BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Duizenden pc's plat

Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Izz@headliner
 Izz@headliner - maandag 10 november 2008 - 20:48   quote  deeplink  
Duizenden pc's plat door foutieve virus-update
Door PETER OTTE

ROTTERDAM - Duizenden pc’s liggen sinds zondagavond plat doordat de verse anti-virusdefinities van tenminste drie pakketten de pc onbestuurbaar maakten.
Het scherm blijft zwart...

vorige afbeelding 1 / 2 volgende De ellende begon zondagmiddag met de Nederlandse versie van het pakket AVG. Dat zag een normaal Windows-bestand (user32.dll) aan voor een virus en verwijderde dat.
Zolang de pc’s aanbleven was er geen probleem, maar bij het opnieuw opstarten, veelal maandagochtend, weigerden ze dienst.
Alleen door het handmatig terugzetten van het gewiste bestand konden de pc’s weer tot leven worden gewekt.
Inmiddels is op diverse fora, zoals Tweakers.net, een stel handigheidjes in omloop om de pc weer aan de praat te krijgen. Dan heb je soms wel een tweede pc, bijvoorbeeld bij de buren nodig, om die truc te kunen uitvoeren.
Paul Jansen van AVG: ,,Dit mag natuurlijk niet gebeuren, de definities zijn zondag niet goed genoeg gecheckt voor ze live werden gezet.’’
Inmiddels is de foutieve definitie verwijderd . Jansen: ,,Wie de pc zondag voor 21.00 uur niet aan heeft gehad, heeft helemaal geen probleem. Toen werd de fout namelijk ontdekt en hersteld.’’
Ook Windows XP-pc’s met service pack 3 hebben van de fout geen last gehad. Jansen: ,,Alleen pc’s die nog service-pack 2 hadden. En alleen de Nederlandstalige anti-virus-pakketten. Britse pc’s hebben er bijvoorbeeld geen last van.’’
Behalve AVG hebben volgens Jansen ook klanten van GData en NOD 32 last, deze firma’s gebruiken dezelfde virusdefinities.

De oplossing van Tweakers.net:
Start de pc op in veilige modus, dan naar start, en uitvoeren en dan CMD.
In de opdrachtprompt:
1. run c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
eventueel avg updaten of verwijderen en opnieuw opstarten en klaar.

En de oplossing die AVG zelf adviseert (site kan overbelast zijn):
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

[ bron] http://www.ad.nl/multi-media/2761974/Duizenden_pcs_plat_door_foutieve_virusupdate.html
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - maandag 10 november 2008 - 21:27   quote  deeplink  
hier heb ik op alle pc's en laptoppen gelukkig service pack 3 staan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Duizenden pc's plat









0.0087730