BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax de zege weggekaapt bij FC Twente?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pietje
 Pietje - zondag 02 november 2008 - 17:02   quote  deeplink  
De media zijn buitengewoon negatief over de strijdwijze van Ajax tegen FC Twente afgelopen zaterdagavond. Té verdedigend, zo wordt geschreven. Laten we wel wezen, dit is normaliter de huisstijl van PSV en - inderdaad - FC Twente zelf. Zelden hoor of lees je kritiek vanuit de media op het spel van PSV en FC Twente. Kennelijk is het van die ploegen een geaccepteerd fenomeen. Resultaatvoetbal heet dat! En nu dus wel kritiek op het spel van Ajax... Wat er niet bij stond is het feit dat Ajax een compleet legioen aan aanvallers miste, dus lijkt mij de strijdwijze van onze mannen meer dan gerechtvaardigd, juist ook in een lastige uitwedstrijd als tegen de Tukkers.
Nu hoorde ik bovendien enkele spelers van FC Twente klagen dat zij Ajax nog nooit zo laf hebben zien spelen. Jaloezie? Een koekje van eigen deeg?
bully
 bully - zondag 02 november 2008 - 22:28   quote  deeplink  
was dit de enige wedstrijd dan?
ik heb ze dit seisoen nog maar zeer weinig echt aanvallend zien spelen
of je vind drie controlerende middenvelders aanvallend dus zonder echte nummer 10
ook aan de rechterkant zien we geen echte vleugelspeler meer
meest van de tijd een die steeds het drukke centrum introk
huntelaar die steeds tever terug moet en paar keer al als nummer 10 is gebruikt
persoonlijk vind ik dit geen ajaxspel
als dit eenmalig was had ik het met je eens geweest
en elke club heeft op dit moment zeer veel gebleseerden[das dit seisoen echt een probleem]
zo`n club als ajax die 30 miljoen investeerd zou dat niet als excuus mogen gebruiken
voor mij is ajax altijd de club geweest van het aanvallende spel
en vind dat je vergeleken word met psv of andere ploegen die dit spel zo spelen
niet echt een compliment
en ook deze wedstrijd had een andere uitslag kunnen hebben
als twente wat zorgvuldiger met de kansen was omgesprongen
want ook met deze speelwijze vond ik het verre van overtuigend
voor zulke wedstrijden ga ik niet naar het stadion
senne
 senne - maandag 03 november 2008 - 16:54   quote  deeplink  
'zo`n club als ajax die 30 miljoen investeerd zou dat niet als excuus mogen gebruiken'

Dat is nu juist het probleem, het grootste deel van die 30 miljoen is geblesseerd. Als Sulejmani en Suarez erbij waren geweest had Marco ze echt wel opgesteld hoor, dan speel je al wat aanvaller. We moeten bijzonder blij zijn met deze overwinning, Twente uit is altijd bijzonder lastig, zeker met zoveel blessures. Als Sulejmani er weer bij is, als echte nummer 10 achter Huntelaar, komt het weer helemaal goed, daar ben ik van overtuigd.
thehunter
 thehunter - maandag 03 november 2008 - 17:25   quote  deeplink  
Wat hier even vergeten wordt is dat zo goed als elk elftal al jaren met zo'n speelwijze naar A'dam komt...
PSV wordt hier ook al een aantal jaar op rij kampioen mee en strijken de miljoenen van de CL voor zichzelf op.
Zeker met de spelers die juist voor creativiteit moeten gan zorgen ( Sulijmani en Aisatti ) in de lappenmand is dit een prestatie op TROTS op te zijn!!!
Ajax, altijd het toonbeeld van attractief voetbal staat de laatste jaren droog en ik ben trots op mn cluppie dat ze nu ook dit soort wedstrijden kunnen winnen!
Complimenten aan van Basten en het team!!
Het woord laf slaat helemaal nergens op, zeker niet als je hoort van wie het af komt. Een jong gastje dat zich eerst eens moet bewijzen en dan nog eens over laf mag spreken...
