BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Affelay speelt voor eigen eer, problemen in Rotterdam. Nabeschouwing speelronde 6

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 21 oktober 2008 - 16:07   quote  deeplink  
In een weekend waarin Feyenoord oud-gedienden als van Persie, Salomon Kalou, Dirk Kuijt (ook hij), Royston Drenthe (min of meer), Patrick Paauwe en Glenn Loovens zich positief onderscheiden verloren de Rotterdammers een wilde wedstrijd in Tilburg. Voor de objectieve toeschouwer was het een leuke wedstrijd. Feyenoord-supporters zullen echter grijze haren krijgen van de resultaten. Grijsaard Cox houdt het voor gezien in de Kuip vanwege commerciele verloedering (!?).

Twee jaar terug kreeg Feyenoord een bod van 1 miljoen op Timmer. De financiële genieën Jacobs en Woerts vroegen 1.1 miljoen. De zenuwachtige lijnkeeper Timmer staat nog steeds op doel en hoewel hij er af en toe onmogelijke ballen uithaalt is hij niet geschikt om rust te brengen in de verdediging. Als hij zondag met de handen naar de bal was gegaan in plaats van met zijn benen had het doelpunt van Demouge wellicht voorkomen kunnen worden.

Als ik Verbeek was zou ik snel gaan beginnen van Dijk op doel te zetten. Het passeren van Fer ten faveure van de Guzman of Bruins of Greene was ook geen gelukkige greep. De Guzman miste 2 goede kansen en al zijn vrije trappen gingen ver over of kwamen niet eens in de buurt van een medespeler. De afwijzing van de 10 miljoen voor de Guzman afgelopen augustus kan nog wel eens zuur gaan uitpakken voor Feyenoord. Bruins slaapwandelt door het seizoen en Greene mag in mijn opinie slechts opdraven als wisselspeler voor het middenveld. Ondanks alles maakte Feyenoord een betere indruk dan vorig jaar in Tilburg toen het totaal kansloos met 3-1 ten onder ging.

Groningen is na de krappe nederlaag bij Ajax ook weer terug op aarde en PSV moet een duidelijke keuze gaan maken voor de spitspositie. Stevens klaagde over het gebrek aan gezamenlijk trainen en hij heeft gelijk, landenwedstrijden zijn nadelig voor de clubs die de internationals leveren. NAC speelt met een elftal vol spelers die het net niet haalden bij de topclubs. Zet ze samen en je hebt een gedisciplineerd team dat nooit wordt weggespeeld.

Nu Knol bij Sparta weer inzetbaar is lijkt het mogelijk Feyenoord voorlopig voor te blijven.

In ander nieuws
Bij de Stern des Suden begint het goed te rommelen. Uli Hoeness heeft via de pers laten weten dat de komende 4 wedstrijden moeten worden gewonnen door de Rekordmeister Bayern. Als dat niet gebeurd lijken de dagen van de overschatte voetballer en trainer Klinsmann geteld.

Gerard Cox heeft zijn Feyenoord seizoenkaart ingeleverd en naar mijn mening zal deze actie de gouden eeuw gaan inluiden voor de grootmacht uit Rotterdam Zuid. Je moet er van houden maar hier toch een tribuut aan G. Cox de thuisblijver filmpjes op www.sportdwaas.blogspot.com
Cox op zijn leukst in Duyvis reclame en
Gerard Cox door Rudi Carrell.

Lache!

De amateurs
FC Lienden blijft winnen, en Tivoli blijft het ondanks 2-1 verlies thuis op de Heihoef goed doen (volgend jaar promotie).

Jupiler League
Het voetbal in Almere wil niet echt van de grond komen. Ik stel voor dat FC Omniworld wordt omgedoopt in Zwarte Schapen of FC Flevopolders.

