederland de eindronde in Suid-Afrika haalt.

Nu die niet meer actief is als voetballer kunnen we eindelijk erkennen wat een klasbak dat was (let op de tochtlatten in dit filmpje te zien op www.sportdwaas.blogspot.com

De amateurs
AFC versloeg het DWV van Tonnie Pronk met 4-0. Tivoli verloor eervol met 4-2.

Jupiler League
Of de rechtstreekse degradatie uit de eredivisie doorgaat is nog maar de vraag. Dit is goed nieuws voor Dordrecht, de Zwarte Schapen en Telstar. Fortuna lijkt op de weg terug omhoog.

De voorspellingen
Dit was een goede week voor mijn voorspellingen 6 uit 9 is ver boven het gemiddelde.

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet op moment van publikatie afgelopen vrijdag (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

AZ – Sparta Rotterdam 6-0 (3-1 voorspeld) (1.41/5.3/9 £44.826)
Als het loopt dan loopt het. Sparta liep achter de feiten aan maar is minder slecht dan de uitslag doet vermoeden. Varkevisser is wel aan vervanging toe omdat hij houdbare ballen te makkelijk laat gaan.

PSV – de Graafschap 3-0 (5-1 voorspeld) (1.18/8.6/24 £4.846)
De Graafschap was vriendelijk genoeg om het zelfvertrouwen bij de diepgelovige orthodox D. Lazovic op te vijzelen.

Heracles Almelo – Roda JC 2-0 (3-2 voorspeld) (2.46/3.65/3 £488)
Thuis is Heracles schier onverslaanbaar.

Vitesse – Willem II 2-2 (3-2 voorspeld) ( 2.16/3.65/3.75 £450)
Willem II kwam dankzij Demouge laat gelijk. Vites riep het noodlot over zichzelf af door te angstig te spelen na de 2-1 van Hofs.

FC Groningen – ADO Den Haag 3-0 (2-1 voorspeld) (1.5/4.6/7.4 £1.731)
Behalve de vroege rode kaart in Almelo zit tot nu toe alles mee voor de Scan.. ik bedoel Groningers.

Heerenveen - Ajax 5-2 (1-5 voorspeld) (3/3.5/2.22 £387)
De vroege voorsprong gaf de Friezen vleugels. Overwinning was geflatteerd maar verdiend.

FC Volendam – NAC Breda 2-4 (1-3 voorspeld) (4.2/4/1.83 £3.474)
Sportdwaas schreef…”Ik ben geneigd te denken dat Volendam hier wel eens voor een verrassing kan zorgen maar het feit dat NAC naast een sterke verdediging ook een trefzekere aanval in het veld kan brengen maakt dat ik voor zeker ga”….. kun je het mooier zeggen?

FC Utrecht – FC Twente 3-1 (3/3.5/2.4 £338)
“….De verrassing van dit weekend zal uit Utrecht komen. Twente speelt redelijk maar niet groots en Gregoor van Dijk zorgt voor stabiliteit in het talentvolle team van Willem van Hanegem”….Niets aan mijn eigen woorden toe te voegen.

Feyenoord – NEC 4-2 (1.81/3.5/5.5 £4.202)
….”Sta niet gek te kijken als NEC er een gelijkspelletje uitsleept of meer. Een geconcentreerd Feyenoord moet echter in staat worden geacht de Nijmegenaren te verslaan, zeker nu het erop lijkt dat Peter Wisgerhof geblesseerd is”… Tja ik voorvoelde het wel en wist niet dat PW er toch bij zou zijn. Prima stand gehouden van NEC in de beginfase. Feyenoord verzuimt te scoren dus wint NEC verdiend.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (21 uit 45)
Sportdwaas (17 uit 45, 2 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.fannation.com/blogs/show/147182

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
Jamie
 Jamie - woensdag 08 oktober 2008 - 18:23   quote  deeplink  
Wel beetje jammer dat er net als in de pers alleen maar word vermeld dat ajax weer benadeeld zou zijn.Ik heb de hele wedstrijd gezien,en Ajax had al drie keer eerder rood moeten krijgen door na een gele kaart nog 3 vermaningen per man kregen van de scheids voordat er in de laatste minuten pas rood werd gegeven uit medelijden met ajax omdat het tog al zo slecht ging.Net als tegen Utrecht toen ajax na 5 minuten al met 10 man had moeten staan(utrecht kreeg een uur later wel rood,en verloren daardoor)Met Feyenoord word ook geen rekening gehouden met de tig blessures,en tog krijgt Hofland meteen rood,de Guzman 4 wedstrijden geschorst(inc tegen ajax),terwijl bij ajax eerst Sno toen Huntelaar en daarna Suarez worden allemaal geseponeerd!Na Feyenoord-Ajax werd een week overal in de media en op internet doorgepraat dat Mols wel en Suarez niet een penalty gekregen had(iets wat na Utrecht-Ajax NIET gedaan werd)niemand had het meer over Makaay die als doorgebroken speler werd vastgehouden en ZEKER recht op een penalty had gehad(dan had Feyenoord 2 en Ajax 1 penalty gehad)dan het moment Timmer die volgens iedereen rood had moeten krijgen(terecht)daar werd weer VEEL over gesproken,maar niemand had het er meer over dat Makaay op het moment dat hij(duidelijk) vastgehouden werd en belemmerd werd om te scoren een DOORGEBROKEN speler was,dus ajax OOK ROOD HAD MOETEN KRIJGEN!Dus laten we met zn alle nou niet gaan zeggen dat Ajax(weer)onterecht verloren hebben,want dat zeggen is hun manier!Ajax zal vast wel eens een keer benadeeld zijn,maar zeker veel vaker bevoorrecht!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Feyenoord en Ajax zakken door het ijs. Nu hoofd koel houden. Eredivisie week 5









0.0062520