BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is Marco v Basten een topcoach of een starter met groeimogelijkheden?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 12 oktober 2008 - 20:29   quote  deeplink  
in allerlei topics draaid het op een gegeven moment uit op de discussie over M.van Basten.

Ik geloof best dat Marco een enorme kijk op voetbal heeft maar denk dat hij de overige facetten van het trainersvak nog moet leren, verder heb ik t idee dat Marco NOG eigenwijzer is dan JC en of dat niet te gek wordt....

ik denk dat Marco wel een topcoach KAN worden maar nog een lange weg te gaan heeft waarop het ook nog mis kan gaan!

graag uw mening!
Jacco
 Jacco - zondag 12 oktober 2008 - 22:34   quote  deeplink  
ik denk dat het voetbal er allemaal een stuk beter van wordt als de trainers (en ook de spelers) van ajax niet iedere keer bestempeld worden als of topcoach of mislukken. Marco doet op het moment weinig fout en is pas met zijn eerste seizoen bezig. Laat die man is z'n gang gaan en dan zien we aan het eind van VOLGEND seizoen wel hoe de zaken er voor staan.
Sveniej
 Sveniej - maandag 13 oktober 2008 - 18:16   quote  deeplink  
V. Basten is een trainer die eerst moet voelen en dan pas leert.
Pietje
 Pietje - maandag 13 oktober 2008 - 22:38   quote  deeplink  
Ik heb het al vele malen geschreven: Marco van Basten is een eigenwijs stuk vreten! Hij was ooit een van de beste spelers, (dat was Ruud Gullit ook...) maar als coach heeft hij mij nog nooit kunnen bekoren. Ja, de eerste twee poulewedstrijden van het recente EK als bondscoach, maar dat was het wel zo'n beetje. Ajax heeft een onaanvaardbaar risico genomen door hem als clubtrainer aan te stellen, een alleenheersende coach zonder ervaring als clubtrainer. Ik ben van mening dat clubs als Ajax, Feyenoord en PSV nooit een dergelijk risico mogen nemen. Die drie clubs behoren altijd om het kampioenschap te strijden en dus zouden zij dit soort risico's uit de weg moeten gaan. Wellicht dat Marco van Basten een toptrainer kan worden, zoals Jantje schrijft, maar dat is bepaald niet zeker en al helemaal niet wanneer je weigert om naar ervaren mensen in je omgeving te luisteren. Van Basten heeft bij zijn aanstelling carte blanche van het bestuur gekregen en dat bestuur, mag ik aannemen, heeft daar vast en zeker spijt van. Door Van Basten's onervarenheid en eigenwijsheid is het aannemelijk dat het huidige seizoen wel weer eens een tussenjaar kan gaan worden. En dat is nou net iets waarop de supporters niet zitten te wachten. Opnieuw een tussenjaar, daar moet je toch niet aan denken?
bully
 bully - maandag 13 oktober 2008 - 22:48   quote  deeplink  
zover als pietje wil ik nog niet gaan
maar hij heeft naar mijn mening niet voldaan bij oranje
bij ajax heeft hij mijn twijfels maar geef hem nog het voordeel van de twijfel
ook zijn bericht geving over spelers in de media vind ik niet horen
dat accepteerd hij ook niet van zijn spelers dus hoort hijzelf ook niet te doen
en wat ik al eerder zei ik vind niet omdat je topspeler bent geweest je bij voorbaat een goede trainer word
ik zeg ook niet dat hij het niet zal worden
en ook ik vind het risico tegroot wat ajax heeft genomen door een trainer aantestellen die totaal geen ervaring heeft
mischien komt het wel goed maar dat kan ik na 5 wedstrijden nog niet beoordelen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 oktober 2008 - 11:01   quote  deeplink  