Gehoord
van vele mensen ..”ik zit mijn hele leven al in een financiële crisis”…

De voorspellingen
Met 6 uit negen scoor ik bovengemiddeld voor mijn doen en een 50% score over het jaar genomen komt dichterbij. Nog iets beter geblesseerden en geschorsten in de gaten houden denk ik.

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

ADO Den Haag – FC Volendam 2-0 (3-2 voorspeld) (1.82/3.9/5.1 £11.000)
De vierkante centimeters op doel kunnen het niet alleen doen. Zoals het er nu naar uit ziet worden de thuiswedstrijden tegen Feyenoord en Vitesse de sleutelwedstrijden voor de palingboeren. ADO stevent af op rustig vaarwater in de middenmoot.

FC Twente – Heracles Almelo 2-0 (1.5/4.7/8 £3.500)
Heracles hield lang stand maar Twente is nog te sterk.

NAC Breda – PSV 2-1 (1-3 voorspeld) (3.45/3.75/2.16 £1.000)
De reactie van Affelay na de te late aansluitingstreffer in blessuretijd was veelzeggend. Toch nog de tijd nemen om een persoonlijk feestje te vieren in plaats van snel terug naar de middenstip om weer af te trappen. Voetbal is een van de weinige bedrijfstakken waar werknemers zich openlijk en alleen mogen bezig houden met de volgende werkgever. Ik vind Affelay (nog) geen goede teamspeler. Als de basis van NAC fit blijft, en dat is niet onaannemelijk zonder internationals en UEFA cup wedstrijden is dit team moeilijk te verslaan.

Ajax – FC Groningen 1-0 (2-1 voorspeld) ( 1.66/4.3/5.6 £1.400)
Een overwinning op de koploper is altijd goed voor het vertrouwen. Afgezien van de oorwassing in Heerenveen is de defensie van Ajax dit jaar degelijk. Nu de aanval nog en de 1e positie in de SEEEPR© ligt voor het oprapen

Roda JC – SC Heerenveen 2-2 (exact voorspeld) (3.5/3.9/2.16 £5.200)
Het shock-effect leverde 1 punt op waar het er 3 hadden kunnen zijn.

NEC – Vitesse 3-1 (2-1 voorspeld) (1.67/4.1/5.6 £550)
In het Gullit seizoen liet Babos er af en toe eentje door bij een grote voorsprong. Deze keeper is ook veel te snel afgeschreven door pers, publiek en club in Rotterdam. Mario Been werd als assistent-trainer door Gullit aan de kant geschoven ten faveure van PSV en RKC icoon Petrovic en bewijst sindsdien zijn kunde zonder iets af te willen doen aan GJ Verbeek. Petrovic is overigens niet eens zo’n kwaaie maar hij paste niet bij Feyenoord.

Sparta Rotterdam – FC Utrecht 1-0 (2-4 voorspeld) (2.88/3.65/2.52 £25)
Ik zal niet geweten hebben dat Knol fit was voor de wedstrijd en dat Wapenaar op doel zou staan in plaats van grabbelaar Varkevisser. En dat maakt het verschil.

Willem II – Feyenoord 1-0 (2-5 voorspeld) (2.94/3.8/2.4 £480)
Het aangekondigde vertrek van voormalig v/d Herik lakei Woerts had nog niet het gewenste effect op de ploeg. Het was een leuke wedstrijd om naar te kijken maar ik mist W. Jansen op de bank. Als Hofland zijn haar laat groeien kopt hij de ballen misschien wel in het vijandelijk doel. Hoelang blijft ‘Fortis’ op de shirts staan? Volgens mij brengt dit geen geluk. Willem II vocht voor elke bal en werd daarvoor beloond. Rijkelijk.

De Graafschap – AZ 0-2 (6.2/4.2/1.59 £7.200)
DSB1, met overheidsgarantie in de rug, pakte de volle winst.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (26 uit 54)
Sportdwaas (23 uit 54, 3 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Affelay speelt voor eigen eer, problemen in Rotterdam. Nabeschouwing speelronde 6









0.0057630