BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: PSV heeft kansen in Breda. Liggende gelden BVO's save. Speelronde 6

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 17 oktober 2008 - 12:57   quote  deeplink  
Na anderhalve week rust begint de reguliere clubcompetitie weer. Sportdwaas is van mening dat behalve de eindtoernooien EK, WK, Zuid-Amerikaans kampioenschap en Africa Cup landenwedstrijden weinig tot niets toevoegen aan het voetbal. Om die reden moeten de eindeloze voorrondes met vele zaadwedstrijden maar worden afgeschaft. Het leidt maar tot blessures, psychische oververmoeidheid bij de spelers en gezeik over wie de corners en vrije trappen mag nemen.

Het EK, Africa Cup, Zuid-Amerikaans kampioenschap (of heeft dat een andere naam?) moeten maar dienen als voorronde voor deelname aan het WK dat dan wellicht driejaarlijks moet worden georganiseerd. Er staan inmiddels in elk land veel grote stadions. Maar ze moeten het maar uitzoeken de voetbalbonzen. Mijn indruk is dat de jeugd steeds minder naar voetbal kijkt.

Vooralsnog zijn er nog geen BVO’s die melding hebben gemaakt van tegoeden bij wankelende financiële instellingen. Bij Feyenoord zijn er geen liggende gelden zoals bij Heerenveen, Groningen en Twente. Dat de kredietcrisis ook het met geld smijten in het voetbal zal stoppen mogen we hopen maar het ligt niet in de lijn der verwachtingen. In maart jongstleden schreef Sportdwaas in een waarschijnlijk voor het grote publiek onopgemerkt gebleven artikel onder de naam ‘United States of Weapons of Mass Destruction’ iets over de toen langzaam ontluikende financiele crisis. Ik het het zelf nog eens terug gelezen en vond het wel aardig. Voor liefhebbers http://www.lostpinio.blogspot.com of als die link niet werkt zoeken onder www.lostpinio.blogspot.com onder archief maart.

Voor andere liefhebbers hier een korte reportage over een aardig geldwolfje dat best iets meer belasting wil betalen (voor filmpje naar www.sportdwaas.blogspot.com )

In ander nieuws
Velen internationals melden zich geblesseerd bij hun clubs. Ajax heeft over het seizoen 2007/2008 een nettowinst geboekt van € 7.5 met name door de verkoop van Babel, Sneijder, Maduro en Heitinga. De kosten voor Suljemani, Cvitanich en Sno (€20 miljoen+) komen voor rekening van het volgend boekjaar. Het is daarom niet verrassend dat Ajax een negatief resultaat verwacht voor het boekjaar 2008/2009. Het inkopen van eigen aandelen wordt alleen maar goedkoper zo voor Coronel en zijn vrienden en een faillissement van de NV (niet de club dus) zou niet slecht uitkomen.

Nadat begin september de pepernoten al weer in de schappen bij de AH lagen, zag ik vandaag bij Dirk de eerste chocoladeletters. Het geloof rukt op!

De amateurs
Toen het uitlekte dat Turkiyemspor de clubnaam wil veranderen in FC Amsterdam liet een erfgenaam van Dé Stoop deze naam als merk registreren. Dat het recht mag zegevieren en dat FC Amsterdam terugkeert. Waar Sportdwaas al voor de zomervakantie opmerkte dat Hans Kraaij Jr een kans verdient bij de profs neemt nu J. Derksen eindelijk dit idee over. Schandalig dus dat mensen hem uitgerekend nu met de dood gaan bedreigen. Johan is geobsedeerd door geld en Mickey Mouse maar verder is het een goede en soms vermakelijk columnist/journalist.

Jupiler League
Het stadion van FC Zwolle doet me denken aan een leeuwekuil in het collosseum. TV beelden uit dit stadion zijn sfeerloos omdat het beton als achtergrond dient en niet het publiek. Lelijk visitekaartje voor de toch mooie stad Zwolle.

Gehoord
Van een huisschilder na het lakken van een trapleuning: ..”hij glimt nu weer als een eikel na de daad”…

De voorspellingen
Op hoop en gevoel hier wederom mijn voorspellingen voor de zesde speelronde.

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie vrijdag (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

ADO Den Haag – FC Volendam 3-2 (1.82/3.9/5.1 £11.000)
Het zou nog wel eens lastig kunnen worden voor ADO maar met Adelaar aan het roer in Volendam zal men geen punten willen verspelen, tenzij Pascal Boschaart speelt.

FC Twente – Heracles Almelo 2-1 (1.5/4.7/8 £3.500)
Deze teams zijn aan elkaar gewaagd en het is een derby. Twente gaat nipt winnen.

NAC Breda – PSV 1-3 (3.45/3.75/2.16 £1.000)
Geen verrassing in Breda zaterdagavond ben ik bang.

Ajax – FC Groningen 2-1 ( 1.66/4.3/5.6 £1.400)
Ajax moet winnen anders breekt de pleuris uit. Groningen kan ontspannen spelen maar ik zie ze niet winnen in Amsterdam. De twijfels over van Basten zullen na een teleurstellend resultaat alleen maar toenemen. Is Cruijff monnik geworden? We horen weinig van de oude meester.

Roda JC – SC Heerenveen 2-2 (3.5/3.9/2.16 £5.200)
Volgens van Geel lag het aan de trainer en niet aan de selectie-spelers. We zullen het de komende weken zien. Zaterdag gaan de spelers van Roda hun stinkende best doen en de verdediging van Heerenveen geeft altijd iets weg.

NEC – Vitesse 2-1 (1.67/4.1/5.6 £550)
Mario Been zal zijn spelers scherper dan ooit hebben..

Sparta Rotterdam – FC Utrecht 2-4 (2.88/3.65/2.52 £25)
Pas in de wedstrijd tegen ‘zij van Zuid’ zie ik Sparta iets presteren.

Willem II – Feyenoord 2-5 (2.94/3.8/2.4 £480)
Ook zonder routiniers in de aanval moet Feyenoord dit karwei kunnen klaren en dit is dus de verrassing van de speelronde. Maar ja dat dacht ik vorig jaar ook. De Feyenoord-supporters worden inmiddels weer steeds onrustiger, wat ook lijkt te komen door de Nancy loting. Het vertrek van Woerts per 1 november is verrassend maar niet onbegrijpelijk nu al het opgehaalde geld weer moet worden terugbetaald of verdiend.

De Graafschap – AZ 2-4 (6.2/4.2/1.59 £7.200)
Het zou DSB1 moeten lukken hier de winst te pakken.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (21 uit 45)
Sportdwaas (17 uit 45, 2 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.fannation.com/blogs/show/147182

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: PSV heeft kansen in Breda. Liggende gelden BVO's save. Speelronde 6









0.0107719