Nogmaals, ik ben trots op de manier hoe deze overwinning is bevochten en de 3 punten zijn uiteindelijk het belangrijkst.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 03 november 2008 - 17:31   quote  deeplink  
Zulke wedstrijden mag je idd best eens wat verdedigender spelen , het gaat om de punten, en als je top-aanvallers gebless. zijn kan je of 2e garnituur opstellen of wat verdedigender spelen , en dat is succesvol gebleken : winnende coach heeft dan gelijk , trots vind ik wat overdreven (Ajax staat toch altijd voor aanvallen) maar wel zakelijk en dus goed!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 november 2008 door jantje 1974 --
cj
 cj - maandag 03 november 2008 - 18:00   quote  deeplink  
AJax heeft vorig jaar niks gewonnen van Twente
Ajax moet respect hebben voor Twente
En dat ze zo spelen was een compliment voor Twente
Ajax speelde ala AC Milan Verdedigen maar tog genoeg
kwaliteit hebben om het af te maken
Het gaat niet zozeer meer om mooi voetbal
Als de punten maar gehaald worden,Dat is het belangrijkst!!!!
Tyson
 Tyson - maandag 03 november 2008 - 20:57   quote  deeplink  
GVD KAMPIOEN WORDEN!!!Die drie sterren moeten op het shirt!! Dan maar laf of hoe ieder het ook wil noemen..Twente is 1 van de betere voetballende ploegen in de eredivisie en dan vooral thuis... 0-2 winnen daar is gewoon TOP! Aanvallen kan niet 34 wedstrijden in deze (mickey mouse?) competitie!
CommonMas
 CommonMas - dinsdag 04 november 2008 - 12:14   quote  deeplink  
Ajax heeft gezien de 2e helft tegen twente zeker de punten gestolen! De 1e helft was van beide kanten zo slecht dat alle spelers (van beide teams) eigenlijk een half maandloon af moeten staan aan supportersactiviteiten. Omdat deze wel voor een kaartje moeten betalen en zo'n wedstrijd zie je niet graag. De 2e helft was twente beter en met een beetje meer geluk had gewoon gemakkelijk gewonnen van ajax.
Ajax is de laatste jaren heel dom bezig. Koopt veel te dure en uitgerancheerde spelers die op de bank/tribune terecht komen. En maar klagen dat "de provincieclubs" hun spelers niet meer willen verkopen. En daarbij ajax versterkt zich alleen in aanvallend opzicht. Oleguer is een leuke verdediger in de ned. competitie, europees komt hij ook erg te kort. Suarez kunnen ze beter verkopen omdat hij straks bij elke domme gele kaart 1 dan 2 dan 3 wedstrijden geschorst is. Dus ajas heeft 30 miljoen geinvesteerd in 2/3 spelers? dan moeten ze niet klagen dat deze een keer niet meedoen of geblesseerd zijn. Voor dat geld hadden ze ook jonge talenten kunnen halen en dan 5 of 6 stuks die heel goed zijn voor de nederlandse competitie. Eigenlijk net als "de provincieclubs" nu doen. Twente had ook geblesseerden in de wedstrijd tegen ajax. Perez en brama deden niet mee, de 2 spelers die erg in vorm zijn na Elia. Theo Janssen was net weer fit. Daar hoorde je de twente aanhang en de media toch ook niet over klagen en de speelstijl moest ook niet ineens worden aangepast. En hoe komt dat? Twente investeerd heel goed. Betere spelers komen naar Enschede en in de breedte wordt het team steeds sterker.
Donderdag a.s. wordt voor alle nederlandse teams die in de uefa zitten de wedstrijd die het seizoen maakt of breekt. Als Twente wint bij man. city (onwaarschijnlijk) zijn ze zo goed als door naar de volgende ronde. Als ajax verliest is het voor hen denk ik gebeurd. Na 2 wedstrijden weet iedereen in europa dat de verdediging een enorme zwakke plek is van ajax waar de meeste aanvallers in europa juist heel sterk zijn. feyenoord en Nec dicht ik de minste kansen toe. Heerenveen zou ook eigenlijk verder moeten komen.