hij niet voldaan als bondscoach ? in welk opzicht niet ? best presterende trainer zins de 2de wereld oorlog.. en in de groepsfases wat het geen mooi voetbal omdat hij iets neer wou zetten waar tijd inzit (totaalvoetbal) wat eruit is gekomen op het EK tegen italie en frankrijk.. waar is het fout gegaan bij het EK ? de dood van de dochter van Boula.. iets wat MvB niet in de hand had.. dus onzin wat je daar zegt.. en over ervaring.. rijkaard had ook geen ervaring en kwam bij Barcelona.. er was veel kritiek in het begin maar hij won op den duur wel wat er maar te winnen was.. en ze hebben al 10 jaar geen risico genomen bij ajax door trainers aan te stellen die niks met ajax hadden op blind en van et schip na dan.. nu nemen ze eindelijk iemand met een ajax hart en iemand die weet hoe het totaal voetbal moet.. omdat erin te krijgen of liever gezegt terug te krijgen, daar zit tijd in.. iets meer vertrouwen mag wel want ik ben ervan overtuigd dat als het totaal voetbal gaat lopen.. dat jullie met de neus vooraanstaan dat MvB wel een goeie trainer is
A-tokkie
 A-tokkie - dinsdag 14 oktober 2008 - 11:06   quote  deeplink  
Mijn mening over Marco van Basten is dat hij gewoon de kans moet krijgen om te groeien tot een topcoach... ik vind gewoon dat hij minimaal 1,5 jaar moet blijven dan kunnen we er misschien een conclusie trekken... en niet meteen na 5 wedstrijden. geef hem de tijd ik heb vertrouwen in hem. Ajax 4 - ever!!!
bully
 bully - dinsdag 14 oktober 2008 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 - 11:01 schreef nummer10 het volgende:
hij niet voldaan als bondscoach ? in welk opzicht niet ? best presterende trainer zins de 2de wereld oorlog.. en in de groepsfases wat het geen mooi voetbal omdat hij iets neer wou zetten waar tijd inzit (totaalvoetbal) wat eruit is gekomen op het EK tegen italie en frankrijk.. waar is het fout gegaan bij het EK ? de dood van de dochter van Boula.. iets wat MvB niet in de hand had.. dus onzin wat je daar zegt.. en over ervaring.. rijkaard had ook geen ervaring en kwam bij Barcelona.. er was veel kritiek in het begin maar hij won op den duur wel wat er maar te winnen was.. en ze hebben al 10 jaar geen risico genomen bij ajax door trainers aan te stellen die niks met ajax hadden op blind en van et schip na dan.. nu nemen ze eindelijk iemand met een ajax hart en iemand die weet hoe het totaal voetbal moet.. omdat erin te krijgen of liever gezegt terug te krijgen, daar zit tijd in.. iets meer vertrouwen mag wel want ik ben ervan overtuigd dat als het totaal voetbal gaat lopen.. dat jullie met de neus vooraanstaan dat MvB wel een goeie trainer is
ik heb op ek maar 1 goede wedstrijd van hun gezien
dat was tegen italie
tegen frankrijk had het ook andersom kunnen zijn
en terug tevallen op best presterende bondscoach
daar had hij ook de tegenstanders voor
maar wedstrijden tegen luxemburg met dat spel vond ik nou geen best presterende bondscoach waar
en tegen rusland had niks temaken met boula
werden gewoon tactisch tekijk gezet
en over dat ik hem geen kans geef
dan lees je niet goed
hij heeft bij mij het voordeel van de twijfel maar heb er gewoon mijn twijfels bij
maar vind zelf 5 wedstrijden niet genoeg daarover conclusie tetrekken
en over risico dat hebben ze laatste jaren genoeg gedaan
wouters blind koeman dat waren nou geen trainers met bergen ervaring
en met alle is het misgegaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 oktober 2008 door bully --
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 oktober 2008 - 21:47   quote  deeplink  
Ik blijf van mening dat een club als Ajax nooit, maar dan ook nooit risico mag nemen. Ik zeg niet dat Van Basten ondeskundig is, maar het begrip "misschien" waar het gaat om het slagen van deze coach vind ik niet moeten kunnen. Bully heeft volkomen gelijk, wanneer hij het heeft over Wouters, Blind en Koeman. Inderdaad mannen met een Ajax-verleden. En wat heeft het ons gebracht?? Geloof me: het wordt weer een jaar wachten. Wellicht zelfs langer. Ik moet er echt niet aan denken.