Conclusie: Ajax speelt laf voetbal heeft de pnten bij twente gestolen en verliest zijn identiteit. Dat komt door van Basten en het beleid van 5 a 6 jaar hiervoor wat gevoerd is. Ze mogen blij zijn als ze dit seizoen europees voetbal halen. Twente speelt redelijk had de 1e helft tegen ajax zijn eigen spel moeten spelen. En ze moeten zo lang mogelijk mee blijven doen om de prijzen. Of hoog eindigen in de uefa cup en weer europees voetbal afdwingen in de competitie, of snel uitgeschakeld worden in de uefa cup en meedoen om het kampioenschap in de competitie.

Dit hele verhaal is helemaal niet negatief bedoeld, ik probeer gewoon reeel te blijven. en zeg het zoals ik het zie.
Tyson
 Tyson - dinsdag 04 november 2008 - 12:41   quote  deeplink  
"Ze mogen blij zijn als ze dit seizoen europees voetbal halen" wat een onzin CommonMas..Alsof Ajax onderdoet voor bv nac en groningen..
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 04 november 2008 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2008 - 18:00 schreef cj het volgende:
AJax heeft vorig jaar niks gewonnen van Twente
Ajax moet respect hebben voor Twente
En dat ze zo spelen was een compliment voor Twente
Ajax speelde ala AC Milan Verdedigen maar tog genoeg
kwaliteit hebben om het af te maken
Het gaat niet zozeer meer om mooi voetbal
Als de punten maar gehaald worden,Dat is het belangrijkst!!!!
dat is wel waar , maar je wordt toch eigenlijk Ajaxcied voor t sprankelende altijd aanvallende , nooit aan de tegenstander aanpassende voetbal of niet??????? Ik hoor mensen altijd roepen : als je van mooi voetbal houd ben je voor Ajax! Dat is dus verleden tijd het typische Ajax spel??? jammer maar t kan niet anders : alles voor t resultaat , het zijn tenslotten bedrijven geworden ipv clubs.................................
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 04 november 2008 - 18:19   quote  deeplink  
Ik zie Nac toch zeker niet als top , blijf t een raadsel vinden dat ze zoveel winnen kan me niet voorstellen dat ze dit jaar weer top-5 eindigen , Groningen heeft wel een goede ploeg maar toch ook niet de selectie die een Ajax heeft , nee top 3 voor mij is Ajax,Az,PSV en welke volgorde dat is ook voor mij een raadsel , kort achtervolgt door Twente , Groningen en toch ook nog wel op dan weer wat afstand Feyenoord en Heerenveen en pas dan Nac,Nec, en de rest.............................
f

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2008 door jantje 1974 --
cj
 cj - dinsdag 04 november 2008 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2008 - 12:41 schreef Tyson het volgende:
"Ze mogen blij zijn als ze dit seizoen europees voetbal halen" wat een onzin CommonMas..Alsof Ajax onderdoet voor bv nac en groningen..
Groningen blijf niet te onderschatte ploeg
die hebben inmiddels nu meer ervaring in de top
als Nac!
Nac 3de en nu weer goed
dus Nac doet nu ff echt wel mee in de top!
bully
 bully - vrijdag 07 november 2008 - 23:22   quote  deeplink  
we doen nu net of ajax met het catenachio twente heeft weg gespeeld
maar als stand andersom was geweest hadden we ook niet mogen klagen
ik geloof ook niet dat dit het voetbal is waar ze kampioen mee worden
want niet elke wedstrijd heb je zoveel geluk
en naar mijn mening moet ajax gewoon zijn eigen spel spelen
met aanvallend voetbal een echte nummer 10 en vleugelspelers
daarvoor kom ik naar het stadion
en niet voor die slaapverwekkende eerste helft die ze tegen twente speelde of die tweede helft waar je met samengeknepen billen naar keek
en je verbergen achter de geblesseerde vind ik ook niet correct
kijk eerst maar eens waarom er zoveel geblesseerde zijn
want dit aantal vind ik toch best wel overdreven
een club als ajax die al jaren het meeste investeerd in nieuwe spelers
buiten het wanbeleid van de laatste jaren
en een zeer goede jeugd heeft
daar mag je toch van verwachten dat die meerdere goede spelers heeft die geblesseerde spelers in zoverre kunnen vervangen dat ze op normale manier van twente kunnen winnen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax de zege weggekaapt bij FC Twente?









0.0061490