Cas
 Cas - dinsdag 14 oktober 2008 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 - 11:06 schreef A-tokkie het volgende:
Mijn mening over Marco van Basten is dat hij gewoon de kans moet krijgen om te groeien tot een topcoach... ik vind gewoon dat hij minimaal 1,5 jaar moet blijven dan kunnen we er misschien een conclusie trekken... en niet meteen na 5 wedstrijden. geef hem de tijd ik heb vertrouwen in hem. Ajax 4 - ever!!!
De kans krijgen om te groeien tot topcoach? Deze man zonder ervaring krijgt meteen overal de leiding in bij Ajax, dat is toch van den gekke?
Tegen Heerenveen kon je weer zien hoe belabbert het was. 4-3-3 starten, en er weer vanuit gaan dat je het spel kan maken in Heerenveen.. Ja, het Ajax uit '95 kon dat. Het Ajax van '08 niet. Ten Cate dacht daar nog verstandig over, 4-4-2 & counteren. En het resultaat? Nou, bij elke grote tegenstander wonnen we volgensmij met 3 goals verschil..
Om het over zijn aankoopbeleid nog maar niet te hebben. We krijgen enorm veel goals tegen, en we scoren redelijk veel. Dan geven we nog maar is 25 miljoen uit aan aanvallers. Een spits die hoort in een 4-4-2 systeem, en een speler die altijd geblesseerd is, klasse! Dan kwam er gelukkig nog wel een verdediger bij, ofja, gelukkig? Nee hoor, want die is nu al door de mand gevallen.
En wie wijst hem op zijn fouten? Nou, zijn kaartvriendjes in ieder geval niet, die blijven hem vrolijk aanknikken.
Nee, Van Basten aan het roer was leuk geweest als ie het vak kon beproeven bij een lager geklasseerd clubje, in ieder geval niet bij Ajax.
Dit jaar weer geen kampioen, en zolang Van Basten er zit, zie ik dat ook niet gebeuren.
erik
 erik - woensdag 15 oktober 2008 - 18:45   quote  deeplink  
van basten moet eerst nog maar eens zien hoe alles werk starter dus
John2
 John2 - donderdag 16 oktober 2008 - 13:50   quote  deeplink  
Ik sluit me helemaal aan bij de mening van Pietje. Echt onbegrijpelijk dat Ajax een trainer binnen haalt die het vak nog moet leren.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - maandag 20 oktober 2008 - 11:16   quote  deeplink  
Volgens mij een Van Basten een TOPSTARTER!!!
bully
 bully - maandag 20 oktober 2008 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 - 11:16 schreef Patrick Buisman het volgende:
Volgens mij een Van Basten een TOPSTARTER!!!
waar baseer jij dat op?
harap2
 harap2 - dinsdag 21 oktober 2008 - 00:35   quote  deeplink  
wat M.v.B nu moet doen is gewoon zijn spelers laten spelen.voor het 1ste jaar kan hij en moet hij ook geen opdrachten aan de spelers geven.
na deze jaar kan hij dan zien wat de spelers zelf waard zijn ,en dan pas maatregelen nemen
al die opdrachten van zus en zo moet je doen ,dat is gewoon kul..laat ze gewoon plezier in het spel krijgen ,dan kom alles wel goed ..let maar op.. en let op,volgent jaar worden ze dan kapioen..
bully
 bully - dinsdag 21 oktober 2008 - 10:07   quote  deeplink  
nadeel is dat je geen jaar de tijd heb
volgent jaar kunnen er alweer spelers vertrekken
en moet je weer opnieuw beginnen
en zoveel jaren zonder titel kan echt geen extra jaar bij
ze hebben 30 miljoen geinvesteerd dat moet ook terug verdient worden
Sjerrie
 Sjerrie - woensdag 29 oktober 2008 - 00:54   quote  deeplink  
niet naar de bekende weg vragen Jan, keer op keer laat ie weer zien dat ie heel weinig ervaring heeft..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 oktober 2008 door Sjerrie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Is Marco v Basten een topcoach of een starter met groeimogelijkheden?









0.0103490